رواية روح الصخر للكاتبة روان محمود هي حكاية تنبض بالمشاعر وتفيض بالصراعات الداخلية والخارجية، حيث تتقاطع الأقدار وتتشابك المصائر في قصة حب مختلفة لا تخضع للمنطق أو الزمن.في رواية روح الصخر، يعيش القارئ حالة من الانجذاب العاطفي والتوتر النفسي، وسط أحداث متسارعة تكشف أسرارًا مدفونة وقرارات مصيرية تغير كل شيء. الرواية لا تقدم حبًا مثاليًا، بل واقعيًا، مليئًا بالتحديات والتضحيات.
رواية روح الصخر من الفصل الاول للاخير بقلم روان محمود
ليتغير تعبيرها من الخجل للغضب لترفع عينها وتنظر له وتقول وهي تشير باصبعها
همس .اه طبعا مانت بتحب كده بتخب البنات يتجمعوا خواليك ويتلزقوا فيك وانت الممثل المشهور بقا وتضحك وتهزر وتتمرقع معاهم وفالاخر معملتش حاجه برئ
طبعا مانت مش لا قي مني فايده تبص بره بقا تخليهم يدوك اللي انت مبتاخدوش مني الكلام الحلو والغزل انا ع فكره مش عايزه حاجه اه ولا ببصلك اووف
ليضع يديه فوق فمها وتصدع ضحكته الرجوليه العاليه ع طريقتها العصبيه التي يعشقها
فهو يعرف حق المعرفه انها هذه هي طريقتها عندما تغير عليه مراد..اهدي طب خدي نفسك بس الاول
ايه الي حصل لكل ده
انتي بتغيري عليا اووي كده
ليضحك مره اخري بقوه
لتخغض هي راسها من الخجل فهي تعلم انه اكتشف غيرتها
ليرفع راسها باصبعه ليري عينها الخجوله لينطق ببطئ
مراد.ب ح ب ك
ليحمر ووجها لون ثمره الفراوله
ليقترب اكثر منها وانفاسه تلفح وجهها ليجعلها اكثر توتر
مراد.مبحبش ولا هحب حد غيرك ولا هلمس بنت غيرك
فهي تتمني لو الارض تبتلعها من الخجل بسبب كلامه الجرئ
ليقتررب اكثر وتصبح شفتيها امام شفتيه لتغريه بارتعاشها ليقترب اكثر واكثر ليسمع همسها
همسه.مراد ابعد ماينفعش الله مش كده
وهي تبعده بقبضتها الصغيره بخجل
ليهمس هو مره اخري ببطي وهو يحرك شفتيه ببطئ ع خدها الناعم ليجعلها اكثر اثاره ب ح ب ك
فاصبحت لا تشعر بشئ من سحر كلماته يقترب من شفتيها
وياخذها في قبله تعبر عن حبه واشتياقه لها ويهمس بحب بحبك لياخذ شفتاها في رحله اخري لايعرفها الا هما فقط وياخذها في احضانها يكاد يكسر ضلوعها من الحضن ويظل يقبلها ليظهر مالم يكن بالحسبان
لتري من خلفه اختها وهي يتطاير من اعينها الشرر لتحاول ان تبعده عنها ولكن هو ليس بوعيه فهو هائم في كريز شفتيها
لتصرخ اختها ..همممممممسه
لينتفض ع اثرها ويبعد
همسه.روح انا..اصل
روح بعصبيه .اصل ايه وزفت ايه كام مره قولتلك ماتتعمليش مع الزفت ده ع فوق
همسه.ياروح استني بس انتي فاهمه غلط
روح.غلط.ليه هستني ايه تاني اما الاقيكي جوه شقته ع فوووو ووق بقولك
مراد.حضرتك مينفعش كده
روح.استني انت يابتاع حضرتك حسابك لسه مجاش اقعد ع جنب
لينقلب وجه مراد ليقول بتعبيرات مضحكه
مراد.اطلعي انتي ياهمس ع ماخد العلقه اليوميه واخلص ماتش المصارعه ده
لتصدع ضحكه همس عاليا وتجري ع السلم لتصل لمنزلها تختبا بغرفتها
مراد.بتضحكي منك لله ياهمس انتي واختك
حضرتك انة والله
لم يكمل جملته ليفاجا بلكمه في وجهه
مراد.اتفضلي حضرتك كملي ديكور وشي انا عارف حظي الهباب ده منكم لله
لتفاجئه بلكمه اخري
روح.عشان تتربي ياحنين يامسهوك ايه الشباب المايصه دي
لتسمعه يدعي عليها وهي تصعد
لتعود له مره اخري…
..فمكان اخر في جامعه القاهره كليه التجاره
فتاه ع مقدار عالي من الجمال ع اعلي درجات الموضه في لبسها الذي يجن منه الفتيات اكثر من الشباب فكثير من الفتيات يتمنون ان يكونوا في نصف جمالها وشياكتها فهي ذات الضحكه الصاخبه والدم الخفيف محبوبه من الناس جميعا
ولكن ذات كبيرياء عالي لاتسمح لاحد ايا كان ان يتعدي عليها او يعلق ع شخصيتها
ذات الشعر البني ع شكل كيرلي
تدخل المدرج فهي اول يوم لها في السنه الثالثه في كليه التجاره والكل يعرف من هي
هي….موجه ……او موج البحر … اخت روح وهمسه
ولها نصيب عالي من اسمعا فيهي متقلبه مثل موج البحر
واذا بها تدخل مندفعه لتلقي التحيه ع زملائها التي اشتاقت اليهم كثيرا ..
لتجد من يصطدم بها بقوه ليجعلها تختل توازنها وتكاد تقع ليمسك بها بين ذراعيه يمنعها من الوقوع ارضا
ولكن لحظه..شاب طويل القامه عريض المنكبين ذو لحيه جذابه ع وجهه وعيون عسليه يتوه فيها من يراها
فهو الدكتورر اسر الجارحي …
الذي تتهافت عليهةالفتيات الذي سبق ان درس لهم من قبل لينالوا ولو نظره اعجاب واحده منه ولكن هيهات
فهو لا يخضع لاي انثي هو ذو كبرياء ويعرف قيمه شكله الجذاب وقيمته كدكتور جيدا يمكن القول بانه مغرور لحد كبير لا يعجبه العجب ولا يلفت انتباهه اي شئ
فهو بالضافه كونه دكتور وجذاب وعمرهةالصغير ذو الثلاثين عاما
بالاضافه لكونه من الاغنياء صاحب شركات الجارحي الكبري ملكا لابيه وهوالذي يقودها
موجه..مش تفتح ياعمي …ايه داخل زريبه حيوان ماشي
اسر.وهو يفتح فمه من الصدمه
فكيف لانثي وبالاخص طالبه تقول له هذا
فهي لا تعلم من هو
بالطبع موجه لاتعلم من هوا
اسر.حيووان انتي طالبه مش محترمه وقليله لادب وانا غلطان اني لحقتك قبل ماتقعي ياريت كانت اتكسرت دماغك
موجه..انت قليل الادب ومبتفهمش فالذوق
ناس جاهله صحيح
وتذهب لتحيي صديقاتها وتجلس في اول بنش
ليبتسم هو ابتسامه خبيثه فهو تاكد انها لن تعلم انه هو الدكتور
حسنا فليصعد ويري وجهها عندما تعلم هذه المتعجرفه
ليصعد الدكتور وسط دهشتها
وهويبتسم ابتسامه خبيثه لايعلم سببها الا هي
موجه.يانهار اسود
ايه.مالك يابنتي
موجه.اصل انا لسه مهزقاه
ايه.هو مين ده ا
موجه.الدكتور
ايه تنظر امامها …يانهارك اسود
هييببح بقا ده يتهزا ده ده قمر طب يريته قابلني انا ده حلو اوي
لينظر لها ليري معالم وجهها
فتنظر له بتحدي وكانها لا يمثل لها اي شئ
فيغتاظ اكثر فمن هب لتفعل معه ذلك فهو محطم قلوب الفتيات الذين يتمنون منه نظره
وكن حسنا فسوف يروضها فلاياام القادمه
ليقدم نفسه
اسر ..انا الدكتوور اسر هبقي معاكم السنه دي طبعا اشهر من نار عن علم اسر الجارحي
لتهتف الفتيات بنظرات اعجاب فهو من اغني الاغنياء
ليري نظرات الفتيات فيزداد غرور وثقه ليكمل
طبعا كلكم عارفين مش اي حد بينجح فمادتي الا اللي انا عايزه ينجح يعني بالاحترام وبالادب ولمذاكره
لكن قليل الادب ملوش عندي غير انه مش هيعدي من الماده
لينظر لهذه المعجرفه ليجدها تتحدث الي زميلتها ولا تعيره اي انتباه
فبزداد غيظا فكل الفتيات ينظرون اليه يطالعون وسامته
لينزل ويتوجه اليها ليفاجا بكلام هذه المتعجرفه
ايه.يخرب بيتك ده قمر اه لو اتجوزه حلو اوي ده الدفعه اللي قبلنا كانوا هيموتوا عليه
لتنظر لها من فوق لتحت بسخريه
موجه .ده معفن ومهزا ومغرور ومش حلو خالص مش عارفه عاجبكم فايه ايه الارف والبلاوي دي
لتجد ان زميلتها تنظر خلفها وفتحت عينها من الصدمه
لتنظر موجه خلفها لتجده سمع كل الحوار
وتسمعه ينطق وهو يملاه الغضب
اسر.هو مين ده اللي معفن ومهزا يانسه نحب نعرف انا والمدرج كله..
صدمه شلت حواسها
#رووني
ياتري ايه الي هيحصل مع موجه واسر
↚
اسر.كنتي بتقولي ايه بقا ياانسه بدل مانتي فاتحه بوقك كده
موجه وتغيرت تعبيرها من الصدمه الي البرود والاستفزاز
موجه.كنت بقول ان في شخص هنا بارد وتقيل عندك مانع
اسر.امممم ومممكن تقوليلنا بقا هو مين
موجه بتعالي.لا طبعا انا حره اني مقولش مش من حق اي حد يعرف حاحه متخصوش
لتنظرر له نظره تجعله يغتاظ اكثر من اي مره
ليتغير تعبير وجهه الي الصدمه من ردها وقوتها
اسر .مش عيب طالبه تكلم دكتورها بااطريقه دي
موجه.لتضحك ضحكه عاليه عيب..لا طبعا انا معملتش حاجه انا قلت مش من حق حد يعرف حاجه تخصني وبس مغلطتش حضرتك متنرفز ليه
اسر ليبتسم ابتسامه خبيثه ويتركها بعدم رد ويتوجه للمنصه
فتستغرب لصمته فهي علمت من حواره انه ليس بالشخصيه الهينه
ليبدا التحدث وع وجهه ابتسامه خبيثه لا تعرف سببها طوال المحاضره
بالرغم من كونها تكرهه الا انها اعترفت من داخلها انه ذو علم مفيد وتستطيع ان تستفيد من علمه
مر معظم الوقت فهي تدعي ان تنتهي المحاضره ع خير فهي لا تعلم سر قلقها او بالفعل رد فعله ع كلامها
ولكن مهلا هاهو يعلو صوته ووتتسع ابتسامها
ليقول انه سوف يقوم باختيار مجموعه من الطلاب ليعملوا بشركته جزء من تدريبهم العملي ونجاحهم سوف يتوقف ع عملهم وجودته
ولكن ماذاا سوف يختار احدهم كسكرتيره لمكتبه
نعم هي علمت ماهو رد فهله وكيف يرد لها كلامها اتجاهه
ولكن هي موجه بكل تقلباتها لن تستسلم له
اسر.وطبعا هختار السكريتيره الخاصه بيا
وهاهو يبتسم ابتسامته السمجه
وينادي اسمها ليعلنها كسكرتيره…
اسر.موجه هتبقي السكرتيره الخاصه وانشالله نشوف شغلها طول لسانها ولا لا
لينظر لها نظره تحدي
ويكمل كلامه ليبلغهم ان باقي الاسماء سيتم توزيعهم ع الاماكن المختلفه بالشركه
وينظر لها بانتصار .فتنظر له بعدم اهتمام
ليخرج من المدرج والابتسامه تعلو وجهه فهو يشعر انه فاز بهذه المعركه
فهو يعلم انها من الممكن ان تاتي خلفه لتستسمحه
ليعفو عنها وكان مافي خياله قد تحقق.
فهاهو يسمع صوتها بلكنتها المتمرده
موجه.دكتور
ليتوقف عن سيره وينظر لها بعنجهيه ليجدها تاتي عليه بكل برود وتختال في مشيتها بكل كبيرياء
لتصل اليه
وترفع نظرها وتاتي بعينيها بكل ثقه في عينيه..
ليعلم انها سوف ترد له كلامه ولا تستعطفه
اسر.يانسه قراري مفيهوش رجوع وفري كلامك عشان ممتعبيش نفسك ع الفاضي
لتضحك ضحكه تحدي واستفزاز لتوقعه الخاطئ
موجه بابتسامه مستفزه.يادكتور اهدي مش كده عشان اعصابك
هههههه انا مش قصدي كده
انا جايه اقول لحضرتك اجي امتي استلم الشغل اصل انا بحب اكون ملتزمه فمواعيديي اووي حتي لوو مديري مش ملتزم وبيتاخر ع المحاضرات
لينظر لها نظره ناريه ويرد باقتضاب
اسر.تتفضلي تستلميه من بكره بعد الكليه من اتنين لتمانيه مساء تمام ياانسه
ولكنه صمت ليتكلم بابتسامه سخريه
وينظر لثيابها وجسمها من اسفله لاعلاه
اسر.وتيجي مغيره اللبس ده انتي طبعا مش جايه كباريه يانسه
ليعتدل ليذهب ويتركها بصدمتها ولكن هاهي تستوعب فهي لن تهزم
لتوقفه مره اخري وتقول لله بكبرياء وضحكه لو لم يكن يعلم انها لاستفزازه لكان اثني ع هذه الضحكه الرائعه
موجه.هههه انا هقولك حاجه اتحمل نتيجه اختيارك هههههه ومترجعش تشتكي ياا…دكتوور
لتقول كلمتها وتتركه يحلل هذه لشخصيه الغريبه
ليعلم انه ذاهب لمعركه صعبه ولكن من هي
لتكسبه في معركه فستعلمها الايام من هوي اسر
محطم قلوب العذاري كما يطلق ع نفسه
لتذهب موجه الي صديقتها ايه وع وجهها ابتسامه لايعلم سببها الا صدييقتها فهي تعلم انها ارتكبت مصيبه سبب لهذهه السعاده المفرطه
ايه.عملتي ايه يامصيبه
موجه.معملتش حاجه هروح الشركه بكرره
ايه.بجد بسهوله كده مش مصدقاكي
موجه بضحكه ليه بس دانا بريئه خالص وهي تصطنع البراءه
ايه.ههههه بت انطقي ناويه ع ايه
موجه.هههههههههه هتعرفي بكره ياقطه باي
لتركب سيارتها وتنطلق في فرحه عارمه لا يعرف سببها الا هي
لتعوود الي منزلها
تصل فتفتح الباب لتجد شبشب طاير يهوي ع وجهها
موجه.في ايه يا بنتي يارب ارحمني من الهبل ده
روح.الهانم النحنوحه واقفه تحبلي ع الباب تحب وبيبوسها وتقولك مفيهاش حاجه هطق منكم
همسه.هقولك بس ابعديها ياروح اتهاريت شباشب يابنتي
والله هو اللي وقفني وبعدين مش غلطانه انا بحبه بسهوكه
لتلمح شبشب طاير ع وجهها
روح.شوفتي بتقولك بحبه وبيبوسولي فبعض اعملها ايه والله لاربيها
موجه.لا لا عيب ازاي تسيبيه يبوسك قدام الباب طب كنتوا ادخلوا جوه وخدوا راحتكم
روح.ياخدوا راحتهم طب والله مانا سيباكم تعالوا هنا
ليهربوا الاختان من اختهم التي العن من الرجال في تربيتهم
ليرن الباب وهم يحاولوا الهرب
لتفتح روح لتجد زميله همس اتت لها
ساره.ازيك ياروح انت ماسكه الشبشب ليه بتضربي صرصار
روح.لا بضرب ناس تانيه
ساره.طيب ادخل ولايه
روح.ماتدخلي ياختي انتي هتعملي مؤدبه
لتدخل ساره وهي تضحك فهي قد اعتادت ع شجارهم ولسان روح
لتجد ان روح تمسك همسه كالحرامي من بلوزتها وتمسك الشبشب فاليد الاخري
لتتدخل ساره …ثانيه واحده بس قبل ماتلتهميها انا عندي مشاكل كتير ومحتاجاها ممكن بعد مامشي
روح.اه طبعا دانا هلتهمكم انتوا الاتنين لتهرب الصديقتان لداخل غرفه ويغلقانها بالمفتاح ليحتموا من هذه الاخت ااشرسه
وتسمع صوت ضحكاتهم عليها لتزداد غضبا وتلتفت لتجد موجه تطالعها ببراءه فهي تعلم مصيرها لتركض فالشقه
روح.تعالي بقا مش انتي عايزاها تدخله انا هتدرب مصارعه عليكي
موجه.لا والنبي انتي ملكيش عيال اهدي بس
لتدخل غرفه فتدخل روح خلفها وتغلق بالمفتاح وتبتسم ابتسامه شريره
ولكن موجه تعلم طيبه قلبها فهي تستطيع ان تهداها وتاخذالحديث في مجري اخر فالاهم ان تبتعد هي عن همسه حاليا
لتنتهز همسه الفرصه وتفتح الغرفه وتاخذ صديقتها التي قد قصت لها عن سبب خلافها مع اختها ومافعلته اختها لحبيبها وقلقها الزائد عليه ليجتمعوا ع قرار انهم سوف ينزلون للاطمئنان عليه
فتتسحب هي وزميلتها وينزلوا
لتجد من يفتح لهم الباب وهو الممثل المشهور زياد الحسيني
ليجد ساره في وجهه
زياد.هو القمر بيطلع بالنها ر ولا ايه
لتنظر له نظره ناريه
لتفوت من خلاله همسه لتطمئن ع حبيبها
همسه.حبيبي عملت فيك ايه
مراد .منها الله اختك دي ولا حديد بيضرب فيا
همسه.وقد بدات فالبكاء ..انا اسفه كل ده بسببي انا عارفه
ليجذبها.مراد الي احضانه
مراد.متعيطيش انا بحبك واستحمل اي حاجه علشانك وهشان خدودك اللي لون التفاح دول
لتنظر الي الاسفل خجلا
مراد.انتي بتكثفي امال لو قلتلك ان شفايفك كريز وهموت واقطفه
همسه.مراد الله مش كفايه اللي حصلك مبتحرمش اتلم بقا
مراد.سيبك من ده هو انتي دلوقتي فاوضتي وانا وانتي لوحدينا صح
همسه.اه
مراد.والشيطان شاطر وانا بحبه
هاتي بوسه وحضن شوفتي انا عاقل ازاي
تعالي بس هقولك كلمه فبوقك
همسه وهي تضحك .مراد اعقل
مراد.بحبك يامججني
مراد.لا ابعدالله
ليقترب اكثر
مراد.في مشهد عملته لازم اجربه معاكي بس حته مشهد لا
ولا البطله جامده
همسه.وهي تبعد.لا ياراجل وعملت معاها ايه بقي
مراد.تعالي وانا اقولك
ليقترب منها فتتوتر من اقترابه .قول من بعيد
مراد.لا ده لازم عملي
وقبل ان تنطق كان ياخذ شفتاها في قبله ليجعلها تحلق في عالمه الرومانسي الذي طالما تمنته معه
وتاتي لتبعد ليقربها اكثر فهو هائم في ككريز شفتيها لتتحرك يديه بحريه ع الملابس التي ترتديها
لتشهق هي فتبتعد.عيب كده احترم نفسك
ليغمز لها بوقاحه .هتعرفي العيب لما نتجوز ع حق
لتاتي لتبعد وهي تسبه بالفاظ لتعبر عن استياءها لتجده يحجزها بين ذراعيه مره اخري
ويطيل النظر في عينيهاويقترب
ليسمع صوت يجعله يرتعب ويضحك فهي اختها المؤذيه
روح.الله الله لا والله ماتجيبوا عيال احسن
لتاتي فتاه تسمع صوتهم من الشارع جريا بملالبس فضفاضه محتشمه انها ورد الاخت الرابعه
ورد.في ايه هو كل يوم
ياتري هتعمل ايه المرادي مع همسه ومراد وهتبقي ايه حكايه ساره صاحبتها مع الممثل وايه الي ناويه عليه موجه مع اسر وايه حكايه ورد
↚
روح.دانت محرمتش بقا طب انا بقا المرادي هخليك متنفعشي لحاجه خالص
مراد.ايه ياحاجه انتي ملكيش اخوات ولاد انا لله وانا اليه راجعون
زياد.هو انتي الي عملتي فيه كده ليه كده يامراد تسمح لبنت تضربك ياخساره الرجوله ياجدع وانتي ايه ماتهدي شويه بوتجاز
مراد.اهدي يابرنس مش هيبقي انا وانت مضروبين ومحدش هيمثل فينا كفايه واحد
زياد.انت خايف منها كده ليه مش فاهم
لتتقدم اليه روح لتعلمه سبب خوف مراد وتعرفه ماهي الرجوله التي يتكلم عنها
روح.انا هقلك هو خايف ليه
وهي عيناها تفوح منهما الغضب بسبب المنظر وكلامهم
زياد.قولي
ليفاجا بلكمه في وجهه تجعله يسقط ارضا ليعلم مع من يتعامل لتاخذه الدهشه اكثر من الالم من هي لتضربه بكل هذه القوه
ليجد ان روح تتقدم اليه لتكمل مابداته لتمسكها ساره وورد
ساره.اهدي بس ياروح اللي مايعرفك يجهلك يامعلم وهي تضحك ضحكه عاليه ع هذا الزياد المطروح ارضا الذي كان يؤنب صديقه من ثواني ع الخوف منها والذي كان يعاكسها من ثواني
ورد.بلكنه رقيقه اقرب من الهمس …فهي بنوته رقيقه جدا عكس اخوتها تشبه النسمه تخاف التحدث مع الاخرين حتي لا يعتدوا عليها بالكلام لانها لاتمتلك فن الرد عليهم بنوته ع الفطره اقرب الي صفاء الاطفال وقلوبهم البريئه ذات شعر اسود حريري وملابس محتشمه بالرغم من انها لاترتدي الحجاب…
ورد.ايه بس ياابله روح الي حصل انا مبحبش حد يتخانق
روح.والنبي ابعدي انتي ياورد بررقتك دي بعيد وانتي ياساره
ملكيش دعوه بالموضوع ده ولا الواد عجبك
لتتفاجئ ساره من كلام روح وتخفض راسها خجلا لتجد ان زياد المرمي ارضا
يغمز لها بوقاحه ويقول
زياد.ايه عجبتك زي مابتقول
لتمسكه روح من قميصه
روح.كمان بتغمز وبتقل ادبك لا دانت وصاحبك عجينه واحده وعايزين تتربوا من اول وجديد
لتتدخل ورد مسرعه لتلحقهم من هذا الهلاك الذي سوف يدمرهم
ورد.ابله روح ثانيه اني عايزاكي بجد محتاجاكي وتعبانه ومش مستحمله
لتتغير روح الشرسه وتتحول الي روح الام التي تخاف عليهم من الهوا وتنسي المعركه التي كانت فيها عندما تلمح نبره الحزن والضعف في كلام اختها لتتوجه اليها وتاخذها الي احضانها
روح.يلا ياحبيبتي نطلع مفيش حاجه متخافيش وانت اياك المحك جنب اختي تاني
ليتقدم اليها مراد.يااستاذه روح انا مش عارفه انتي مش موافقه ليها انا قلتللك اني بحبها ومهما حصل مش هسيبها وقلتلك نتجوز ومش عايزمنك اي حاجه انا هخدها زي ماهي مش عارف انتي مش موافقه ليه انا فيا ايه يتعيب اوووف
ليظهر الغضب ع وجهه
روح.وانا قلتلك ماعنديش بنات للجواز وابعد عنها من غير اي اسباب انا حره
همسه.ليه بس انا بحبه اووووي
لينظروا الي البعض بابتسامه عاشقه
لتسحبها روح من بلوزتها …نعم ياختي احترمي نفسك يابت حب ايه انا مش هجوزكم انتو كده حلوين انتم مش ناقصكم حاجه ولا انا مقصره معاكم فحاجه الفلوس والشهادات معاكم مش محتاجين فللوس اكتر من كده
لتهمس بداخلها كفايه الي حصل بسبب الرجاله والفلوس لحدكده ليظهر ع وجهها العبوس
لتنتبه بعد ثواني الي الجميع انهم ينظرون اليها باندهاش من كلامها وسرحانها الذي يجب ان يكون وراءه سر لايعرفه حتي اخواتها
ولتنتبه الي تلك التي تحتمي بها وتتشبث بها وهي اختها ورد التي تعلم من حديثها ومنظرها انه من المؤكد انه حدث شئ معها
لتاخذها وتصعد وتقول لاختها وصديقتها.. حصلونا وبسرعه
لينتظروا ان تصعد هي واختها
وتتقدم همس الي حبيبها
همس.معلش يامراد استحمل والله انا معرف سبب رفضها بس اكيد في حل
مراد.انا عشانك استحمل اي حاجه انتي عارفه بس هي لاتطاق
همس.معلش والله انا ذيك واكتر منك نفسي يجمعنا بيت واحد فاسرع وقت
مرراد.ليقترب منها بجد ياهمس قلبي
همس.طبعا يامراد وهي تقترب منه اكتر وتمسكه من ياقه قميصه انا بحلم باليوم الي تبقي ملكي وبتاعي لو حدي واحضرلك هدومك والبسك الكرافت وانيمك ياااه امتي بقي لتقول كل هذا برومانسيه وهي تتامل في وجهه
مراد.يالهووي علياوعلي سنين وعايزاني استحمل بعد الكلام الحلو ده كله
همس لتقول بدلع .ماهو عشاني لازم تستحمل ولا انا مستاهلش
مراد.دانتي تستاهلي اووي بس مفيش حاجه كده ع مانتجوز
ليغمز لها بوقاحه
همس.حاجه ايه بقا والله روح تيجي تكمل عليك انت اساسا معنتش نافع هههههه
مراد ليقترب بوقاحه .اوريكي نافع ولا لا دانا نافع اووي
همس لتجري منه ليحتجزها
ويبدا بلمس وجهها بشفتيه باغراء واثاره
همس.مراد عيب كده ع فكره خلاص تنفع ابعد بقا
مراد.لا لما اخد كريز الاول
همس.انت مشبعتش
مراد.لا طبعا ومش هشبع الا لما اقطف التفاحه كلها ليغمز لها بوقاحه
همس.انت قليل الادب
لينظر لها بحرن لتكمل
همس.بس بحبك اعمل ايه بقا الله
ليقترب منها اكثر وياخذ شفتاهها في قبله ليمتص رحيقهاةالذي يجعله يتحمل بعدها وتعب اليوم ويهون عليه حياتها
ليشعر بها تبادله القبله فيشعر بسعاده غامره ويتعمق في قبلته ثم يتركها عن مضض ليتحكم في نفسه فهو ان ترك نفسه فانه لايضمن ماسيفعله
في نفس الوقت بجانبهم توجهت ساره لزياد الذي عيناه بدات في التورم من اثر ضربه روح له
وتعالت ضحكاتها ع منظره
ساره.شكلك مسخره هههههت قوم ياراجل دانا هخدلك فيديو وانزله واقول الممثل زياد بعد ضربه من بنت هههههههه قوم قوم حط تلجه ولا حاجه ع وشك اللي بقا شبه البطيخه ده
زياد.خلاص بقا انتي مابتصدقي يلا روحي انجري هاتيلي تلج
ساره..هههههه وانا مالي ماتشوف حد تاني يعملهالك
زياد.بعد اذنك ياموزه
ساره .ههههه موزه ههههه حاضر عشان خاطر السينما والفن بس
لتدخل تاتي له من الثلاجه بالثلج وتجلس امامه وتضعه ع عينه لتاتي عينها في عينيه فتوتر وتخفض عينها عنه وتتابع ماتفعله ليبستم ع خجلها من عينيه فهو يعلم مدي تاثير جاذبيته ع النساء
لتنتهي من ماتفعله ليمسك يدها بطريقه رومانسيه ويضع قبله ع ظهر يديها وهو ينظر لعينيها ويقول شكرا ياجميل
لتتوتر وتخفي توترها في ضحكه عاليه وتهكم ع افعاله
ساره.خلاص ياعم انت هتمثل عليا عقبال العلقه الجايه
زياد.انتي رايحه فين
ساره.همشي بقا اشوف البت دي راحت فين هي وصاحبك
لتدخل ساره الغرفه ع همسه لتجدهم مقتربين بشكل جعلها تشعر انها تشاهد فيلم هندي رومانسي الذي تكرههه
ساره.انتي يابنتي كفايه بوسس واحضان ارحمي نفسك انتي وهو يارب يتجوزوا ونرتاخ من جو العشق الممنوع ده
ليبتعدوا عن بعض باحراج
همس.ايه يابنتي مش تخبطي قبل ماتدخلي
ساره.يلا ياختي نطلع زمان اختك هتاكلنا فوق اتاخرنا
همس .طيب يلا
مراد.هتيجي التصوير بتاع الفيلم بتاعي بعد بكره
همس.اه انشالله هحاول
زياد.مش هشوفك تاني ياساره
ساره.لا مش هتشوفني تشوفني ليه انا اعرفك
زياد.ههههههه طيب ياستي شكرا طب مش هتيجي التصوير مع صاحبتك
ساره.امممممممم هفكر
يلا بقا ياهمس اتاخرنا
في مكان اخر في غرفه ورد……
روح مالك ياورد ايه اللي حصل احكيلي
لتقص عليها ورد ماحدث من بدايه اليوم
فللاش باك…….
تدخل ورد احدي مراكز الشرطه لتاخذ معلومات عن احدي القضايا فهي تعمل بالصحافه
فهي تدخل وهي ترتجف ولكن امتثلت للامر بعد ان امرها صاحب الجريده بالذهاب ووصفها بالكسوله التي لاتهتم بعملها ولكن هي ليست بالكسوله ولكنها تخاف التحددث مع الناس والهجوم عليها وخاصه مثل هذه القضايا فهي قضيه تهريب الاسلحه
لتدخل بخطوات بطيئه وخائفه لتسئل عن الظابط الذي اخبرها مديرها باسمه وهو رائد المغازي الذي ترتعش له الابدان بمجرد ذكر اسمه في اي مكان ولكن هاهي ورد تدخل لاتعلم لما تشعر بالخوف
لتصطدم بشخص ذوبنيه طويله واكتاف عريضه وملامح رجوليه قاسيه ولكن جذابه
لتسمعه يعنفها بدون ذنب لها فهو الذي يسير بسرعه فائقه بالرغم من ضخامه جسمه
رائد.ايه يامتخلفه انتي مش تاخدي بالك
لتتكلم هي بصوت هامس مرتعب
ورد.انت الي خبطني وماشي بسرعه ولكن انا بقولك اهو سوري
لينظر لها من فوقها لتحتها بشبه استهزاء ووياتي ليتركها
لتمسكه من ذراعه مسكه بسيطه
ليلتفت اليها مره اخري وهو يزفر بضيق
رائد.في حاجه تاني
ورد.اه انا عايز اسال عن واحد هنا مش عارفه هو معروف ولا لا وانت ممكن تكون تعرفه
رائد.بتهكم ممكن اعرفه دانا مفيش حد هنا معرفوش دانا دبه النمله متعديش عليا طيب اسالي اخلصي معنديش وقت للتفاهات دي
بالرغم من غضبها الداخلي وخوفها من رد فعله فهي ترتعش من مظهره فهي تشعر انه سيفترسها بنظراته تشعر انه يعلم بخجلها
ورد.تعرف واحد اسمه رائد المغازي
لتصدع ضحكته الرجوليه التهكميه والجذابه والمخيفه
ورد.بخوف وهي تريد ان تذهب من امامه
خلاص لو متعرفوش احسن
لتقول فسرها .ايه ده انا ايه الي عملته فنفسي ده مش كنت اقعد فالبيت احسن اووف ياربي انا خايفه من الكائن ده هو بيضحك كده ليه هو انا قلت حاجه تضحك اصلا
رائد.اعرفه انتي هبله يابنتي هو في حد ميعرفش رائد المغازي
ورد.بصوت اشبه للهمس من الخوف والقلق والخجل من منظرها امام هذا الكائن المزعج فهي وان كانت لاتتعامل مع اي من البشر غير اخوتها فلاول مره تاخذ الجراه للتعامل مع احد يظهر لها هذا الكائن المخيف بالنسبه لها
ورد.طب ممكن تورهولي او توصلني ليه لتكمل بترجي وخوف بعد اذنك
ليعجب رائد خوفها الزائد منها واهتزازها وخجلها فهي لاول مره يري الفتاه بهذا الخوف والخجل فدائما مايري المسجونات اداب واجرام
رائد .نعم اؤمري
لتقول له بشئ من الملل بقولك ورهولي مش عايزاك انت
ليضحك ضحكه رجوليه جذابه تجعله يبدواصغر من سنه وتزيد وسامته وتجعلها تتامله ولكن تصحو من تفكيرها ع رده عليها
رائد.تععالي ورايا
لتمشي خلفه وتدخل مكتبه ليجلس عليه وسط دهشتها
رائد.هههههههههن انا رائد المغازي انتي بقا مين ياقطه
بعد سماعها لهذا الخبر المخيف لها نعم يقول لها انه هو الذي يجب عليها ان تتعامل معه لمده كبيره لتعرف منه كل المستجدات لا لا فانها في كابوس لتتعامل مع هذا الوحش ذو النظرات الثاقبه كالصقر ياالله
رائد.ياانسه اؤمري كنتي عايزاني ليه ولكن هي تظل ع صدمتها وصمتها
رائد.هههههههههه هي صدمه اوووي كده انتي مين بقا..
ليجدها تقول بصوت اقرب للهمس ويشوبه الصدمه
ورد..اناانا الصحفيه ورد جايه عشان قضيه الاسلحه بس بس انت لا لا لا
لتخرج من الغرفه بل من المكان بالكامل لتعود الي منزلها وهي ترفض ان تتعامل مع هذا الوحش الكاسر حتي تنتهي قضيتها وتتحمل العقبات حتي وان كانت طردها من العمل
عوده……
ورد.اعمل ايه انا هسيب الشغل انتي عارفه انا مليش فالجو ده دانا بخاف من خيالي اتعامل مع ده اسيب الشغل ده رايي احنا مش محتاجين
روح.لا طبعا اهدي كده لازم تتعودي تتعاملي مع الناس ومتعتمديش ع حد اجمدي كده مش من اول مشكله تقولي هسيب الشغل وامشي لازم تبقي قويه
ورد.لا لا انا مش عايزه انتي عارفه انابحب الحياه السهله وانتي عمرك ماسبتينا نتعرض لموقف مشابه او ححد يجي علينا كنتي دايما بتحمينا لا لا
روح.وانا دايما معاكي وفضهرك بس لازم تتعتمدي ع نفسك ودا اول درس ليكي انا اختك ولازم تسمعي كلامي متسبيش حقك وتتعتمدي ع نفسك ومتسمحيش لحد يجي عليكي وتبقي قويه مش ضعيغه الناس يتسندوا عليكي مش تتسندي انتي عليهم تمام هتسمعيي كلام اختك ومتقلقيش واللي يدوسلك ع طرف تدوسيه تمام يابطتي
يلا بقي عشان تنامي فحضني وبكره تروحي بثقه وتاخدي معلوماتك ومتتهزيش قدامه
ولا استني هي اختك وصاحبتها جم ولا لسه
لتخرج من غرفتها لحسن الحظ تجدهم وصلوا ودخلوا غرفتهم لتدخل عليههم
روح.ايه يانسه كل ده وقت
همسه.ياروح وافقي بقا ع جوازنا انا بحبه اووي وهو ميتعيبش ولمينا بقا
روح.انني عارفه قراري انا مش هجوزكم هو كده
همسه.ليه هنترهبن بتهكم ع كلامها فتضحك ساره ع كلامهم
روح.مفيش جواز مش مستعده اخسر واحد منكم عشان حبه مشاعر
لتقول هذا الكلام وتخرج بعصبيه وتدخل غرفه اختها ورد لتنام معها
اما عند همسه وساره …
همسه..بصي بقا انا هتجوزه يعني هتجوزه انا مش فاهمه كلامها هتخسرنا ازاي بس اللي متاكده منه لازم لازم خطه تخليها توافق
ساره.طب وهي ايه بقا يام العريف
همسه .مش عارفه بس اكيد هلاقيها طب وانتي مش هتتجوزي
ساره.لا طبعا فكره الجواز دي فكره فاشله انا هعمل حاجه احلي بكتير
همسه.طب هي ايه
ساره.هقلك لما تقوليلي الخطه
همسه.طب يلا ياختي ننام
ليعم المساء ع الكل
ويظهر الصصباح ببدايه جديده
لنري شاب بملابس رجاليه ولكنها غير مهندمه عليه واسعه عليه ولكن كاجوال يدخل شركه كبيره وهي شركه اسر
لتدخل لمكتبه
ليتفاجا بوجود هذا الشخص
اسر.انت مين وازاي تدخل كده
احمد.انا احمد خطيب موجه وهشتغل بدالها واديها كل المعلومات اللي هتحتاجها عشان تعدي ماده حضرتك
وطبعا ده من خلال الشغل عندك طبعا …..انها موجه……متنكره في زي جديد حتي لا يتعرف عليها
↚
لينظر اسر باندهاش الي الشخص الماثل امامه الذي لايمت للرجوله بصله ليس في شكله فقط وانما في صوته وفي حركاته وطريقاته فهو كاي رجل اعمال مر عليه من الناس اشكال والوان ويستطيع ان يميز بينهم بسهوله
اما موجه..
تحاول ان تبدو قويه وتحاول باكبر قدر ممكن ان تزيد من خشونه صوتها حتي لايكتشف امرها
ولكن هيهات بمجرد ان وقف مكانه وسلط نظراته الثاقبه عليها وبدا في التحرك اتجاهها توترت كثيرا فهي تخاف ان يكشفها فهي غير جيده في اخفاء نفسها فهي لاول مره تفعل مثل هذه الحركه اخذت تلعن نفسها العديد من المرات وهي تلاحظ تقدمه نحوها بدون اي رد لكلامها فهي الي الان لاتعرف فعله ع كلامها وهو كان يريد ان يري اثر صمته ع الشخص الماثل امامه
وعندما وصل امام وجهها واصبحت عينيه في عينيها
قال .اسر.يعني انت خطيب موجه بقا وهي بعتاك تشتغل مكانها وتديلها المعلومات اللازمه تمام اوووي
صح كده..
لتتوتر هي من قربه الزائد ولهجته التي جعلتها تشك انه ربما كشف امرها
لتقول بصوت مرتعش ..اه صح
ليقترب اكثر…
اسر.تمام بس هو انت ليه مش ع بعضك وحاسك مش مظيوط ومخلع من نفسك كده
لتقول بصوت جعلته اكثر خشونه ..ليه يعني مناواقف عادي اهو
ولكن هو لن تخيل عليه فاراد ان يري تاثير حركاته عليها ليتقدم اليها ويقترب اكثر
لتعود هي للخلف كغريزه او طبع انثوي غير مدركه انه شئ عادي فهي رجل الان لتصبح شكوكه شبه مؤكده ولكن….
لليتاكد اكثر
اسر..تمام انا موافق
لتتنفس الصعداء ولكن تسمعه يكمل كلامه
اسر.بس طلب انا عايز موبايلك اكلم منه موجه اتاكد طبعا انا مش بثق في اي حد انت عارف
موجه.اه طبعا طبعا
ليضعها في موقف محرج ويزداد الوضع تازما فكيف تعطي له الهاتف وهو كل ارقامه وواجهته بناتي فمن المؤكد انه سيتعرف عليعا فالحال والاهم كيف يحادثها وهي تقف امامه لتفكر بسرعه ولكن الحمد لله ان ربها هداها لحل
موجه بصوت خشن.اصل انا نسيت الموبايل
لينظر لها اسر نظره تاكد انها ليست رجل انها موجه فهو عرفها وان كانت محادثاته معها قليله ولكن هل هو غبي في نظرها لهذه الدرجه …
اسر.تمام مش مشكله هبقي اتاكد منها بكره فالكليه
ليحب ان يثبت لنفسه مره اخري
فيقترب بوجهه من وجهها كثير لتحاول ان تبتعد وترجع الي الخلف وتخجل وتخفض اعينها الي الاسفل ويزداد توترها
ليلاحظ ذلك فيقترب اكثر
وهاهي تاخذ اقصي درجات ضبط النفس لكي لايزداد توترها
ولكن تجده يقترب حتي تلفح انفاسه الساخنه وجهها وشفتيها
لتشهق وتقول دكتور وتحاول الالتزام بخشونه الصووت
لينزل هو برقبته ووجهه ويقول بضحكه سمجه كما اطلقتها عليه
اسر.ايه في ايه ياحمد بشم البرفن بتاعك بس مش حريمي ده
لتحمد ربها انه لم يكتشف امرها بعد شهقتها هذه
موجه.اصل موجه بتحبني وببتحب تحطلي من البرفن بتاعها وانا بحب اشمه طول النهار
فيضحك هو ضحكه هي لاتعرف سببها ولكن هو يزداد فالضحك الرجولي الجذاب وهو يبتعد
فهو يضحك ع سذاجتها فهو عرفها ولكن هي تريد اللعب معه بهذه الشخصيه الوهميه فاهلا باللعب فسيجعلها من تعترف ع نفسها بسبب افعاله فهي من وضعت نفسها في هذا الموقف
فبالرغم من محاولاته حتي لايفتضح امره بانها عرف شخصيته الا انه لايستطيع ان يوقف الضحكه فتمالك نفسه بصعوبه
اسر.تمام اتفضل بقا بلغهم ينقلوا المكتب بتاع السكرتاريه من برا لجوه الاوضه
طبعا مش محتاج اوضحلك اننا الاول كنت عمله عشان بنت وكده لكن دلوقتي احنا رجاله زي بعض فالاحسن نبقا مع بعض وتساعدني ولا ايه رايك
ليتجهمم وجه موجه من جديد نعم هي سمعت بطريقه صحيحه انها ستجلس معه بنفس الغرفه فاي حركه ستاخذ عليها حتي ولو كانت صغيره لتاتي لتعترض
موجه.لايافندم اظن بره احسن واريح
اسسر.لا اتفضل نفذ واعرف ازاي تطيع الاوامر من غير ماتتناقش والا خطيبتك هتسقط
واتفضل يلا عشان هننزل نصلي فالجامع
يالها من صدمه ثانييه فللتتحمل نتيجه لعبتها بالرغم من انها فرحت للحظه انه ملتزم بالصلاه الاانها في ورطه كبيره فيالها من ايام قادمه ستواجه الكثير من المصاعب
اسر ليلحظ تجهمها بعد كلمته..ايه واقف كده ليه انت مش ملتزم ع الصلاه ولا ايه لا انا مبحبش كده كله الاصلاه هي صله بين العبد وربه اتفضل ورايا يلا
تقدم عنها لتفلت بسمه من شفتيه لايعرف هي فرحه الانتصار
او فرحه اللعبه المسليه الجديد ولا ضحكا ع منظرها بعد كلامه ولكن يعلم ان لايام القادمه لن تكون سهله
لتمشي خلفه وتتوضا وتصلي بملابس الرجال
وبعد ان انتهت شعرت براحه غريبه فهي ليست من المنتظمين ع الصلاه وان كانت تصلي فلاول مره تصلي صلاه الجماعه
ففي هذه النقطه اعترفت بداخلها بفضله عليها
وهاهي تنظر له لتجده يقرا اذكار بعد الصلاه ويناجي ربه ياله من جميل وهو في حاله من الخشوع فهي لاول مره تري معالم وجهه الجذاب بهذا الجمال يالها من عينين متسعتين بنيتين ولحيه منمقه ع وجهه يالها من ابتساامه جذابه وهو يناجي ربه ليست بهذه لابتسامه السمجه التي تظهر ع وجهه عندما يريد اغاظتها لتفيق من سرحانها ع صوته
اسر.بضحكه سمجه ..مش كفايه كده ايه انت بتحفظني لو كنا واحده كنت فكرتك بتحبني
فهو قاصد كلامه ليري ارتباكها الذي لايظهر الا بذكره لاصلها وانها انثي فهو وان لم يعترف بانه تعجبه ولكن يشعر لسعاده خفيه عندما ترتبك امامه وهو عكس شخصيتها العنيده امام الكل
موجه.لا بنت ايه انا بس سرحت
اسر.طيب يلا اتفضل ع الشغل
لتفاجئ به يمسك يديها وهو يسير لترتعش من ملمس يده ذو الملمس الرجولي الخشن والدفئ الخارج منها بل من من الحر كه المفاجئه
فيشعر هو بارتعاش يديها فيبتسم ابتسامه نصر ويسير لاياخذ بالا بتلك التي تنصهر من كثره المواقف عليها فلقد اعترفت بداخلها انها انثي غبيه لترتكب مثل هذه الحماقه بالاختفاء في زي رجل
وهو الان يشعر بملمس يديها الناعم بل وصغر حجم كفها بين يديه يالها من انثي رقيقه جذابه بالرغم من عنادها وتكبرها
ليصلوا لمكتبهم ويبداوا العمل
لتجده يضع امامها كم كبير لايستهان به وينظر لها نظره تحدي
اسر .يخلص قبل ماتمشي ياحمد
موجه.ده ميخلصشي قبل اتناشر لا مينفعش
ليبتسم
اسر .وايه المشكله يابو حميد ماحنا قاعدين مع بعض اهو
لو انت مش قدها ابعت خطيبتك ام لسانين
لتغتاظ هي من هذا الوصف الذي اطلقه عليها وان كان مميز فهو اول من ينعتها بهذا اللفظ
لتجلس لتنهي عملها وهي تلعن نفسها ع مافعلته
………………………………….
لنذهب الي ورد التي استيقظت صباحا ونزلت وكلها تفاؤل وهمه ونشاط وتحدي لتحقيق كلام اختها الذي كان بالنسبه لها كالوقود للذي اشعل حماستها من جديد
لتذهب الي قسم الشرطه
وتدخل وتطلب من العسكري ابلاغ رائد ان الصحفيه ورد بالخارج تريد مقابلته
ليامر رائد بادخالها
فبمجرد مادخلت وجدته يعنف احد من المسجونين ويمسك مسدسه بيديه ويقول وهو يشير بالمسدس فيي كل اتجاه
ولكن لحظه فهي يوجد لديها فوبيا من اطلاق الرصاص ومن منظر هذا المسدس فهي كانت تخافه بشده في افلام الرعب التي كانت تشاهدها برفقه اخواتها بناءا ع رغبتهم
لتنظر له بذعر بائن ع وجهها وتجلس ع اقرب كرسي
لتجده يحادث من امامه
رائد.مانت لو منطقتش واعترفت هخلي الرصاصه دي تدخل في راسسك تطلع من الناحيه التانيه
انطق يارووح ……..
لتتخيل هي المنظر امامها بدماؤه فيغشي عليها وتقع ارضا ليامر العسكري باخذ المتهم للحبس وان ياتي له ببصله وكوب من اللمون
ليحملها من الارض ويضعها ع اريكه مغطاه باللون الاسود موجوده بمكتبه
ويبدا يتامل وجهها الملائكي الرقيق كالاطفال بل لايستطيع فيمد يديه ليلمس بشره وجهها الناعمه كالاطفال ليتنهد من هذا الملمس المثير لغريزته كرجل فهل يوجد امراه بكل هذا الجمال والرقه والبراءه والطفوله
يالها من مثيره بالنسبه له بمنظرها النائم البرئ وهي مستسلمه امامه لاتدري بشئ بوجهها الطفولي وبشرتها الناعمه بالرغم من انه ع اعلي درجات التدريب ضد الرغبه في النساء ان كانت جميله الجميلات
ليجد نفسه لااراديا يقترب ليلمش شفتاها فهو يريد ان يختبر ملمسهم بشفتيه فهل ملمسهم جميل ومثير كملمس خديها هذه الفتاه التي نزلت له من عالم اخر فهو ظل يفكر فيها ليل نهار بالامس ويفكر في تصرفها الطفولي ويبتسم ع افعالها ورده فعلها عندما عرفت انه هو من تبحث عنه وتصرفها عندما هربت من مكتبه فهي شغلت حيزا كبيرا من تفكيره
ولكن قبل ان يقترب ويلمس شفتيها ليدخل العسكري ويمد يديه بالبصله ويضع كوب اللمون ع المكتب ليامره بالخروج مره اخري
ويقرب البصله منها لتفزع وتجلس وتقول بصوت هامس يشبه الملائكه
ورد.لا والنبي متقتلوش دم لا
ليتغير ويلبس الوجه الخشب غير حالته الداخليه التي ييريد بها احتضانها
رائد.فوقي ياختي احنا ناقصين مره تطلعي تجري ومره يغمي عليكي جايه ملاهي انتي
لتغتاظ من تهكمه عليها وع ضعف شخصيتها وتتخذ وضع الدفاع عن النفس
وتعتدل في جلستها وتقف
ورد.مانت الي شكلك يخوف اعملك ايه
رائد .ليه يانغه عمرك ماشوفتي ظابط قبل كده
ورد.ليه هو كل الظباط وحشين كده
ليندهش من تصريحها فان كان غيرها للقنه درس في كيفيه التعامل معه ويرفع حاجبيه تهكما ع تلقائيتها
رائد.وحش….يارب صبرني
اتفضلي يانسه كنتي جايه ليه
ورد لتاخذ وضع الجد …انا عايز اعرف اخبار عن قضيه الاسلحه الي حضرتك بتشتغل فيها حاجه تفيدني كمعلوومات
لاني انا الي هبقا شايله القضيه دي فالجريده
ليتهكم عليها
رائد.انتي لا طبعا
فهي وجهه نظره ورده رقيقه لاتصلح لمثل هذه العمليات الشاقه والتي قد تسبب لها المتاعب
ورد.لا ليه حضرتك
رائد.مش عارفه ليه عشان انتي بيفمي عليكي من اي خاجه بتخافي من خيالك يانسه ديى قضيه مش ساهله وعايزه راجل
ورد بعمليه .حضرتك اخاف ولا لاده ملوش علاقه بشغلي انا صحفيه شاكره جدا وومكن اعرف اساعد حضرتك فالثغرات والاسستنتجات المهمه وبالنسبه للفوبيا حضرتك انا شغلي ع الورق والمعلومات مليش دعوه باي حاجه تانيه لا دم ولا غيره
فكر رائد في كلامها فهو بالرغم من ضعفها المحبب له كانثي ولكن لديها ثقه فالنفس في عملها وان كان عملها معه سيعيطيه الفرصه للتقرب من هذه الورده الرقيقه فاهلا به
رائد.تمام ماشي نبدا من بكره ع ماحضرلك الورق
ورد.ماشي شكرا لحضرتك
لتفاجئ به يمد يده ليصافحها لتصافحه وهي غير واعيه فهي من تاثير الدهشه تتحرك باليه
لتشعر بملمس يده الرجولي الخشن ع يديها وتتوتر وتنظر ارصا من الخجل ويزيد ذلك الحمره التي تظهر ع خديها
لينظر لها يجدها بهذا المظهر الجذاب ليجدها كثمره فراوله شهبه تنظر ارضا خجله من مجرد سلام بالايدي ومحمره الوجنتين ويكاد يجزم ان وجهها دافئ من الخجل بالاضافه الي الحمره فلو كان يتمني شئ هو ان يلمسه بشفتيه ليشعر بسخونته وياكل هذه الفراوله
لتاتي لتجذب يدها من يده لتجده يضغط عليها ولا يتركها ليضطهرها لرفع عينيها لتاتي في عينيه
فتنظر له وتاسر بعينيه التي تشبه عينين الصقر وبهم معني وشعو لاتفهمه يريد ان يصله اليها
ليري هو عينيها الجميله البريئه المحمله بالخجل منن ليريد ان يطيل النظر بهم
اسر.هتيجي بكره
ورد.انشاء الله.بعد اذنك
لتسحب يدها بقوه وتهرب كاول مره ولكن هذه المره تهرب من سحر عينيه وطريقته فالكلام ومن دقات قلبها التي تقرع كالطبول لاتعلم لماذا
لتعود لمنزلها ع استعداد للقاء غدا
…………………..
لناتي لساره وهمسه
اللاتي مازالوا ينامون لتدخل عليهم روح وبيدها قطعا من التلج لتجعلهم يفيقون بافظع الطرق واقصرها وقتا
لتضع مكعبا من التلج في ظهر كل منها
لتقوم كل منهم مفزوعه من نومها ع هذه الحركه التي تعودا عليها من هذه الاخت المرحه المؤذيه
ساره.ايه ده ايه ده بغرق لتفيق وتجد روح تضحك
همس.اه اه في ايه ايه ده هي الدنيا بتمطر فالاوضه
ليفيقا
ساره.منك لله مش هبات عندكم تاني جبتيلي قراع حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ياشيخه
همسه .والله مانا سايباكي
ليجروا خلفها ويقعوا فوقها ويلعنوها بافظع الالفاظ وهي تضحك عليهم
لتاخذهم في احضانها بعد فتره ويضحكوا جميعهم
لتقوم وتقول يلا ياهانم انتي وهيا اصحوا عشان تنزلوا الكليه وانا هروح احضرلكم الفطار
ساره.احنا معندناش محاضرات النهارده هقضي اليوم معاها بس
روح لتجهز لهم فطارهم وتدخل لتنام مره اخري بعد ان علمت بنزول اخوتها ورد وموجه من قبل ان تصحو
لتاكل كل من ساره وهمسه
ساره.قوليلي بقا ياستي فكرني بالخطه
همسه.اه بس مش عارفه هعرف انفذها ولا لا ومش عارفه ايه رد روح
ساره.طب قو.لي
همس وهي تنتظر رد ساره ع فكرتها لتقول
همس.انا بصراحه بس اهدي بفكر اقولها اننا متجوزاه عرفي وخو بيهددني بالورقه وصوري معاه وانها لو موافقتش ع الجوازه هيفضحني
ساره.يانهارك اسود دي فكره تودي فداهيه
همسه.ليه بس وبعدين انا هظبطها مع مراد واخلي واحد يعمله الورق ذي التمثيل واديله شويه صور ليا وخلاص الموضوع يخلص
ساره.لا الموضوع ده مش مضمون وانا خايفه عليكي طب افرضس هو طلع حيوان وساومك ع الصور او اي حاجه
همسه.هههههنه لا طبعا يابنتي ده بيحبني جدا وطلبني منها اكتر من اربع مرات وهي اللي رفضت وهو ماهيصدق اصلا اننا نتجوز انا اصلا خلاص قررت انا بقولك ببس عشان كده كده هتكوني معايا يوم التصوير وانا بقوله اللي هو بكره مش انتي جايه
ساره.اه طبعا مش هسيبك لواحدك
همسه.يابت مش هتسبيني لوحدي برده ولا الواد عجبك
ساره .زياد لا طبعا يابنتي انا مبفكرش فالجواز ده انا بفكر بطريقه تانيه
همسه.اه صحيح انا قلتلك الخطه قوليلي بقا ايه هي الفكره لي احسن من الجواز الي انتي بتقولي عليها احب اعرفها
ساره.بصي تسمعي عن حاجه اسمها single mother
همسه.لا ايه دي
ساره .بصي ياستي دي منتشره اووي دلوقتي دي ان الواحده بتبقي حابه احساس الامومه ونفسها فحد يملا عليها حياتها ويساعدها اما تكبر وتحبه ويكون ليها ولاد وكده وفنفس الوقت بتبقي كارهه الرابطه براجل والخنقه والكلام ده فبره فالغرب طبيعي انن ده يحصل وهي تاهد ابنها من غير جواز ومن غير حاجه عندهم مش حرام يعني بتعرفه لمرد انها عايزه تخلف منه وبعد كده تبقي مهمته انتهت
همسه.تمام لا مش فاهمه برده انتي ايه علاقتك بكل ده وبعدين ده حرام اصلا يعني بتخلف من واحد مش جوزها وتاخد اسمه بس وتبعده عن ابنه ايه لارف ده
ساره.استني بس اسمعي مني .هنا بقي فمصر الموضوع منتشر بطريقه مختلفه
بمعني اني هتجوز عند ماذون عادي جواز شرعي بس به الجواز هيبقي هدفه الخلفه وده هيبقي بالاتفاق مع الاب فاهماني اننا هنتجوظ نجيب الطفل بطريقه شرعيه وبعدين ميبقاش ملزم باي حاجه ويسيبه يعني علاقه بس فاطار شرعي انا اخد الي عايزاه الولد وهو كماان من غير ماملزم نفسنا باي واجبات وفي رجاله كتي بيوافقوا وبيفضلوه كمان
همسه.ابه العك ده انا مش مقتنعه خالص ومش ضامنه اذا كان في نسبه حرمانيه اصلا ولا لا الجواز موده ورحمه ازاي يبقي صفقه رخيصه كده قايمه ع الشهوه لا طبعا
ساره.لا انا عايزه اجرب ده جواز وبعدين انا بقولك اصلا مش باخظ رايك زي مانتي بلغتيني فكرتك ماخدتيش رايي
بس في مشكله بقي
همسه.ايه هي اتحفينا
ساره.مين الشخصص اللي يكون متفتح ويفهم الفكره ويوافق
وفنفس الوقت يكون عندي قبول له
همسه.قبول ازاي يعني
لتنظر لها نظره تعرفها ليضحكا ع هذا المعني الشهوانيي التي تقصده وتداريه في هذه الكلمه
ساره.الله بقت مش لازم يكون عاجبني برده
فكري بقا متبقيش رخمه انا زهقت وعايزه اجرب الفكره دي انا هساعدك فخطتك وانتي تساعديني ماشي
همسه.ماشي ياستي طيب مفيش حد من جيرانكوا ولا من زمايلنا ينفعوا
ساره.لا دول كلهم دقه قديمه وهيبصولي نظره وحشه حد تاني
همسه ..بس لقيتها
ساره.مين قولي بسرعه
همسه.لا اما اضمن حق الفكره الاول
ساره.بتساوميني يازفته ماتقولي وبعدين مش قولتلك هاجي معاكي بكره وهساعدك فخطتك
همسه.زياد
ساره.زياد الممثل .لا ازاي ومين قالك بقا ياختي غشان تثقي اوي كده انه هيبقي في قبول من نحيتي
همسه.انا عارفه بس ادعي الواد يبصلك اصلا ويوافق
ساره.نعم يبصلي هو يطول
بصي بصراحه هو اختيار موفق ببس تفتكري فعلا هيوافق ع الفكره وبعدين انا معرفوش هقترح عليه يتجوزني ازاي
همسه.سيبي الموضوع ده عليه انا هساعدك تقوليله يوم التصوير وانتي تساعديني وانا بقول لمراد ع فكرتي قبل مايضربني او يتهور عليا لحسن انا مش ضامناه
ساره.ماشي ربنا يستر
…………………….
لتاتي مكالمه الي روح تخبرها بانها مطلوبه للعب ماتش مصارعه مع احد الابطل مقابل خمسين الف جتيه لو انتصرت عليه لانه بطل بالمصارعه ببلد افريقيه والمعاد غدا
لتوافق ع هذا وتقوم لتستعد بالتدريبات لمواجهه الغد بالتريب في الغرفه الرياضبه الخاصه بها
…………………..
شخص…الو ايوه يابني احجزلي مكان بكره فالمصارعه الي هتتعمل دي شكل كل الجماهيرهتحضرها شكلها هتكون جامده خلي الواحد يروق شويه ويفتكر ايام ماكلن بيلعب ايام الزمن الجميل قبل الشغل
السكرتير.حاضر يابااشا..
لتنتهي المكالمه وينتهي اليوم …..
↚
نجد موجه فالكليه تدخل الي المدرج وهي تفتح عينها بالكاد بعد ان عادت متاخره من عملها ليله امس الساعه الثانيه عشر بعد ان تحداها ان تنتهي من هذا الكم لتصحو مبكرا وتصل المحاضره التاسعه محاضره هذا الاسر الثقيل عليها
لتدخل لتلتقي بصديقتها
ايه.مالك يابنتي انتي جايه كده ليه والميكب مش مظبوط ههههه
موجه.اسكتي والنبي سبيني فحالي ع اللي حصل فيا امبارح
ايه.ههههههه حصل ايه اه قوليلي صحيح ايه الخطه اللي مرضتيش تقوليلي عليها
موجه.اسكتي دي كانت خطه حسبي الله ونعم الوكيل
ايه.ههههههه ليه ايه اللي حصل احكيلي
advertisement
لتحكي لها ماحدث معها بدايه من ارتدائها الملابس الرجاليه
وجلوسها معه في غرفه واحده وارتباكها وصلاتها فالمسجد الغير مستاجبه التي جعلتها تعيد صلاتها مره اخري بعد ان رجعت منزلها وما تعرضت له من مواقف محرجه كثيره بسبب تقمصها لدور الرجل
موجه.حسبي الله ونعم الوكيل وانا الي كنت فاكره اني لما اخلي خطيبي بدالي هيرحمه بدل مايتحداني
لكن ايه ده اداني شغل حسبي الله ونعم الوكيل مش قادره افتح عيني
ايه….انتي الي متخلفه بصراحه في حد يبقي معاه القمر ده فمكتب واحد ويعمل راجل ده انا لو مكانك كنت رحت ع سنجه عشره ده مليون واحده تتمني تبقي مكانك يابنتي ولا لو كان قرب مني كده احتمال كنت بوسته وربنا
موجه.اتلمي يابت وبعدين مش حلو اصلا انتو الي بنات تافهه حسبي الله ونعم الوكيل فيه ولسه العلقه
سبيني بقا انام شويه ع ما الشملول يجي
بعد دقائق يدخل بمنظره الجذاب ولحيته المنمقه وابتسامته
بين همهمات البنات الذين اطلقوا عليه خاطف قلوب العذاري
ليبدا في المحاضره
ليلاحظ بعد دقائق ذهابها فالنوم
لينزل ويتجه اليها فهو يعلم سبب هذا فانه هو الذي جعلها تتاخر في عملها لتتحمل نتيجه سلاطه لسانها وافعالها معه
لتجاول صديقتها ايقاظها ولكن لافائده
ليصل لها وينادي عليها ولكن لاحياه لمن تنادي فهي مستغرقه
لينادي عليها مره اخري مستخدماتحريكها بيديه
لتتمتم.سيبيني بقا ياروح عايزه انام الله
ليضحك زملائها ع كلامها
ليرتفع صوته لفيسكت هذه المهزله
اسر.قومي ياسناذه انتي فالمحاضره
لتنظر له وبعينيها النعاس
موجه.ياماما مين ده ايه الشكل الوحش ده اعوذ بك من الخبث والخبائث ..انا فكابوس
ليرتفع مره اخري ضحكات زملائها تهكما عليه هذه المره وليس عليها
ليسكتهم بنظره ترعبهم
ليغتاظ من ردها فهو محبوب الفتيات كيف لهذه المتعجرفه تقول عليه هذا الكلام ليقول
اسر.قومي يانسه كنتي نامي كويس بدل التفاهات والنت والمسلسلان والخروجات بتاعه البنات التافهه اللي بتعطلكوا وتيجوا تهملوا فمحاضراتكم
اتفضلي اطلعي اغسلي وشك وفوقي قبل ماترجعي المحاضره
لتغتاظ هي منه وتاخذ كتبها للخارج
فهو يعلم حق المعرفه انها كانت تعمل وهو من فعل ذلك بها ولكن لاتمتلك حق الرد لانها اختلقت شخصيه اخري فبدات باللعب معه فلتتحمل نتيجه خطتها وسلاطه لسانها
ليذهب هو ليكمل محاضرته ولكن بدون طعم فالت
ي كانت يعاندها وتجعل للمحاضره روح خرجت
لتخرج روح وتذهب لتشرب القهوه الساخنه لعلها تفيق ع هذا اليوم الذي بدا مبكرا بهذه التهكمات منه
اما هو فبعد ماتمت المحاضره خرج لتتجمع حوله عدد كبير من الفنيات اللاتي يتحججن بعدم فهمهم لاجزاء من المنهج ليحظوا بالتحدث معه واهتمامه لدقائق ولكن كان نظره طوال الوقت ع تلك التي تجلس بعيدا ترمقه بنظرات الغضب وللاستهزاء والاستحقار فلو كانت النظرات تحرق لاحرقته
لتذهب لها صديقتها بعد المحاضره
ايه.خلاص بقا ياموجه فكي محصلش حاجه
موجه.خلاص ايه بس ده خلاني مهزاه وسط الناس وزمايلي
ايه.يابت يعني انتي بريئه مانتي هزاتيه وقلتيله شكلك وحش ويماماا وخليتي المدرج كله يضحك عليه
موجه.اه صحيح ده كان شكله مسخره
.ايه.بقا ده وحش حرام عليكي طب بصي حتي دالبنات عليه ازاي هيموتوا ويكلموه
موجه.اه ومعفن كمان هو اللي رمرام بيحب لمه البنات حواليه ده مقرف انتو الي بنات تافهه
لتكتشف صديقتها انه يقف ويسمع هذا الكلام وهو ع وشك الانفجار
ايه.اذيك يادكتور والله كنت لسه بقولها ان حضرتك حلو اوي قصدي شرح حضرتك
لتلتفت له وتنظر له من اعلي للاسفل
وتستعد للذهاب وتقف
لتجده يقف امامها يمنعها من الذهاب
اسر.استني رايحه فين
لتقف ايه وتميل عليها اهدي ده دكتور انا رايحه اجيب لموت بعد اذنكم
لتتافف هي من كلام صديقتها
موجه.انا حره اروح فاي حته بعد اذنك
اسر ..استني انا عايزك
موجه.وانا مش عايزه اتكلم معاك ولو ع خطيبي اللي عايز تتاكد منه اه هو خطيبي للي انت طلعت عينه فالشغل شكرا
حاجه تانيه بقا بقا بعد اذنك اوووفف
لتذهب وهيي تتافف لتذهب لمنزلها لترتدي الزي الرجالي وتستعد للعلقه كما اسمتها
ليذهب هو كيف لبنت من بنات حواء ان تتعمل معه بهذه الطريقه فاي فتاه تتمني اشاره من ولكن هيا للعب معها فهو سيلقنها درسا في العمل ع اعتبا رها رجلا
……………………
لنذهب الي همسه وساره اللاتي ذهبول لمكان التصويرفالمعاد المتفق عليه لتنفذ كل منهما خطتها وهم يرتديان مايجعلهما مثل الاميرات …..لنري لاول مره شخصيه مراد
فعندما يصلوا ياخذ مراد همس
مراد.حبيبي وحشتيني اووي
همسه.وانت كمان ياروح حبيبك
مراد.بت بطلي دلع احنا فالشغل وانا مش ضامن نفسي بصراجه واتلمي كده لحد مانتجوز
همسه.حاضر طيب انا مانا جيالك عشان الموضوع ده
مراد.مش فاهم
همسه.يعني انا عندي فكره تخلي روح توافق ع جوازنا بسرعه
مراد.بجد طب قولي بسرعه
همسه.بس اوعدني متتعصبش
مراد.قولي شكلك عامله مصيبه
لتبدا هي في الخطه وهي خائفه من رد فعله
همس.بص احنا نضحك ع روح ونقول اننا اتجوزنا عرفي وانت معاك الورقتين واديلك شويه صور ليا ونتصور انا وانت فمظاهر حب نمثل يعني.واقلها ان انت بتهددني لو موافقتش هتفضحني اي رايك
ليتغير وجه مراد غضبا
همس.ايه رايك
مراد.عايزه تعرفي راييي
لتفاجا بصفعه ع وجهها منه ليعلمها برايه
مراد.هو انت شايفاني سافل للدرجادي
وازاي شايفه نفسك رخيصه كده وشايفاني ندل للدرجادي
مكنتش اتوقع انك كده
ومش عايز اعرفك لحد ماتعرفي ايه اللي انت ككنتي ناويه
تعمليه فينا وفنفسك
همس.انت بتضربني يامراد انا بكرهك ومش عايزاك
لتجري من مكانها
…………….
ليتقابل ززياد مع ساره
زياد.ازيك ياجميل
ساره.الحمد لله
زياد .مردتيش عليا ليه امبارح لما كلمتك ع الفيس
ساره .مبردش ع شاب خاص
زياد.بس انا مش اي حد ياجميل
ساره.اممم ماهو عشان كده انا عايزه اخد رايك فموضوع
زياد.طبعا احنا نطول ياجميل
ساره.بصراحه انا عايزه انفذ حاجه اسمها سنجل مازر تسمع عنها
يعني انا عايزه اتجوز واخلف بس من غير اي مسؤليات
يعني عايزه حد يعيش معايا لما اكبر وابن واحساس الامومه وكده بس من غير راجل
زياد .ايوه يعني بس ليه ماتتجوزي زي الناس الطبيعيه
ده ممكن يكون فيه نسبه حرمانيه
ساره.ايوه مش عايزه حد يتحكم فحركتي رايحه فين جايه منين
والكلام ده وفنفس الوقت اضمن مستقبلي مع طفل لما اكبر وابقي مش قادره
زياد.براحتك بس انا مش معاكي وده ممكن يكون فيه حرمانيه
ياخساره جمالك وثقافتك فافكارك دي
ساره.ههههههه طب ماتيجي تغيرلي افكاري
زياد.هههههه مش فاهم
ساره.تتجوزني
زياد.ههههه اول مره اشوف واحده بتعرض ع واحد الجواز
ساره.ههههه عادي يعني ايه المشكله انت دقه قديمه اوي
وبعدين ماتفتكرش اني اختارتك عشان حلاوتك يعني انا اختارتك لاسباب تانيه
زياد .وايه هي بقا هههههه
ساره.يعني انت ممثل فمش دقه قديمه وهتفهم الفكره ده غير علاقاتك الكتير فمش هيفرق معاك المره دي او مش هتمسك فيا بعدها ايه ايه رايك
زياد.مش عارف بصي هي مش حكايه دقه قديمه وليه متتجوزيش زي بقيت البنات سوري يعني انتي اي حد يتمناكي بصي اوعدك هفكر
ساره.تمام ماشي ايه ده مالها همسه بتجري كده ليه نبقا نتكلم تمام باي
……………….
لنذهب لروح التي تجهزت للقاء اليوم بالتدريبات المكثفه فهو خصم ليس سهل فهو يحمل المئات والالاف من الكيلوات
لتذهب لماتش المصارعه
وهي ترتدي الترنج الاسود الذي يخفي معالم جسدها بالكامل
وترتدي هذا القناع ليداري وجهها فللا يظهر الاعينيها
ليظهر الشخص الملقب بالمنتقم امام الجميع
لتصعد الحلبه
نعم انها تري حشد كبير من الجماهير اتي ليري هذه المباراه الكبيره
وبالاخص تري صخر الحديدي رجل الاعمال الكبير الشاب الذي ذاع صيته واالذي يخافه الكثير من الناس غناه غني فاحش وله وسامته وجاذبيته المعروف بها علمت بوجوده عندما رات هذا العد الكبير من البودي جارد
كما انه مصارع قديم بسبب قوه بنيانه ولكنه توقف بسبب مشغاله
لتصعد الحلبه لتبدا المعركه..
صخر.ايه ده مفيش تكافؤ اصلا ومفيش مقارنه ازاي ده يلاعب ده ده جسمه ضعيف جدااا استحاله ده هيكسبه بسهوله جدا وماتش مش هيبقي ممتع
شخص ما.لا حضرتك ده المنتقم ده مشهور بالرغم من ضئاله جسمه الاانه احسن مصارع فمصر بحركاته ومشهور جدا
صخر بنظره عمليه للمنتقم ذات معني فخياله…امممم اما نشوف
لتبدا المعركه بان الرجل يطرحها ارضا بسهوله وينظظر لها نظره استهزاء ع ان واحد في هذا الحجم يتحداه
صخر.مش قلتلك استحاله ويبتسم
ولكن هاهي لاتستسلم لياتي في راسها هذا المنظر الذ طالما عكر عليها صفو حياتها منذ طفولتها ليجعلها مثل النار تريد ان تنتقم من كل رجل
لتقوم بغضب وتسقطه ارضا بسبب انقضاضها السريع عليه وهو في زهو انتصاره
وتوسعه ضر با ويينقلب الحال فلا يستطيع الوقوف وهاهي تتنهد وتشهق وتزفر بسبب قوتها واندفاعها وغضبها من كل رجل
ليتفاجا صخر من خذا البرطان لذي صدر عن هذا الشخص الضئيل
ليكلم احد من حراسه ويامره بجمع المعلومات اللازمه عن هذا الشخص الذي يدعي المنتقم
ثم يذهب وهو في غايه الاندهاش
لتذهب روح ككل مره الي منزلها وهي منتصره ع رجل جديد
ولكن ماان دخلت منزلها
حتي سمعت بكاء وشهقات اتيه من الغرفه
كانت تظنها فالبدايه ورد فهي صاحبه البكاء الدائم ولكن لتكتشف انها همسه وساره بجانبها
لتجري عليها بقلب الام وبنظره خائفه فهي تعلم ان هذه الاخت بتصرفاتها وافعالها المجنونه يمكن لها ان تدمر حياتها
لذا تحافظ عليهم فهي اختهم الكبري
روح.مالك ياهمس
………………..
لناتي لورد التي نزلت صباحا لتذهب لقسم الشرطه لتتابع عملها زتقابل هذا الشخص الذي امس عرفت معه شعور جديد عن الخوف وهي وان كانت ومازالت تخافه الا انها لاتشعر بدقان قليها المجنونه التي تختبرها لاول مره الامعه فقط
لاتشعر بها الاعندما ينظر لها او يتحدث او يلمس يديها حتي يصافحها لاتعلم لماذا ولكنه شعور جديد عليها
لياذن لها بالدخول
لتجلس ويبداون في احتساء الشاس بعد ان طلب من العسكري احضاره
لتجده ينظر اليها طويلا فترتبك وتخفض بصرها وتقول بجديه زائده
ورد.يلا اتفضل قولي كل حاجه عن قضيه الاسلحه دي بورقها بخيوطها بالشكوك بكل حاجه وكل صغيره وكبيره
رائد.ههههههه طب اهدي كل ده مره واحده
ورد.لا انا معنديش وقت وعايزه اخلص احنا جايين نشتغل مش جايه ملاهي
ليعرف انها تتهكم ع حديثه الذي قالهةعندما وقعت مغشيه عليها فيبتسم بجانب فمه ع طريقتها
بالرغم من انها تريد ان تغضبه الا انه اسعده انها تتذكر حديثه من الامس
وهاهو يري شخصيه جديده تجذبه فشخصيتها في العمليه تختلف عن شخصيتها الرقيقه كانثي فهي عمليه واثقه فنفسها متحمسه تريد النجاح
رائد.حاضر اتفضلي بصي كل الموضوع اننا عرفنا ان في شحنه اسلحه بتدخل كل سنه تحت اسم شركه كبيره جدااسمها اس ام اس وبيديرها وواحد ملوش دعوه بالموضوع وغالبا االراس الكبيره مش هو
ورد.وانتو ايه الي عرفكم انه مش هو
ليبتسم.احنا قبضنا ع واحد واعترف انه ميعرفش الراس الكبيره كل الي كان بيحصل عباره عن تليفونات ورسايل بميعاد ومكان التسليم
ورد.تمام والارقام دي متقدروش تعرفوا صاحبها
رائد.لا طبعا هما اذكي من كده دي ارقام مش متسجله باسم حد ده غير ان بعد كل عمليه بيكسروا الخط او بيرموه بعد الرساله
ورد.تمام طيب ايه الخيط اللي انتو ماشين وراه عشان توصلوا لمعلومات
رائد.بصراحه دي مهمه سريه فيها حياه ناس معنديش تصريح بالتحدث عنها
ورد.تمام
ليتحدثوا بامور شتي عن القضيه وتفاصيل صغيره وتفاصيل القبض ع هذا المتهم
وبعد ان انتهوا من الحديث
رائد.تحبي تشوفي المتهم
ورد بشجاعه لم تعهدهاا في نغسها ولكن لمصلحه عملها فليهون كل شئ
ورد.اه اكيد
فابتسم فهو عرف انها تجازف وانها ارق من رؤيه المجرمين ولكن هيي قررت فلينفذ لها
ليقول لها.
رائد.اه الزنزانه اللي المتهم فيها زنزانه سريه محدش يعرف بيها غيري وانا بس الي معايا مفتاحه لان طبعا للعصابه لو وصلتله هتحاول تقتله ومش محتاج اقولك طبعا
ان مفيش حد لازم يعرف باي حاجه من اللي اتكلمنا فيهها
ورد.اه اه طبعا اتفضل
ليتقدم وتسير وراءه
ليدخلها من ممرات عديده حتي يصبحوا في مكان لايقف فيه اي من العساكر او السجانين
فتخاف من المكان ومن وجودها معه فيه لينظر لها فهو من حكم خبرته كظابط يعرف معني هذه النظرات فهي خائغه من فكره وجودها معه في مكان واحد
وهو بنظراتها تلك تجعل رغبته تزداد بها ولككن فليبتسم ويتحكم في نفسه
ليضغط ع احدي ازرار النور ليفتح مخبا سري ولكن هو يسمع احد العساكر يمروا ليجذبها سريعا من يديها داخل المخبا ويغلق الباب السري
لتري نفسها في احضانه بعدما جذبها سريععا فنزلت ع صدره قابعه بين احضانه وهو كل تركيزه لادخالها وضغط الزر ليغلق المخبا
باحضانه دفئ رجولي جذاب لاول مره تشعر به تود لو تظل هكذا فهي لم تري والدها وتتنفس رائحته الرجوليه العطريه النفاذه المثيره للغايه
اما هو بعد ان تاكد من اغلاق الباب السحري وجدها قابعه في احضانه لاتتحرك لايعلم من الصدمه ام من الخوف
ولكنه عشق هذا الشعور فهي تتحامي به ولكن شعر انه مسيرا لامخيرا
ليجد يديه تلتف حول خصرها وتضمها ليزيد احساسها بالامان او ليزيد هو من شعوره بقربها وتنفس رائحتها العبقه
لترفع عينيها تندهش من احتضانه لها
ليجد نفسه لايستطيع التحكم في نفسه بعد هذه العينين البريئتين ليقترب ويلمس شفتاها في قبله متملكه ذو احساس عالي يبثها شعوره بدون كلمات
لتشهق هي وتتبتعد سريعا
ولكن كانت المفاجاه….تصفعه ع وجههه رداا ع قبلتهةالجريئه المتملكه التي جعلتها تشعر بالاكتمال وانها ترفرف فالسماء
↚
لتصفع ورد رائد كرد فعل لهذه القبله المتملكه
لينظر للها نظره مندهشه من رده فعلها فهو كان ينتظر ان تظل في احضانه او تهيم به كرد فعل مناسب لشخصيتها ولكن هاهي تخالف توقاته لشخصيتها الرقيقه
ولكن بالرغم من ان هذا اغضبه لكنه بداخله اسعده انها بالرغم رقتها وضعفها الظاهر الا انها تستطيع الحفاظ ع نفسها
ليغلب ع وجهه الغضب الظاهري منها
لتنكمش ع نفسها
ورد.انا عايزه امشي بعد اذنك
ليرمقها بنظره غضب
ليسير امامها فلو كان غيرها من فعل لجعله يتمني الموت ولكن انها هي من يحلم بها في احلام يقظته فليسامحها فهو احترم رد فعلها
رائد بصوت غاضب.اتفضلي قابلي الزفت وبعدين امشي
لتتقدم خائفه من معالم وجهه
ليفتح الزنزانه التي بداخل المخبا السري
لتدخل وتري من يظهر ع وجهه الاجرام
رائد.ايه ياسيد ضيافتنا عجباك
سيد.اوي ياباشا الحمد لله انا تبت والله ياباشا واعترفت بكل اللي اعرفه ياباشا وربنا
رائد.ماحنا عارفين ياسيد الهانم بس عايزه تتكلم معاك شويه
لينظر لها بنظره شهوانيه ونظره اعجاب
ليغازلها بعينيه ..اووي اوووي انت تؤمر ياجميل
لينزل رائد بصفعه ع قفاه
رائد.احترم نفسك يالا
سيد.حاضر ياباشا
لينظر للاسفل
بينما هي تمسك في ملابس رائد لتحتمي به من هذا الكائن
ليسعده هذا الشعور فهو بالفعل يريد ان يضمها ويحميها من هذا العالم فهي ارق من ذلك
ولكن لينظر لها مطولا للي عينيها التي يشتاق اليها لتنظ له فيهيم بها
لينظر لهم سيد.اجبلوكم اتنين لمون ياباشا
لتخجل هي من هذا التعبير وتخفض عينها بعدما كانت سابحه في بحور عينيه الدائفه بالرغم من القسوه لظاهره
اما هو بعد ان اخفضت عينيها لييفيق
رائد.ماتحترم نفسك يابغل انت
ليميل عليها وهي مازالت تمسك بثيابه ما اسعده
رائد.اهدي مينفعش تكوني خايفه قدام الاشكال دي هيكلوكي وانتي بسكوته كده لتنظر له نظره شرسه
وتترك ملابسه وتنظر نظره شجاعه فهي اقوي من الخوف ومعها راائد بالرغم من خوفها منه الا انه مصدر امان بالنسبه له
ليقول في نفسه بعدما تركت ملابسه.يارتها ماطمنت
ورد.اتفضل احكيلي كل حاجه وازاي كانواا بيراسلوك ازاي والعمليات كانت بتم زي بسرعه وفانجاز
فيالها من انثي تتحول بسرعه لتظهر شخصيتها العمليه
لتتحدث معه مايقرب من النص ساعه
فبالرغم من كللامهم عن الصفقه والعمليات الا انه كان يستشيط غضبا ان هذا الكائن يتحدث معها وتبدو لكلامه اهتماما كبيرا وتسمعه ولا تعيره اي اهتمام وترد علبه ويري برائتها وابتسامتها فكان يود ان ياخذها من يديها ويقول ان هذه ملكه ويلكم الاخر في وجهه
ولكنه افاق عليها وهي تقول .يلا يارائد
ياله من جمال الاسم بالنسبه له عندما تنطقه هذه الشفاه الرقيقه المنتفخه والمحمره قليلا من اثر قبلته المتملكه لها
فهو طوال حديثها ينظر لهذه الشفاه يود لو يعود ليقبلها مره اخري ولكن بتملك اكثر يود ان يشعر انها ملكه يود لو يكسر عظامها في احضانه ويختمها بصك ملكيته
لتلمس ملتبسه ليفيق من شروده..اتفضلي
ليغلق الزنزانه وياخذها وتمشي خلفه فهي ايضا تتذكر قبلته بالرغم من تملكه الا انعا تريد ان تشعر بنفس شعور شفاهه مىه اخري عليها ودفئه وهي في احضانه
ولكن لتطرد هذه الافكار المراهقه ولتلفت لعملها لتصل الي مكتبه
لتاتي لتستاذن ان تغدر ويسمح لها
ولكن لحظه فمن هذه التي تدخل مكتبه بهذه الملابس الضيقه والمثيره والجسم مثل عارضات الترضياء بهذا الدلال
لتدخل خلفها وهي لاتشعر بنفسها وماذا تفعل
فانها احدي المذيعات التي تريد ان تجري معه حوار عن انجازاته
ليراها تقف وتدخل بعد هذه المذيعه فيبتسم ابتسامه بسيطه غير ظاهره فانعا عادت بالرغم من انعا قالت انعا سوف تغادر من لحظه ولكن هيا للعب واشعال غيرتها
رائد.اتفضلي ياجميل
مالك ياورد واقفه كده ليه لو عايزه تخضري الحوار ومش مستعجله اتفضلي
لتجلس ورد وهي تنقل نظرها بينه وبين هذه المثيره لغيظها
نعم فهل ماسمعته صحيح يناديها بالجميل
لتسمع بقيه حوارهم
لتقول بدلع زائد عن الحد
فاطمه.انا عايزه اتكلم معاك عن انجازاتك العظيمه اللي كل الناس عرفينها طبعا وانا اولهم لتغمز له بوقاحه
لتفغر ورد فاها من هذه الوقحه فانها تغازله امامها ولاول مره تشعر بانها عدوانيه تريد ان تقتلع عيناها التي تغمز بهم فهو ام لم يكن اعترفت بحبه ولكن هو صاحب دقات قلبها
ولكن انها الصدمه لتسمع رده
رائد.طب مش لما نعرف اسم العسل الاول
لتقول مياصه.تسمي فاطمه وانتي تقولي يابطه
رائد.امووووت فالبط
فلو قتلته اكيد المحكمه ستقدر موقفها فهي المجني عليها بافعاله
لتضحك ضحكه رقيعه هذه البطهه بعد كلماته
لتنطق بعدها ورد وكان غضبها اكسبها شجاعه
ورد.احنا ورانا شغل وحجات لسه عايزه تخلضها كنت ناسياها
لينظر لها بعدم اهتمام وهو يكتم ضحكته ع منظرها اىمنتفخ من الغضب
رائد.طيب بكره مش دلوقتي
نعم انه يريد ان يخرجها ليستفرد بهذه البطه السمينه كما اسمتها ويفضلها عليها ويريد الجلوس معها ولكن لن تسمح بذلك لتقول بغضب وصوت مرتفع لاول مره يختلف عن طبعها
ورد.لا انا عايزاك دلوقتي وبسرعه عشان متاخره الشغل اهم من الكلام الفاضي ده
لتقول هذه البطه .خلاص نتقابل وقت تاني احسن عشان ناخد راحتنا برده احسن لتغمز له وتمد يدها لمصافحته بعد ان وقفت
ليمد يديه الاثنان ويطبق عل يديها ويضغط امام اعين ورد المغتاظه بشده ..مستنيكي ياجميل
لتشد يد هذه البطه وتاخذ بيدها الي الباب وتقول لها
ورد.مع السلامه ياحلوه
لينفجر هو من الضحك الرجولي فانها لاتتحكم في غيرتها كغيرها من النساء بالرغم من ودعاتها ولكنعا تغير بشده وهذا اسعده فالغيره تعني الحب وان لم تعترف بذلك فسيجعلها تعترف له مع الايام
لتنظر له نظره ناريه تكاد تحرقه نتجه لضحكه الصاخب علي الموقغ امامه وتاتي لتخرج من الغرفه بتجده اسرع منها ويغلق الباب عليهم باب مكتبه ويقترب بشده ويحاصرهاع هذا الباب
……………………………
لناتي لروح التي قالت جملتها باعين خائفه مرتعبه من بكاء اختها
روح.مالك ياهمس ايه الي حصل
لتنظر لها ساره وهمس لاتعلم بما تجيبها ولكنها لاتتحمل الكتمان
لتري عليها همس وتبكي في احضانها فهي وان كانت عصبيه ولكنعا الاخت الاكبر الحنون الذين لايشعرون بالدفئ والامان الاباحضانها
لتاخذها من يدها وتجلسها ع السرير
روح.مالك بس ايه الي حصل اهدي وبطلي عياط وفهميني
لتجدها متتردده فالتحدث اليها
لتعلم ان الموضوع يخص المدعو مراد فهي لاتتردد الا بخصوصه فقط
فلاتنطق بشئ الا الكلمات اليتيمه
همسه.مراد سابني انا بحبه اوووي انا اسفه قوليله يسامحني
لتبكي وهي تشهق من قوه البكاء
لتقول هي بعقل.طيب بس اهدي ايه الي حصل
لتقول همس .انتي السبب انتي السبب لو كتتي وافقتي ع جوازنا مكانش حصل كل ده لتبكي مره تخري بعنفوان
لتتخيل الاخري انع يمكن ان يكون افقدها عذريتها لترتعب من هذه الفكره لا والف لا فهي تعلم تربيه اختها وان كانت مجنونه
لتهتف بانزعاج
روح.انطقي بقا اللي حصل
لتحكي لها همس ببكاء وصوت متقطع ع خطتها التي كانت تريد ان تفعلها لتحظي بالزواج منه لشده حبها له وبخطاها وانها كانت ستودي بسمعتها الي الهلاك بسبب افعال اختها وبسبب حبه لها رفض ان يضعها في هذا االموقف وان كان يكره اختها
وقالت لها ع ماقاله انه ليس بالسافل ليفعل بها ذلك زان كلم لايحبها كان من الممكن ان يوافق وان لايريد ان يعرفها بعد الان وانها نزلت من نظره
لتبكي بحرقه
فبالرغم من معرفه روح بالمصيبه التي كتنت تريد اختها ان تفعلها الا انا اطمئنت انها بخير
لتهداها ان كل المور ستصير بخير فلتهدا وانها سوف تساعدها
فالاصلاح بينهم فهو لم يكن فعل ذلك فهو لن يستحقها
لتقوم ساره من مكانها لترجع منزلها وتتركهم كاخوه يتعاتبون
لترجع الي المنزل التي تعيش به لوحدها فابواها مسافرين اي تركيا ومن هنا جاءتها فكره الزواح االغريبه
لتذهب همس في النوم في احضان روح
لتذهب روح الي غرفتها
فهل هي حقا ببسبب عقدتها التي طالما نغصت عليها حياتها
كانت ستتسبب بخساره سمعه اختها بل اختها بالكامل
فهل ممكن ان يوجد اصناف من الرجال اخري غير ابيها
لتتذكر عندما كانت بالخامسه..
عندما كانت بغرفتها تلعب بدميتها
لتسمع صريخ والدهتها
رجاء.سيبني يامحمد انا قلبي تعبان ومش قادره النهارده
وانت عنيف معايا وانا مشش قادره يوم تاني
محمد.ايه ياوليه مليش دعوه ده حقي مش بمزاجك لو مش لمزاجك يبقي بالغصب
رجاء.انت حيوان عمرك ماكنت راجل كل الي يههمكك شهوتك وخلاص
محمد.ماشي مش انا حيوان طب تعالي بقا
ليغتصبها بافظع الطرق الشهوانيه ويهجم عليها بالقبلات ويمزق ملابسها ويجعلها بمنظر حيواني
ولكن الافظع ان االباب كان ليس مغلق وان هذه الطفله البريئه
روح كان تنظر وتسمع وتري مايحدث
فهي لاتعلم مايحدث كانت صغيره لاتعي مايحدث كانت تظن انه يضربها او يعاقبها فلا تفهم معني لااغتصاب
وكن هاهي تري الدماء تتدفق من والدتها فهي تنزف بسبب هذا الاعتداء الجسمي والشهواني عليها وقلبها المريض لا يتحمل لتموت في الحال
فهذه الطفله رات هذا المنظر وظلت تتذكره بقيه عمره
ولكن فهمته وادركت معناه عندما كبرت وفهمت مدي حقا ه هذا الوالد فانه كان اقوي مثال للحقاره بنظرها قتل امها بدم بارد دفاعا عن شهوته فيهاا فاي رجل هكذا
لتبكي ع والدتها فهي حتي الان تحتفظ بهذه الذكري السيئه
ولم تعلم اخوتها بها فهم كانوا صغار فهي الاولي ثم موجهه ثم همس ثم ورده
ثم سنه واحده ليلحق ابيها بامها لتتعلم المصارعه لتصرف ع اخوتها منها وتعمل باحددي المحلات لتكمل تعليمها فهي خريجه الفنون الجميله وتتحمل اخواتها فتصبح الاب والام
لتبكي كثيرا ع هذه الذكري
وتقرر في نفسها ماستفعله ببشان همس غدا
…………………………………
اما موجه ذات الجنان الاصلي
فانها الان في شركه هذا المدعو اسر قلوب العذاري
لتجلس ع مكتبها في غرفته
لتجده يطالعها بنظرات تربكها كل بضع دقائق
ليصدع صوته بعد دقائق لينتقم منها بطريقته
اسر.الا قولي ياحمد انت اخترت موجه دي ع اي اساس دي عيبه ثقيله
لتتماسك في ردها فهو يصفها بالثقيله
لتضحك له ضحكه رخامه
موجه.بحبها بقا اعمل ايه
ليستكمل استفزازها
اسر. ايوه هي مش جميله ولا دمها خفيف وشخصيه رخمه بتحبها ع ايه عايز افهم بس ده غير مفيهاش اي معالم الانوثه
لتقول بداخلها.اللهم ماطولك ياروح
مووجه.الشكل ده للناس الي مبتفهمش لكن الي بيحب بيحب بقلبه ده لو كان عندك منه
ليبتسم ابتسامه خفيه فهو قد اثار غيظها
اسر باستفزاز.مالك ياراجل ادايقت ليه انا بدردش معاك بس
طب انت تعرف صاحبتها ايه احلي منها مليون مره ورقيقه كده مش عارف ميقعش حظك الا فديه
لتستشيط غضبا منه
لترد بابتسامه.اه مانا عارف بس خليك فحالك
وقت الراحه جيه انا رايحه اتغدي فالكافتريا اوووف
ليضحك من قلبه ع اغاظتها وعدم القدره ع الرد بسبب تقمصها لشخصيه هذا الخطيب
ولكن للتوقف ضحكته
ليري احد الزملاء .كريم.احمد هتيجي تاكل
احمد.اه جاي معاك
ليتوقف امامهم
اسر.مين اذن لحضرتك تدخل المكتب بتاع مديرك وتاخد السكرتير كمان
كريم.ده معاد الراحه حضرتك
احمد.صح وانا جاي معاك
اسر.اتفضل لواحدك يااستاذ كريم وانت استني
ليخرج كريم مرتعبا من صوته العالي فهو بامكانه فصله
ليمسك هو بيد موحه لترتعش من اثر مسكت
ليجد نفسه مغتاظا بشده فهو قد علم لاول مره انه يغار ع هذه المجنونه التي دائما تقل منه امام الجميع فكيف تذهب معه
لوحدها وتاكل وتضحك وهو له الكلام اللازع فقط حتي وان كانت رجلا
احمد.سيب ايدي انا حر ده وقت الراحه
اسر.ماشي هجبلك اكل بس تقعد معايا نتكلم شويه عن كل حاحه اصل انا مضايق
احمد.طيب اتفضل
لتجلس ع كرسي مكتبه ويجلس امامها
وكن ليقف فجاه ويقترب لتقف مكانها وتتوتر
ولكن تتطمئن فهي رجل
احمد.في حاجه حضرتك
اسر.ليقترب اكثر لترجع هب للوراء لتصل الي الحائط
انا بس عايز اشم البرفن بتاعك اصله حلو اوي
لتتوتر .خلاص هجبلك منه بس ماتقربش
فهي وان كانت تكرهه ولكن تتوتر من قربه
اسر.في ايه ياحمد مالك ده احنا رجاله زي بعض هشمه بس
لينظر الي عينيها عن قرب ليتوه بها في بركه العسل الصافي الخاصه بها فقط
وتنظر هي لعينيه وضحكته الجذابه فلاول مره تعترف انه جذاب عن قرب كما يقول الفتيات
ليصل بوجهه الي وجهها لتلفح انفاسه انفاسها فتخفض راسها خجلا لينزل بوجهه ع وجهها وهو قريب للغايه
ليتوقف اممام شفتيها فهي وان كانت تضع شنبا عيره ولكن
شفتيها مغريه للغايه وترتعش لتوترها
هاهو يقترب ليقبلها فتغلق عينيها بقوه
ولكن الاغرب انهاةلاتعلم هل تريد ذلك ام لا فهي تفكر لاول مره اذا كانت تريد قبلته وكيف يكون احساسها هذا الرجل الجذاب المثير
ولكن لاتتحمل هذا القرب ورائحته النفاذه وفكره انه سيلمس شفتيها فاذا بها تقع مغشيا عليها
فيقع قلبه عليها ماذا حل بها هو كان يريد اللعب باعصابها فقط
ولكن هل هذه المتمرده ستتسب في تعب قلبه عندما يراها بهذا الشكل نعم انه احبها
ليحملها ويضعهاع الريكه ليجد ان نفسها ضعيف فيفترب ليقوم بالنفس الصناعي فهو اخذ دوره في الاسعافات الاوليه
ولكن هي بمجرد ان وضعها فبدا الدم للصعود لراسها مره اخري وبمجرد اقترابه لتدخل رائحه عطره النفاذ داخل انفها فتجعلها تفيق لتجده يلمس شفتاها ويقوم بعمل التنفس الصناعي لتبعده فهي تتوقع انه كان يقبلها وهي غير متذكره انها رجل لتبعده عنها
ولكن قبل ان يفرح بافاقتها يجدها تهوي عليه بصفعه تركت اثرها ع خده
……………………………………
لنجد ان صخر يجلس ع مكتبه ويتلقي هاتفا يخبره
شخص.صخر باشا مفيش اي معلومات عنه موجوده ع النت ولا مكان سكنه حتي ولا شكله ده اول مصارع كل صوره وهو خافي وشه وجسمه
صخر.تمام هو ده المطلوب
الماتش الجاي له امتي
شخص.بكره حضرتك
صخر.تمام احجز تذكره وحضر الرجاله
ليغلق الهاتف ويفكر تفكير عميق ليتنهد ويفكر هل فكره صائبه ماسيفعله.ليعود لعمله مره اخري
………….. …….. ………
لياتي لروح فون يبلغها انها لديها ماتش غدا
لتغلق الهاتف
وتفكر في مشكله همس التي نوت ان تبلغها ردها بعد هذا الماتش
ولكن هل تعلم ماينتظرها……..
……………….
ليتحدث زياد مع مراد
زياد.خلاص يامراد ماتعملهاش حوار البت بتحبك وهو ده اللي خلاها نفسها تعمل اي حاجه
مراد.لا ده مش حب دع جنان وغلط افرض حد غيري
وبعدين مانا كمان بتهبب احبها لكن لازم تحس بغلطها
زياد.جنان ههههههههنههنه امال لو عرفت اللي صاحبتها عايزه تعمله
ليحكي له ماقالته له هذه المجنونه ساره وعرضها للزواج
مراد.اما بنات مجانين صحيح
طيب احنا محتاجين ننام عشان نعرف هنعمل ايه بكره نقرر
ليذهبوا للنوم…..
↚
ليغلق رائد الباب بقوه ع ورد قبل ان تنطلق خارج المكتب
لتفزع من تلك الحركه فلماذا يغلق الباب
فهل سينتقم منها بسبب الصفعه ولكن لا فهو سمح لها بالذهاب من قليل
ليقطع حبل افكارها وهو يحاوطها ويقترب منها للغايه لدرجه ان انفاسه تلفح انفاسها
رائد.رايحه فين بعد اللي عملتيه ده
ورد.ايعد بس شويه.وبعدين انا اسفه ع الالم انت اللي قليت ادبك واللي عملته كان عيب
بس انا مسامحاك وسيبني اخرح بقا
رائد.لا مش هسيبك وبعدين بتقولي اني كمان قليل الادب وبعدين انا مبحاسبكيش ه الالم انا كنت ناوي اسامحك عليه لكن انتي زودتيها اوي
لتخجل وتخفض راسها لانه قريب للغايه وهذا يوترها وليس هذا فقط بل يجعلها تفكر فقبلته من قليل وشفتاه عندما لمستهها فهي تريد ان يبعده باقصي سرعه
ورد.وهي تخفض راسها وتحاول الا تنظر له ..انا معملتش حاجه سيبني بقا
رائد.طب بصيلي الاول وانتي بتقولي
لتعرف هي معني الخطر فهي من المستحيل ان تنظر له وهو بهذا القرب لتبدا بالمحاوله بابعاده عنها
ورد.ابعد بعد اذنك وسيبني اطلع
رائد وهو مستمتع بيدها الصغيره وهي تحاول دفعه
رائد.لا مش هسيبك في حد يعمل كده فالضيفه اللي جايالي مين اداكي الحق فكده دي قمر حد يعمل كده مع النعمه وبعدين انتي مالك ايه اللي رجعك مش قلتي ماشيه
لترتعش هي من طرح الموضوع ومن وجوده وانفاسه التي يتعمد ان تلحفها وهو يتحدث
ولكن نعم ماذا يحدث هو الذي يلقي باللوم عليها بعد كل ماحدث مع هذه البطه ليثير غيظها وتنسي خجلها وتتذكر غيرتها فقطلترفع وجهها وتنظر له بغيظ لتهتف في وجهه
ورد.نعم نعمه اه انت شكلك بقا بتحب البط صح بتحبه سمين كمان وبعدين مين اللي غلط انت اللي قاعد تتسهوك وتعاكس وناسي اني قاعده معاكم في ظابط محترم يعمل كده فمكان شعله لتضربه بقبضتها الصغيره ع صدره
لينظر في عينيها بعد ان رفعتها وبركه العسل الصافي التي تصدر منهم ليجعله يهيم اكثر بل وشراستها وهي تدافع عن حقها به وشفتاها التي تتحر ك بسرعه في التحدث لتثيره اكثر وتثير رجولته ولكن ليمسك نفسه لياخذ منها مايريد من اعتراف
ليقول بنفس هادئ عكس داخله المثار بشده
رائد.اه بحب اليط وانني مالك مدايقه ليه كده انا حر واعمل الي انا عايزه ولو ع مكان العمل خلاص بيتي موجود ومعايا الكارت بتاعها لكن انتي مالكيش حق تطردي الضيفه كده باي حق
نعم فهل ماسمعته حقيقي هو يعتر ف بحبه لهذا الكائن لا وايضا يقول انه سياخذها ببيته يا لوقاحته ويعترف بهذا امامها لا ويقول لها انها ليس لها علاقه به فكيف هذا فهو صاحب دقاتها وصاحب اول قبله
ورد.انت قليل الادب لتضربه بقبضتها كثيرا انت ازاي تاخد واحده بيتك وبعدين ازاي مليش دعوه انت بتاعي وملكي انابس وقليل الادب وسافل
لتقول هذا بعصبيه غير مدركه لما اعترفت به
اما هو فيالها من سعاده فقد حظي باعتراف بانه ملكها ولمن ليكمل مابداه
ليقترب اكثر وغريزته واثارته تعلو امام هذه الشفاه الورديه المنتفخه
ليقول بصوت مرتعش يدل ع اثارته…
رائد.بتاعك وملكك ازاي ياورد
لتفهم وتدرك ماتفوهت به للتو لتخفض راسها للتسفل خجلا وتظهر حمره خديها كثمره الفراوله الناضجه
ليقترب اكثر فهاهو لايفصله الا القليل عن شفتيها وماهو مقدم عليه من تقبيل هذه لشفاه الكريزيه
ورد.رائد ابعد انا انا مقصدش اني….
ليبتلع باقي كلماتها في قبلته المتملكه الثانيه العاشقه ليقبلها بشغف يشبع رغبته من الكريز الذي اصبح يدمنه من قبله واحده يشعر بسعاده عارمه لم يشعر بها في اسعد احلامه
امة هي لتتلقي الصدمه الثانيه هل هو يقبل شفاها وتشعر بملمش شفتيه الغليظتين ع فمها ودفئها وتشعر بعشقه لها
ولكن هاهو يتمادي في قبلته ويهمهم ليدل ع اثارته العاليه وعدم تحكمه في نفسه امامها وكانه مغيب
لينزل ع رقبتها يقبلها بنهم
لتبعده بقوه وتفتح الباب
ورد.ابعد انت قليل الادب لتصفعه ثانيا
انا مش جيالك تاني مش عايزه الشغل ده
لتهرول خارجا…..
………………………………
لنذهب الي موجه التي ان ان استيقظت لتلاحظ قربه منها وتظن ان يقبلها لتصفعه
ليبعد وهو ع وجهه الاندهاش فهل هي نفسها التي كانت لاحول لها ولا قوه ممدده امامه
ليبعد عنها لتتذكر انها رجل
اسر.انت اتجننت انت بتضرب مديرك انا كنت بلحقك وبعملك تنفس صناعي
موجه.تنفس صناعي اتاريك شاذ وانا معرفش في حد يبوس راجل زيه والله لفضحك فالكليه
واقول لموجه واصحابها انك شاذ
هي تاكدت انه كان يريد ان يقوم بعمل التنفس الصناعي ولكل هل تفوت فرصه مثل هذه لا فلتستغلها احسن استغلال وتاخذ بحق ماكان يلعب باعصابها من قليل وكلامه اللازع عليها وتهكم زملائها وهو عليها صباحا في الكليه
لتجري ع الباب لتفتحه
لتود ان تفضحه امام العاملين بهذه الصفه المخذيه له كرجل
ليمسك بيدها سريعا فماذا تظن انها فاعله هذه المجنونه
فانها سمعته
فلا انه لن يستسلم فسيرد لها الصاع صاعين
ليغلق باب المكتب ولكن بالمفتاح
ليقول.
اسر.انت اتجننت انت هتعمل ايه دي سمعتي يامجنون انت ده مش هزار
موجه.وانا مش بهزر
اسر.والله بقا لو الموضوع مش هزار يبقا المشكوك فيه انت مش انا
لتضطرب هي فهل كشفها
موجه .ليه بقا كنت انا الي اهجمت عليك وبوستك
ليقول وهو بثقه وهو يتقدم اتجاهها ويضع عينيها فعينيه
اسر بعصبيه.قولتلك مجيتش جنبك كنت بعملك تنفس صناعي ثانيا بقا الراجل ميرجعش كده ويخاف لما اقرب منه وميغماش عليه لما اقربله مش غريبه برده
ده غير بقا ملمس ايدك الناعم ده ده مش راجل اللي طبعا ضربتني بيها
لتتوتر وتضطرب وتقول بصوت متقطع.قصدك ايه
ليقول وهو يننظر لها بثقه
اسر.قصدي..
ليسمعوا صوت طرقات ع الباب
لتحمد ربها انه خلصها من هذا الموقف فقد كانت ثواني وتعترف ع نفسها من كثره توترها وضغطه عليها وهي قد بدات تشعر بمعرفته للحقيقه بعد هذه التلميحات
ليفتح الباب لتدلف منه
احدي زملائها التي تعمل فالشركه من ضمن الذين اختارهم
لتدخل مني تتاصع في مشيتها وتتكلم برقه مبالغ فيها ومصطنعه
ليبتسم هو ابتسامه جانبيه تلاحظها موجه لتراقب مايحدث
لتتحدث مني وخي تميل عليه لاغراءه بمبالغه وتتحدث وهي تمسك الملف
مني.دكتور ممكن تشرحلي دي مش فاهماها
لتميل عليه بصفه زائده
ليستغفر الله في سره فهو دائم ع الصلاه وبفضل هذا وصل لمركزه في عمله ودرراسته
ولكن ثانيه هو يطالعها ليجدها تنظر لزميلتها بغيظ وبملل من حركاتها
ليستغل فرصته ويقول اووي ياجميل اتغضلي
لتقوم هي من مكانها بسرعه تستشيط غضبا
وتتجه ناحيتها
موجه.معلش ياحلوه عندنا شغل دلوفتي
وتتوجه له بالكلتم وخي تستشيط غضبا
انت مش قولتلي اقعد معاك وبلاش اطلع دلوقتي اتشغلت
ليرد.انا حر زي مانت كنت حر ياحمد الله
موجه.اوووف
لتاخذ يد مني وتاخذها للخارج وتغلق الباب
وتجلس ع مكتبها
لتتافف موجه.انا زهقت منك وهبعت خطيبني بكره انت راجل مش مظبوط وانا اتخنقت
ليقترب.ايه اللي انت عملته ده ياحمد ازاي تطلع البت بره كده وبعدين عايز تجيب خطيبتك عشان انا مش مظبوط لا راجل ياحمد
وبعدين انت ازاي تكلم مديرك كده
لتتافف..مدير ايه وزفت ايه انا زهقت ع الاقل هي بنت وهتحترمها فانا اجيبها احسن بكره بدالي
ليغلق الباب بالمفتاح
ويضحك ضحكه مستفزه ويقترب مننا بشده
اسر.وليه بكره ماتجيبها دلوقتي
لتبتعد هي وتضطرب من معني كلامه وترجع للخلف ليقترب اكثر
موجه.مش فاهم تقصد ايه
ليقترب وينزع عنها هذه الباروكه والشنب
هو.اقصد ده
……………………………………………
لتذهب روح الي الماتش الذي استعدت له
ولكن قبل ان تدخل لتلاحظ احد البودي جاردات يعاكس احد من الماره
لتتقدم وتضرب هذا الرجل فهو يذكرها باحقر المناظر
لتوسعه ضربا ولكن فجاه ليتجمع حولها عدد كبير من البودي جاردات لتتقاومهم ولكن الكثره تغلب تغلب الشجاعه ليضعوها في عربه وياخذوها لمخزن قديم ملك رجل الاعمال صخر الحديدي
…………………………………………….
ليفوت وقت كثير ويتجمع الاخوه ولكن ينقصهم روح
لتقول ورد.ياتري راحت فين وجرالها ايه
موجه .العب باليه او شيبسي وكاراتيه
همسه.ده وقتك انتي كمان انا فعلا قلقانه عليها جدا الساعه بقت تسعه وهي خارجه من عشره الصبح
ورد.اه فعلا ياتري حصل معاها ايه
همسه.لا انا مش قادره انا هنزل اخلي مراد يدور فالاقسام ولا فالمستشفيات
موجه.استني هنا ياختي انتي ماصدقتي وبعدين انتو مش متخانقين
همسه.ده ملوش علاقه وبعدين مراد جدع جدااا
انا نازله
……………………………….
اما عند مراد فهو قد استقر انه سيسامحها ولكن بعد ان يعلمها كيف تتعامل بعدم جنون وتهور وان هذه اىمعاقبه ستستمر لشهر اولمده ما
فه توصل انها لو لم تكن تحبهلما فعلت ذلك وهو ايضا يحبها وينتظر البيت الذي يجمعهم ولكن ليس بطريقتها
ولكن لا يستمر تفكيره ليسمع من يقرع الجرس
ليفتح ليتفاجا بوجود همس امامه ليندهش ولكن سينفذ قراره فسياعقبها لمده بعدم التعامل معها
ليلبس الوجه الخشبي .نعم عايزه ايه انا مش قلتلك مش عايز اعرفك تاني
لتسقط دموعها امامه بغزاره
ولكن هو اقوي من دموعها فهي اخطات هذه المره خطا كبير
ولكن هي كانت تتوقع ان يعاملها افضل من ذلك لا ان يطردها حتس وان كانت اخطات في حقه
لتقول بصوت ضعيف بين بكائها..احنا فمصيبه هتساعدنا ولا لا
لينقلب وجهه ويجري عليها ويقول بقلق ..
مراد.ايه الي حصل
همس.روح مارجعتش من الصبح واحنا قلقانين
عايزين نسال عليها فالمستشفيات ةفالاقسام فاي حته هتساعدنا ولا اروح انا واخواتي ولا نشوف حد تاني
لينظره لها نظره ناريه لتصمت عن هذخ الحماقات
مرادد.اتفضلي اطلعي وانا هدور عليها وابلغكم
كلامي واضح متعرفوش حد تاني ومشوفش ضافرك بره
ليقول ذلك وهو يصرخ بها لتفززع وتصعد لاخواتها بسرعه ينتظرون حضور اختهم اومراد بالاخبار
اما هو ارتدي ملابسه سريعا
لينزل رحلته للبحث عن هذه التخت الضائعه فهي بالنهايه بنت وسوف تكون اخت لزوجته
اما ورد لتدخل لتحادث رائد فهي قد اخذت هاتتفه في اول مقابله فهذه ظروف حتي وان كانت ستتوقف عن العمل معه ولكن انها اختها فاستفعل اي شئ لاجلها
رائد.الو مين معايا
ور د بانغاس لاهثه فقد توترت كثيرا لا ترد
ليسمع صوت انفاسهافيخمن انها هي
رائد.مين ياهقغل السكه
ورد بصوت هامس.انا
رائد.ورد مش معقوله
انتي مش قلتي مش هتشتغلي معايا تاني
ورد.مش وقته حضرتك انا فمشكله ممكن تساعدني
لينتفض من مجلسه
رائد.في ايه ايه الي حصل انطقي
لتحكي له ورد ماحدث ليغلق معها بعد ان اخذ عنوان منزلها ووعدها بالبحث عن هذه الاخت الضائعه
……………………………………
لتدخل روح اليهم فالساعه الثانيه عشر بعد ان انخلع قلوبهم عليها
لتجريي عليها همس وتبكي في احضانها
بل ويجروا عليها الجميع وياخذوها باحضانهم
روح.ايه مالكم في ايه ايه ااي حصل
لتجد هذا الظابط يقف امامها بمسدسه وينظر لهاانه رائد
ومين ده
↚
روح.ومين ده
ورد.سيبك منه بس ياروح انتي كنتي فين الوقت ده كله
لتعود روح بذاكرتها الي ماحدث بعد ان تم اختطافها
فلاش باك
ليضع لها احدهم مخدر في منديل فتستنشقه لتغط في ثبات عميق
لتستيقظ سريعا تجد نفسها في مخزن قديم ولكن ثانيه انها تسمع اصوات بالخارج ليفتح باب المخزن ويدخل منه
رجل بالرغم من انه شاب الا ان وجهه يدل ع تقدم السن انه هو نعم صخر الحديدي هي تعرفه من صوره فالصحف ومن اخر ماتش قد حضرته ولكن لماذا هي هنا ولكن لتتاكد انها ترتدي القناع نعم انها ترتديه
ليدخل صقر بكل ثقه ويامر رجأله بالانتظار خارجا
ليجلس امامها فبالرغم من انهم اختطفوها ولكن لن يقيدوها او يكبلوها
صقر.ازيك يا……منتقم
لينطق الكلمه الاخيره متهكما
انا صخر باشا ومالقيتش غير الطريقه دي عشان اتكلم معاك بس ماتخافش انا مش هاذيك مع اني اقدر ع اذيتك
لتصمت روح فانها لو نطقت فسيعرف حقيقتها وانها انثي وهو الامر الذي لم يكتشفه اي احد خلال عملها بالمصارعه ع اسم المنتقم
صخر.متهكما مبتردش ليه مش عاجبكك الكلام
فلا مفر لديها من الرد ولكن ستحاول ان تجعل صوتها اكثر خشونه
روح.انت عايز مني ايه انا مبخفش من حد واظن انت عارف
صخر.لا لازم تخاف
لتغضب وتنطق.لا مبخفش وعايز اخرج من هنا بدل ماساويك انت ورجالتك بالارض انت متعرفش انا مين ولا ايه
ليضحك ضحكه رجوليه عاليه ويضع قدم فوق الاخري وينطق بثقه .لا اعرف وبعدبن انت مبتقلعش الماسك ليه خايف الناس تعرفك مانت بتخاف اهو
هاهو نجح في استفزازها فهي لاتخاف فقلبها مات من اليوم المشئوب وتكره الخوف الذي يجعل الانسان ضعيفا
لتقف مكانها.انا مبخافش الا من اللي خلاقني وكلمه كمان هساويك بالاسفلت شكلنا هنعيل
ليغضب صخر فيصرخ بها بصوت رجولي عالي جعلها تنتفض والذعر يظهر ع وجهها ولكن حمدا لله فهي ترتدي القناغ
صخر.احترم نفسك بص عشان تعرف اننا اللي هعيل هعمل معاك ماتش لو كسبتك هتشيل الماسك ولو انت كسبت هتمشي من هنا من غير اي حاجه ومن غير اي طلبات موافق ولا خايف
لتنظر له بثقه.انت الي تخاف
صخر بثقه.تمام يلا
لتبدا المعركه ليدخل رجال صخر ع الصوت ليامرهم بالخروج
لتبدا المعركه التي بدات بانتصار روح ععليه ولكن هاهو ينتصر عليها ويسدد لها الضربات
لينتصر عليها بعد ماتش دام بالساعتين فهي اجهدته حقا وفلاول مره يري احد يجهده فهو اخذ الميديليات والبطل العالمي السابق ولكن لااحد يعلم ذلك فبعد ذلك الماتش فهو اصبح يشتااق لرؤيه ذلك الرجل القوي ذو الجسم الضئيل
ولكن هي اول مره تهزم من رجل
لماذا فهو جسمه بالرغم من العضلات البارزه الا انها لاعبت الاكبر منه حجما وقدرا وانتصرت عليه
ولكن هاهي تسمع كلامه
صخر بقوه وثبات بالرغم من المجهود الذي بدا يظهر عليه.
بص انا بعترف اني عمري مالاعبت خصم صعب ذيك ودا زود قراري انك لازم تكون معايا وعشان اقولك ع اللي عايزه منك لازم اكون عارفك ده بالاضافه لاني كسبتك فالحالتيم لازم اشوف وشك
لتنطق روح بقوه فهي اسعدها اعتترافه بانها خصم قوي
بالرغم من مونها بنت ..مستعد للمفاجاه
صخر.بتهكم .ليه هيطلعلي تعبان ولا هتطلع ابويا اخلع ياراجل خلينا نتعرف
لتخلع روح هذا القناع لتظهر بنت غايه في الرقه بالرغم من ملامحها الشرسه بشعر طويل ذهبي مسترسل بعيون خضراء فيالها من جمال اخاذ مداري تحت هذا القناع انها لفتنه لاي رجل
ليفغر فاه فانها لصدمه مثلما قالت بنت بهذه الرقه تلاكم لرجال لا والادهي انها كانت ستنتصر عليه
لتبتسم هي ع صدمته فهو يقرب من الخمس دقائق ينظر لخا ولا يتحدث هذا الرجل الاربعيني الظاهر ع جسده انه شاب لايتعدي لخامسه والعشرون ولكن وجهه يظهر عليه سن الاربعين
لتتقدم اليه بينما هو جلس مكانه من الصدمه
بينما هي تبتسم ع صدمته
روح بضحكه ساحره.ليه هي صدمه اوي كده
ليتكلم بصوت عالي رجولي.بصراحه اه انتي بنت
روح.ايوه بنت بس احسن من مليون راجل في مانع
ليقول هو بعد تفكير كثير
صخر.لا اتفضلي بس كده الخطه
روح بتهكم .خطه ايه انا مش فاهمه حاجه انا هنا لبه ومين قالك اني هوافق ع خطتك دي وان كنت فاكر اني ضعيفه عشان كسبتني فلا انا اكمني بدرب ومجهده بس وكل يومين ماتش انا اكسب مليون ذيك
صخر.بحده .احفظر ادبك وانتي قاعده اوبتتكلمي
اولا خطه ايه فانا هقولك عليها وهتتغير لانك طلعتي بنت وهتواففي عليها مش بمزاجك لاني ممكن امحيكي انتي واي حد يخصك وخاصه بعد ماعرفت شخصيتك الحقيقيه وار اجيب تي حاجه تخصك المكان ده في كاميرات انزل صورتك اعرف كل معلومات وانا مشش فاكر انك ضعيففه وده السبب اللي مخليني متمسك بيكي لكن تشوفي نفسك اخلي الدبان الازرق ميعرفلكيش طريق
لتفكر روخ فاخواتها فهي لاتريد ان يمسهم اي سوء وهو ليس بالرجل السهل من طريقه كلامه ومنظره وحراسته والطريقه الذين اتو بها اليه
لتقول بتحدي.اتهبب قول عايز ايه
ليقووم من مكانه بعصبيه فاي امراه كهذه شكلها يخالف طبعها.ليمسك ذراعها يكاد يكسره.قلت تحترمي نفسك وانتي بتتكلمي
لتبدل هي لحركه وتجعل ذراعه خلفه فهي لايستهان بها.اهدي ع نفسك يابابا قلت متعاملنيش كاي حد تمام
لينظر لها نظرخ اعجاب بشخصيتها
ليزفر .خلاص اتهببي اسمعي الخطه
لتضع قدما فوق الاخري ليستغفر الله في سره ع هذه المتعجرفه فكيف سيتعامل معها هذه المده
ليقول بصي انا كنت حاطك الخطه ع انك راجل فكنتي هتبقي اخويا لكن بما انك طلعتي بنت فكده هتبقي محبوكه اكتر وهتبقي مراتي
ليجعلها تجن فمن هذا الاحمق بكلامه هذا
روح.نعم يامتخلف انت ايه ياروح…..انت صدقت
ليظل هو مكانه فهو لايريد عراك معاها ولكن يريدها راضيه
ليضع قدم فوق الاخري
صخر.احترمي نفسك واحفظي لسانك
روح.مالي انت بتقوله ده جنان بعيدا عن اني عمري ماتجوز لاني انت عارف اني مصارعه .ده غير كده حتي لو اتجوزت ايه الي يخليني اتجوز واحد زيك
صخر.نعم ياختي واحد زيي انتي تطولي انا لولا اني محتاج لواحده تعرف تدافع عن نفسها وتساعدني كنت عمري مابصيت لواحده زيك بايره ومسترجله دانا الف واحده بتترمي تحت رجلي انا صخر الحديدي
روح.طظ
صخر.بت انتي اخرسي واسمعي انا مستحملك عشان ماتبوظليش كل حاجه لكن انا ممكن انسفك اتتهببي اسمعي
انا تاجر اسلحه وده طبعا العمل المخفي ور ا كل الشركات ديه الي محدش يعرف طلعت منين وعندي عمليات مع ناس خطيره وهحتاج واحده معايا عشان تساعدني لازم تكون تعرف تدافع عن نفسها وتساعدني مش تشيلني همها انا مش ناقص ووانتي هتوافقي لاما انتي وكل اللي يهموكي ختبقوا ورا الشمس تمام كتب كتابنا بكره وطبعا كل ده هيبقي جوازنا صوري انا طبعا غمري مابصلك انا مش هقلك هديكي فرصخ تفكري لانه مش بمزاجك
انا هقولك هتجهزي نفسك لفرحنا وتعرفي اهلك وبلاش بعد بكره بعد تلت ايام تمام
ليصل اليه رساله ليفتحها ليجد صورتها باسمها واخواتها وكل مايخصها
لتفكر هي في كلامه فهي لاتريد ان تلقي بيدها فالتهلكه ولكن لخاطر اخواتها فستفعل اي شئ كانه ماتش ولكنه مدته ممدوده وليعلم الله انها مجبره ع فعل ذلك فهي تخشي ع اخواتها فلاحل لديها غير ذلك
ليرفع راسه.اسمك روح خريجه فنون جميله ولكي اخوات بنات تلاته تمام تمام كده كل بياناتك عندي يا….روح
لو خايفه ع اخواتك كل شئ يتم زي مانا عايز وطبعا انتي مش عايوه فرح والهيل ده هيبقي كتب كتاب واهار وهتقولي انك انتي الي طلبتي ده تتمام يا…….روحي هههههههههه
روح.ثقلتك امك
لتخرج من مكانها ولكن كانها تذكرت شئ مهم لترجع
ليستفهم بوجهه عن سبب رجوعها
ليفاجا بلكمه في وجهه قويع.ههههه ده عربون المواققه وابقي استحمل الايام الجايه يا….صخر
لتخرج تفكر في هذه الورطه
………………… عوده من الفلاش باك
روح.مفيش حاجه حصلت ياعيال في ايه انا كنت عند واحده صاحبتي وقعدت معاها
همسه.ده مراد يعني ييلف عليكي فكل الاقسام والمستشفيات طب كنتي قولي
ورد.وانا كمان اتصلت برائدودور عليكي كتير
لتشير هي ع الواقف امامها لتعرف روح اسمه
موجع.ههههه مش قولتلكم دي روح متخافوش عليها
لتنظر روح لهذا الرائد الذي تتحدث ورد عنه وانها تمتلك رقمه
لتقول موجهه كلامها لورد
روح.ومين سيادته بقا عشان يكون معاكي رقمه
لتتوتر ورد ولا تعرف بماذا تجيب اتقول لها انها تحبه ام تقول انه يساعدها بعملها ام ماذا
لينتشلها رائد من هذا التفكير بكلامه الموجه لروح
رائد.انا رائد واسم ع مسمي رائد فاللشرطه وليا اسمي وبحب ورد وعايز اتجوزها
لتتفاجل ورد بهذا الكلام فهو فضحها لتحمر سريعا وتجري ع غرفتها
لتنظر له روح .لا ياراجل طيب اديني فرصه اسئل عليك وشكرا ع تعب حضرتك معانا هرد عليك بكره بعد ماخد رايها
لينصرف
لتقول روح بتعب وانتي يانحنوحه اتصلي بمرتد عرفيه اني رجعت وقوليله يجيلي انا عايزاه ع ماستريح شويه
لتدخل غرفتهاوتغلق بابها عليها
…………………………….
لتتصل همسه بمراد لتخبره بان روح عادت وتريد التحدث معه
ليحمد الله فهو قد ياس في ان يحصل عليها
ليعود لهم فالطريق
لتدخل موجه ع ورد
موجه.ايوه ياعم بيحبك بقا وهتتجوز
ورد.اسكتي انتي عيله غتته لترميها بمخده
موجه.يابت والله شكلك بتحبيه
لتخلع ورد شبشها وتقول شكلك عايزه ده.لترميها به ولكن تتفاداه بحرفيه
لتقول.ده ع اساس انك مفيش حد عرض هليكي كده قبل كده دانتي سوسه
لتتذكر ماحدث معاها صباحا مع هذا الاسر بعد ان زال الشنب والباروكه
……………فلاش باك
ليتقدم منها وهو يزيل الشنب والباروكه ويقول
اسر.اقصد ده
لتتففاجا هي وتفغر فاها فقد اكتشف انها موجه والادهي انها معه بمكتيه مغلق عليهم الباب بالمفتاح
اسر مال لسانك كلته القطه
موجه.يعني انت بقا كنت عارف وقاصد تبوسني
سر.لا طبعا انا عمري ماعمري كده الا مع مراتي انا كنت بحاول اعملك تنفس صناعي
موجه.وانت بقا عارف من زمان وستيبني اشتغلك ليه انت اريل للدرجادي
اسر.بت انا معديلك كله بمزاجي والشتايك بتاعه الصبح ومش عايز ازييكي انتي عايزه مني ايه
موجه.بتهكم هكون عايزه ايه من واحد شبهك يعني اكيد مش طايقاك وبنتظر السنه تخلص عشان اخلص من وشك ا لعكر لتضحك ضحكه تخلع قلبه ولكن ليتحكم في نفسه
لا وللحظ الزفت تختارني انا ابقي معاك سكرتيره يبقي مين الس عايز ايه من مين
وبعدين بما انك عارف اناا مين انت مالك اخرج مع كريم ولا لااناحره انت ليك محاضرنك ووقت لشغل وخلاص
اسر.وانتي مالك اذا كنت اشتغل مع مني ولا لا ليقترب منها بشده لترجع الي الخلف لتصل الي الحائط
لتتوتر هي وتقول
موجه.انا كنت بر دهالك بس لتكونش فاكرني ابصلك ولا معجبه بيك هههههههه او مثلا بغير عليك زي البنات التافهه اللي فالكليه لا دانا موجه يعني انا عمري مابص لواحد زيك ولا التدهي لتكون فاكر اني نفسي اتجوزك هههههههه ده لو جوز جذم احسن منك
ليقترب منها اكثر.انا كل ده انتي تطولي يامعفنه وبعدين انتي متبوصيش لواحد زيي طب ليه بتتوتري كده لما اقرب منك وليه اغمي عليكي لما قربت منك
موجه.عشان انا محترمه ومبحبش حد يقرب مني كده ايا كان هو مين انت للي مش محترم
وبعدين ههههه ده غير كدخ اغمي عليا مم كتر القرب انا مبطيقكش ومبطيقش ريحه المجار ي اللي انت بتحطها دي
ليضحك ضحكه رجوليه جذابه.انا بتتقرفي مني دا البرفم ده متعرفيش تجيبه انتي وعيلتك كلها
وبعدين امانشوف ببتتقرفي ازاي ليقترب اكثر
لتتوتر وتقول بصوت متقطع .ابعد بعد اذنك وتشوف ايه وتخفض راسها لينزل شعرها ع وجها لتظهر كلوحه فنيه باحمرار خديها وشفتيها التي تلونهما الحمره الخفيفه
ليقترب اكثر لتغلق عينيها بقوه وتتنفس بصعوبه فاقتراابه لها مهلك فهي لم تختبر ذلك الشعور من قبل بدقات قلبها
ليقول بصوت هامس بجانب اذنيها.لا فعلا شكلك مقروفه مني لتفتح عينيهالترد ولكن قربه الزائد لتجعل عينيها تاتيي بعينيه
موجه.ابعد بعد اذنك
ليقول ويتعمد ان تلفح انفاسه وجهها ليوترها وتزيد حمره خديها
اسر.لا مش هبعد للا لما تقولي ليه مخلتنيش اقعد م ممني بصراحه
موجه لتقول بصوت متقطع.لا لما تقول ليه مردتش اخرج مع كريم
لترتعش شفتاها ويحمر وجهها من انفاسه التي تمر ع وجهها بالكامل ويتعمد ان انفاسه تلفح شفتيها
لتجعلها اكثر اغراءا له بشعرها المسترسل ع وجهها بخجلها الذي لايراه الابقربه بحمره خديها وارتعاش شفتيها وتلعثمها فالكلام ليقول لها.هقولك ليه
ليقترب اكثرويلمس شفتاها العنيدهالتي توبخه دائما وكانه يعاقبها علي عندها معه
يالها من ملمس شفاه رائعه يشعر بها بين شفتبه بطعم التوت لتشعر هي بشعور للاول مره يراودها هل هي ستتماسك ولا تسقط مغشيا دفئ شفتيخ عليها هل هو يقبلها حقا تشععر بانها تحلق فالسماء بل وتشعر انها لاتريده ان يبتعد
ليفوق من غفلته وطعم التوت الذي لايزال عالق بشفتيه ع دفعتها له
موجه بتلعثم لترفع يدها تريد ان تصفعه.انت ازاي تعمل كده ياحيوان
ولكن ليمسك يدها يمنعها من النزول عليه ويستغفر ريه فماذا فعل فهذا حرام هل هي تذهب عقله لهذه الدرجه
اسر انا مش حيوان وهتجوزك ومش بمزاجك ومش لحبي فيكي لا عشان اربيكي
وقبل ماتردي لو كل حاجه ممشتش طبيعي قدام اهلك هتسقطي ومممن تتفصلي من حامعتك ويضيع مستقبلك
ردك يوصلني بكره بالميعاد عشلن اقبل اهلك
وانا ماشي لانيي مستعجل وممكن تروحي ليفتح الباب ويخرج تمام صدمتها من قبلته اولا ثم من عرضه للزواج منها ثم تهديده للموافقه عليه
……..عوده من الفلاش باك
موجه.بس يابت
ليسمعوا جرس الباب
لتجري همسه لتفتح لمرادليرمقها بغضب فهو مازال ع موقفه منها
لتخرج روح لمراد وتقول.ادخلي جوه ياهمس يالا واما اناديلك تعالي
وحضرتك بعد اذنك تعالي معايا
لتدخل وتجلس معه بالصالون
روح.بص ياستاذ مراد انا كنت رافضه جواز اخواتي زخايفه عليهم من اي حد غريب ممكن ميحافظش عليهم
وبصراحه انا عرفت الي همس اختي عرضته عليك واسترجلتك بردك جدا وعايزه اسالك انت بتحبها ولسه عايزها
مراد.طبعا انا بحبها جدا ربنا الي يعلم بس انا كنت بربيها بس عشان متتكررش غلطها تاني
لتنظر له نظره ناريه.انا اختي متربيه كويس هي مجنونه بس شويه طيب انا لو وافقت ع جوازكم لو زعلتها انت طبعا عارف انا ممكن اعملك ايه
مراد.بصي بقا انا عمري ماهزعلها لاني بحبها ثانيا انا مبخافش منك انا مكنتش برضي امد ايدي عليكي لانك بنت واخت مراتي او حبيبتي وانا راجل وعارف ان ده عيب فبلاش كده
لتنظر له نظره احترام فهو نعم الخلق
روح.طيب انا عندي شرط
مراد.اه طبعا
روح.كتب كتابكم هيبقي بعدتلت ايام هو والفرح وطبعا انت كل حاجتك جاهزه من مهر وشقه وكله وانا طبعا مش هتاخر عليها فحاجه وده متفتكرش انه لحاجه الااني عندي شغل بره ومش هامن عليها الامعاك
مراد.وانا موافق
روح.تمام جهز نفسك وانا هجهزها بكل حاجه
اتفضل
لتخرج هي وهو لتنظر لهم همسه بترقب
لتقول روح بابتسامه سلمي ع جوزك ياهمسه وخديه واقعدوا مع بعض شويه
لتاخذه همسهه لغرفتها للتحاول مصالحته ومعرفه ماحدث مع اختها
اما هي لتدخل لورد .وانتي ياورد موافقه ع رائد لتخجل لتعرف ردها
روح.خلاص ياختي ماتقولي انك بتحبيه
طيب انا موافقه مبدايا بس قوليله يجي بكره عايزه اتكلم معاه الاول
موجه.وانا ياروح نستيني
روح.نعم انتي كمان عايزه تجوزي
موجه.وومجوزش ليه بقا بتلت ايود ولا برجل واحده دانا قمر
روح.ههههه لا عشان محدش يقدر يستحملك
موجه.لا في واتقدملي النهارده وانا موافقه وعايز يقابلك
روح بنفاذ صبر وتععب وارهاق.طيب قوليله يجي بكره
ليخرج مراد وهمس من الغرفه
لينزل مراد
لتجري همسه ع اخواتهاوتقول اخيرا هتجوز يابيرين
ليقول اخواتها .واحنا كمان
همسه.بجد امتي ازاي ياسوسه منك ليها
ليضحكوا ثلاثتهم ولكن لتقول ورد.طب وابله روح هنسيبها لو.حدها
لتنق روح بالصدمه لهم
روح.لا انا كمان هتجوز
ليفغروا فاههم جميعا للتتركهم وتدخل غرفتها تستعد ليوم الغد الملئ بالاحداث والايام القادمه وتستريح من هذا اليوم المرهق
↚
يدخل مراد وهمسه الغرفه
همسه.حقا احنا خلاص هنتجوز خلاص مش مصدقه نفسي
ينظر لها من اعلاها لاسفلها ويقول
مراد.روح اللي ضغطت عليا
تترقرق دموعها في عينيها من اثر كلامه فعلمت انه لم يسامحها بعد
همس.طيب انا اسفه لو مش عايز الموضوع خلاص براحتك
لتبكي ولكن تعطيه ظهرها
وكمان عادي انا اساسا ممكن اتجوز حد تاني انت معنتش فارق معايا
فينظر لها بشراسه فماذا تقول هذه الحمقاء ان سيملكها رجل اخر ليتوجه لها ويمسك بها من ذراعها
مراد بشراسه.انا مش قولت قبل كده متجبيش سيره راجل ع لسانك تاني
مازالت توليه ظهرها ولكن ليديرها اليه .ماتردي
وهي تنظر ارضا .انا حره مش انت مغصوب ع الجوازه لا انا بعفيك من الغصب وفي ناس كتتير تتمني مش تتغصب عليا خلاص انا مش هقعد اذل نغسي اكتر من كده
فيزداد غضبه منها .لا وانتي هتتغصبي انتي كمان
لترفع راسها وتنظر اليه باندهاش فيقطع دهشتها
ويضع يديه حول راسها ويقربها منه وياخذ شفتيها في رحله طويله ليثبت صك ملكيته لها
ليهمس لها وهو يمرر شفتيه ع خدها الناعم …الشفايف دول والخد ده ملكي انا بس
ليرفع شفتيه يقبل عينبها والعيون دي كمان بتاعتي كل حاحه فيكي ملكي الشفايف ديي متنطقش اسم راجل غيري بحبك بحبك وماسك نفسي عنك بالعافيه ومنتظر تجمعنا اوضه واحده ليبتعد عنها ويغمز لها بوقاحه
مش اوضه واحده بس لا وسرير واحده كمان
لتفغر فاهها من وقاحته فلهذه الدرجه وصلت وقاحته
لتجده خرج من الغرفه قبل ان ترد عليه ليصدع ضحكته خارج اللغرفه بصوت عالي
………………………………
يعم المساء عليهم جميعا
ويظهر يوم جديد باحداث جديده للجميع
فتقوم روح من نومها ع شئ يحترق
فتقفز من نومها …حريقه حريقه
لتجد اخواتها يضحكون عليها ثلاثتهم
فتعرف انهم وضعوا لها ورقه واشعلوها بين اصابع ارجعلها لتشعر بهذه الحراره والر ائحه
فتجري خلفهم وهي تتوعد لهم
روح.والله من سياباكم عايشه مع الثلاثي المرح حسبي الله ونعم الوكيل
لتقفز فوقهم بهذا الشبشب الذي خلعته للتو وتنزل به عليهم
ليضحكوا من هذا السلاح
موجه.اهدي بس ياروح هيجيلك شوجر وانتي صغيره وعروسه
همس .ياروح دانتي عروسه ايه ده فين الرومانسيه
ورد.كفايه بقا ضرب
همس.مش هعرف اتجوز كده هيجيي يلمسني هصوت وتسمعوا صوتي
روح .يلمسني ياوقحه طب ايه رايك بقا هسيبهم هما وانتي لا تعالي هنا بفا
لتتضحك وتجري منها
موجه.لا لا عيب كده ياموجه ازاي تقولي كده
روح.ايوه شوفي اختك العاقله
فتكمل كلامها
موجه.ازاي تقولي كده انتي كده كده هتصوتي امال هتجوزوا ازاي هههههههههه عيب والله
روح.وربنا انتو عايزين تتربوا انت الاتنين وانا مش سايباكم
ورد.عيب كده ياجماعه قضوها بوس بس زي روح
روح.طيب انا غلطانه اني سبتكم تعالولي بقا
لتجري ورائهم وتنتهي بالضحك بين الاخوه
روح.يلاياختي انتي وهيا احكولي بقا وادوني معلومات عن العرسان اللي طلعوا فجاه دول
ورد.انا انا
روح.ههههههه انتي بدايتها من بدري تتكسفي اخلصي يابت لعورك قولي اللي حصل
ورد.مفيش ياروح اسمه رائد وهوو اللي شغال ع القضيه الي مدير قالي امسكها فالجريده الي انا بتدرب فيها وبس بحس انه بيبصلي دايما وبيقولي كلام حلو وكده بس
روح.بتحبيه
ورد.الله بقا ياروح
روح.طيب ياختي انا هجيب معلومات عنه بس يجي النهارده بليل زي ماقلت اتفق معاه
وانتي ياموجه الاستاذ بتاعك ده طلعلنا منين دانتي محدش يستحمللك
موجه.ليه بس كده ده انا عسل هو يطول المعفن
روح.مش عارفه ليه مش مستريحالك
موجه.بصي ياستي هو دكتور فالجامعه وموز جدا ومدير الشركه الي بتدرب فيها وطلبني للجواز امبارح وقالي عايز اقابل حد من اهلك ومستعجل
روح.بتحبيه
موجه بتلعثم .اه اه طبعا….في سرها..دانا هوريك اياماسود من قرن الخروب….
روح.ماشي يلا روحوا قولهلهم يجوا يقبلوني النهارده
لتذهب لحجرتها
………………………
تتصل برقم هذا المتعجرف
صخر.ايه فكرتي بسرعه كده ياقطه
روح.ولا هخلي وشك شوارع عايز تعدي الايام الجايه هي ومهمتك ع خير تتعامل باحترام
صخر..ماشي بتتصلي عايزه ايه
روح.عايزه معلومات عن اتنين طبعا دي سهله عليك من نحيه كل حاجه اخلاق شغل فلوس اهم حاجه اخلاق
فيقول متهكما.ليه هتتجوزيهم عليه مع اني اشك حد يبصلك اصلا
روح.قلت لم للسانك لهخليك متنفعش فاي حاجه .لا ياخفيف هجوزهم لاخواتي عشان اطمن عليهم قبل ماطلع معاك المهمه اللي شبه وشك دي
صخر.قولي اساميهم خليني اخلص منك
روح..خلص عليك عزرائيل يبعيد
فتقول كل المعلومات له وتنتظر مكالمته التاليه التي ع اساسها ستتحدد زوجات اخواتها
لنغلق الخط وتفكر فالمستقبل المجهول فهي لاول مره تشعر بالخوف ع نفسها لاتريظ ولكن لحمايه اخواتها ليس باليد حيله فهي طيله حياتخا المضحيه فلتكمل مسيرتها
…………………..
اما موجه تدخل ع حساب هذا الاسر وتاتي برقمه
وتتصل لتسمع رنين ثم صوته الذي يارق ليلها ونهارها ومنامها
اسر.الو مين
موجه.انا الزفته الي عايز تتجوزها
اسر.ههنههههههههههه ليضحك لهذا التعبير فهي عنيده وشرسه حتي فالتليفون
موجه.لا لسه التكمله استني والي هتطلع روحك بعد ما تتجوزها قول انشالله
اسر.متصله عايزه ايه
موجه.عايزاك تتهبب وتيجي تقابل روح ياروحي
اسر .بتقولي ايه ياروحي
موجه.لا طبعا ده روح كانت دخلت عليا طلعت روحك
اسر ماشي هربيكي ع الكلام ده بعد الجواز
موجه.روح هتستناك اتهبب تعالي
لتغلق الهاتف بوجههه وهي تزفر لتحاول خفض دقات قلبها التي تعلو بمحادثته لتسيطر عليها بكلامها اللازع معه
……………………….
ورد تتصل برائد
ورد.الو
رائد.وحشتيني
ورد انا متصله بيك اقولك روح بتقولك عايزه تقابلك النهارده عشان تقرر هتوافق ولا لا
رائد.ممممم ماشي بس مش لما نعرف العروسه موافقه ولا لا
ورد.اما روح توافق الاول
رائد.لا ماهو لو العروسه مش موافقه انا مش هاجي اصلا اروح اتقدم لبطه بقا احسن
لتنتفض ورد من هذه الفكره
ورد.والله اقتلك ع فكره مش حلوه اصلا انا احلي منها
ليضحك ضحكه رجوليه عاليه ع غيرتها الزائده
رائد.طيب مش هتقوليلي موافقه ولا لا
ورد بصوت هامس .موافقه
رائد.اموت فيك يامكسوف انت
ويضحك ضحكه عاليه ع خجلها فهو يعشقه وينتظر اليوم الذي تصبح ملكه
لتغلق في وجهه فخجلها الزائد جعلها تفعل ذلك
………………………………..
اما روح فتتلقي فون من هذا الصخر ليخبرها بانهم ع مايرام
ليطمئن قلبها وتستعد للمقابلتين الليليتين بالعرسان التي تتوقف ع موافقتها ولكن ليطمئن قلبها انها ستزوج اخواتها قبل هذه العمليه التي لاتعلم مدتها ولاتعلم ماسوف يحدث لها فيها
………………………………………………
لياتي الليل
ياتي اولا .هذا الاسر بعجرفته
يتحدث مع روح…
فبالرغم من غصبه لها ع الزواج الا انها كانت تدعي ان روح توافق عليه وكانت تتحجج بداخلها انها تريده حتي لاتخسر دراستها
روح.انا عرفت كل حاجه عن حضرتك من موجه
بس كنت عايزه اطمن عليها عليها اكتر هو انت عايز تتتجوزها ليه
اسر.بحبها طبعا بالرغم من انها مجنونه بس مختلفه
وانا قادر اني اسعدها مش اي حد تاني
روح.طيب مش ممكن تمنعها من شغلها او درتستها بعد كده
اسر.لا طبعا
روح.طيب انا عرفت ان حضرتك انسان ممتترفضش بس زي مانت شايف انا مليش الا هما احنا اهلنا متوفيين وانا الي كبرتهم وماتستهونش بيا انا الي يجي عليهم انسفه
ليضحك هو ع ذلك لشريره فهو فهو تاكد امها اخت هذه الموجه الشرسه ولكنه احترمها لحفظاها ع اخواتها
اسر.مانخافيش انا عرف كل حاجه وعملت عنكم بحث وعارف كل حاجه عنها وموافق وبحبها واحترم جدا تربيه حضرتك ليهم واحترم حفاظك عليهم واوعدك هحطها فعيني وانا واحد عارف ربنا كويس
روح.تمام حاجه اخيره انا طالعه مهمه تبع الشغل وطبعا مش عايزه اسيب البنات لوحدهم
واختها هتكتتب كتابها وتتجوز بعد بكره تحب كده ده طلب يعني انا هبقا مطمنه عليها اكتر فبيتك احسن ماسبهم لوحدهم الفتره دي
ليضحك ضحكه رجوليه.طبعا ده افضل انا موافق انا عايزها النهارده قبل بكره….ده كده اللعب هيحلو…
روح.طيب تمام اوي بعد بكره كتب الكتاب وهيبقي فقاعهالموناليزا وطبعا انا مش هتكلم فالحاجات الباقيه احنا مش مادييين بس طبعا شبكتها ومهرها والشقه والحاجات دي متفق عليها
اسر.اه طبعا متخافيش
روح.ماشي اتفضل
ليخرج ليجد موجه
اسر بضحكه سمجه قد اعتادت عليها .مبروك ياعروستي
لتنظر له من اعلاه لاسفله
وتقترب منه.مبروك عليك الارف اللي هعمله فيك
لتضحك وتدخل غرفتها وينسحب هو
…………………..
اما رائد فقد حضر
روح.حضرتك هايز تتجوز ورد ليه
رائد.بحبها
روح.طيب وطبها شقه حضرتك موجوده والمهر والكلام ده والشبكه موجوده
رائد.اه طبعا ومن جنيه لمليون
روج.طيب انت عارف انا مسنوده من ناس تقيله جدا واللي يجي ع اختي ازعله وجامد
رائد.من غير ماتقولي هتبقي فعيني
روح.طيب انا عندي طلب انا طالعه مهمه بعد كذا يووم وواخواتها هيتجوزوا بعد بكره وانا حابه انها تتجوز معاهم عشان اطلع المهمه وانا مطمنه عليهم فايه رايك لو تحب
تتجوزوا معاهم
رائد بعد تفكير .ماشي موافق بس مش بسرعه اوي
روح.مش مشكله عشان اطمن عليهم
رائد.خلاص انا موافق بس اعرف عيلتي الاول
روح.تمام الفرح هبقي فقاعه الموناليزا
رائد.تمام اووي
ليخرج من الغرفه وههو سعيد فسيلتقي بحبيبته بعد ايام ليجمعهم عش واحد
فيقابل ورد
رائد.ممكن اتكلم معاها
روح.اه طبعا
ليذهبوا معا لغرفه ليتحدثوا
راائد.تحبي اقول ياوردتي ولا ياعروستي
لتخجل وتقول بصوت هامس
ورد.قول اي حاجه
رائد.بحبك
لترفع وجهها تجده اقترب
ورد.لا عيب حد يدخل علينا
ليقترب اكثر …بحبك ياوردتي
يلمس شفتاها بقبله رقيقه عابره
ليبتعد.ويقول.دي تصبيره لحد ماتبقي مراتي
ليخرج وتدخل اختها تجدها في حاله غريبه خدودها وعينيها
موجه.الله هو كله بيحب يبوس الايام دي ولا ايه
لتتلعثم ورد وتضع يدها ع شفتاها
موجه.هههههه يابنتي عادي
ههههههههه خليكي كده مؤدبه وربنا مانتي نافعه
فيسمعوا نداء روح عليهم جميعا في غرفتهم
روح.بصوا بقا انا عايزه اقلكم ان كتب كتابكم وفرحكم بعد بكره كلكم وانا معاكم
↚
روح .في ايه مالكم بتبصولي كده ليه انا بقول ان فرحكم هيبقي بعد بكره مش انتو بتحبوهم
موجه.ده مستحيل لا لا طبعا
همسه.بجد الله بسرعهةكده ميرسي ياروح
ورد.بس ليه بسرعه كده ماناخد راحتنا فتجهيزاتنا وفكل حاجه ليه الاستعجال
روح.بصوا بقا بصراحه انا مكلمتكوش عن جوزي هوكان دككتور فكليتي وبيحبني بس هو بيجيله سفريات كل شويه بره ومش ضامنه هقعد فمصر قد ايه بعد الفرح فانا عايزه اطمن عليكم ومتخافوش انا جنبكم ع طول محدشش يقدر يزعلكم
وبرده باخد رايكم
لينظروا لبعضهم جميعا
همسه.بصراحهه انا لو عليا عايزه من دلوقتي هههههه
روح.ماشي ياقليله الادب
يابت اتقلي الواد هيهرب منك
ورد.انا معنديش مانع يابله انا معرفش اعيش من غيرك وهو هيبقي اماني
لتبتسم لطفلتها التي بالرغم من انها اصغر فرد الا انها في سنتها الاولي من كليه نزلت للتدريب في احدي المجلات لتكتسب خبره
فتصمت موجه ويتجهم وجهها فهي وان كانت وافقت ولكن ليس بهذه السرعه فهذا يقلقها فهي لاتعلم كيف تسير الايام معه وكيف ستتعامل معه
روح بنظره ثاقبه.وانتي ياموجه ماسمعتش رايك
تنتبه ع كلام اختها من تفكيرها بهذه المصيبه بالنسبه لها
موجه.اه اه عادي براحتكم
روح.انتي مالك ياموجه انا مش مستريحه للجوازه دي هو شخص مايتعيبش بس لو انتي مش موافقه انا استحاله اوافق
موجه.لا طبعا موافقه انا بس اتفاجات
ولكن روح لم تقتنع فهي تعرف اختها جيدا ولكن ستحاول اقناع نفسها بكلام موجه
روح.طيب يلا جهزوا نفسكم عشان ننزل نشتريلكم كل اللي انتو عاوزينه
من فساتين الفرح وكل حاجه وجهازكم كله
همسه.نسيتي قمصان النوم هههههههه
روح.تصدقي انتي عايزه تتربي هههههه
ليضحك الاخوه جميعها
روح.وكل االي عايز حاجه يطلبها من غير احراج انتو عارفين ميراث ……….والدكم كبير……فهي لم تقدر ع نطق كلمه بابا …..
انا هدخل اجهز نفسي
…………………………….
لتدخل همسه وتتحدث الي ساره لتعرف اخر اخبارها بل وتطلعها ع اخبارها ايضا
همسه.الو كده ياجذمه ماتتصليش بيا كل ده ايه مش عايزه تحضري فرحي
ساره.ايه ده ده بجد
همسه.اه انا كتب كتابي وفرحي بعد بكره ياااه اخيرا
ساره.بس انا كان نفسي نتجوز فيوم واحد
همسه.طب ماتحاولي صحيح هو انتي عملتي ايه مع زياد
ساره.وافق بعد محايلات كتير ياستي بس خد عليا شرك
همسه.هههههه بجد شرط ايه
ساره.بيقولي لو حبينا نكمل هنستمر جواز عادي وانسي الموضوع بتاع السنجل مازر ده
همسه.اممممم طيب ماتقوليلو يعمل فرحكم معانا وتيجي معانا تشنري كل الي محتاجاه وابقي بلغي اهلك بالفون هما مش فارق معاهم اصلا وخدي الفلوس اللي انتي عايزاها منكم
ساره بحزن.فعلا هما مش فارق ولا هيفرق معاهم فاكرين كل حاجه فلوس وسايبني لوحدي
همسه.اانا اسفه مكنتش قصدي .انا بس كنت عايزه نعمل فرحنا من بعض يلا قوليلهم وانزلي معانا وقولي للعريس وبلغيني الرد
ساره.ماشي
……………………..
ساره.الو
زياد.ازيك ياجميل
ساره.بص بقا بصراحه انا عايزه كتب كتابي وفرحي يبقي بعد بكرهه مع همسه ومراد
زياد.نعم انتي بتكلمي بجد هو مراد قالي برده ان لاخوات الاربعه هيتجوزوا فنفس اليوم
ساره.احنا ايه الي هياخرنا انا كلمت بابا وهينزل ع طياره بكره وشقتك موجوده وانا وانت مقتدرين وانا هنزل اجهز نفسي وانت اهلك متعودين انك كل شويه مع واحده
زياد.ايوه بس ده جواز
ساره.ماهو عشان جواز مش محتاج غير ماذون واتنين شهود
زياد.ماشي انا موافق……ليتعهد ان يغير كل مفاهيمها عن فكره الزواج المقدس ويكسب تلك المعركه معركه قلبها اولا
فتغلق معه وتتصل بهمسه تبلغها موافقتها وان والدها ينزل غدا ليكون وكيلها فالعرس بعد غد وانها ستنزل معهم لتختار كل مايلزمها من اجل لعرس من فستان وكل مايلزمها
………………
ينزل الاخوه وتلك الصديقه لتشتري كل منهم ماتحتاجه لعرسها ولملابسها وكل ماتريده ويذهبون للاتفاق مع الكوافير وكل مايخص العرائس في تلك الليله
وكان اسعدهم همسه التي طال انتظارها لذلك الحبيب اما ورد كانت سعيده ولكن خائفه فلاول مره تترك روح وتذهب وتامل ان تجد فيه الحبيب والزوج والحمايهه ااما موجه كانت متجهمه وخائغه مما وضعت نفسها فيه فلو كانت قالت لاختها تهديده كان من الممكن ان تساعدها ولكن تلك معركتها وستحسمها بنفسها ولكن صبرت نفسها لعل الايام ستريها مايجدث
اما روح تلك الاخت الكبري المضحيه كانت سعيده برؤيه فرحه الثلاث اخوه والصديقه التي بمثابه الاخت الرابعه
ولكن حائره في امرها لاتعلم ماذا ستفعل بها الايام مع ذلك المجرم وهل مافعلته صحيح بربط نفسها بعقد مع انسان هكذا باجرامه وهيبته فهي ان كانت قويه ولكن لاتفعل شئ امام سلطته
هي خائفه وحزينه وشارده ولكن فماذا كانت تريد فهي من رابع المستحيلات ان تتزوج زواج حقيقي فهو بالنسبه لها حل مريح لها لتتخلص من كلمه زواج وستكون فشلت ولا يستطيع اخواتها التحدث معها فالامر مره اخري وتلك العقده ستبقي بداخلها للابد لايعرفها احد ولا يجبرها زوج حقيقي ع تغيرها
رجع الاخوه بعد يوم طويل فقد جلبوا كل مايحتاجوه وحجزوا كل الاماكن من الكوافير وغيره فما ينجزه العرايس في شهو انجزوه في ليله ولكن مهلكه بالنسبه لههم
ولكن تظل روح شارده لاتعلم كيف مستقبلها ولكن يكفيها اطمئنانها ع اخوتها
……………………………
لياتي يوم العرس
لتتتجهز كل عروس بفستانها الملائم لشخصيتها وتقوم بعمل لشعر المناسب لها ويتجهزوا بالتجهيزات الكامله
اما روح فاتفقت انها لاترتدي فستان فسيكون كتب كتاب فقط واقنعت اخواتها بان هذا ملائم لطبيعتها وانها لاتريد هذا من شغل البنات فهي ستتردي ترتج ابيض لاعلاقه له بالنساء ولكن هو يحبها كما هي
وفي قاعه الموناليزا الساعه الثامنة
تدخل الاربع عرائس وتلك التي ترتدي الترنج الابيض عيناها تفيض بالدموع من اجل رؤيتهم
الاولي همسه تدخل بالفستان الرقيق الضيق من الصدر الذي ينزل من الوسط ع واسع مطرز بالاللؤلؤ ومرسوم عليه الورود من الفضه ع نهايه الذيل وع التل الابيض وع هذا الشعر والميكب الخغيف تظهر كالملاك الذي تمناه مراد دائما لينظر لها كالمبهور من هذا الملاك القادم عليه ليتابط ذراعها
اما الاخري ورد تلبس فستان صيق بالكامل ماعدا من اخره فله ذيل منفوش مرصع باللون الذهبي وتلبس التاج عليه تبدو كالاميره ليتقدم لها رائد بالحله السمراء كالصقر الذي يخطف الاميره الجميله الرقيفه الخجوله
اما اميرتنا موجه المجنونه فهي ارتدت طبقا لشخصيتها
ارتدت فستان ولكن ليس بفستان طبيعي فهي ترتدي فستان قصير جدا لحد اول فخذها وترتدي اسفله ليجن من الابيض كما يرتدي لاعبات الباليه فهو رقيق للغايه ولكن غريب ومجنون فاول عروس ترتدي مثل هذا كلاعبات الباليه وتل طويل يسير خلفها بامتار بمنظر غريب ولكن جميل بميكب هادي ليتقدم لها هذا الاسر الذي اسر قلبها التي لم تعترف حتي الان بوجوده في هذا الجزء الذي ينبض بداخلها
ليتقدم لها بوسامته المعهوده وهم يكتم ضحكته ع فستانها المجنون فهو كان يعلم انها ستفاجاه بمنظر مجنون ولكن لم يتوقع ان يصل لهذا ولكن هل هذا اخر مماستقدمه موجه من مفاجات في هذا الحفل
لتنظر له بنظره غضب ع ضحكته المكتومه ولكن لتلاحظ انه وسيم حقا بهذه اللحيه المنمقه والبدله السوداء الجميله
فلاول مره تريد ان تخفيه عن نظر زميلاتها التي ينظرون لهه باعحاب لتجده يبتسم للناس
لتقول له بحده.احترم نفسك وحط وشك فالارض
ليضحك ضحكه رجوليه عالييه تجذب الانظار اليه والاعجاب اكثر واكثر لتغتاظ اكثر واكثر لتنظر له بغضب ليستمتع بغضبها فهو يعلم انه سببه غيرتها حتي وان لم تعترف بذلك
ليتقدم ذلك الصخر ليضحك بداخله ع هذا الرجل الذي سيتزوجه لماذا لم تكن مثل اخواتها بالانوثه ولماذا رفضت ارتداء الفستان ولكن ليترك الامر الان
لياخذ كل منهم عروسته ويذهبوا للماذون
وياتي ذلك العم الذي تبغضه روح لانه يذكرها بأباها ولكنها اضطرت ليكون وكيلهم فاتصلت به لتعلمه وتخبره بالمجئ
اما ساره فارتدت فستان ع الموضه ولكنه قصير بهض الشئ
الي الركبه تبدوا رقيقه وجميله اندهش زياد من جمالها
ولكن كتم غيظه بسبب قصر الفستان
ليتم كتب كتاب جميع الافراد ويبدا الفرح
بوجود اخ زياد الكبير وهو الباقي له من العائله وهو مخرج بالسينما وهو كريم وهو المتبقي له من عائلتخ
وبوجود اخت مراد يمني فتاه جميله ورقيقه ووالدته الكييره بالسن التي تحبه جدا وتفرح لزواجه وفرحه
ولكن صخر كان لوحده فهي خطه ليس الا
اما اسر فكان معه والده الرجل الكبير الذي لايشعر بمت حوله واخيه مراد الصغير بالثانويه العامه
بوجود عائله ساره ولدتها ووالها اللذان يظهر عليهما الطرف والنعيم ويفرحان لها بالرغم من عدم علمهما باي معلومات عن عريسها فهم مثال للاستهطار فالمال انساهم واجبهم نحو هذه الابنه
……………………………..
بدا الحفل والرقص ع هذه الاغنيه
بحبك ياحبييي اكمني بهواك وبحس انك مني لجنات
ليقترب مراد من همس ويتراقص معها ع هذه الانغام فهذه اللحظه انتظرها كثيرا هو وهي
ليهمس لها باذنيها بحنان بحبك بحبك
لتبتعد قليلا وتهمس له وهي تنظر بعينيه وانا بعشقك
مراد.يالهوووووووي ماكفايا كده وتعالي نروح
لتخجل همسه.اتلم بقا حد يسمعنا
مراد.حد يسمعنا دانا هسمع الشارع كله النهارده وبعدين هو ايه الي اتلم انتي مراتي
طب ولله انا مش هتكلم بس
همسه.امال هتعمل ا
لم تكمل جملتها لتجده يجذب هذا التل ويغطي به وجههما سويا وياخذ شفتيها في قبله عنيفه يعبر بها عنن مدي اشتياقه لها ليهمس بين قبلاته بحبك بعشقك اموت انا
ليصبح التصفيق حار من المعازيم ع هذا المشهد الرومانسي
ليحملها ويدور بها امام الناس
ويقول بصوت يسمعه الناس عاليا بحبببببببك
لينزلها ليكملوا هذه الرقصه
……………..
اما ورد ورائد
فهاهي تبدا الرقصه
ليقترب منها الي حد كبير ويضع يديه ع خصرها لترتعش من لمسته ليقترب هو اكثر ونفسه يصبح وجهها ووجهها يصبح كشعله من النار بحمرته وسخونته
لتقول له بصوت هامس متوتر.ابعد شويه بعد اذنك
ليبتسم ع خجلها الزائد
ولكن ليضغط ع خصرها اكثر ليقربها اليه اكثر لتشهق ع رده فعله لتنزل وجها خجلا ليضغط ع خصرها اكثر
لتتفاجا امام الناس فهو يفعل ذلك
لتر فع راسها لتوبخه .عيب كده ابعد بقه الله
ليغمزها بعينيه .الله انتي بحبك يامكسوف انت الله
لتخفض راسها خجلا
ليضع اصبعه اسفل راسها ويرفعها لينظر في عينيها الخجوله ويقترب كانه مغناطيس ليضم شفتيه الي تلك الشفاه الورديه ليشعر بملمسها الطري تحت شفتيه ليحمر وجهها فكل الناس شهدوا ع قبلتهم الثالثه
لتبتعد عنه في خجل فتشعر بان شفاه مازالت اصرها ع شفتيها
ورد.انت قليل الادب
ليضحك ضحكه جذابه ويرد في اذنها.لسسه قله الادب جايه بعدين هههههههههه
لتخجل منه فيضحك علي هذا الخجل ويقترب اكثر
……………………..
اما ساره فتتراقص معه تشعر انها بفيلم لاتشهر باي مشاعر تؤدي حركات معه فقط
اما هو فيفكر كيف يكسب معركه قلبها ويغير من نظريتها ولعبها بالزواج
…………………………………
اما موجه تلك اامجنونه
وهي تجلس ع الكوشه الخاصه بها
ينظر لها لها اسر بعد ان زاد غيظها بعد ضحكته الجذابه
اسر. قومي نرقص
لتقول بغضب.اسكت وحط الجذمه فبوقك بدل مازعلك عشان انا مش طايقاك
اسر.هههه شكلك حلو اوي وانا مخليكي متعصبه علطول كده وانا بارد بس برده هترقصي انتي عروسه
موجه بابتسامه بخبث
انت فعلا بارد بس كش انت عايزني ارقص هرقصلك
لتتوجه لدجي لتشغل اغنيه التنوره وترقص عليها باقتدار وتدور ليتفاجئ بفعلتها المجنونه فما هذه الجنيه المجنونه ترقص كالافراح الشعبيه ع التنوره ويلتف حولها صديقاتها و
ليغتاظ
ولكن لن يهنيها بنظره النصر عندما تراه غاضب من رقصها بتلك الطريقه امام الناس
ولكن ليغيظها مسك بعود به ريشه واخذ طربوش من فرقه الرقص الشعبي وانطلق ليرقص معها لتغتاظ اكثرلانه
انه اعجب الفتيات بمظهره الجذاب
لينتهي الرقصه لتتعجب روح من افعال اختها ولكن لينتهي
بقبله مفاجئه ع شفتيها امام الجميع
↚
اولا المز ده رائد…….
وثانيا عايزه تصوور للشخصيات لو حد عنده صور تنفع للشخصيات ….
بينما في نهايه تلك الرقصه المجنونه التي بدائتها موجه واستككملها اسر معها التي انتهت بقبله مفاجئه من اسر
ع شفتيها ابتلع دهشتها واستمر في تقبيلها فهو يعشقها
وابتسمت روح فهي كانت قلقه ع موجه من افعالها
وتعبيرات وجهها
وبعد ان اتم قبلته لتبتعد عننه هي بوجه خجول غاضب
وتنزل ع مسامعه بصوت لايسمعه الا هو
موجه.ياحيوان ياساقل ماشي حسابنا فالبيت مش سايباك
ليضحك اكثر ع منظرها فعروس بهذا الفستان وبهذا الشكل الغاضب كان مضحك له
موجه.اضحك اضحك دلوقتي دانت هتشوف ايام اسود من قرن الخروب
اسر.هههههههه انتي زعلانه ليه دانا زي جوزك يعني
لتنظر له بغضب بالغ فلولا هذا الفرح ومنظرهم امام اخواتها
لجعلته عبره بسبب هذا القبله التي بعثرت مشاعرها والتي حاولت كتمان خجلها امامه بسبابها اللازع
موجه.جوز جذم ياجذمه
……………..
صخر يجلس بجانب روح ع احدي الكراسي فروح رفضت ان تبقي عروس فالكوشه كاخواتها فهي لاتهتم بمثل هذه التتفاهات
صخر.ايه الي انتي لابساه ده انتي المفروض عروسه جتك الارف
روح.احفظ ادبك بدل ماخليك ماتنفعش فاي حاجه لاعريس ولا عروسه
لتبتسم للناس ابتسامه كاذبه
وبعدين ع اساس اني متجوزه قمر دانت وشك مش لايق ع جسمك
وايه التناكه دي حاطط رجل ع رجل ليه انا لو عليت انزلك صف اسنانك ده ناس تعر
ليغضب من كلامه تلك التي لاتنتمي باي صفه للانوثه
ليدخن سيجاره الخاص وينفخ في وجهها
روح.تحب اغيرلك ديكور وشك قدام ناس
لو مش هامك منظرك فانا هممني
ليقول لها ببكبرياء .انتي تافهه انتي واخواتك
لايترك لها الفرصه للرد ليتركها ويخرج ويتحدث بالفون الخاص به
لتزفر في ضيق فاي بلوه هذه اتت بها لنفسها تلك لمتكبر المتعجرف الذي لايعطيها اهميه فهي يخافها اشد الرجال ولكن ستعرفه مع الايام من هي روح او المنتقم
………………………
مراد.مش كفايه كده بقا
همسع.لا ده احنا لسه فالاول لسه فاضل ففقرات كتير
مراد.كتير ايه لا خلاص انا مش قادر استحمل والله اعمل حاجات مش كويسه هنا وانتي حره
ليغمز لها بوقاحه
تخجل هي من تصريحاته ولا ترد عليه كلامه
فيكمل كلامه
وينظر لها من اعلاه لاسفله بنظره رجل يريدها
مراد.الا قوليلي هي السوسته بتاعه الفستان من الجنب ولا من ورا ولا بيتقلع ازاي
همسه.انت قليل الادب
مراد.لسه قله الادب جايه.يلا بقا كفايه كده ليحملها فجاه ويهرول بها للخارج
لتصرخ به .يامجنون
ليضحك الجميع عليهم وتبكي روح خفيه ع فرح همسه
………………..
ليقترب رائد من وردته الخجوله
رائد.ايه طيب مش هتقوليلي بحبك
لتقول بصوت هامس.رائد بقا
ليظهر ع وجهه العبوس لتندهش من عبوسه فجاه
رائد.خلاص انا عرفت انك مبتحبنيش انا قولتهالك كتير وانا مش هجبرك انك تقوليها لو انتي مش حاسه بيها
فتقول بصوت لايسمعه سواه.استني بس انا
لييتجههم اكثر.خلاص خلاص براحتك انتي حره
تاخذ هي نفس عميق
وتقول بصوت يكاد لايسمع كانها تحدثث نفسها
ورد.بحبك
ليتصنع عدم سماعه ..بتقولي حاجه ياورد
لتقترب منه وتحتضنه فجاه وتهمس في اذنه بصوت هامس
ورد.بحبك يارائد
لتخفي وجهها في بدلته اعلي كتفه خجلا منه بعد كلمتها
فيضحك هو بصوت عالي ع خجلها وفعلتها بعد الكلمه
فيحتضنها بقوه ويلثم خدها وياخذ بيدها ليجري بها وتجري خلفه
ورد.استني بس
………………………….
موجه.وانت يابلوتي هتروح ولا هتفضل ياريت لو تفضل وتخلصني
اسر.هههههه لا هروحك ياجزمتي
موجه.احترم نفسك اللهم ماطولك ياروح
اسر.قصدك اللهم اما اطول ياريل
موجه.يلا عايزه اتهبب اتخمد من وشك العكر خليني انسي الرابطه السوده الي حصلت النهارده
اسر.ههههههههه تتخمدي ايه لا ده لسه اليوم طويل اليوم يومنا
ليتجهم وجهها من هذا التعبير
اسر.ايه مالك فين لسانك متخافيش هبقي حنين معاكي
موجه.انت سافل
ليضحك بضحكه رجوليه جذابه تستفزها
اسر.هههههههه انتي الي دماغك موجب تمنتاشر انا قصدي هتعامل معاكي بحنيه فالكلام
موجه.ياراجل مش عليا الكلام ده انا فهماك كويس
لينظر لها بحزن خفي وحنيه
اسر.ياريتك فهماني
لينظر لها بعيون عاشقه تقول بحبك
فترتبك وتتعمد اظهار عدم الفهم
اسر يلا نروح
موجه.يلا
لياخذها ويسيروا كل واحد فعالمه
………………………
زياد.اشمعنا انا الي اختارتيني يااساره
ساره.انت الوحيد الي مناسب
زياد.بتحبيني
ساره.بص هو مش حب بس محدش ينفع او اتقبله غيرك فالمكان ده
زياد.يعني
ساره.يعني لازم يكون عندي قبول للشخص الي هيشاركني فتره فحياتي وده ملقتهوش فاي راجل غيرك
زياد.امممممم
ساره.طب وانت بتحبني
زياد.انتي بنت جميله مثقغه عرضك مغري مناسباني اجتماعيا يعني مفكيش غلطه منكرش اني منجذبلك وده مش سهل يحصل مع اي واحده
بس عمري ماحبيت حد لسه محبنيش
بس في فرصه عندك لسه تخليني احبك
لتضحك هي ضحكه تثيره وتطير بعقله هو الذي يفهم فالنساء من كثره علاقاته
زياد.طب يلا ياجميل نطلع مع المجانين اصحابك
ساره.ههههه يلا..
…………….
تنظر لاخواتها الثلاثه وهم برفقه ازواجهم بنظره عاشقه وكل منهم يركب عربيه زوجه كانهم تودعهم فلاول مره يفارقوها
ينظر لها صخر نظره جامده خلفها الكثير من التفكير فهذا كان حاله بنفس نظراته القويه التي تخفي حزن عظيم
ولكن لينسي
صخر.يلا
ليشير لها ان تاتي وراءه بكل كبرياء وعظمه ليركب سيارته
فتريد من افعاله ان تكسر عظامه
لتركب معه وينطلق سبابها له
روح.انت ياحيوان انت اتعامل كويس لحسن اطربق الدنيا والخطه وكل حاجه فوق دماغك بلاش ق ف ببرودك ده فعلا صخر الحديدي لتقولها باشمئزاز
لينظر لها بجمود
وينطق بكلمه واحده
صخر.ماشي
فتزيد نيرانها وغليانها من هذا البارد المتكبر المتعجرف ونست حزنها ع اخواتها وفراقهم
يحمل مراد همسه ويدخل بها شقته
لينزلها تقف امامه وينظر لها بعشق
ويمسك يدها يقبلها وهو يردد بحيك بحبك
همسه.هههههه انت بتبوس ايد مامتك يامراد
مراد.تصدقي قفلتيني انا داخل انام انا اساسا تعبان
لتلوي شفتيهها تهكما عليه
همسه.نام نام ياراجلي ما ده اخرك
ياعيني عليا مكنتش اعرف انك كده طب كنت صارحني تتعالج
لكن ازاي
فيلتف ويتوجه الي الغرفه وهو يكتم ضحكته ع كلام تلك المجنونه التي يعشقها
همسه.وانا اليي كنت مستعجله
فجاه تشعر بان ارجلها تطير فالهواء فهو يحملها ويدخل غرفته وتعلو ضحكاته ع تلك المجنونه حبيبته
ويغلق الباب بارجله وينزلها لتلامس رجلها الارض ويقترب منها لترجه للخلف فيقترب اكثر الي ان احتجزها بين يديه والحائط
فتتوتر هي من قربه الزائد وتخفض راسها وتقول بصوت هامس
همسه.مراد ابعد انا انا كنت بهزر
فيضحك ع تلك االمشاغبه التي يختلف كلامعا الجرئ عن افعالها وشخصيتها التي يعشقها
مراد .مش ده الي انت كنتي عايزاه مالك بفا اجمدي كده هههههه
همسه.لا انا مكنتش اقصد كده انا كان قصدي..
مراد انا اقولك كان قصدك ايه فيقترب اكثر واكثر ويلمس شفتيها بشفتيه في قبله طويله عاشقه طالما انتظرها فالحلال
ليبتعد عنها بعد دقائق لحاجتهم للهواء
وينزل بشفتيه ع رقبتها وطول زراعها ويرتفع الي جانب وجهاا وهو يردد بصوت هامس تغلبه الرغبه بحبك بحبك
ليسير بيديه ع طول ذراعها فترتعش منه ويسير بيديه ع سائر جسدها لتنتفض
ولكن يستمر فيفتح السوسته ويلمس بيديه جسدها الناعم لتنتفض اكثر وتحاول ابعاده فيبتعد ويتمالك ع نفسه عندما يسمع همسها
همسه بصوت هامس.مراد انا خايفه ابعد
لينظر لها مره اخري بعشق.خايفه مني
همسه بصوت خجول.لا مش منك بس اصل بس انا
فتفرك باصابعها من التوتر
فيقترب منها اكثر ويهمس لها جانب اذنيها.عارف كل حاجه اهدي بحبك وبس لحبك
ليلمش بشفتيه اذنها وخدها ويقضم شفتيها بخفه جعلها تتاوه اهه رغبه فعلم انها راغبه ليس نافره
فاخذ شفتيها ملكا لشفتيه وازال فستانها بالكامل وحملها
ولاتزال شففتيه وشفتيها في رحلتهم الخاصه
ليضعها بخفه ولكن ما ان لمس جسده بجسدها ارتعشت وانتفضت
ليبتعد مرغما ويتحدث بصوت حميمي مهتز يشوبه الرغبه الشديده
مراد.ابعد مش عايزاني لو كده انا مستعد عادي بس متبقيش مضطرهه لكده
لتهمس له بخجل بحبك وتعلق يدها في رقبته لتجذبه الي عالمهم الخاص
ليشبع رجولته بانوثتها وانوثتها برجولته في رحله لايشعر بلذتها الا كل حبيب
فيعيشوا ليله طالما انتظروها
فتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح ويسدل عليهم الستار
………..عقبال السناجل اللي معانا هههههههه….
…………………
اما عند موجه واسر
دخلت شقته بصحبته
فتزفر بملل.انا داخله انام عشان اخلص وانسياليوم الاسود والرابطه السوده بيك
وتنطلق ناحيه الغرفه فيمسك بيدها ويلفها له
موجه.نعم تاني مش هخلص انا من ليوم الاسود ده
اسر .مش عيب تقولي ع اليوم ده اسود ده هيبقي احلي يوم فحياتك تعالي بس داحنا لسه هنبدا يومنا
موجه.انت تنسي الي فدماغك ده خالص استحاله
اسر يقترب اكثر واكثر فتتوتر وترجع للخلف فتدخل الغرفه بظهرها
يقترب منها حتي تصبح انفاسه تلفح انفاسها فيقول بصوت هامس جذاب يجذب اي انسيي وبعيون تطيل النظر اليها لتجذبها
اسر .وايه الي فدماغي بقا انا كلمتك
موجه بقوه بالرغم توترها الظاهر.احترم نفسك انا فهماك كويس الحركات دي كش عليا
ليجذبها ببده فتصبح في احضانه فيجذبها اكثر ويتكلم امام شفتيه
اسر . لا ياراجل ططب فاهمه ايه عني
موجه.الي انت بتعمله مش هياثر عليا انا بكرهك وانت مجوزني غصب
فيغتاظ هو من كلامها فيجذبها بيده اكثر
ويسير بشفتيه بطريقه جذابه مثيره ع خدها وع طول رقبتها
فتتوتر وينقطع نفسها من التوتر
فتهمس بضعف .بعد اذنك ابعد
فينطلق بشفتيه صاعدا من رقبتها الي شفتيها
فياخذها بقبله هادئه رومانسيه قبلات متلاحقه ع فمها الصغير وهي مستسلمه وهو يريد اثبات عكس كلامها ولكن في فيض مشاعرهم نسي ذلك الغرض وتمادت يديه الي جسمها لتشعر به ع جسدها يتجول بحريه
فتنتفض وتفيق من هو ل مشاعرها لتضربه ضربه قاضيه لاي رجل في هذه المنطقه عن عمد
فيتاوه ويقول بوجع.اه يابنت المجنونه هتقضي ع مسنقبلي دانا جوزك طب خافي ع مستقبل نفسك
موجه .بانتصار عشان تحترم نفسك
فيجري خلفها طب والله مانا سيبك لتجري منه
ويجري خلفها حتي يمسك قلبه ويتاوه ويجلس ع اقرب كرسي فتنخدع وتجري عليه فهي من داخلها تقلق عليه
فتقترب بخجل.مالك
فجاه يمسك بيدها ويجعلها تقع فوقه ويطوق خصرهها بيديه وياتي بعينيه الجذابه بعينيها فيوترها فتخفض عينيها
هو بضحكه انتصار.انا ممكن اخد كل اللي انا عايزه دلوقتي بس مش انا الي اخد واحده غصب عنها
ليتخلص من مشاعره ويتكلم متهكما .ده غير انك مش من النوع اللي يعجبني انا واخدك اادبك بس
فتفاجئ بكلامه فتبعده.هههههههه ماشي خليك كدده احسن تن مكنتش اخليك تجري ورايا وتتمني نظره مني ههههه انت تطول يامعفن دانت شوال البطاطا انضف منك
لتدخل الغرفه بسرعه وتغلق الباب .بات بره بقا ع الكنبه ياخفيف هههههه
اسر متهكما.في اوض تانيه ياخفيفه غوري وشك يقطع الخميره من البيت
دخل غرفته يفكر في مكيده فهو كان يعرف مصير هذه الليله مع هذه المجنونه انها ليله ضائعه
وتدخل ههي غرفتها لتسترجع كلامه عنها هل هي فعلا ليس من نوعه المفضل فلماذا تزوجها هل فعلا ليعاقبها فقطط
ولكن فهي ستجعله يجن ويعترف وهي لاتعطيه اي اهميه في هذه اللحظه لتنام بسعاده خفيه لاتعلم سببها فهي تقنع نفسها انها اجبرت ع هذا الزواج
………………………
اما عند ورد ورائد
يدخل هو بهذه الخجوله بيته
ينظر لها بعيونه كالصقر يجعل انفاسها تتقطع وتخفض راسها
هو لايصدق انه امتلك تلك الجنيه التي غزت قلبه
فيقترب منها فجاه وهي تخفض راسها
ويلثم شفتيها بقبله متملكه طالبه اكثر فهي القبله الرابعه له ليبتعد بعد دقائق ليلتقط انفاسه
ويقترب منها بانفاسه وشفتيه تجول بوجهها ويقول بصوت حميمي للغايه .تفتكري دي البوسه الكام
ورد وهي تكاد تموت خجلا فوجنتيها اصبحوا كثمرات الطماطم
وحرارتهم عاليه بظرجهه مبالغ فيها وصوتها يابي الخروج
ورد.انا انا
رائد بصوت هامس رجولي جذاب.اقولك انا دي الرابعهه
فيجول بشفتبه ع رقبتها ونهديها ويعد عدد القبلات ودي الخامسه ودي الساته ودي …..
لتبتعد هي .انا عايزه اسالك سؤال
رائد.بصوت عاشق.اسالي يا وردتي
ورد.هو احنا المفروض هنعمل ايه بعد كده اصل محدش كان ببرضي يقولي وانا عارفه انك مبتكسفش فقولي انت
لتنطق هذا الكلام ببراءه طفله
فتنزل عليه الصدمه المفاجئه ماذا تقول هذه الجنيه اهءا يعقل ام انه فهم بالخطئ
فيقول بملامح يشوبها الصدمه
رائد.انتي بتقولي ايه
فتتوتر هي وتقول بصوت متقطع لما لاقته مم صدمه ع وجهه من كلامها
ورد.خلاص مش لازم اعرف شكلك بتكسف زيهمفتمسك بيديه فجاه وهو مازال مندهش من الصدمه
لتصدمه اكثر بكلاماتها
ورد.يلا بقه ندخل عشان انام مش دي الدخله
ليفغر فاهه ع كلماتها فيبين مثل المعتوه
لتجذبه من يده وتدخل كل غرفه وهو مذهول من افعالها
لتنتهي الغرف .كده خلصنا الدخله يلا تصبح ع خير
فيفيق من غفلته سريعا ع كلمتها
رائد.نعم ياختي
ورد بنظره بريئه في حاجه
فيقترب منها بوجه مذهول مصدوم .انتي بجد الكلام اللي بتقوليه ده ولا بتهزري
ورد بنظره طفوليه بريئه.مش فاهمه
فهو يكاد يبكي من موقفه فتلك الحمقاء ماذا تقول كل احلامه لتلك الليله ضاعت
لتتركه مذهول وتتوجه الي الغرفه
ويجلس هو يضحك ع افعالها دقائق ثم يحزن ويلعن حاله
فتخرج هي بعد دقائق لتكمل عليه بدون قصد
بصوت رقيق اشبه للاطفال.رائد معندكش دبدوب كبير هنا اه فحضني اصل انا مبعرفش انام الا كده
فهل لو ضرب راسه بالحيط ومات فسوف يسامحه الله او يقتلها
ليزفر بضيق والغضب يتصاعد لتخافه تلك الطفله لتغلق الغرفه محاوله النوم ع هذا السرير بدون دبدوبها
اما هو يندب حظه فماذا يفعل….
………………..ههههه يعيني عليك يارائد قعدتوا تحسدوا الواد ارتحتوا……….
……………………………………….
اما روح ذهبت مع تلك المتعجرف الي فيلته التي بهرت من جمالها
ليدخلوا هو بالامام
لتدفعه خلفها فينظر لها بتعالي
فيذهب هو بوجه جامد متخشب ليطلع السلم الداخلي بقصره فهو مكون من طابقين
لتنادي عليه بعد ان تاكدت من م وجود اي احد حولهم
روح.صخر باشا ثانيه بعد اذنك
فيلتفت باستغراب ويترقب كلامها فهي لاول مره تعظمه بباشا فلابد ان هناك مصيبه فهو بالفتره الصغيره عرفها تلك القوييه المتمرده
يرجع مساره ويقترب باعين مترقبه فهو اكتسب خبره ببالناس من شغله الخطير مع الناس المريبه فافعالها
صخر بجمود .نعم
روح بابتسامه مزيفه .كنت عايزه اعمل حاجه فاليوم ده نفسي اعملها من زمان بصراحه بس مكسوفه ممكن
ليظن انها ربما تقبله ليبتسم
صخر.اه طبعا اتفضلي
فتفاجئه بتلك اللكمه المفاجئه التي انتظرت كثير لتسددها له فيتفاجئ من فعلتها تلك المجنونه ولكن لتسدد له لكمه اخري تفيقه من دهشته
↚
اخذ زياد ساره الي بيته ودخلوا واغلق الباب
فقالت بتوتر.فين الاوضه
فابتسم هو لخجلها من هذه اللحظه ع عكس جرائتها فالحديث معه عن الموضوع
لتدخل تحلس فالغرفه وهو ينتظرها بالخارج تتوتتر ولاتعلم مالفروض عليها ان تفعله فاستمرت جالسه شارده قرابه النصف ساعه ليفتح هو الباب لتنتفض من جلستها
فيندهش هو اكل ذلك الوقت وهي لم تغير ثيابها فلماذا فينظر لها ليري توترها وخجلها الظاهر وعدم تحدثها اليه كان لسانها عقد لاول مره
ليقول لها بهدوء تام.انا هدخل ااغير فالحمام وهتوضي وانتي غيري عشان تتوضي عشان اصلي بيكي
فتندهش من كلامه فهي بعيده عن ربها لاتعلم ماهو الصواب من الخطا فامها واباها لايعيرواذلك لموضوع اي اهميه
ليدخل هو يغير ثيابه وهو يعرف ماذا فعل بكلمته فهو سياخذ الصلاه ليقربها من ربها ولكن بطريق غير مباشر غير لكلام
تقوم من مكانها وتتوجه للدولاب تفتحه وتنتقي قميص من الون النبيتي القصير يصل للفخذ مصنوع من الدانتيلوله روبه الخاص
فيخرج هو من الحمام يرتدي بنطال من اللون الرمادي والفوطه ع صدره العاري
تشهق هي منظره الجديد عليه اما هو فاصبح ابله يفغر فاهه فقط فما هذا الملاك الذي يتحرك فهل يوجد جمال لذلك الدرجه عندما راها كان يريد ان ياكلها
شهقت وانطلقت نحو الحمام واغلقت الباب خلفها ووقفت تلتقط انفاسها فماذا فعل بها ذلك الزياد كيف يخرج امامها بدون ملابس فتتوضا كما علمتها همسه من قبل فوالديها لايهتمون بتلك الامور
وخرجت وهي تنظر للاسفل فضحك بداخله ولكن انقطعت انفاسه من منظرها الجرئ الجميل الخلاب بالنسبه له
ليقول بصوت متفطع.يلا البسي الاسدال ده عشان نصلي
فترتديه ويؤمها فالصلاه فيقرا القران بصوته العذب ويؤكد ع الموده والرحمه بين لازواج كلام مس قلبها ولكن اخفت هذا عنه
وعندما انتهي اقترب منهها وقرا ع راسها الدعاء
لتبدا بخلع هذا الاسدلل لتبدا قدميها فالظهور تد ريجيا ويزيد انقطاع انفاسع معها
وعندما انتهت وخلعته عن وجهها وجدته قريب منها للغايه ينظر لها كالشارد في جمالها
فتجذب الروب لترتديه فوق قميصها ليجذبه منها بقوه ولكنها تتمسك به ليجذبها هي وهو لاحضانه فتقع عليه ويضع يديه ع خصرها يجذبها اكثر
لتقول بصوت متلعثم.انا انا استني بس بصراحه اصل انا فيرجن غير كل الي عرفتهم وبعدين خايفه اوي ووو
ليبتسم فهذا اسعده فهو يعلم ذلك ولكن هي اكدت له
ليقطعع كلامعا ويبتلع كلامتها في جوفه بعد قبلته لها الراغبه والطالبه فالمزيد لتحاول الابتعاذ اول المر ولمن تستسلم لقبلته الطويله فالنهايه
لتشعر به يحملها وهو مازال ع قبلته لها ويضعها ع سريره كانها قطعه من الزجاج يخاف ان تتكسر
لتبعده عنها بقبضتها الصغيره
وتهمس بصوت يبتدا لبكاء.انا انا خايغه مينفعش
ليمس لها بجانب اذنها متخافيش انا عايزك تحسي بكل حركن بكل لمسه هعيشك ليله همرك ماهتنسيها اهدي واستمتعي بلمساتي ليمرر شفتيه اعلي وجنتها وع رقبتها ويديه تتحرك ع ظهرها ومنها لذراعها ثم تتحرك لفخذها فتترتعش منه ليمرر شفتبه ع شفتيها في قبله حارقه اضعفت مقاومتها وجهلتها تريده لينتقل بقبلاته لنهديها ثم يعود لفمها الصغيىر المنتفخ
من اثر قبلاته
ويحاول الابتعاد بعد ذلك يحاول التحكم في غريزته حتي لاياخذهاا غصبا فهو يريدها راضيع ولكن بمجرد ان حاول وجد يديها تتشبث به فعلم انها راغبه فعاد بلمساته اليها يجعلها تريده اكثر واكثر فهو التكثر خبره بفنون النساء حتي جعلها تكثر رغبه فامتثل لاوامر جسده زجسدها وانفعالهما وطبعها بصك ملكيته واتحدت ارواحهم قبل جسدهم
ليجعلها ليله تتذكرها هي طوال عمرها ليجعلها تعشقه اكثر وتريده اكثر ليسدل عليهم الستار
……ههههههه عيب كده بقا والله ماتقدوا معاهم احسن ههههه ……….
………………… … . ………..
ياتي اليوم التالي ع كل ابطالنا
تستيقظ روح لتكتشف غرفتها فتجد مفتاحين مفتاح تجربه لتجد باب غرفتها ومفتاح اخر لباب داخل غرفتها تفتحه لتجد غرفه اخري تطل ع الشرفه فتبتسم فهذه ستكون غرفه مرحهاا بعيدا عنه
لتخبا مفتاحها حتي لايعرف مكانه الاهي
لتجد من يقتحم غرفتها فجاه بغضب
فتعود بذاكرتها لما حدث بعذ هذه اللكمه التي سددتها له
فتحمر عينيه غضبا منها ويتوجه ناحيتها ولكن تظل ثابته مكانها تنظر له بانتصار فهي كانت تتمني فعل ذلك طوال الفرح
ليمسك يديها بقوه تالمها ولكن لاتظهر هذا فيقول بغضب وهو يجز ع اسنانه
صخر.انتي تعرفي لو كنتي راجل انا كنت مسحتك بس انا موسخش ايدي بدم واحده لينظر لها باستهزاء
ولكن روح في ظل هذا لاحظت ملاحظه غريبه لمثل هذا الموقف فوجهه لم يتلون بسبب لكمتها كيف فعل ذلك ولا ينتفخ او يصبح ازرق او احمر كما اعتادت فماذا يعني ذلك
ولكن انتبهت لاستهزاءه منها
روح.بص انا هعمل معاك اتفاق عشان نخلص احنا الاتنين احنا بينا مصلحه سوده ختخلص لازم فيوم تمام
نحترم بعض احنا الاتنين ونتعامل ع الاساس ده تاني حاجه تبطل البرود اللي فيك ده لانك كل ماتتبارد هزعلك تمام وانا بتعامل ع اساس المعامله ماشي ياشق
ليرفع شفتيه تهكما ع كلامها
فيقول بكبرياء.ماشي انا مواففق طبعا عشان الصغقه تمشي تمام لازم نكون اصحاب تمام بس برده لو انتي استفزتيني متضمنيش رد فعلي هييزعلك وجامد وانتي عارفه مركزي
تتوجه اليه باعين واثقه لتصل اليه انها لاتخافه
روح.ببص نتفق اننا انا وانت مبنخافش من بعض عشان الموضوع يمشي
ينظر لها باستعلاء ويرد ببروده المعتاد.هحاول
روح.حيوان وتافه
لينظر لها بدون تعبير يظهر ع وجهه .احنا قولنا ايه
فتنظر له ببرود .هحاول.
لينظر له نظره تدل ع تحيره في تلك المراه بل الرجل فهي ارجل منه ليبتسم ابتسامه تهكميه ع هذا التعبير
……عوده من الفلاش باك
روح.مش الي يدخل يستاذن الاول افرض انا قالعه
صخر بتهكم.مش هيفرق كتير هشوف راجل زيي
روح.فعلا انا ارجل منك جاي عايز ايه
صخر .يجلس ع الاريكه وهو يضع قدم فوق الاخر
عايز اتكلم معاكي فحاحات عشان العمليت مفيش وقت نضيعه
روح بجديه.اه طبعا احسن قول
صخر.وبانت ع كلامه الجديه والتركيز وانتقل اليها هذا.
بصي الراجل الكبير الي بتعامل معاه هنا فمصر اسمه حليم هو الراس الكبيره اللي محدش يعرفه تمام وانا هعمل حفله بكره وهعزمه من ضمن المعازيم عشان اشوف اخبار الصفقه الي جايه من تركيا والصفقه دي مهمه جدا
تاتي لتقطع كلامه تستفسر ع كلامها
ليوقفها باصبعه يكمل بجديه
.هنعمله ع اساس انه احتفال بجوازنا زلازممتفارقنيش لحظه خاصه وانا بتكلم عن العمليه شغلنا مش سهل وتاخدي بالك من نفسك اهم حاجه انا مش عايز اخسر حد عشان كده اخترتك
ومتشربيش اي حاجه
روح تصرخ به.اصبر اصبر كل ده فنفس واحد
طيب والناس دي انا هتعامل معاها ازاي
هو بجديه.طبعا هتباني انك مراتي وطبعا شغل الولد ده مينفعش خالص فستانك هيبقي عندك التعامل هيبقي قليل جدا ولتاني مره متفارقنيش وتاخدي بالك من نفسك لاني معنديش استعداد اخد بالي منك طبعا وتحاولي تبقي انثي شويه حاولي فتصرفاتك حتي عشان منتكشفش
.روح بنفخ .حاضر ربنا يستر
وانت حاول تتعامل كوبس لاما هديك ع وشك تمام
صخر.تمام احنا قدامهم اتنين بنحب بعض عرسان جداد
ليقوم من مكانه ويخرج من غرفته داعيا الله ان يمر اليوم بسلام
فترتبك لاول مره فكلامه اشعرها بما هي ستذهب له من عالن غريب عليها لتتنفس نفس عميق تحاول تهدئه نفسها
…………………………….
اما عند موجه
تستيقظ مفزوعه ع تلك الايدي التي تتحسسها لتري
اسر بجانبها ينام بصدره العاري وبدلا من ان تصرخ اخذت تتامله فهو جذاب للغايه يستحق اعجاب الكثير من الفتيات
ولكن تتذكر انها نائمه ببجامتها الحريريه النصف كم ولكن المشكله انها ترتدي شورتها وليس بنطالها الذي يصل الي اعلي الفخذ فقط
لتصرخ به يفتح عينيه ع صرختتها فهو كانن يتصنع النوم
هي.انت ايه الي منيمك هنا وازاي دخلت
هو.انا حر وبيتي له كذا مفتاح ومتزعقيش كده ع الصبح عايزه تقومي تنامي فاي حته انتي قومي وسبيني نايم
….فهو يعلم انها تنام بتلك الشورت المغري وتستحي ان تخرج هكذا امامه فراه عندما اتي كان تنام بدون غطاء وهو من سحب عليها الغطاء ليبعد عينه عنها…….
موجه بعصبيه.اه اقوم انا انا مش هنام جنب واحد زيك
فتقف فجاه فتظهر امامه بتلك الهيئه المغريه لاي رجل
ليضحك بعبث
اسر.تصدقي انا كنت هموت واشوف ده ليشاور بيديه ع ارجلها فتخجل وترتبك من نظراته لتسحب للغطاء عليها تداري به ارجلها لتظهر جسمه هو
وهو يجلس بثه وصدره عاري باكمله
فتشهق من منظره بل وتثبت عينها ع ضلاته البارزه وصدره كانه لوحه فنيه تراها
فيلاحظها فيبتسم
ليسحبها فجاه فتقع عليه وهي مذهوله من فعلته
ليقول بمكر.ايه عجبتك اوي كده طب ماتيحي بقا
تنطق وهي مغيبه من نظراته التي تشتتها.اجي فين
ليضحك بقوه ورجوله ويغمز بوقاحه.تيجي ونجيب مليجي
وفجاه يصبح هو فوقها
فتنتبه.ابعد ايه الي انت بتقوله ده فيكتور محترم يقول كده
هو.لو مع مراته عادي ويعمل كمان
هي.انت متربتش
هو.وانا هربيكي ع قله الادب ع ايدي هخليكي تعشقيها تعالي بقا نبتدي الدرس
هي بغضب.درس ايه ياقليل الادب
لتقاومه وتدفعه وتضربه بقبضتها الصغيره عليه
ليضحك اكثر
هو.اول درس متقاوميش فاللحظه دي لو عايزه تفلتي لانك لو قومتي هيزيد رغبتي فيكي اكتر ماشي ياطفلتي
هي.انت سافل وانا مش طفله ابعد بقي
لتدفعه بقوه وتجري خارج الغرفه
ليقول بصوت عالي .حضريلي الفطار ياموجتي ع ماخد شاور
….والله كله من ده ان ماخليتك تسلمي………
………………………………
لنذهب الي تلك المصدوم رائد وورد البريئه
يدخل صباحا ليفيق الطفله النائمه يجدها ترتدي بيجامه بصور الاميرات فالكارتون
لا يعرف ايضحك ع تلك الطفله التي ملئت حياته ام يبكي ع حاله كزوج لها بمتطلباته التي لاتفهما ولكن فليبدا
ليزيل يدها وينام تحتهاوينفخ امام شفتيها برقه
لتتململ في نومها وهذا يثيره اكثر ولكن هو عاهد ع حمايتها وليس اخافتها
ليلمس خدها بيديه لتزيلل كانه اثر حشره طائره
ليلمسها مره اخري لتزفر فضيق وتفتح عينها قليلا تجده ينظر لها وينام بجانبها
تبتسم في سعاده ع وجوده بجانبها كاي طفله تضمن السعاده والامان فهي كعني الزواج لهاانه يحق له رؤيتها بدون حجاب بلبس المنزل ان يقبلها ان تتعامل معه بحريه كمحارمهها
ولكن لتخطف انفاسه بفعلتها تضع شفتيها تلثم خده برقه وتقول صباح الخير ياحبييي
فيمسك نفسه وياخذ اقصي درجات التحمل ليرد لها تلك القبله ع خده الايمن صباح النور وع خدها الايسر صباح اجمال لينهيهابقبله ع شفتيها ويتمتم بحبك بين قبلاتهةالمتفرقه ع جانب شفتيها ومركزها
فيجدها مستسلمه له وتبتسم برقه فههي طفله جميله
فيتحمس ويضع يديه ع ظهرها يملس عليه وع منحنياتها باريحيه لترتعش لينزل بقبلاته ع اجزاء جسدها بالكامل وهو يتمتم بكلمات عشق
لتبتعد بعد دقائق
وتقول بصوت هامس.عيب كده
لياخذ بيدها ويجلسها بجانيه ويقول بلطف عكس شخصيته الجديه
بصي ياتوتا ده كش عيب ولا حرام ده حلال انا جوزك الوحيدالي ينفع اعمل كده ولازم لاما يبقي حرام عليا وعليكب او معملتش كده ده غير كمان ان انا الوحيد الي ينفع اشوفك وانتي عريانه حلتص مش حرام حلال
فتشهق من ظعني كلامته فهو جرئ بالنسبه لها
وتخجل وتحمر خجلا
هي.ازاي عيب وازاي حلال ويبقي حرام لو معملتش كده
هو.دي الحقيقه حتي اسالي اختك وليا حقوق تانيه كمان بس مش دلوقتي هتعرفيها بعدين
هي.لا خلاص مصدقاك انا اتكسف اسال روح اصلا
هو.طب ومبتكسفيش مني
بابتسامه جذابه
هي بخجل طفولي .لا بتكسف بس انت حبيبي هي لا
تزداد ابتسامته اتساعا
هو .تاني حتجه انا هاخد مكان الدبدوب من النهارده كتشي ولا انتي بتحيه اكتر مني
لتخجل وتنظر ارضا وتقول بصوت هامس .ماشي
هو.يلا بقا طبقي الدرس عملي
هي.ازاي
هو.بوسيني
تتقدم وتلمس خده بقبله رقيفه بخجل
يضحك هو ضحكه عاليه غ خجلها من تلك القبله
هو.لا مش كده
هي.امال از….
ليبتلع باقي كلماتها بين شفتيه ليريها ميف القبله بين الازواج
↚
اما عند مراد وهمس
استيقظت هي لتجد نفسها نائمه ع صدره العاري وشعرها حولها ولكن انها عاريه لايغطيها الا ذلك الغطاء حولهم وهو ايضا كذلك فكيف تقوم من مكانها فهل تجعله هو عاري
ولكن رات قميصه ع نهايه السرير فالتقطته وارتدته ولكن لم تغلقه
تخجل كثيرا منه وتريد ان تقوم من السرير بسرعه ولكن بدون ان يشعر فهي تريد ان تختبا منه فهي لاول مره تشعر بالخجل منه للاتريده ان يراها حاليه لترفع عنها ولكن بمجرد ان خطت اول خطوه
وجدت يد تطبق عليها
مراد.رايحه فين بتهربي ليه
اممممم سارقه قميصي وعايزه تهربي بيه
فتفغفر فاهها ع كلامه ولكن لايترك لها الفرصه للاندهاش ليسحبها تقع ع السرير ويصبح فوقها
يقترب من اذنها بهمس.مفيش صباح الخير ياحبيبي ياجوزي
تخفض راسها خجلا .انا انا بس كنت هحضرلك الفطار
يبتسم هو لخجلها الزائد .ههههههه انتي لسه بتكسفي مني بعد اللي حصل امبارح
هي.ع فكره بقا انت قليل الادب انا مكانش قصدي كده وانت خدعتني مكنتش متصوره انك قليل الادب كده كنت فاكراك مؤدب
هو.والله عيب ابقا مؤدب مع مراتي
هي.اه لازم تبقي مؤدب زي الاول عشان احبك
هو ببراءه.حاضر هبقا مؤدب اوعدك
هي.طيب سبيني بقا اقوم اعمل الفطار
هو بخبث.لا لما تجيبي قميصي الاول اقوم ازاي انا كده اتكسف
هي .لا لا انا انا
هو.لا ايه ده قميصي طمعانه فالقميص بتاعي لا مش سايبه
هي.طب سيبني اقوم اغيره واجيبهولك انا انا مش لابسه الا هو
هو.لا انا عايزه دلوفتي اقلعيه يالا
هي.وانا عايزاه انت راجل سيبني هغيره بسرعه وادهولك
يضحك هو بقوه ع تفكيرها.
هو.انا مش عايزه هوو ياهمستي اما تكبري هتعرفي انا عايز ايه
ليمد يده الي القميص يحاول نزعه
همسه.مراد مش هتفطر استني بس
يزيله بالكامل
مراد.ماحنا هنفطر اهو
لليملس شفتيها.اممممم حلو الكريز ده
ينتقل بشفتيه الي خدها ليلثمه ويضمه برقع لتتاوه
امممم والتفاح حلو
تعالي بقا اما نتغذي ونفطر بجد
لتشعر بيده تتجول بحريه وجراه ع جسدها
همسه.مراد احترم نفسك مش قلت هتبقي مؤدب
مراد بهمهمه تدل ع رغبته.تعالي بس اما افطر لحسن انا جعان
لتهمس.مر
ليتلع كلماتها .اموت انا فالمربي والقشطه يالهووووي
لينتقل بشفتيه ع سائر جسدها ويديه الي جسمها يجعلها اكثر رغبه به ويمس بين قبلاته ولمساته بكلمات عشق تذيبها هي وحصونها
ليذهبا سويا لعالمهم الخاص ليخلف مراد وعده لبالادب معها
لتشعر هي بحبه الزائد وعاطفته الجياشه ويشعر هو بانوثتها التي تغذي رجولته ويشعر بحبها له
………كفايه كده عليكم واللي قاعده فوق الدواب تنزل عيب كده…………………
……………………………….
اما روح استيقظت ع تحضيرات الحفل ووجدت
الفستان الموجود ع السرير فستان من اللون الاسود الجميل ومعه الحذاء الخاص به بكعب عالي ووينتظرها مل من الكوافيره والبادكير وكل من بعثه هذا الصخر اليها لتجهيزها الي الحفل التي بمجرد ان تتذكره لاتشعر بالطمانينه بالاضافه الي ذلك تكره ذلك الجو من الفساتين وتكره ان تجعل شعرها يراه الناس بمظهره الانثوي تكره كل هذا يجعلها تشعر بالنفور من نفسها
ولكن فلتتحامل ع نفسها وتبدا في تجهيز نفسها لهذه الليله المريبه بكل مافيها
فبداو يزينونها من احضرهم لها ليجعلوها مثل الاميرات بشعرها للاصفر الذي جعلوه ينساب ع ظهرها ويلبسوها تاج صغير من اللون الفضه مثل للمجوهرات لتي احضرها لها من عقد وقرط وكل شئ يلزمه
مع هذا الفستان الذي ينساب ع جسدها لانثوي ليبرز انوثتعا ليجعلها حوريه خارجه من البحار بمنظرها المتالق الجميل الجذلب لاول مره
تنظظر فالمراه فهل هذه هي فانها اميره بهذا لميكب الرقيق يشبهها بالملائكه فانها امراه متفجره الانوثه تصعق رجوله اي رجل يراها
اما هو ارتدي بدلته السوداء الانيقه مع تهذيب لحيته ليظهر كالامير ركل جذاب لاي انثي بشهصيته المتعجرغه التي تظهر ع ملابسه
ليبدا المعازيم في الحضور الي اقصر ويبداون فالتوافد والسلامات بينهم الاناث ينتظرون التي التي قدرت ع امتلاك هذا الرجل الصعب الذي صعب الجميع من النساء الجالسون فالوصول الي بيته او نقول بالادق الوصول لسريره لكنه بشخصيته يبعدهم ويمنع اي منهم فالوصول اليه
والرحال ينتظرون تلك الجميله فهم متاكدون ان ليس اي انثي من توقع بصخر الحديدي بشباكها
لينزل صخر الحديدي من ع السلم باناقته المعهوده بسيجاره الفخم فيده بانقاته التي تجذب قلوب التساء
فيسلم ع الجميع وسط همهمات النساء ع جماله و همهمات الرجال ع تلك الزوجه المنتظره
ليسمعوا وقع اقدام ع السلالم
يرفعوا رؤوسهم جميعا يروا تلك الاميره النازله ممن ع السلالم ومن ضمنهم هذا الصخر لينبهر من هذه الجنيه ذو العين الخضراء الجميله المكحله لتبرز جمالها بالشعر الذهبي المسترسل بهذا التاج بالكبرياء الذي في عينيها فانها تناسبه بكبريائها عن حق بهذا الجسد متفجر الانوثه الذي يراه لاول مره منذ ان تزوجها
اما الجميع اندهش من جمال هذه الجنيه فهي تستحقه عن حق فاايوجد بجمالها في جميع لحاصرين فالنساء اغتاظت منها لجمالها الاخاذ وتوفقها عليهم
والرجال منهم من تعاهد مع نفسه ان بستخلصها لنفسه ففي هذا المجال لاتدري اامراه من في سرير من ولكن ليس مع هذا الصخر
ومنهم من اصبح كابله من جمالها
ليتقدم اليها هذا الصخر فتنظر له بكبرياء واناقه انثي متمرده ليبتسم راضي فهي تناسبه حقا لياخذ بيدها من اخر سلمه يقبل يدها امام الجميع
وياخذها يعرفها ع الضيوف
لتتعرف بدقه وتركيز ولكنها ارتعشت من مسكه يده لها ولكن لاتجعل فبالها ذلك
فمنهم من رات في عينها انها تحسدها ع زوجها ومنهم من الرجال من يحسده عليها ومنهم نظرات المكر ومنهم نظرات الرغبه بها من الرجال فاختلفت نظراتهم
وولكن انها اللحظه الحاسمه يدخل رجل يبدو عليه الفخامه حوله الكثير من البودي جاردات وقف الجميع له بمجرد مادخل ولكن صخر مال عليها
يخبرها بامر كانت تتوقعه
صخر.هو ده حليم البيج بوص هنا واللي هيوصلني اني اتعامل مع البوص اللي فتركيا وده هو اللي عايزك انا وانتي هنركز معاه
تبتسم هي وتقول برقه لان الناس ينظرون لهم.ماشي
ينظر لها يتاملها وهي رقيقه ثم ثواني ليشيح بنظره عنها ويتوجه وهو يمسك بيدها ليستقبلوا
ذلك الرجل
صخر.حليم عاش من شافك لازم اتجوز عشان اشوفك
حليم وهو ينظر الي تلك الاميره بجواره بنظرتها الرقيقه التي تخفي شراستها
حليم .انت عارف بقا مشاغلنا كتير ومبتحركش كتير عشان الحكومه وعشان الصفقه لجديده تتم ع خير
بس معرفنتيش بالمدام
وينظر لها بابتسامه بخبث
صخر وهو يبتسم .روح مراتي جميلتي الوحيده الي قدرت ع صخر وعرففت تدخله عش االزوجيه
فينحني هذا الحليم يقبل يدها لتنظر له خي بكبرياء انثي متمرده لاتنبهر به كاي انثي فاحب هو ذلك ابههرته بكبرياءها وجمالها الاخاذ
روح.اهلا اتفضل
تبدا الرقصه فياخذها هذا الصخر ليراقص تلك الجميله اتي يحلم الجميع بمراقصتها
يضع يده ع خصرها ويراقصها بخفه ويدور بها وهو يتحدث اليها
روح.الراجل ده شكله مريب ومش سهل
صخر بتركيز .عارف خدي بالك من نفسك كويس ومتشربيش اي حاجه يدهالك لان شكله بدا يعجب بيكي
روح.اه مانا ملاحظه نظراته .وانت خد بالك من السكرنيره بتاعته شكلها ناويه ع حاجه
انا مش عارفه ايه هي لانها بتكلم بلغه تانيه
صخر.بتكلم فرنسي انا برده ماليش فيه
روح.ماشي بس هما في حاجه متفقين عليها خد بالك من نفسك انا مفهمتش الكلام بس شكله كده لان كان صوتها واطي اوي
صخر.ماشي وانتي كمان خدي بالك لان ده هيعمل اي ححاجه شان كل واحد يستفرد بحد فينا ومتشربيش حتاجه دي رابع مره اقلك هو مههوس تقريبا بانك حلوه
تنظر له بكبرياء.انا دايما حلوه هو لوحده الي مخوس كل الناس بتحسدك ع اللي بترقص معاك
ينظر لها معجب بثقتها فهي قا رائعه.خدي بالك انتي كمان ان مفيش ولا واحده من هنا مبتحسدكيش عليا ده عير انهم كلهم عرضوا نفسهم علي
وينظر لها من اعلاها لاسفلها .بس انا مبحبش الستات دايما تافهين
يقطع عليهم حوارهم ذلك الحليم يطالبه بمراقصتها ويعرض عليه مراقصه السكرتيره الخاصه به
فتذهب معه وهو يذهب مه سكرتيرته مايا التي تحتال عليه بكل الطرق لتذهبه الي سريرها
يضع كليم يديه ع خصرها ويقترب منها فيجعلها تري وجه صخر الذي اقتترب من مايا ووضع ايده يده ع خصرها يراقصهاا
ولكن فجاه احتدت عيناه وهي اغمضت عينبها بقوه تشعر بيد هذا الخليم تنجول ع جسمها وبالاخص مفاتنها بحريه
فلولا هذا الموقف والحفل لضربته او لكمته ليعرف حدوده ولكن ماكان عليها الا انها ابتعدت بسيط عنه وبدات تحادثه عنه
اما صخر يريد ان يقتله فهو لايريد يد ان تمتد ع ممتلكاته وخاصه وهو يري الخبث زالرغبه فب عينيه ولكن فليمتلك نفسه فهو لايريد ان يفسد الحفله
ولكن حدث شئ غريب فجا ه انقلب الوضع فاصبحث السكرتيره في مواجه وجه حليم ولاحظت غمزه حليم لمايا التي لم يلاحظها صخر واذا بها تري مايا بضحكه سخيفه
تقترب بدلال وتمسك بكاس تمده لصخر في نخبه
واذا بصخر ياخذ الكاس ليشربه
لتركض تلك الفرسه الشرسه روح وتاخذ الكاس من يده بسرعه
وتشربه وتبتسم .اصلي عطشانه جدا
ليتظر لها باستغراب من فعلتها فلماذا فعلت ذلك هو لايعرف
لتشتمها مايا
مايا.ماذا فعلت ايتها الغبيه
روح بتحدي.اخب ان اشرب مكان زوجي افهمت زوجي وهو سسوف ياخذ كاسه
…………………..
اما عند موجه واسر
تدخل موجه وهي تتسحب تبحث عن المطبخ لتجد ه
فتقوم باخراج البيض واللحم
وتبدا في طهي الطعام ليصحو هو غفلته ع هذه الرائحه لشهيه ليجدها واقفه ترتدي برموده لحد الركبه ضيق جدا وعليه بدي كات يبرز مفاتنها العلويه والسفليه ولاول مره يري شعرها المفرودد ع ظهرها ولا تعقصه الذي يصل الي خصرها وينزل خصلات منه ع وجهها لتبعدها كل دقيه بيدها وهي مندمجه في طهي الطعام ليكون منظر جذاب لها
ولكن يلاحظ تحركها ببطئ تريد الا تفيقه تريد تم تتهرب لانه يتعمد القرب منها واحراجها
ولكن هو لايستسلم الا عندما تعترف بحبها وجاذبيته الخاصه عليها
يقترب هو ايضا مز خلفعا بخفه لاتشعر به ويقف خلفها ويمس باذنها بصوت منخفض.بتعملي ايه
تنتفض هي فزعه متي اتي وتتحرك الطاسه بمحتوياتها لتستقر محتوياتهاع وجههه من اثر فزعتها
يغضب هو ويثور بسبب فعلتها
اما هي تتضحك ع منظره
هو.ايه الي انتي عملتيه ده
موجه وهي متواصله فالضحك.انت الي خضتني استحمل بقا
هو.وانتي اتسحبتي د خلتي المطبخ ليه مش ده مش بيتك وانتي متجوزاني غصب
هي.ايوه بس ده ملوش علاقه اجوع يعني وبعدين ده حقي وبيتي زي ماهو بيتك ممش اتهببت واتجوزتني
هو.اسمها برده اتهبب
يقترب منها من الخلف ويحاوط خصرها بتملك ويدخل راسه بشعرها من الخلف
يشتم عبيرها الاخاذ ويحرك راسه ع رقبتها
هو.وبعدين هو انتي تاخدي حقك انتيي بس مش انتي منعتيني من حقي ب ده ولا ايه
ترتبك هي.خلاص مش عايزه اكل
تتركه وتترك الطعام وتخرج خارج المطبخ وتتوجه لغرفتها
لتقوم بتنفيذ خطتها التي ستبداها معها ردا ع افعاله التي يصد بها ارباكها واعترافها بحبه فهي ستلعب ع نفس النقطه
فان كان حضنه يربكها فهي ايضا لديها مايربكه
يضحك هو ع ارتباكها ويقف هو يكمل طهي الطعام فهو لايريد ان يبقيها جائعه
اما هي فدخلت غرفتها وابدلت ملابسها ووضعت بعض من الكحل واحمر الشفاه الخفيف
فيدخل هو ليناديها من غرفتها لتاكل بعد ان حضر السفره ووضع الطعام
يدخل ليفغر فاهه كالابله من جمالها فلو افترسها حاليا فلا احد يلوم عليه فهي من فعلت ذلك
يراها ترتدي شورت من الجينز القصير جدا الضيق يصل الي اعلي الفخذ بما يدعب هوت شورت وفوقه بادي اابيض كب ضيق للغايه ويظهر جزء من البطن
ولكن الادهي انها تفرد كلتا رحليها البيضاء الجميله امامها وتمسك كريم بيدها تدهنه بدلع ع رجلها وتسير ببطئ
تجعله تزيد رغبته بلمس هذخ الارجل والتحرك عليها بل تزيد غريزته فالحصول عليها
فتنظر له بعد دقائق بانتصار .ايه مالك واقف كده ليه عايز حاجه
هو .بصراحه عايز حاجات كتير
لتضحك هي بمياصه
هي.انت كنت جاي ليه
يمسك هو نفسه ويضطرب .يلا عشان تاكلي
لتقف بدلع وتتقدم عنه وتسير للطعام ويسير هو خلفها فتلك المشيه اشعلته من جديد تجعله يفقد القدره ع التحكم في نفسه لتجعله ينظر في طبقه ولكن لتتذوق الطعام بدلع
هي .لا مش ظابط الملح
تقترب منه بشده وتقول بدلع.مش كده ولا ايه
ليزفر بضيق ويرمي الشوكه ويذهب للحمام.
فتضحك من عصبيته فهي تعرف ماذا فعلت به بافعالها
هي.رايح فين
يقول بعصبيه بالغه لم تراه عليها من قبل.رايح فداهيه ملكيش دعوه
يدخل هو الحمام ياخذ شاور لعله يبرد من ناره ويهدا غريزته فهي تلك المره لو كان انتظر ثانيه لكان هجم عليها فعي امراته وهذا حقه ولكن هو لايريدها بتلك الطريقه
يخرج بعد قليل يجدها انتهت من طبقها وتاكل بنهم
يتقدم اليها ببروده المعتاد
هو.انتي خلصتي الاكل كله يستكمل متهكما امال لو كان حلو
هي.انا حره .هو انت صخيح حد ياخد شاور دلوقتي
هو.انا حر ملكيش دعوه
هي تعلم السبب ولكن تريد احراجه
تقف هي بدلع وتحمل طبقها وتقترب منها للغايه وتميل عليه فيظهر جزء من جسمها العلوي بشده
وتقول بدلع.اسيبلك طبقك
يزفر هو بقوه فالحمام ضاع اثره بمجرد فعلتها لينزل راسه حتي لاينظر لها ولكن اته نظر الي مفاتنها غصب عنه
ليشيح بنظره بعيدا ويقول .سيبيه
تاخذ بطبقا وتمشي بدلع مبالغ فينظر غصبا يريد ان يجعلها زوجته فثانيه
فجاه تشعر بيد قويه تحيط بها وتجذبه فتقع عليه
ليقول بصوت متوتر يظهر عليه اثارته .وهو ينظر بععينيها ليوترها كما فعلت به
هو .انتي عايزه ايه بالظبط من اللي بتعمليه ده
هي.مش عايزه حاجه انت الي وقعتني
هو.نتيجته مش هتعجبك صدقيني
هي.انا معملتش حاجه
هو .احنا هنروح الكليه بكره كفايه يومين ملهمش لازمه
هي.ماشي
ولكن لم ترحمه فقامت بدلع مبالغ وهي تترك باثاره ع رجله
طبب سيبني اقوم بقا الله
يقول هو باثاره .طيب انتي الي جبتيه لنفسك
ليجذبها مره اخري يثبتها ع رجله وياخذ شفتيها بين شفتيه يذيقهاا نتائج افعالها ويتعمق في قبلته يريد ان يخرج كامل اثارته في قبلته
تشهق وتبعده .ايه للي عملته ده
هو.ههههه مش انتي الي عايزه كده
هي .مش عايزه حاجه سيبني
هو.لا
يفاجئها بقبله اخري عنيفه ولكنها عاشقه تستسلم هي لقبلته وتشعر بشفاهه ع شفتاها تحطم حصونها لتستسلم لمشاعرها
وينساق وراء رغبته في تقبيل شفتيها وجهها ورقبتها وينزل الي نهديها يقبلهم بنهم لتشعر بيديه تتحرك ع ارجلها بحريه فتفيق وتدفعه
ولكن يظل كل منهم ينظر للاخر ع استسلام كل منهم لمشاعرهم فعرفوا حقيقتهم ولكن مازال الكبرياء والعناد يفصل بينهم عيونهم من تتكلم فقط
انتفضت وجرت ع بابها واغلقته علبها جيدا لاتعرف تحتمي منه ام تحتمي من مشاعرها
↚
بعد فتره بدات ورد تعتاد ع قبلات ولمسات رائد بل اصبحت تعشقها وايضا تدمنها
بل اصبحت تجري لتفعلها هي لتشعر بحبه وامانه ودفئه
تستيقظ كل يوم تذهب له وتقبله ليسحبها هو الي قبلته الاساسيه من شفتيه حتي انها اصبحت تعتاد ع ذلك وتدخل الي احضانه
الي ان جلسوا اليوم قبلها كما اعتاد وجلس يشاهد فيلم معها
وهو فيلم اجنبي يوجد به بعض المشاهد الخاصه بالازواج فقط
فالبطل يقبل البطله بنهم وياخذها الي عالمهم الخاص ويظهر المشهد بالكامل مع جسدهم بانفعالهم
يحدث كل ذلك وهو يحتضنها ويشاهدون ذلك الفيلم معا ليزداد احمار وجهها فجاه ويظهر لدهشه والصدمه ع ملامحها ويزداد حراره جسدها
فتختبئ في جسده فجاه وتبكي وتشهق مثل الطفل
يغلق هو التلفاز وينظر لها
رائد.ايه بس ياتوتا مالك
ورد برعشه وبكاء.ده ده مش حقيقي صح دن حرام قولي كده ده حرام صح يارائد
ليحملها رائد.وهي في شبه انهيار عصبي
ويدخل بها الي غرفتهم يحتضنها ويهدئها وياخذخا باحضانه كانها طفلته
يقول بلهجه رقيقه يحنو بها عليها ويستعطفها ان تهدا كانها طفلته.توتا انا عمري زعلتك او اذيتك مش انت بتثقي فيا
فتتنهد وتقول بهمس.اه بس هو ده حقيقي انا لا
يضع يديه ع شفتيها.هشش اهدي متفكريش فحاجه من دي خالص
انا عمري ماهاجي جنبك طول مانتي مش عايزاني
انا بحبك بحبك مش انتي بتحبيني
تهمس بضعف.اه
يضحك لها بخبث.طيب قوليها
تبدا هي الهدوء والخجل منه .بحبك
يضحك هو عاليا.طب ومالك مكسوفه ليه مانا بفولها اهو ومش مكسوف
فيقترب منها ويقبل وجهها وهو يقول بحبك بحبك وهو ينتقل بقبلاته الي اجزاء وجهها
وعنما وصل الي شفتاها اخذ يقبلها قبلات رقيقهه كملمسها وينتقل ع مركزها واطرافها
ولكن ما ان امتدت يديه اليها ارتعشت وبددات فالبكاء مره اخري بطريقه هستييريه
ليهداها مره اخري وينيمها وهو يتنهد فسوف يعاني معها
…………… . ………………………
اما عند ساره وزياد
تفيق ساره مبكرا وتدخل لتاخذ حمامها وهي خجله مما حدث امس فهو هداها ليس فقط بل جعلها راغبه به اكثر كن رغبته بها فاي رجل هذا بل عاملها بلطف ولين جعلها تحبه اكثر
اما هو يفيق يبحث عنها فلا يجدها بجانبه فيبتسم فمن المؤكد انها خجله من استسلامها له بهذه الدرجه ولكن هو من فعل لها ذلك فهو اكثر علما بفنون النساء
يبتسم بثقه من قدرته ع اماله النساء وازاله التوتر منها
يسمع هو صوت الماء ينساب فيعلم انها بحمام الغرفه
فيقوم من الفراش ويتجه الي الحمام ونظره الخبث في عينيه ليردد بداخله سعيدا.استعنا ع الشقا بالله
يفتح باب الحمام فجاه
فتشهق هي وتحاول تغطيه جسدها بيديها وترجع للخلف تبتعد عنها
فتقول هي بارتباك وخجل وهي تحاول تغطيه جسدها.
انت انت عايز ايه ايه الي دخلك كده عيب ع فكره
فيقترب اكثر ويبتسم بخبث
انت انت بتقرب كده ليه انت قليل الادب انا انا
يقترب ويضع يدا ع شفاها لتسكت واليد الاخري ع خصرها
يقول بحنيه وخبث.في ايه انتي مراتي وسنه اني استحمي انا وانتي اول يوم مع بعض
هي .انت قليل الادب
فتصدع ضحكتهه الرجوليه العاليه.ماشي تعالي بس هقولك كلمه سر نسيت اقولهالك
فتشهق.كل ده ونسيت
هو.تعالي ياما هجيبك زي امبارح
لتقول بصوت هامس.زياد
ليجذبها عليه
ويستمتعوا بحياتهم سويا
………وكفايه كده عيب والله هههههههه ….
…………………………………………
اما عند موجه واسر بعد ان عرف كل منهم مشاعر الاخر في لقائهم امس ولكن الكبرياء والعناد هو الفارق بينهم
هو اسعده معرفته بحبها وانها تخفيه وهذا ماسيلعب عليه مجددا
وهي تعرف انه يحبها ولكنها لامت نفسها كثيرت ع للانجراف وراء مشاعرها معه
ولكن صبرت نفسها بمشاعره التي وضحت لها وانسياقه هو الاخر معها
…يبدا يوم جديد تتجهز لتنزل الكليه كما اتفقوا معا
وتخرج وهي ترتدي كعادتها ينطلون من الليجن الاسود ع بلوزه من الللون الاحمر ع الخصر وتترك شعرها كيرلي ع ظهرها والكعب العالي لتمشي بكبرياء وتتتبختر في نفس الوقت انها الجميله التي لا يقدر عليها احد
ويخرج هو ايضا ببدلته الرسميه السمراء التي تزيد اناقته بلحيته المنمقه المهذبه بالكرافت الحمراء
فيظهر انهم ثنائي رائع بالرغم عدم اتفاقهم ع ذلك
ينظر هو لها ينبهر بجمالها وميكياجها الرقيق واناقتها ولكن يغتاظ من ضيق ملابسها فهي اصبحت ع اسمه
اما هي فانبهرت بشياكته كعادته دائما وهذا مايجعل الفتيات يعجبون به فهي تغتاظ من تلك الفتيات الين يحاولون التقرب منه ويبدون اعجابهم له فيزيده غرور وثقه فالنفس فهي اعترفت بداخلها انه ملكها فقط وتغتاظ من ذلك ولكن كبريائها يمنعها من الاعتراف بذلك
اسر بتهكم .مفيش حاجه اضيق من كده شويه للحسن ده واسع اوي
فتقول بترفع.اه فيه بس خليك فنفسك متدخلش فاللي ملكش فيه
اسر.طيب ياختي يلا قدامي خليني اخلص من المحاضره
تمشي امامه وهي تتمختر في مشيتها
فيجذبها قبل الخروج من بابا المنزل قبل الخروج للشارع
فيقول بغضب.بصي بقا الموضوع ده مفيهوش هزار هتمشي عدل وبطلي تمشي بمياصه كده عيب
وانا محبش حد يبص ع مراني ودي مفيهاش عند
لتبعد يده بقوه.اوعي بقا انا حره انا مش مرات حد انت ملكش حكم عليا
انت اتجوزتني عشان انجح بس مش اكتر من كده
ليثبتها بيده مره اخري.وينظر فعينيها بقوه.انتي مصدقه نفسك ترتبك وتنزل عينها
وتحاول التملص منه .يلا هنتاخر ع المحاضره
يبتسم فهو يعرف الاجابه ولكن سوف ياخذها برضاها.ماشي يلا
………………………………..
اما عند روح
اخذت الكاس وشربته من يد مايا
اما مايا فبدات في ذكرها بالعن الالفاظ عع ماقترفته فهي قد وضعت حبه ثمنها غالي جدا فهي تجعل من ياخذهل يشعر بالدوار ويقول كل اسراره واصله فهي حبه الصراحه فكانت تريد التاكد من اصل صخر قبل الذهاب الي تركيا في الصفقه
الكبيره للاسلحه مع حليم لانه سوف يقابل البيج بوص الذي يعيش بتركيا
اخذت يد زوجها بعد ان قالت لمايا.ممكن بقا ارقص مع جوزي اصله واحشني بعد اذنك بقا
فتجذب يده من يدها غصبا عنها.وتتراقص معه
امام غضب هذه المايا والحليم منهم
استغرب من افعالها صخر ولكن قال من المؤكد ان هناك سبب فهي كانت تتصنع الرقه والوداعه امامهم من قليل
صخر وهو يحتضن خصرها .في ايه بتعملي كده ليه ازاي تتعاملي كده مع مايا
روح بهذيان بسيط ودوخه.صخر اسمعني بسرعه مش وقت خناف انا جيت ارقص معاك عشان كده
شعر باهتزازها بين يديه وركز بكلامعا فاستشعر جديته.في ايه مالك ايه الي حصل الراجل ده اذاكي
روح.بص انا شوفت الست دي والراجل ده بيغمزوا لبعض وبعدها علطول ادتك الكاس انا كنت متاكده انها حطت فيه حاجه
وانا انا بدان ادوخ بس اكيد عايزه تكشفك فحاجه معينه
صخر انا مش حاسه بجسمي
فيمسكها جيدا ويجذبها له ويحتد عيناه غضبا مما قالته كانت تريد هذه المايا الايقاع وهذه التي كان يظن انها تكرهه حمته بروحها وشربت هذا الشراب دون ان تفكر في اثره او في نفسها
فيجدها فجاه تضحك بهيستيريه وتتمايل بين الناس بغنج
وتقول وهي شبه سكرانه
دلعني حته حته وارميني لاي قطه انا كنت بخب سته دلوقتي بحبك انت اه انت
لتذهب للديجي..وتقول له بتشغيل اغنيه شيك شك شوك وتقوم بالرقص البلدي امامهم والدلع
ليفغروا جميعهم فاههم من تلك الجنيه التي ترقص وتتمايل بغنج وتتراقص بدلع
تجعلهم جميعا يريدون امتلاكها في سريرهم
وخاصه ذلك الحليم
يتفاجئ من كلامها وافعالها صخر فماذا فعل بها ذلك ومن اين اتت ذلك الاغاني لها ليعرف ان تاثير الحبه اشتغل فحمد ربه انه لم ياخذها
ويشكرها بداخله ع ذلك ولكن لابد ان يلحق للموقغ قبل ان تفضخ حقيقتها وحقيقه خطتهم فمن الواضح اننت اخذت حبه للصراحه
ليشكر بسرعه الحضور وتنتهي الحفل
ويحملها ويضحك لاول مره ع افعالها وكلامها فلا يصدق ان تلك المهزئه التي تضحك ع طبيعتها تلك الشرسه الغامضه
فتقول.اوعي سيبني انت عايز ايهه نزلني انت دمك تقيل اووي ههههههههههههه ووشك مسخره بحس انك تمثال ابو الهول مفيش تعبيرات ياراجل هههههههههههه
وانا الي قلت اني هتجوز واحد يفك عقدتي ههههه اتاريني اتجوزت واحد معقد وراجل عجوز مينفعش فاي حاجه هههههههههههه
مسخره والله هههههههه نزلني بقا ياعجوز ياكهنه هههههه انت قادر تشيل نفسك
اما هو يضحك لاول مره ممن قلبه ع كلامه فهي تراه عجوز ولكن الفرق الظاهر مش كبي وتراه كتمثال ابو الهول هو يعلم انها ليست فحالتها لكن هذه هي الحقيقه والصراحه
انزلها.
ويقوم بالرد.انا عجوز وكهنه دانا اصغر منك يابت
هي.ههههه ياعم روح ههههههه عامل زي الببيت الوقف ههههه عمرك ماضحكت انا اكيد بحلم انا جوزي مش كده ههههه جوزي كشري وغتت
هو.خهههه نا غتت وكشري
هي.هههه ياعم مش انت هو انت بتضحك
لا والاكتر من كده جوزتهم كلهم للي بيحبوهم هههه وانا الي ربنا رزقني بالبلوه دي
يعني هما كلهم مش معقدين وانا الوحه لس معقده اضحي بحياتي عشان احميهم مع واحد كهنه زي ده وعجوز ومناخيره قد الكوز ههههههه شبههك كده بس هو مبيضحكش
انا انا تعبانه
اما هو اراد ان يستغل صراحتها فسالها باهتمام وانتي بقا ايه عقدتك…..
لتنظر له بضحك هههههه لا مش هقولك
الا قولي هههههه هو انت وحش كده ليه ههههه لا ومبيحسش كمان مسخره والله
لتبدا في الغني وهي تتراقص.الحله ع الباجور عشي عيالك تنا رايحه بيت ابويا مش راجعالك
اما هو فلا يستطيع ان يتمالك نفسه من الضحك ع كلامعا او حركاتها عادت به لايام الصبي ايام لايوجد بها هموم
فتنظر له تجده كشر وامتعض وجده
لتدخل بصباعها في جانبه.اركب الهوا هههههههه ياعم فك كده ههههه متبقاش شبه جوزي كده كشري ودمه تقيل ههههههه
لتبدا بدغدغه بطنه وتموت من الضحك عليه وهو يتلوي امامها من الضحك وهي تقول حلاوتك يالا
هههههننن متبقاش قفل كده
يقول هنا .انا مش قفل طب والله لوريكي ليبدا هو في دغدغتها من الضحك
هي.ههههننهه خلاص اوعي بقا يالك من شنقيط
هو.يعني ايه ههههه
هي.معرفش بيقولها كده
هي.انت عجوز زيه ليه بتتجوزوا دانتو اخركم تنهجوا بتظلموا التاس معاكم ليه ياعجوز لتجري منه ويجري خلفها لتغلق عليها غرفتها
هو وهو يضرب ع غرفتها.انا عجوز واهري انهج طب والله لوريكي
فتضحك هي عليع.يامعفن ده مفيش واحده توافق بيك هههههه لا وكمان متنك علي ايه
لا وقاعد بسيجارته وتجعل صوتها مثله.وتقول..انا صخر
هههههع مسخره وهو ميسواش اصلا
اما هو ففتح درج فالصاله واخرج منه مفتاح اضافي ولكنه تركه مفتوح
لتجده امامها هههههههههه يضحك عليها
فتقول بضحك.ايه خرمت الباب ههههههههه انت اهبل اصلا ةلا تقدر تعملي حاجه ياعجوز
انا زهقت بقا فستان ضيق ايه ده وكعب فتخلع الشوز وترميه
به هههههه اهبل وعجوز
اما ه فيتقدم لها.انا مش عجوز انتي اللي عيله
ويقترب منها ويقبلها
فتتلذذ بقبلته .امممممممم حلوه اوووي
فيضحك هو فهو يعلم رجولته الطاغيه
هو مش كنت عجوز
هي.لا لا لتقع مغشيا عليها
…………………………………………
يصل اسر وموجه الي الجامعه
وتبدا المحاضره…
ايه.اه ياندله كده تتججوزيي المز ده وقال ايه مبخبوش دمه تقيل مش حلو وانتي بتعلقيه طلعتي مش سهله ياموج
موجه.اتنيلي ياختي وسيبيني فخيبتي
ايه.هي دي خيبه دخ قمر ده اادفعه كلها بتحسدك
موجه.ع ايه داحنا زي الاخوات جتهم خيبه
ايه.لا بجد ازاي ده دانا لو معااه كان زماني انا الي اتجوزته ازاي ده
موحه.يابنتي سبيني بقا ده مهددني لو متجوزتوش عشان يزلني هيسقطني
ايه.لا لا متقوليش مش اخلاقه
طب ولما هي كده ازاي سيبكم اخوات لحد دلوقتي
اما موحه جاءت في فكرها رد لاتعرف نتائجه ولكن هاعي موجه تكمل تهورها
موجه.ههههههه مش بايده اصله طلع مش تمام
ايه.لا متقوليش ده شكله راجل ياحرام
موجه.يلا بقا مش مشكله
ايه باسف .معلش الخاجات دي بتتعالج دلوقتي
موجه.هههههه اه طلعا بس انا عايزاكي تعرفي الدفعه كلها عشان يبطلوا حسد فيا جايز الغلاج يجيب نتيجه
ايه.طيب
اما هيي فتتضحك بداخلها فمن المؤكد انه سيصل اليه تلك الكلمه فكيف سبكون منظره عندما يعرف
ومن المؤكد ان كل البنات سيبتعدوا عنه بعد هذا للخبر
↚
المجنونه اللي تحت دي موجه
مراد.همستي انتي لسه نابمه قومي بقاا
تجذبه وتاخذه كمخده
همسه.ماشي ماشي شويه كده
تشعر بملس شفتيه ع شفتاها فتحاول ان تبعد عنه فتفيق من نومها ع قبلته العميقه
همسه.مراد في حد يعمل كده
مراد.اه انا حر مراتي وبفطر
تبتسم وتقترب مته.اممممم طيب انا لسه مفطرتش لاني كنت نايمه
فتصدع ضحكته عاليا .يلا ياحبيبي عشان عاملك مفاجاه
فتقترب منه وتطبع قبله رقيقه جدا ع فمه الرجالي تثيره اكثر لتجعله يمسكها ويعمق القبله
تحاول الابتعاد عنه قليلا تقول.مفاجاه ايه
يتمالك نفسه ويبعد قليلا متحكما في نفسه.هنسافر
لتقفز هي عليه وهي تقول فرحه.بجد
فيلف وجه مبتعدا.ايوه بجد بس يلله قومي بقا لحسن اتهور ومنروحش
لتقف مسرعه .لا لا خلاص هدخل اخد شاور بسرعه واطلع البس
مراد. ماشي يلا ع ماحضرلك الفطار
فتدخل وتاخذ وقتها ليكون هو جهز بفطاره ويدخل الغرفه
فتخرج هي من حمام الغرله ترتدي فوطه فقط تغطيها وشعرها يسقط منه الماء ليتتبع هو مسار الماء حتي يختفي بين نهديها
فهي كانت تظنه بالخارج يطهو الطعام كما انها غفت ان تاخذ ملابس معها
تفاجئ بوجود مراد فتجري ناحيه الحمام سريعا فيجري يمسكها من يدها ليديرها له فتحمر خجلا من منظرها
لينظر لها ويتابعع باصبعه سقوط نقطه من الماء ع طول ذراعها فترتعش
مراد بهمس ورغبه.بتجري مني ليه
يقترب اكثر ويمس باذنها بصوت هامس راغب.مكسوفه مني
فتهتز راسها ليحكم مسكه يديه غ خصرها
ويهمس لها.كده هتاخرينا ع السفر بسببك
فتبتعد قليلا .ليه انا معملتش حاجه
فتجده ينظر لها برغبه فتفهم معني كلامه
لتقول وهي تبتعد .انا نسيت حاجخ فالحمام هجيبها
يشدها من يدها بقوه ولكن ارجلها مازالت مبتله بالماء فتسقط ع الارض بسبب جذبه له سريعا
ولكن يسقط فوقها بسبب يده المعلقه بها لتتاوه من اثر سقوط جسمه عليها لتزيده رغبه بها بسبب تاوهها
تخفض عينيها.مراد انا انا هنتاخر
مراد وهو يتفحصها بدقه ويحاول فك الفوطه وهي متشبثه بها لاتريده ان يخلعها
مراد.حدقالك تطلعي كده دانا كنت ماسك نفسي عنك بالعافيه
سيبي الفوطه
همس.لا عيب كده سيبها انت
فينزل بشفتيه بدون كلام ع شفتيها يذيقها عشقه وينتقل بشفتيه الي رقبتها و نهديها ويجول بيديه ع جسدها بحراه وحريه لتقول بهمس يدل ع فقدانها السبطره بسبب افعاله.مراد
فيعلم ان قدرتها ع المقاومه انتهت فيقبلها من شفتيها قرله عميقه راغبه فالمزيد ليشبع رجولته منها ويشبع قلبه المحب
فتفقد سيطرتها ع هذه الفوطه اليتيمه التي تغطي ججسدها لتشعر ببروده ع جسدها وتشعر بشفتاه تتجول بحريه ع جسدها ويديه ايضا ليذيقها من بحور عشقه
ويدمح جسدها بجسده وروحها بروحه
ويعلمها فنون عشقه
……… …………………………..
اما عند صخر عندا وقعت هي مغشيا عليها حملها سريعا
فهو لايعرف ماذا وضعوا لها
ليضعها فوق السرير
ويتصل بالدكتور لياتي بعد قليل ويكشف عليها
ويطمئنه بانها اخذت حبه للصراحه ومفعولها سيستمر الي غدا
ويعطيه مهدئ لها
اما هو فاخذ يبحث في غرفتها لعله يجد اي شئ يدله ع اي معلومه او عن عقدتها او ع سرها ولكنه لم يجد
ولكنه وجد عدد من قمصان النوم المغريه لاي رجل فهو لايتوقع ان هذه الشرسه اشترت هذه لقمصان ليبتسم تهكما فهم جوازهم صوري ليس الا شكل حتي تتم الصفقه
ولكن كاي رجل ذهب نظره الي تلك القابعه ع السرير
فان كان هذا طعم قبلتها فماذا يكون ملمس جسدها ولكن لسانها سليط
فلاول مره يتاملها بفستان الحفل كانثي غير التي تزوجها ششعرها الاصفر ملامحها الطفوليه للغغايه بشرتها كالاطفال عينيها كغابه الزيتون بشرتها لبيضاء الناصعه
فهي بهذا لمنظر تجذب اي رجل ولكن يبعد هذه الافكار عنه فهو ليس برجل عادي ومن غير الممكن ان يدخل امرته في حياته
ينظر لها يجدها بملابسها للحفل غير مرتاحه بهذه الملابس الضيقه
فيقرر ان يبدل لها ملابسها لرياتي ببجامه بناتيه عكس الترنج التي كانت ترتديه دائما
وكاي رجل يريد ان يراها وهو يبدل ملابسها ولكن انه رجل لاتهزمه انثي هو لا يريدها
فيطفئ الانوار ويغير لها ثيابها بخطوات مدروسه فهو تعود ع ذلك في عمله الخطير
فتفيق بعد ساعه وهو يجلس يتاملها وهو يجلس بالكرسي يدخن سيجارته يتاملها بثيابها الرقيقه الضعيفه لاول مره
تفيق وتقطع تامله وشروده.
فيجدها تبكي بشده فيشتغرب
روح.انت عايز ايع بتبصلي كده ليه محدش يجي جنبي لا لا
وتبكي
ليقوم ويضع لها الحقنع المهدئه التي كتبها لها الدكتور لتنام بعد بكاءء وخوف منه
اما صخر ياتيه تليفون يخبره بان يجب ان يذهب للسفر الي تركيا بعد يومين لاتمام الصفقه مع الرجل الكبير
لييعلم ان لها عقده بسبب الرجال ولمن لايعلم ماهي
ولكن تنام هي لتحلم برجل وسيم ولكنها تري انها تقترب منه ويقبلها بكل عشق ورومانسيه وياخذها باحضانه
والاغرب انها كانت مستمتعه ياله من وسيم
فتفيق بعد ساعات من هذا الحلم
لتجد هذه الصخر ينام ع هذا الكرسي ليس له علاقه بهذا الوسبم الذي راته في احلامها
فتجد نفسها تفكر في هذا الوسيم
وتنتقل للصاله وهي لاتشعر بنفسها من الدوار وهي ماتزال تحت تاثير الصراحه
فتجد درج مفتوح تبحث فيه عن شئ تاخذه للصداع
فتتفاجئ بصوره مختفيه
ولكن المفاجاه انها تجده هو الذي قبلها في حلمها فمن هو
تسال نفسها
تسمع صوت خلفها تجده صخر تخبئ تلك الصوره في ثيابها
…………………………………..
اما عن موجه
تنتهي تلك المخاضره فتخرج لتجد مجموعه من البنات تلتف حوله الفتيات يتووددون له
تغضب من هذا المنظر فتذهب لتقف مع شباب الجامعه
يعد فتره من مغازلات البنات له اتجه بنظره يبحث عنها تلك التي شغلت عقله قبل قلبه
ثبت نظره فجاه عليها والشرر ينطلق من عينيه فهي تقف مع الشباب لا والادهي من ذلك تضحك وتضرب كف ع كف معهم
ويهتز جسدها بشده نتيجه ضحكها
ياتي اليها كالاعصار يشدها من ضمنهم
ويخرسهم جميعا
وياخذ ييدها يخرها خلفه وهي تشتمه اشد الشتائم ع فعلته
ليصل الي مكان وراء المباني بعيدا ععن الانظار
ويثبتها بيده
موجه.انت ياحيوان انت انت ازاي تعمل كده هو انا بقره تشدها كده
اسر.انتي ازاي تقفي معاهم وتضحكي كده انتي مش ليكي راجل
موجه.هههههه راجل انا حره
اسر.لا مش حره تقفي مع الشباب وتتدلعي وتتمرقعي كده انتي واحده متجوزه
موجه.بتحدي.انا حره طب مانت واقف مع البنات وقاعد تهزر ومبسوط بلمتهم عليك حد قالك حاجه وانت متجوز
اسر.انا راجل
موجه.اهو هتبدا رجعيه وتخلف انا حره والي هتعمله هعمله
اسر. انا الدكتور يعني مينفعش حد يجي يكلمني اقله معلش مينفعش لكن انتي بنت وانتي الي مديالهم الفرصه
موجه.انا حره اوووف ده غير انه مش اساله دول بيبقوا عايزين يعلقوك ومعجبين وبيعاكسوك هو انا معرفهمش انت الي بتحب كده وباين اووي وع فكره انا احلي من اي واحده فيهم
ليعرف انها تغير عليه ولكن ترد ع ذلك بهذه المواقف وهذا الكلام
اسر بابتسامه جذابه .انتي بتغيري ياموجه
وهو يقترب
تتلعثم.لا طبعا اغير ليه احنا هنطلق
يزفر من تلك السيره
ولكن ينتقم منها وسكتها بطريقته ليضع شفتتاه ع شفتيها يكتم اكتمال تلك الكلمه ويقول بهمس.منقوليش كده
ويكمل قبلته وهو يتحسس طعم شفتيها بشفتيه .اممم حلوه يقولها بهمس ويعاود تقبيلها باستمتاع لايدري المكان او الزمان كل مايهمه ان شفتييه امام شفتيها
ينهل من شهد شفتيها
ولكن يقطعه احد من الزميلات
تنظر لهم وهم في تلك اللحظه لتغتاظ منهم
فهي كانت تحبه وتري نفسها افضل منها
مني.ايه ده يادكتور هو انت الي معرفتش تعمله فالبيت عايز تعمله هنا
ليبتعد عنها اما هي فتشهق فبعد ان قبلها سوف يضيع منها بعد ان يعرف هذه الاشاعه التي كان الغرض منها ان تبعد اي من الفتيات عنه
ينظر لها باندهاش لايعلم معني كلامها
مني بتوضيح مش حضرتك برده زي ماقالت موجه ان انتو اخوات لسه وانك يادكتور ههههنن مش تمام يلا معلش
هي طلع نابها ع شونه وانتضيعت املنا كلنا
فيتفاجئ من كلتمها ماذا تقول فينظر لموجه نظره ناريه
لتقفز هي عليها تاتي بها من شعرها لانها اوقعت بها في مصيبه
اما هو وقف لايعلم ماذا يفعل ايحمي زوجته ام يضربها ع هذا الكلام ام يثبت بالفعل عكس كلامها فهذا طعن فرجولته وفي مكان عمله اي مجنونه تفعل هذا بزوجها
…………………………………
اما عند ورد ورائد
تستيقظ تجده نائم بجانبها يحتضنها ليطمئنها
ينتفض لحركتها ليطمئن عليها
رائد.مالك ياحبيبي
يجدها تميل عليه تقبله من ثغره بشده وتحتضنه
فيستغرب ويندهش ويمسك نفسه حتي لايثور ولكن يبادلها القبله ببساطه برومانسيه حتي يفهم سبب قرلتها حتي لايستعجل عليها فيخيفها
ويبتعد بعد فتره
يجدها تبكي.مالك فيى ايه مش انتي الي بوستيني انا مجتش جنبك
فيزداد بكاؤها وتحتضنه وتخفي وجهها في رقبته
فتقول ببكاء.انا انا اسفه انا مكنتش ارف واتخضيت بس اناعارفه ان ده حقك بس معرفش مكنش خد بيعرفني ماما ماتت وروح مبتحبش سيره الرجاله متزعلش
ليحتضنها بشده ويربت ع ظهرها كطفل صغير يهدهدها
رائد .ياتوتا انا عارف انا مش زعلان اهدي بس
ورد.انا انا عا فه انه حقك بس انا عمري ماعرفت كده بس انا والله بحبك بس مش هعرف اعمل كده
رائد.متخافيش ياتوتا وانا مش عايز حاجه وانا هودبكي لحد يساعدك كمان بس متزعليش كده مقدرش
ورد وهي تبدا في توقف البكاء.يعني انت مش زعلان
هو وهو يشدد من احتضانها ويضحك من قلببه.
بصي بصراحه زعلان
لتنظر له وهي تستعد للبكاء مره اخري
فيقول بضحك .هههههه بس الي قهرني يوم ماصدمتيني وقولتيلي ان الدخله هي اننا ندخل الاوض كنت بفكر ساعتها اقتلك واتجوز عليكي
فتضحك هي بشده عندما تتذكر هبلها تلك الليله
ولكن ماذا قال سيتزوج عليها
فتغضب وتنطلق .لا مش هتجوز عليا انا مقدرش لا
هو برومانسيه.بحبك ياطفلتي
هي بغضب .انا مش طفله
فتنطلق وتقبله من فمه قبله رقيقه كطبيعتها ليعمقها هو وينزل بشفتيه ع رقبتها وع نهديها يقبلها بنهظ لايعي مايحدث وكان عقله غائب
ليجدها ترتعش وتبكي بطريقه مخيفه لتتذكر انه سيفعل بها حقه
ليبتعد ويستغفر ويهدئها .اهدي انا خلصت مفيش حاجه
ليجعلها تنام ويخرج
يحادث الدكتوره النفسيه التي ستساعدها ع تجاوز محنتها
……………………………..
اما عند زياد وساره
بعد ان قضوا يومين لم تعش هي او هو افضل منهم
زياد.ساره عايزين نتكلم فموضوع مهم
ساره.ايه يازيزو قول
زياد.احنا لو خلفنا ايه الي هيحصل
ساره.مش فاهمه قصدك ايه
زياد.يعني هتطلقي
ساره.مش عارفه لسع ع الموضوع ده كتير
زياد.ههههه ميتهياليش بعد الي حصل اليومين اللي فاتو
ليغمز لها بوقاحه
فتقفزه بالمخده فيتفاداها.مجتش فيا ايه ياعسل هو انت لسه بتكسف ولا افكرك باللي حصل
ساره.زياد بطل قله ادب
يضحك هو بشده .طيب ناجل قله الادب ده لبليل ماهو بليل مش بعيد
ساره بشده وخجل تداريه.زياد
زياد.خههههههه طيب طيب لو خلفنا هتتطلقي مني
ساره.مش عايزه افكر فالموضوعه ده دلوقتي
زياد.لا لازم تفكري ودلوقتي وتقولي قرارك
عشان كده كده هيحصل حمل
هههههههه
ساره.مالك متاكد كده
زياد.عشان القميص الاحمر الي انتي لابسه ده
تعالي اما اقلك ليحملها ويذهب بها للغرفه
ساره.زياد احنا الصبح عيب كده
زياد.ههههههه مش فارقه تعالي بس هضلملك الاوضه
ساره بدلع بعد ان وضعها ع سريرهم ولامس جسدها وشفتيها.زياد
زياد.اموت انا فزياد
لياخذها معه الي عالمهم فقط يجعلها تحلق معه في عالمهم الوردي يذيقها حلاوه الحلال
↚
اسر يتدخل سريعا قبل ان تتعور موجه وتقتل هذه الفتاه
يسحبها من يدها بسرعه ويجرها خلفه بدون اي كلام
موجه بصوت يشبه البكاء وترجي لاول مره.
اسر افهمني بس انا انا مكنش قصدي
يركب هو سيارته فتذهب لتركب بجانبه وتهم بالكلام
يوقفها باشاره من يديه ويصرخ بشده وينطلق من عينيها شرار
اسر.مش عايز اسمع صوتك لحد مانوصل ماشي
موجه.اصبر بس هفهمك
اسر بنظره ناريه.اخرسي بقا
يقود سيارته مسرعا بغضب كاد العديد من المرات ان يفتعل حادثه ولكنه يتفادها بصعوبه
الي ان وصلوا لمنزلهم ليفتح لسايره كالوحش وياخذها من يدها ليصعد ااسلالم وهي بيده يفتح الشقه
فتدخل مهروله للداخل بسرعه
يدخل خلفها فتقول بصوت مرتعب .افهمني بس مكانش قصدي انا انا
ليسكتها صفعه قويه تهوي ع وجهها لاول مره فحتي ابواها التي لم تراهم او اختها لم يفعلوها
تصتدم من فعلته وتجلس في مكانها وكانها مصدومه منهاره
فلاول مره تشعر بالوجع فدائما تفعل مايروق لها
تجلس وتبكي منهاره هي خطاها فادح لهذه الدرجه
لتشعر بذراعه يجعلها تقف غصب عنها ويهدر بعصبيه لاول مره تراها عليه
اسر.انتي اازاي صورلك عقلك انك تاذيني فشغلي وسمعتي وسط الناس انتي مبتفكريش
ازاي ده مش جنان انتي هايزه تتربيه من جديد عمري ماتصور ان ان جنانك وهبلك يوصلك لكده انسانه مش مسؤوله متعرفيش يعني اي زوج متعرفيش تتحملي مسؤليه انتي انسانه مستهتره
لتهتز في يده وتبكي بشده منهاره فلاول مره تتعرض للموقف وتشهر بفداحه مافعله
يقول بعصبيه وهي يهزها من جسمها لعلها تفيق من غيبوبتها واستهطارها
اسر.انتي عارفه لو اي راجل مكاني وسمع اللي قولتيه هيتصرف ازاي عارفه ولا اعرفك
لتنظر له من بين دموعها خائفه من معني كلامه فهل ماجاء في بالها لتنظر له بذعر
يضحك ضحكه مخيفه.هو بالظبط اللي جيه فدماغك ده تحبي اعمله كان هيثبت انه راجل وغصب عنك يامتخلقه عمرك مافكرتي فنتيجه افعالك
انسانه مستهتره مكافكيش انك اتجوزتي بواحد بسبب تهورك وممكن كانت حياتك تضيع واطلقك بعدها واسقطك برده ماهو مش بمزاجك
يقترب منها بشده وعنف .ايه رايك اغتصبك
موجه بصوت انهكه البكاء .انا انا أسفه صدقني مكانش قصدي
انا كنت نفسي ابعدهم عنك مايفكروش يقربولك مفكرتش فده كله صدقني
اسر.انا مبغتصبش حد واصدقم ولا مصدقكيش ميهمش انا اصلا عمري ماهقربلك انا بعد الي حصل ماحبش اسمك يكون ع اسمي
موجه.لا لا متقولش كده انت عايز تطلقني
اسر.لا هسيبك معلقه لا متطلقه ولا متجوزه طبعا ماهي مش فارقه مانا مش تمام بقا
ويلا اجهزي خمس دقاييق والاقيكي بره عشان هتكملي شغلك كسكرتيره وبس
اخلصي يلا يقولها بصوت عصبي وعال جدا…..
ليغلق باب الغرفه بشده في وجها لتجلس تبكي مكانها منهاره ع الحاله التي وصلت لها معه
اما هو جلس يزفر بقوه ويستغفر وهو يفكر كيف سيتعامل
الايام القادمه فيقوم ويتوضا ويصلي فهو بعيدا عن ربه من بعد زواجه
………………………………..
اما عند روح وصخر
صخر.روح انتي لسه تعبانه ادخلي نامي
روح وهي مازال عليها تاثير خفيف من حبوب الصراحه
روح.لا انا تمام عايزه بس حبايه للصداع
صخر بتركيز في يدها المختبئه ورائها طول الكلام
صخر.طيب ايه الي فايدك ده
روح .مفيش مفيش انا بس عايزه حبايه
لتهرب بسرعه من امامه الي غرفتها تضع الصوره تحت مخدتها تريد ان تعلم من هذا لذي اتي الي احلامها
ياتي صخر بعد قليل بدواء للصداع
صخر.اتفضلي.صحيح انتي ازاي مفكرتيش فاللي بتعمليه وانتي بتاخدي الكاس طب كنتي وقعيه كبيه لكن تشربيه افرضي فيه سم ولا فيه اي حاجه تاذيكي
فتكلمت بصراحه بتتقيه اثرهاا عليهاا
ظهر عليه خيبه الامل فقالت بصوت يشوبه التهكم .هههه هخاف من ايه يعني هيحصلي ايه اكتر من اللي شفته فحياتي هههه هموت احسن ارتاح انا عمري مافرحت بالعكس انا حاسه اني فرحانه دلوقتي لتضحك بطريقه مبلغ فيها اشبه للسكرانين
انا انا طول عمري بتحمل كل الناس كده كده حياتي مدمره متجوزه واحد معرفوش رئيس عصابه وممكن يقتلني فاي وقت هههعع واخواتي وجوزتهم انا كده كده حياتي بايظه
لكن انت ممكن بالمشروب ده حياتك تبوظ ههههه انا صحيح
مش عارفه هما عايزين منك ايه بس ده ميخصنيش لان انت اصلا متفرفش معايا بس اديني لحقتك زي مابلحق كل الناس بعد ماملقتش حد يلحقني
صخر بتاثر ولكن بصوت جامد لا يشوبه اي شئ.وايه لي بوظلك حياتك قبلي
لتضحك هي بوجع.هههههه قول ايه الي مبوظهاش انا طلعت لقيتها بايظه
ههههه حتي فاحلامي مبتسبنيش
صخر.طيب احكي جايز ترتاحي
روح.هههههههه لا مش هقلك انت عايز تعرف كل حاجه ليه انت ارار اوي وصدعتني
وبعدين هو انا اعرف عنك حاجه اصلا اعرفك سري الي حتي اخواتي ميعرفهوش ليه ههههههه لا
صخر بابتسامه لم تظهر ع شفتيه.عايزه تعرفي ايه انا قلتلك سري من اول يوم وكنت صريح قلتلك تاجر اسلحه وبعمل عمليه كبيره
فتضحك هي بقوه.ههههههه انت كداب وانا مش مصدقاك
هههع انت فاكرني مصدقاك يابني هو انا هبله فاكرني كده
انا مش مصدقه ولا كلمه من كلامك مش داخل عليا بس مش فارقه معايا عايزه اخلص من مهمتك دي وخلاص
يضحك هو بقوه فكل هذا تخبئه تلك المتمرده ولكن لماذا تشك به فانه كلامه صحيح لايلعب بها فهو يدخل ع صففهةكبيره
بها سلاح بالفعل
صخر.طيب ياستي مسيرك هتصدقيني بس في موضوع مهم عايزين نتكلم فيه
روح.ههههههه والله لو حلفت مش هصدقك .وبعدين موضوع ايه والبتاع اللي شربته ده اثره هيروح امته
صخر.هيروح اخره النهارده وبكره هتبقي كويسه
وخدي بالك العمليه هتبدا بعد بكره ولازم نسافر وشكرا انك خدتيها بدالي ياستي بس ابقي اكسريه مش تشربيه بعد كهه انتي غريبه
روح.طيب اخرج بره بقا ياطوبه
فتجده ينظر لها بحده
روح.قصدي ياصخر مفرقتش كتير بتشكرني ع ايه جتك خيبه وبدات في تقليد صوته
متشربيش حاحه هقولهالك تاني وتالت متشربيش حاجه عامل زي الانسان الالي وفالاخر هو اللي يقع زي الجردل انا عارفه رجاله ايه ديه
صخر .ماشي ياختي شاطره اتخمدي بقا
يخرج من غرفتها ويقوم بعمل اتصالات عديده لتجهيز السفر وحجز الطيران
يدخل بعد فتره فهو نشي ان يبلغها باشياء عن السفر
ليجدها تغط في ثبات عميق
اما هي فانها تحلم نفس الحلم مره اخري
تحلم ببطلها الخارق الذي يجعلها تقضي معه في احلامها اوقات سعيده بعيده عن واقعها المؤذي
تحلم به تقف في مكان حولها الكثير من العشاق ويقبلها مره اخري برومانسيه وهي اييضا تقبله ياله من حلم
تفزع منه فتقوم وتعتدل ع الفراش وتضئ النور
وتمسك بالصوره في يدها وتتامله
فهي ذو شعر اسود حالك السواد وذقن منمقه ع وجهه وشاب فارع الطول وجذاب جدا وضحكته جميله للغايه
ولاول مره تجد نفسها تتامل برجل بل وتقترب منه وتقبله كما يقدم دائما علي تقبيلها
ولكن يفتح هذا الصخر فجاه يجدها تقبل صوره ييدها
…………………………..
اما عند ورد ورائد
تفيق هي ع ملمس شئ ع خدها ييلاعبها
تحاول ان تبعده ليرجع بعد قليل يلاعبها
بهذه الورده ع خدودها فيؤرق نومها
تفيق لتجده ينظر لها نظره عشق
تبتسم وتقوم متناسيه ماحدث لتقوم وتقبله من خده كما اعتادت
ليقول لها بخبث.تاني يابنتي اتلمي بقا عشان منتهورش
فتضحك.اتا عارفه انك بتحبني وانا بثق فيك بس انا مش قادره
هو.هههه خلاص بقا ياتوتا يلا افطري غشان عندنا ميعاد
هي .ميعاد ايه
هو.ميعاد مع واحده هتساعدك عشان تعدي مشكلتك
هي.مشكله ايه
تفكر قليلا
لا لا انا اتكسف اتكلم مع حد فالحاجات دي
هو.متخافيش هي عارفه ومقدره هي دكتوره وهتعرف تخليكي تتقبلي الموضوع بسهوله
هي .بس لنا مش عايزه
هو .معلش ولا انتب مش عايزه عشاني مش انتي بتحبيني ولا مش عايزه تجيبي بيبي مني
هي..لا والله نفسي ونفسي افرحك واعملك كل حاجه وبحبك اوي كمان
طيي يلا جهزي نفسرك عشان ننزل
بعد نصف ساعه كان يخرج هو وهي فالطريق الي هذه الدكتوره
هو يدعي الله ان تاتي بنتيجه سريعه حتي يشعر بها بجانبه فاي وقت وتشاركه كل شئ ويشعر بها وتشعر به
اما هي فكانت خائفه من تلك المواجهه
فكيف ستحكي لاحد لاتعرفه مشكلتها
لتتفق مع نفسها انها ستحادث روح عندما تعود من هذا المشوار لتاخذ مشورتها فهي دائما سند لهم من صغرهم
فاغمضت عيناها حتي تخف من حده توترها
احس هو بها فامسك يدها يطمئنها فارتمت في احضانه تلتمس الامان والدفئ
بعد فتره دخلوا الي العياده وايضا الي الدكتوره
امرت الدكتوره رائد بان ينتظرهاا بالخارج فهذا سيفيدها
في علاجها
ولكن هي تشبثت به الا يتركها ولكن هو طمانها بانه ينتظرها
بالخارج ان احتاجته
تخرج بعد ساعه وع وججهها ابتسامه طفله كانه حمل ورمته
لتستقلل سيارته وتذهب معه وهيي تنوي محادثه روح
…………………
اما عند همسه انتقلوا للسفر الي شرم الشيخ
هي تظن انها رحله بشهر العسل فقط
اما هو فانه شهر عسل وعمل فهو ذاهب ليقوم بتصوير
احد الا فلام
ومعه ايضا الفنان زياد زوج ساره
ولكن زياد اعلمها ان له عمل بفيلم معع مراد واعلمها انه مع الجميله هنا الزايد
لعلها تغير من عمله ولكن كان الحوار كالتالي
زياد .حبيبي احنا هنسافر شرم بكره
ساره.طبعا عشان شهر العسل
زياد.لا عندي تصوير فيلم وونفس الوقت نقضي وقت كويس وشهر عسل وكده
ساره.طيب ماشي هحضر حاجتنا
زياد.بس انتي تعرفي انا مبسوط جدا عشان همثل مع هنا الزايد دي موزه لا والمشهد في بوسه
ساره.طيب ماشي وع فكره انا مبغيرش
فتضع ياصبعها اسفل ذقنه وهي تقول تهكما
العب غيرها يامور
ففيضحك هو بقوه وينظر لها باعجاب.ماشي ياواثق انت مسيرك تقع
………لنعود من كلامهم
اما زياد قال لها بانه سيذهب من الفندق ليشتري لهم بعض الاشياء ساعه ويعود
بعد نصف ساعه.تسمع احد يطرق الباب
تستغرب اعاد زياد مبكرا ولكن تفتح
فتتفاجئ اكثر انها ساره
بالرغم من فرحتها ولكن كيف اتت وهل مراد اتفق مع زياد ليضوا شهر عسلهم معا
كان يجب عليه ان يخبرها فلماذا اخفي ذلك
ولو كانت مفاجاه فكان قال لها اول ماوصلوا للفندق
قاطع تفكيرها صوت صديقتها متهكما
ساره.ايه يابنتي ساعه بتبحلقيلي دخليني
همسه.وحشتيني بابت ايه الي جابك هنا
ساره.دخليني بس يابت
همسه.ادخلي ياختي
ساره.ايه الي جاني ايه يابنتي ده جوزي وجوزك متفقين مع بعض انا عارفه من امبارح
همسه.متفقين ع ايه
ساره.ايه يابنتي ماتفوقي كده مش عندهم فيلم بيصوروه دلوقتي
همسه وكانها اكتشفت جريمه.بيصورروا اممممممم
ساره.هههههه ايوم يابنتي ومع هنا الزايد دي موزه
همسه.طيب يالا تعالي معايا هنروح نطب عليهم
ساره.نطب
همسه.قصدي يعني نتفرج عليهم وندي راينا
ساره.اه طيب
بعد دقائق يصلوا لمكان التصوير
ولكن المفاجاه وجدت المكان فاضي لايوجد به احد
وسمعت صوت هامس انه
مراد يقبل امراه برومانسيه وانفاسه قريبه منها
لتنطلق كالطور الهائج
وتمسك هذه من شعرها وهي تصرخ
مراااااااااااااااد
↚
اما همسه كانها اكتشفت مصيبه..مرااااااااد
وتمسك شعر الممثله التي امامه
فيخرج صوت قوي انه صوت المخرج صوت قوي غاضب
المخرج.مين المتخلفه دي ازاي تدخل كده ومين سمحلها تدخل التصوير
فتفاجئ همسه من تلك الكلمه انه في تصوير
اما ساره فذهبت لزياد سريعا لينطلقوا بعيدا فقد كان زياد انتهي من مشهده
اخذها وانطلقوا بعيدا قبل ان يحدث شجار معتاد بين همسه ومراد
اما مراد فيندهش من وجودها ومن افعالها تلك التي تغير عليه من ثيابه
المخرج.حد يرد عليا مين المتخلفه دي
اما همسه لتخرج من نظره مراد المشتعله الغاضبه بسبب افساد عمله او المشهد الذي كاد ان ينتهي
فذهبت لترد ع الذي يحقرها لتتخلص من موقفها ومن نظرات مراد الغاضبه التي تريد ان تحرقها
همسه.هي مين دي اللي متخلفه ياراجل يامكعبر انت
مخرج.انا مكعبر طب اطلعي بره
همسه.يعني هطلع من الجنه بلاش قرف دانت فاشل
والمشهد قديم ومتعاد مليون مره
المخرج.تبع مين دي انطقوا
ينطلق مراد سريعا ليمسكها كالارنب ويعتذر للمخرج الذي يعذره حتي يكمل الفيلم لانه ممثل له قيمه ومن الصعب عليه خسارته خاصه انه يعمل بفيلمه حاليا
اما مراد يمسكها كالارنب ويركبها بالسياره
همسه.ايه مسكه الارنب دي خلاص انا اسفه اوووف
وع فكره بقا انت الي غلطان
مراد .ليه بقا انشالله
همسه بغضب.عشان مقولتليش انك جاي تصور وكدبت
وقولتلي اننا جايين شهر عسل وشكلك روحت قضيته مع الممثله عجبتك انطق عجبتك
مراد.اولا انا مقولتش لاني عارف انك بتغيري وهتعملي مشاكل ثانيا ده شغل وانتي بوظتهولي بتصرفك وتفكيرك الطفولي
همسه بغضب .اه طبعا بقيت دلوقتي طفله وهي اللي انثه انا فهماك كويس ماشي ابقي بقا خليها تنفعك وقضي معاها شهر العسل
فيضحك هو يعشق غيرتها وتصرفاتها المجنونه تشعره برجولته وحبها الشديد له
دخلوا الفندق وانطلقت هي الي جناحهم غاضبه مسرعه
اما هو يضحك ع تصرفاتها الطفوليه
مراد دخل يضحك ع تعبيراتها وغضبها ومنظرها الطفولي الحانق
همسه.انت بتضحك ع ايه احترم نفسك
فترميه بمخده بجانبها تاتي به فيصتنع الوجع
تقلق عليه وتذهب له فيمسكها بجانبه ويكمل ضحك ع خالها وع خدعته الصغيره التي دخلت عليها
همسه.تصدق انت رزل وانا بكرهك ماتضحكش بقولك انت مستفز
مراد.بصي بقا عايزين نتفق ع حاجه
فتقول بعند طفولي .لا
مراد.لا بكلم بجد.
همسه.اوووف قول
مراد.احنا للاتنين غلطنا ولازم نتعلم من اخطائنا
همسه.نعم ياخويا انا مغلطش اه غلطتني دلوقتي عشان تروحلها بقيت وحشه دلوقتي منك لله
مراد.حسبي الله ونعم الوكيل زوجه مصريه نكديه اصيله يابنتي اتهدي ربنا يصبرني
همسه.لا وتصبر ليه روح للي تعجبك
مراد.وبعدين بقا
همسه باعتراف طفولي غاضب .بص بقا انا بغير عليك ومبحبش حد يقربلك ولما حد يقربلك ببقا عايزه اكلك واكله
مراد.ههههههههههه ياشرس انت اموت انا
فتخجل من نظراته وكلامه
مراد.بصي بقة انتي لازم تقللي الغيره شويه وانا بعد كده مش هكدب عليكي ماشي ايه رايك
همسه.بس انا مبقدرش اتحكم فنفسي
يقترب منها بشده.طب وعشاني
همسه بخجل .مراد
مراد باثاره.مراد انتي بقا تعالي بقا اما نشوف حكايه شهر العسل دي
لياخذها الي عالمه
فتشعر بحبه ليسكن خوفها من ابتعاده عنها قليلا
ويقضوا ليله من ليالي شهر العسل يشعر كل منهم بخب للاخر لايعلمون ماهو التي تخبئه الايام
………………………………
اما عند روح
يدخل عليهها صخر ويلمح الصوره بيدها
صخر.ايه اللي فايدك ده
روح.تعالي عايزه اسالك سؤال
صخر.قولي زهقتيني
روح.ماشي ياخ صوره مين دي
يفاجئ بالصوره في يدها فمن اين اتت بهذه االصوره
يظهر ع وجهه العبوس
صخر بجديه مخيفه.جبتيها منين مين سمحلك تتحركي فالبيت بحريه اوي كده وتدوري فيه عن حاجن متخصكيش
روح.بس ياعم النشره الجويه
انت ماصدقت انا كنت بدور ع حبايه للصداع ولقيتها
صخر بجديه مخيفه.طب وخدتيها ليه
روح.ايه ياعم في ايه انا حره ومتكلمنيش من زورك كده عشان انا مبخافش اتكلم عدل
يصمت قليلا فهو بالفعل راها وهي تبحث عن حبه للصداع
وبالفعل راها وهي تخبئ شئ خلف ظهرها
تقطع هي هذا الصمت .مقولتليش بقا مين المز
دانا كل يوم احلم بيه
ويظهر ع وجهها احمرار بسيط تحاول اخغاؤه
فيضحك من تعبيرها التلقائي
فيقول بجديه.ده اخويا بس مسافر
فيلاحظ وجهها انه غضب بعض الشئ وحزن
روح.يعني مش هينزل
صخر.لا ليه
قوليلي هو انتي بتحلمي بيه ايه
روح بارتباك لاول مره.وانت مالك
صخر.ماشي براحتك بس باين من تعبيراتك انها حاجه مش حلوه قولي جايز افيدك واعرف افسره وجايز لو هو فخطر الحقه
روح.بارتباك تخفيه .ولكن لايخفي ع عيون الصقر الذي امامها
مفيش بحلم اننا اتحوزنا
لتتكلم كانها في عالم اخر كانها تحادث نفسخا ولكن بصوت عالي
حاجه غريبه يعني واحد عمري ماشوفته ومعرفوش واحلم اني اتجوزته مع انه حراك فالحقيقه لانه اخوك وعمري ماهقابله اشمعنا هو
ده غير اني عمري ماتجوز حد
بس الي مستغرباه اننا كل احلامي بتتحقق علطول اكيد دي اشاره من ربنا لحاجه معندكش تفسير
ينظر لها بنظرات مبهمه غير مفهومه كعادته ويقوم من مكامه وينطلق نحوها
ويقول بصوت يبدو غاضب.طيب مش عبب تما تحلمي احلام زي دي باخويا وانتي متجوزاني وطبعا من تعبيراتك اكيد باسك او عمل حاجه ده لو مكانش اكتر
روح غاضبه.اولا متكلمنيش كده انا مش مرات حد دي لعبه
ثانيا ده مش بايدي مش ذنبي هو اللي بينطلي فاحلامي
صخر.ماده تكيد ناتج عن انك عايزه كده او بتتمني كده ولا ايه
روح.لا انا مبتمناش حد
ده غير انتا بحلم بيه من اول يوم جيت فيه خنا من قبل ماشوف الصوره
يصمت هو قليلا وهو يتفحصها بملابس نومها تلك البيجامه التي البسها اياها
صخر بصوت عميق .طيب لو هو مكاني كان ممكن تكملي الجوازه اهو مش عجوز وووشه مش شبه ابو الهول ومبينهجش ليقول ذلك الكلام متهكما ع حديثها السابق
روح.معرفش هو مش حكايه شكل بس ده لو لقيته اصلا مش بتقول مسافر
بس اظن ان في حاجه مشتركه
ممكن وممكن لا معرفش انا عمري مافكرن ولا عايزه افكر فالجواز
وبعدين مين الي قالك ع حكايه ابو لهول وعجوز وبتنهج دي
هو.انتي
هي.ازاي
لتفاجئ بانه يظهر موبايله ويظهر فيديو لتجحظ عينيها
فانه صورها صوت وصوره وفيديوهات اثناء ذلك اليوم بعد الحفل
………………………
اما عن ورد التي عادت من عند هذه الدكتوره كان الحياه توردت في وجهها
كانها ازاحت حمل ثقيل
ليلاحظ ذلك رائد الجالس بجوارها
رائد.ايه ياجميل الدكتوره كوبسه ولا نغيرها
تقول بانفعال.لا لا دي حلوه اوي
دانا هصاحبها حتي بعد مابقي كويسه دانا حاسه انها عوضتني عن امي
دي طييه اوي من زمان متكلمتش مع حد كده
رائد وهو يجذبها الي احضانه وهويضحك.بجد طب الحمد لله
نجيلها ع طول
ربنا يجيب الفرج بسرعه لاحسن انا خلاص مش قادر
فتبتسم له ببلاهه.مش قادر ع ايه مش فاهمه
رائد بصبر.ربنا يصبرني
فتقرب من خدع وتلثمه وتقول بحب وعشق .بحبك
ينظر لهاوهو يصطنع بدايه البكاء.ايوه ياختي هو ده اللي باخده منك
ورد .امال عايز ايه
رائد بنصف عين.بريئه اوي ياختي معملتيش حاجه ماشي ماشي
يعودون بيتهم بين الضحك والمرح وتلميحات رائد.
تعود ورد ووتتصل باختهافهي نعم الصديق
روح.ايوه ياورد ايه ياحبيبتي جوظك ازاكي فيكي حاجه قولي بسرعه
ورد بضحكه جميله رقيقه
يطمئن قلبها بضحكه اختها الجميله.
ورد.اهدي ياروح انا كويسه انتي ع طول قلقانه علينا كده
روح.طيب الحمد لله عامله ايه فالجواز احكيلي حلو ولا ايه هههههههه رائد شكله بيحبك
ورد.والله ياروح مش عارفه
رجع القلق الي روح بعد كلمتها خافت ان يكون اذي صغيرتها
روح.ايه عملك حاجه اذاكي اتكلمي ماتكسفيش
ورد.اصل بصراحه يعني مكسوفه اتكلم فالحاجات دي
روح.لا اتكلمي ياقلبي
ورد.هو صح اللي هو فالي بيحصل بين كل الازواج ده عادي
انتي مقولتليش الموضوع ده قبل كده
روح.ههههههه ايوه انا بحسبك عارفه
ورد.طب ده انا انا خايفه هو انتي وجوزك بتعملو كده
اصل انا مش عايزه
روح باضطراب من سؤالها.اه طبعااي اتنين متجوزين بيعملوا كده عشان يجيبوا بيبي حلو
بس هو انتي لسه فعلا مش مراته
ورد بخجل.ايوه
روح باستغراب ازاي
لتحكي لها كل مافعلته مع تلك الرائد وفعله معها مرورا بمواقفهم وكلامها المضحك وصبره عليها
الي ان وصلت الي تلك الدكتوره
فتندهش روح من هذا الرجل ايعقل وجود نوع من هذا الرجال فالدنيا
فهي بعد هذا الحكي هدا قلبها وااطمئن ع طفلتها
وهداتها وقالت لها انه حقه عليها ويجب ان تطيع زوجها وتمشي مع هذه الدكتوره وتحاول اسعاد زوجها
……………………………….
اما عن موجه
نزلت الي عملها كسكرتيره ولكن التعامل مع هذا الاسر
كان صعب عليها فكان يعاملها معامله رسميه بل اقل من الرسميه
فهي بعد ان اعتادت ع هزاره وقربه وتلميحه وبعد ان طالت اول قبله منه وهي مستمتعه بها ومتقبله فالجامعه بل راغبه باكثر بعد ان رات غيرته يبعد هذا البعد القاسي
هي اعترفت انها اخطات خطا فادح في حقه ولكن عقابه هذا قاسي عليها هي لاتتحمله
انها حاولت التقرب منه كثير ولكنه كان يصدها في كل مره بافظع الطرق ويعرفها حدودها فخطاها ليس بالصغير
ولكن ستحاول مره اخري
تدخل عليه مكتبه يشعر بها ولكن يتجاهلها وكانها لم تدخل وينظر فالاوراق امامه
فتتقدم وبيديها صينيه اتت بها من الكافيتريا وعليها سندوتشات فهي لم تاكل وايضا هو من وقت هذه المصيبه
تذهب اليه وتجلس فوق مكتبه بغنج ودلع ليتافف من افعالها
اسر.نعم مش هنلخص بقا من شغل التلزيق ده بقا
موجه.مفيش عايزاك تاكل معايا
اسر.لا معلش مبكلش مع واحده
مبعرفش ابقا راجل معاها ومش مكفيها
موجه.خلاص بقا انا اسفه انا عمري ماتاسفت لحد
اسر.اتفضلي ياهانم ع مكتبك
انا مش فاضيلك
موجه.اسر والنبي
اسر.بره
↚
اولا اللي فوق ده زياد
بعد ان عاد زياد وساره الي الفندق وتركوا التصوير
زياد.ساره بصي بقا انا في موضوع عايز اكلمك فيه انا انسان مشهور اه انتي بقيتي مراني دلوقتي بس انا مضمنكيش
وبصراحه انا بدور ع حياه مستقره واحده فاهمه معني زوج واولاد مش بدور ع لعبه وخلاص وانا عارف انك مع الوقت اول ماتخلفي هتعوزي تتطلقي
ساره بتهكم من كلامه وافعاله انه يؤكد انها قررت الطلاق منه بعد الخلفه لم يترك حتي حريه الراي لها
ساره.وبعدين مش فاهمه حتي لو كلامك صح انت عايز ايه يعني
زياد.عايز اطلب منك طلب
ساره.اطلب
زياد .انتي طبعا مابتحبنيش انا مجرد واحد بأدي رسالتي بالنسبالك صح
ساره باضطراب من كلامه فهي لاتعلم كلامه صحيح ام خطا ام تغيرت وجهه نظرها بعد الزواج منه ولكن ع كل حال فهي لاتريد ان تشعره انها مذبذبه او غير متاكده من رايها فالزواج وفكرتها فتقول مسرعه
ساره.اه اه طبعا زي ماتفقنا قبل كده ايه طلبك بقا
فهي كانت تظن انه ربما سيطلب منها وقت لاعاده التفكير في علاقتهم او التقرب منه والحكم عليه كزوج مستمر لها او لا ولكن خيب ظنها بل ادهشها بطلبه
فهو كان يعرف قبل كلامه تسرعها فالاجابه ع سؤاله وانها ستخفي مشاعرها وتتمسك بفكرتها القديمه
زياد.بصراحه انا عايزك تشوفيلي واحده اتجوزها بعد مانتطلق
ساره بتماسك.نعم ياخويا
زياد.ايوه عادي احنا كبار وفمجتمع متفتح عادي وانتي مش دقه قديمه وانتي اكيد اكتر مني خبره فالحاجات دي
ساره بزهق وغضب تخاول اخفاؤه .يعني انت عايز ايه وخبره ايه
زياد.انا عايز واحده طيبه ومحترمه وعارفه واجبتها كزوجه وام وتعرف تعيشني وانا برده هعيشها وهبسطها وانتي مجربه طبعا بس ايه عايزها عارفه يعني ايه جواز ممش ذي اللعبه اللي احنا فيها دي مش عايز اكرر الموضوع تاني
عايزها تعرف تعيش تعرف ان الجواز موده ورحمه وان مهما حصل خلافات تستحملني وانا استحملها وياريت لو كانت تعرف عن دينها وبتصلي كده
بس اي حاجه بقا تانبه متهمنيش لا شكل ولا اي حاحه من حاجات البنات دي فهماني
اما ساره بعد ان سمعت كلامه حزنت بداخلها ع نفسها فكلامه كله عكس افكارها وشخصيتها وتحول هذا لغضب خفي وصوت تحاول اخفاء نبره البكاء منه
ساره .اه وقصدك كمان اكيد ان اهلها لازم يكونوا عايشين معاها مش سايبنها عايشه لوحدها صح ع حل شعرها
اما هو بداخله شعر بانه جرحها ولكن يجب ذلك لتفيق قبل ضياع الوقت وخساره حياتهم
زياد .لا عادي مش شرط اشمعنا لا مممن في ناس اهلهم ميته ومش عايشين معاهم بس كده كتير اهم حاجه متتاخريش فالاختيار عايز كذا عروسه عشان اختار اكيد عندك بنات اصحابك كتير وانا برده مش اي حد عشان اول مانطلق اتجوزها ع طول
ساره بنفاذ صبر.انت ليه بتتكلم ع اساس انك متاكد اني هطلق منك مش ده لما نخلف الاول نبقي نفكر
زياد.اه طبععا اول مانخلف زي ماتفقنا بس زي مانا نفذتلك اللي انتي عايزاه تساعديني اني الاقي حبيبتي انا كمان
ساره بتهكم.حبيبتك انت لحقت
زياد.يابنتي اي واحده فيها المواصفات دي لازم تتحب دي فتاه احلامي
ساره.طب وانا ماتحبش
زيااد.ههههههه يابنتي انتي ميفرقش معاكي الحب والكلام ده انا عارف وانتي طبعا جميله مسيرك تلاقي اللي يحبك وشبهك لكن المواصفات بتاعتي اكيد لو لقيتها البنت دي هتبقي اميرتي هعيشها ملكه
بصي انا داخل انام بقي شويه عشان ارتاح ومتنيش لو لقيتي حد مناسب
فيفاجئ بشبشب طائر يصتدم بظهره فيتوجع ولكنه يدعي انه لايعرف سببه
زياد.ايه ده في ايه يابنتي
ساره بعصبيه تحاول اخفاؤها.معلش مكنش قصدي كنت برميه عادي انت جيت فطريقه
زيااد.طيب
فينتهي اليوم ببن من ينتظر اثر خطته عليها
وبين من تحاول اخفاء مشاعرها عنه وتغتاظ وتفكر في كلامه جيدا عن فتاه احلامه فكل صفاتها لاتشبه فتاه احلامه فهل ممكن ان يتصادف ويري فتاه احلامه فاي مكان ويتزوجها وتخسره
لا لا هذه الفكره مجرد التفكير بها لاتستطيع تحمله فماذا تفعل ظلت تفكر حتي غلبها النعاس
………………………….
اما روح بعد ان اطمئنت ع حال ورد بالفون وزوجها الحنون معها
تحدثت الي اختها موجه لتطمئن عليها وتعرف اخبارها قبل ان تسافر
اما موجه بعد ان تم طردها من مكتبه لاكثر من مره
تجد هذا الموبايل يهتز وتري لسم شقيقتها روح
نعم انها اتت
لها نجده من السماء فهي فقدت صبرها
واححتارت في امره فلا احد غير اختها ستشيرها في امرها
موجه.الو روح وحشتيني اوي
روح.وانت كمان ياموجتي عامله ايه
موجه بصوت اشبه للبكاء .مش كويسه خالص ياروح انا تعبت
روح.ليه بس ده اسر بيحبك
موجه.انا غلطت ياروح غلطه كبيره ومش عا رفه اصلحها ومممن اطلق بسببها
روح بخضه.ليه ايه الي حصل احكي بسرعه عملتي ايه يامنيله من اول اسبوع
موجه ببدايه بكاء قصت لروح كل مافعلته من تفاهات طوال الايام الماضبه معه وايضا حكت لخا انه تخوه حتي للان واتفاقهم القديم قبل الزواج وانها اخطات عندما اخفت ذلك عنها وختمت كلامها بفعلتها الحمقاء التي هي سبب لما هي فيه حتي الان
روح بزعل وقلق ع حال اختها وماوضعت نفسها فيه بسبب افعالها
روح.كده ياموجه تخبي عليا كل ده قبل الجواز طيب كنتي قوليلي جايز كنا لقينا حل تاني عير الجواز واللي انتي حطيتي نفسك فيه
موجه ببكاء عالي وقامت لتغلق باب السكرتيريه عليها حتي تتكلم باريحيه بدون ان يدخل اي من العملاء عليها حيث انها
بعد ان عادت للعمل انتقل مكتبها الي خارج مكتبه ولكن بنفس المكان يفصله باب عنها ويفصلها باب اخر عن بقيه المكان فهي كانها غرفه مقسمه لمكتب بباب ورواق خارجي يوضع به مكتب اخر للسكرتيره ثم باب لغلق الغرفه بالكامل
اغلقت الباب الخارجي وبدات فالبكاء بصوت عالي لتخرج مابها من هم زاد عليها من يومين
موجه.انا انا اسفه بس مانا حتي من غير الاتفاق كنت هتجوزه هة مااجبرنيش انا انا بحبه اوووووي
لتفتح في البكاء مره اخري وتشهق
روح بعد ان صعب عليها حال اختها.خلاص خلاص اهدي بس كل حاجه تتصلح مدام بتحبيه
موجه ببكاء اشد .تتصلح ايه بس ده كرهني معدتش عايز يشوفني وكل شويه يقولي هطلقك هو كان بيحبني
بس دلوقتي لا وكل شويه يقولي انه معادتش ينفعني عشان هو مش راجل والله ياروح مكنت اقصد انا بغير عليه وقولت كده عشان كل البنات تبعد عنه مكنتش اعرف انها هتوصل لكده
ساعديني انا اول مره ابقي ضعيفه كده
انا انا بحبه
لتقول كلمتها الاخيره ببكاء شديد
روح وقلبها قد تالم من حال اختها فلولا هذه المهمه لكانت ذهبت اليها اخذتها لاحضانهاوتركوا الدنيا من خلفهم جميعا
فهي لليهمها الاسعادتها ولكن هي فهمت انه يحبها ولكن يريد تربيتها من جديد ع جنانها فهي تفهم الشخصيات من اول لقاء فهو لو لم يكن يحبها لا يتزوجها وكان طلقها فلحال بعد ان اخذ مااراد
روح.بصصي اهدي بقا خالص انا هقولك تعلي ايه وننفذي كلامي بالحرف الواحد ماشب تقص عليها روح ماسوف تفعله
معه الايام القادمه
موجه بفرح من فكره روح.ماشي شكرا اوي ياروح
ولكن كانت المفاجاه هناك من سمع كل كلامها عنه مع اختها فهو اول ماسمع صوت بكاؤها من مكتبه كان ذاهب ليراها
ولكن سمعها تغلق الباب الخارجي فوقف يسترق السمع
وسمع ماجعله سعيدا للغايه
فهي تحبه وانه لم يجبرها ع زواجه ولم تحبه اي حب فهي تعشقخ بملامهاهذا لا والادهي انها تغير عليه غيره حمقاء
تداريها بتصرفاتها الحمقاء فمن يتوقع ان تصرفها هذا كان بدافع الغيره وايضا عرف اننها تعلمت من خطاها ولكن سيستمر عقابه حتي يرضي عن افعالهاحتي لاتعود تكرار خذه الاخطاء مع اي احد
……………………………….
اما بعد ذلك اتصلت بهمسه واطمئنت عليها هي الاخري
وعلمت ان زواجها ع مايرتم ولكن نصحتها بان تقلل غيرتها عليه حتي لاتتسبب في مشاكل ابديه لهم فهو يححبها
ودعت الله ان يحافظ الله عليهم في غيابها واستودعتهم عند الله ان يحفظهم من كل سوء
…………………… .
لتبدا رحلتها هي الشخصيه ويبتعد اخبار ابطالنا عنها وعنا جميعا
بعد ان اخبرها زوجها امس قبل هذه المكالمات انهم سياسفروا الي انجلتر ا الرابعه فجرا غدا اي بعد ثلاث ساعات من الان
تتذكر حديثه اليها امس بعد تن اكتشفت انه صورها فيديو صوت وصوره وهي ترتكب مثل هذه الافعال والكلام المخجل وهي غير واعيه لما يحدث
روح.ايه اللي انت هببته ده انت ازاي تسمح لنفسك تصورني وانا فالحاله دي
صخر بكبرياء وجمود.انا حر انتي الي مهزاه
روح.مهزاه تصدق بالله تنت كان حلال فيك انت الي تشربه
انا غلطانه
واقولك ع حاجه كمان انا كل كلامي كان صح عنك
والمرادي بقولهولك وانا بكامل قوايا العقليه
لتسحب منه هذا الموبايل وتفتح الكاميرا وتاتي عليهم
وتقول انا بقولك انك شبه ابو الهول ومفيكش روح وعجوز ومكركب وشايف نفسك ع الفاضي ومتكبر ومؤرف ومحدش يستحملك بشخصيتك المؤرفه دي
انت صنم فعلا صخر حجر مبتحسش عايشه مع انسان زي جهاز كمبيوتر بيترجم وخلاص حتي ملكش تعبيرات وش
لا والمؤرف اكتر مغرور ومتكبر محسسني انك رئيس امريكا بلا ارف ياشيخ
تعرف انا بتارف منك بتارف تبصلي حني وانت فامر مفسك انك مجنن ستات العالم
يقول هو بابتسامه بجانب فمه مستفزه.صورتي كل ده ومبسوطه اوي انك بتشتميني
روح بتنتصار.ايوه طبعا.بارد
هو بتلاعب وبجمود وجهه كالعاده.ايوه بس محظش بيتتصر ع صخر الحديدي نسيتي ده
ترفع شفتيها وتنظر له نظره استحقار تهكما واستخفاف بكلامه
صخر بلغه جامده منتصره .صوري بقا دي كمان عشان تبقي تتاارفي مني
لم يعطيها وقت لتفكر بل اقتنص شفتيها في قبله ليثبت لنفسه شئ ما ولكن قبله بدون اي احاسيس فتبتعد عنه مسرعه واذا بيدها تستقر ع وجهه ليكون فيديو عالمي
وتهرب سريعا منه .يقول بصوت جامد السفر بكره عشان نحلص من المهمه الزفت دي مع اشكالك مستوانا انحدر ناس لمامه
ويصفع الباب بوجهها
هو صخر الحديدي تجرؤ امراه ع ان تصفعه وتلكمه تلك المتشرده لا تعرف من هو فستعرفها الايام
↚
المز اللي فوق ده مراد
تنتقل روح الان مع هذا الصخر الي طائرته الخاصه لتسافر الي تركيا معه
التي اصبحت تامنه بعض الشئ ولكنها خائفه من شئ لا تعرفه ولكن شعورها يجذم لها ان هذه الرحله لن تمر بسلام
ركبت الطائره معه ولكن ماان تحركت الطائره وبدات الصعود للجو
يدات تتعرق بشكل مبالغ فيه وتهتز وترتعش وتغمض عينيها بشده حتي لاتشعر
اما هو فاستغرب ببشده من افعالها ولكنه انتبه هل لديها فوبيا من الطائرات
احكم يديه ع يديها كانه يبثها بعض من الامان التي تحتاجه كانه يقول لها بمسكته الققويه الدافئه ليديها اهدئي
فقالت بصوت مهتز بعد ان عرفت ان ماحاولت اخفاؤه من خوفها امامه حتي لاتظهر انثي ضعيفه قد ظهر وعرف به ويهدئها
وكانها نست شخصيتها العنيده ااما تهداته لها فارادت ان تستمد بعض القوه منه
فقالت وهي تحاول التقاط انفاسها المتسارعه
روح بنبره ضعيفه لاول مره .صخر انا انا خايفه مش عارفع اخد نفسي
صخر باهتمام وبصوت يشوبه القلق .روح اهدي وبصيلي مفيش حاجه
تنظر له وعينيها ع وشك البكاء
صخر.بصي خدي نفس طويل من مناخيرك وطلعيه من بوقك براحه
تاني خددي نفس طويل وطلعيه براحه اكتر
حاولي تنظمي نفسك
اهدي اهدي احنا بقالنا نص ساعه محصلش حاجه ومش هيحصل حاجه نامي واتنغسي بهدوء زي ماقلتلك اقفلي عنيكي اتخيلي منظر حلو او حلم حلمتيه حلو
امتثلت لاوامره وقد بدات تشعر ببعض التحسن بعد تمرينات النفس وحاولت ان تنام
فاغلقت عيناها وبدات تسترجع المنام الخاص بالقبله بينها وبين فارس احلامها ولكنها ظلت متشبثه بيده تستمد منه الامان
بعد دقائق شعر بارتجافها مره ااخري وكانها رات منام مزعج فاخذها بين احضانه لعلها تجد بعض الامان والدفئ والهدوء
وفجاه بعد حلمها المزعج رات فارس احلامها يحتضنها بل شعرت بالدفئ بدا ارتجافها يقل حتي عادت ساكنه بين احضانه
اما هو فبدا يتامل ملامحها الرقيقه الصغيره البريئه للغايه يقارن بين منظرها وهي رقيقه ساكنه بين احضانه وبين عندها وشراستها عندما تصخو من نومها يقارن بين تحديها لاي خوف وانها تقول دائما ان لاتخاف وومن
رجفتها وخوفها الشديد من الطائرات فهي متناقضه ومختلفه وجميله
ولكن هو حياته لاتتحمل دخول اي امراه فيها فحياته لاتتضمن الامان لاي امراه في حياته حتي ولوكانت هي
قبل وصول الطائره ببضع دقائق لاحظ تململها وسط احضانه فابتعد مسرعا قبل ان تفيق
قامت وشعرت انها افتقدت بعض الدفئ ياليتها لم تقطع منامها التي كانت تحتضن فيه فارسه منامها كما اسمته هي
نظرن له بعد ان فاقت لتجده ملامحه جامده لاتشير لاي شئ لاخوف ولا سعادخ لاتعرف منها ماهي قادمه عليه او مايفكر هو به وهذا مايقلقها فهي جيده في قراءه افمار الناس من وجوههم وتعبيراتهم بدون ان يتحدثوا ولكن هو لايعطيها اي فرصه
يدات الطائره فالهبوط فقال بصوت جامد ببعض التركيز.
انتي من دلوقتي قدامهم مراتي وبالنسبالهم انتي حبيبتي اظن مفهوم
يعني my girl friend
روح.ماشي تمام يلا
هبطوا من الطائره فوجدوا حليم ومايا ينتظروهم
فابتسم هو وهي ابتسامه جذابه
وتابط ذراعها بكل حب امامهم وذهبوا اليهم
مايا كانت تنظر بنظرات خقد وكره وغيظ الي روح فهي تشعر انها اخذت رجل صعب عليها وطالما انتظرت ان توقعه في شباكها كما انها تفسد مخططاتها للايقاع به فالكلام لتتاكد من عدم خيانته لها فهو عميل جديد ولكن جذاب
اما حليم فكان ينظر لصخر بخبث ينوي ع التاكد من صحته وولائه لهم وينظر لتلك الفرسه الجميله التي بيده التي حلم ان تشاركه فراشه
فهو افضل من هذا الصخر وقادر ع حمايتها اكثر منه فهو اكثر منه خبره فهو مجرد عميل جديد وصاحب شركهيداري اعماله
الغير مشروعه وراء ادارتها ولكنه ينوي في تلك الرحله ان يضم هذه الجميله لممتلكاته الخاصه ويقنعها ان تظل معه وتترك هذا الصخر قهو ليس من يقدر جمالها
اما صخر وروح ابتسموا لهم ابتسامه تداري ورائها لكثير فروح فهمت ان تلك الحرباء المتلونه مايا تريد زوجها فهي تنظر له برغبه ولكن من المستحيلات طالما هي بالحياه
وصخر فهم رغبه هذا فاجتذاب جنيته كما اسماها الي سريره فهو لاخظ نظراته المره الماضيه ولكنه تحكم في عصبيته فهي زوجته بالنهايه وهو رجل شرقي ولكن مايطمئنه انه يعرف ان زوجته فهي شرسه لاتتحمل ذلك
ذهبوا الاربعه الي الفندق الذي حجز لهم هذا الحليم به غرفه واحده فهم في شهر العسل تم زواجهم مؤخرا بالنسبه له
اخذت مايا صخر ع جنب ما طلب منهاا حليم ليستفرد وحده بهذه المصريه الجميله
مايا بلغه عربيه خفيفه تحاول نطقها
مايا.مازالت لاتريد صحبتي فانا سامتعك في فراشي عزيزي صخر
صخر .مايا انا بشهر عسلي مع زوجتي لااحب ان تفاني مثل هذه المواضيع معي فانة متزوج الان ولااحب ان تغضل مني فانا اعشقها وساقضي الايام برفقتها
اما هي تغتاظ من رده فعلع
مايا.هي لاتجيد من فنون الدلع والملابس مثلي فانا ذو هبره للتعامل مع الرحال الاقوياء مثلك كما اني اعشق القوه
فالتعامل معي في سريري اما هي فانا متاكده انها تلتزم بما تسمي الاخلاق فالتعامل معك حتي في سريرك هي لاتستطيع ان تمتعك في سريرك مثلي تعالي الي صدقني
صخر.مايا دعيني افكر
مايا بابتسامه لرده.تمام سانتظرك ان تبلغني ردك
وتميل عليه تقبله من وجنته لتغيظ هذه الروح
اما روح شعرت بانها تريد الفتك بها هو لايهمها ولكن يجب ان يحفظ كرامتها امامهم ام ان تلك الشقراء اعجبته
حليم.انتي جميله جدا وجذابه ومثيره سيدتي
روح.شكرا لك سيد حليم
حليم .انتي فتاه مثيره لي اانا اريدك
تضحك هي بغنج مثير لاول مره بدلال
روح.اثارتي تلك ملك لزوجي سيد حليم فانا مسلمه
حليم .انا ىريد ان اححظي فقط بصحبتك في غرفتي نتحدث باشيلء كثيره عن العمل ونحتسي شراب
فانا علمت انكي تعرفي كل شئ عن صفقه زوجك وانكي تعتبري سكرتيرته
واما اريد ان احظي ببعض الوقت من الجميلات مثلك
روح وهي تقترب منه.مقابل ماذا
فانا افعل كل شئ بمقابل
حليم بضحكه خبيثه.ساقول لكي ع الميعاد مع الرجل الكبير ومكان المقابله ولا يمكن ان يعرف زوجك هذه المعلومات الا يعظ ان تاتيني بغرفتي
فانتي ستكوني جائزتي ع معرفته بالرجل لكبي فهذا بفضلي
وان لم تاتي فانا سابعده عن هذه المهمه
روح بضحكه اكثر اثااره.سيد حليم انا لاحب التهديد سااتي لك في اي يوم لانني اريد التعرف عليك لااكثر فانت ايضا شخصيه جذابه
روح بدلال وضحكه مره اخري جعلت صخر ينظر لها نظره ناريه فهل هي تستجيب مع تلك الحليم اكثر منه هو لاتهمه
ولكن فلتحتفظ بادبها امام الجميع فهذا سيجعل هذا الحليم يتجرا عليها اكثر
يتقدم ليها صخر ويعتذر منهم ويصعد بها الي لغرفه التي ستجمعهم طوال هذه الرحله
حليم .ايه الاخبار
مايا.تمام هيجيلي فاي يوم وانت
حليم .وانا كمان تمام قريب اوي هتبقي عندي
فابتسمت مايا بشر فهي ستجعله يراها مع هذا الحليم ويطلقها لتحظي به بالكامل
……………………………
ماان دخلوا الس الغرفه
فاغلقها بعصبيه بالغه افزعتها ولكنها لم تعيره انتباه
فهي مازالت غاضبه ومنظر تلك القبله من مايا له لايفارقها
هو.انتي ازاي تضحكي مع واحد زي حليم ده بالطريقه دي
انا قلتلك احنا بنتهبب نحب بعض مينفعش الاقعال دي انا مش احد وانتي عارفه
هي .اولا انا حره اوعي تكون صدقت انك جوزي بحد
هو بنظرخ ناريه.يعني ايه
هي .يعني سيبني اشوف حالي هو معحب بيا
هو.بتهكم ع كلامها وبكبرياء.ايه معجب بيكي انتي نسيتي انتي ايه
هي.لا منسيتش شكل الباشا هو اللي نسي دي لعبه وانا مش مراتك وهنتكلق ولازم اشوف مستقبلي مع واحد يقدر يحميني ومقدر جمالي
هو بعصبيه بالغه اخافتها بعض الشئ.
مستقبلك ومعجب انتي نسيتي كان شكلك ايه كنتي ارجل مني معجب بايه
ده غير انك يامحترمه قدامه متجوزه لازم تحترميني وده غصب عنك انا ممكن ارجعك مكان ماجيتك فاي وقت
وبعدين تعجبي مين ده معاه واحده طلقه احترمي نفسك
هي بعصبيه مفرطه .اه قولتلي طلقه عشان كده سيلتها تبوسك ومحترمنتيش
وع موضوع ارجعك فياريت عشان انا مش طاييقاك بقله ادبك وعصببتك وبرودك وقرفك
وع موضوع شكلي القديم فدي حاجه تشرفني اني كنت ارجل منك بس ساعه مابعوز ابقي ست ببقي احسن من اي واحده ممكن تشوقها
وده بقا الي انا شايفاه فحليم مقدرني وعارف قيمتي
هو.اه طبعا مانتي اي حد غير جوزك عادي اخوه حليم اي حد بتحبي الرمرمه ست مش محترمه ورايحه بقي تخلي تاجر سلاح يحسسك بانوثتك وعايزه تتجوزيه
هي ببرود اذا كان ع الاحترام فمن بعض ماعندكم واذا كان وافقت اشترك فلعبه واتجوز بالكدب واحد زيك تاجر سلاح ومؤرف وعصبي وقليل الادب ومتكبر وبارد ومغرور وعجوز
هو بقي تاجر يلاح بس بيحبني بيتهيالي احسن منك
ده غير انه هيدلعني
واه ع فكره اخوك جالي فالحلم انهارده وحضني حضنه حلو اوي ابقي عارفني عليه عشان اردله الحضن اصله واحشني او ايقي خليني اكلمه
هو.امممممم ماشي انتي الي بداتي
هي.لا انت الي بدات
هو .مش فاهم
هي.انت الي محترمتنيش وخليتها تبوسك بص ياصخر
هتحترمني هحترمك هتقل مني وتقرب منها بطريقه تدتيقني هداايقك وده اقل حاجه عندي
فخلي مهمتك تعدي ع خير
هو.انا مبتهددش اوبعدين انتي ايه اللي مزعلك نا حر انا الي جايبك يعني ممكن ابدلك باي واحده وهقرب منها وهروحلها اوضتها كمان واتفقت ع كده
وانا مبرجعس فكلمتي
هي.تمام اوي وانت ايه اللي مزعلك وانا كمان فالوقت بتاعك هكون فاوضته
هو.نعم ياختي
طيب بما انك هتروحي اوضته يبقي اجرب انا الاول عشان اقلك هتعجبيه ولا لا
واخذ يقترب منها بشكل مخيف وبعصبيه مفرطه مخيفه
هي.احترم نفسك ومتقربش
هو .مش بمزاجك صخرر بياخد اي حاجه فاي وقت
يرميها ع السرير بعصبيه .تعالي بقا وريني هتدلعيه ازاي عشان اقيمك انا خبره برده وافيدك وعشان اميز كمان مين احلي في السرير انتي ولا مايا
هي بخوف.ابعد واحترم نفسك
هو ببرود مخيف وصوت غاضب.لا
وقبلها بعنف ……….ه
هي.ابعد
↚
صخر.انا مش هيعد عشان تعرفي تتحكمي ففكلامك معايا بعد كده وتعرفي اني لو عايز اي حاجه هخدها
انا صخر الحديدي مفيش حاجه تعصي عليا
روح بقوه وعصبيه من كلامه وغروره.ابعدته بلكمه في وجهه.
تاوه من اثر اللكمه ولكن مازال وجهه لايتاثر
روح.انت زهقتني جتك القرف كل شويه انا صخر زفت وانا مالي هعمل بيك ايه يعني ما طظ
ايه القرف ده
وبعدين انا مش حاجه من ممتلكاتك عشان تقولي لو عايز حاجه اخدها
ومتنساش فاي لحظه انا مين وهنا بعمل ايه عشان مفكركش بطريقتي
انا المنتقم مش روح وممكن اشلفطلك وشك ده دلوقتي
وانا مش مراتك دي لعبه وانا لو مرتاحتش مش ملزمه اكملها مع واحد همجي ومتخلف وبارد ومتكبر زيك
ايه البلاوي دي
ليفاجئها صخر برده عليها البارد بانه يضرب كفا بالاخر يصفق لها ع محاضرتها الرائعه التي لاتمثل له اي شئ
صخر بوجه جامد.اولا انتي حاجه فعلا ومن ممتلكاتي لحد مالعمليه دي تخلص
واقل دليل ع كده انا ممكن اقتلك دلوقتي من غير مايتهزلي شعره
واذا كان ع طريقتك اللي بتفكريني بيها فاحب اقولك دي تنفع مع العيال الصغيره انا مبتعملش الا بالرصاص
يعني لولا اني محتاجك كنت قطعتلك لسانك اللي بيتطاول عليا ده
واذا كان ع اني بارد ومتكبر دي مابتقولي ومستحملاني
فتستحمليني او للا ده مش بمزاجك ده غصب عنك
انا ممكن ارجعك بلدك جثه ومحدش هيعرف حاجه
واذا انا فيا الصفات دي فانتي وقحه وقليله الادب واهلك معرفوش يربوكي
لما واحده تتطاول ع جوزها كده حتي لو صوري وتقوله انها هتروح اوضه واحد تاني وعايزاه يسكت تبقي ايه
ليقول بصوت جامد وعصبيه.عارفه ولا اقلك
اما هي فبذكر الاهل تحاول ان تخفي الدموع التي بدات الظهور في عينيها فهي بالفعل لم يربيها احد وانما الايام القاسيه هي التي اخذت تلك الوظيفه
يري دموعها تابي النزول ويري سكوتها المفاجئ
ويحاول الا يعيره انتباه ويكمل محاضرته القاسيه
صخر بعصبيه كمخيفه وصوت عالي.اتتي عارفه اانا اخترتك ليه مش عشان جمالك انا مكنتش عايز اصلا بنت تتدخل فالموضوع لانكم كلكم مقرفين
بس عشان لقيتك قويه ومش اي حد يقدر عليكي لقيت عندك اصرار انك تهزمي اي خوف معرفش اي سببه بس انا كنت بدور ع حد كده من فتره
عشان رغم بنيتك القويه الا ان ده مش باين ع جسمك عادي فاقدر اخدك معايا وانا مطمن ع الشخص اللي معايا انه مذ هيتاذي واشيل ذنبه
ولما عرفت انك بنت اضايقت بس قلت مش مشكله اهو بدل مايبقي واحد صاحبي هتبقي مراتي مش مشكوك في
ها
ده غير منظرك اني عمري ماهبصلك بشكلك الرجالي ولغتك دي اطمنت اكتر
واللي طمني اكتر اخلاقك ان لما تدخلي المجتمع بتاعي مش هتبقي شهوانيه زي ماكنتي عايزه تعملي مع حليم
كنت فاكرك محترمه واقدر اعتمد عليكي عشان كده اتجوزتك بجد حتي لو صوري وعرفتك بالناس ماخبيتش
بس شكلك ماتربتيش اصلا
اما هي ولاول مره في حياتها تبكي بشده امام احد فهو يضغط ع جرحها بكل قسوه فهو يعريها امام نفسها
فهي بالفعل فقدت الترييه والنصح من والديها فمن ستاخذ النصح منه والدتها التي ماتت من صغرها ام والدها الذي كانت اخلاقه لايوجد اقل او اقبح منه
بل ويضغط عليها فهو يقول انه من استحاله ينظر لها ويستهزئ بمنظرها الرجولي الذي دائما كانت تعتز به فتجد انه قلل من شانها كانثي فهي فالاول والاخير انثي يحزنها عدم الاعتراف بجمالها بلرغم من انها ظهرت انوثتها امامه منذ الحفل
كما انه اعترف انها خيبت امله في اخلاقها التي اعطاها اسممه لاجلها فهي وان كانت تود اغاظته بكلامها عن حليم بعد قبله مايا له ولكن الخقيقه انها كانت تستدرج تلك الحليم لنصلحه زوجها
بل وبسهوله اتهمها افظع التهم بشرفها ولكن بالرغم من دموعها لتي نزلت بالرغم منها الا انها سترد ع كلامه فحتي متي ستظل معذبه طوال حياتها وتكتم بداخلها
مسحت دموعها بقوه حتي كادت اطرافها تخدش وجهها .
اولا ذنب ايه الي اخترتني قةيه عشان متاذيش فمحبتش تشبله انت بتضحك ع نفسك كونك تاجر سلاح بتقتل فالناس ده مش ذنب عادي يعني صح
وبعدين انت عايزني ارد ع واحد سايب واحده ميعرفهاش تبوسه عادي ويقولي انا هروحلها اوضتها
ده عادي اه انت متلزمنيش بس انا مرامتي زي كرامتك مسمحلكش بانك تهيني قدامهم زي مانت ماحبتش مراتك تكون بلاخلاق دي
وبعدين اهلاق ايه وهباب ايه ده زنا انت عارف يعني ايه زنا ولا متعرفش
اكيد متعرفش صح اصلك هتعرفه منين انت راجل تاجر سلاح متعرفش ربنا اصلا بس انا هعرفهولك ده من اعظم الكبائر اللي مببتغفرش اصلا وانا عمري ماهعمله
لتضححك بوجع .واذا كان ع كلامي ع حليم ه كله كان رد ع كامك المستفز لاانت ولا حليم تقدروا تهزوا قلبي انتو اقل من كده كفايه ان كل حياتكو حرام وانا موسخش نغسي
واذا كان ع حكايه اني بقا اني هروحله اوضته فانا فعلا قولتله كده وكنت فعلا هعمل كده
ليحتقن وجهه بالدماء من تصريحها……
فتضحك بوجع بصوت عالي.لا مانا مش ذيم وولازي ماقلت انا مش شهوانيه زيك انا كنت هروح
عشان هو قالي لو مروحتش معاه انه مش هيعرفك ع الراجل الكبير ومش هيتمملك صفقتك وهددني وانه مش هيديك اي معلومات الا بعد ماروحله
يعني كنت عايزه اساعدك
واخلص من الموضوع المهبب ده واحافظ ع اخواتي
يفاجئ صخر من كلا مها فهل هذا الرجل بهذه الوقاحه …
وايضا من تصريحاتها الكثيره وماهي اقدمت عليه لاجله ومن كلامعا عن دينها وانه من اعظم الكبائر وانها كانت نريد اغاظته فقط
فهل هذه المراه بكل هذه القوه لتخفيي خذا الكلام والوجع بداخلها يريد ان يعتذر منها ع اساءته ولكن هل لتاجر سلاح ان يعتذر فهي تراه احط الناس تراه شئ يجب التخلص منه في اسرع وقت
يحاول التحدث ردا ع كلامها متفاجئ بحديثها عن اخواتها ومقاتلتها لحمايتهم
صخر بجمود.انا متفاجئ…..
لتوقف هي كلامه بصرخه قويه تتمنعه من باقي حديثه .
اخرص استني انا مخلصتش كلامي متتكلمش خالص
الا اما خلص
لتتكلم بوجع مره اخري ولكن ببكاء وهي تنهار وتجلس ع قدميها وهي تستند ع حائط
متفاجئ هههههه متفاجئ من ايه انت لسه عرفت حاجه اه قبلت كل ده عشان اخواتي ميتاذوش عشان متقربش منهم عشان الي عشت ابنيه طول حياتي وضحيت عشانه ميتهدش وهي سعادتهم وانت متفاجئ لا اخليك تتفاجئ اكتر
ينظر لها باهتمام ووجع فهل من هذه الكلمات وصل بها الحال للانهيار
ولكن ليتركها تاتي بكل مابداخلها فهو يعلم لحظات الاعتراف لاتعوض يمكن ان يعرف ماسبب ازمتها الحقيقي والحزن الدفين بعينيها ومصدر الوجع المتسبب في هذه القوه
روح ببكاء شديد يلين الحجر وليس هذا الصخر فقط
….ههههههههههههه انا بقا طفله صغيره بتلعب كل همها فالدنيا لعب واكل بس زي باقي الاطفال
عارف يعني ايه تشوف ابوها بيغتصب امها
لتصرخ به بشده وتقترب منه
وتدفعه بيديها في صدره.
عارف ولا مش عارف اعرفك انا
يعني اششوفهم وهما فمنظر انا مش عارفه اي هو يعني دبحوا طفولتي يعني قتلوا برائتي يعني كل حاجه وحشه انت ممكن تسمع عنها
عارف يعني ايه تبقي شايف امم اغلي حاجه عندك واحد بيغتصبها واللي هو اقرب الناس اليك ايوك بيموتها بدم بارد بافظع الطرق
عارف يعمي ايه واحد مبيهموش الاشهوته بس يعني قتلها ونزفت قدام عيني وهي كانت مريضه يعني اهم حد فحياتي بيضيع باقذر طريقه وانا واقفه اتفرج خايفه اتكلم يقتلني زيها او يعاقبني زيها زيموتني مانا طفله بقا معرفش ده ايه
لتضحك بوجع .ههههه عارف حياتي بعدها ازاي من غير ام وانا طفله صغيره مفيش حد يطبطي عليا مفيش مصدر سعاده مع راجل بخاف منه معرفش قتلها ليه مكنتش فاهمه
اكيد متعرفش
لتزداد بكاء.طب عارف يعني ايه يموت بعدها وانا اتحمل مسؤليه اخواتي الي هو انا اصلا عايزه حد يتحمل مسؤليتي هههههه اكيد متعرفش هتعرف منين
عرفت ليه دخلت المصارعه عشان اصرف ع اخواتي واحميهم
منن اي حيوان ممكن يخسرهملي فيوم او يعمل فيهم اي حاجه تخليهم يحسوا باللي انا حساه
اقتترب منها يريد اخذها في احضانه فمن يحتمل كل هذا من الوجع وهو من يظن انه فقط الموجوع ولكن هذخ الانثي الضعيفه تحتمل كل هذا لايعقل بل الطفله
يريد ان يهدهدها يقبلها ياخذها في احضانه يعتذر لها فهي تذبحه بدموعها
ولكن ما ان اقتر ب حتي دفعته بكل قوه وقسوه .متقربليش انا تعبت انت عايز ايه
انت جيت بوظتلي كل حاجه
خليتي عشان احميهم واكمل تضحيه كالعاده اتجوز واحد بصفقه وده حرام
خليتني من غير ماحس اجوز اخواتي اه الحمد لله هما حافظوا ع اخواتي وبيحبوهم بس طلعوا من حضني انا هبقي وحيده بعد كده من غيرهم
ده غير اني هفضل خايفه عليهم حد يزعلهم فاي وقت او يغصبهم ع حاجه ويضيع تعبي
انت دمرتني انا بكرهك بكرهك اتجوزتني ليه انة مكنتش عايزه راجل يدخل بحياتي باي طريقه عمري ماكنت هتجوز
حرام عليك انا مش عايزته حاجه ع فكره
رجعني بلدي مش مكمله معاك حاجه انا تعبت حرام
اخذت تبكي تبكي بشده وانهياؤ حتي اصبح وجهها لون الدم من الاحمرار
اما هو فذهب اليها وقد اخذ قرار مصيري من الخطا عليه ان ياخذه ولكن اخذها لعله يهدا من حاله اانهيار التي اصيبت بها
جري نحوها واخذها بالقوه بين احضانه رغم انها لاتريد واخذت قتقاومه الاانها سكنت بعد دقائق
فهي تحتاج هذا الحضن بشده كما ان جميع قواها انهارت فالبكاء الشديد
فقديها لم تعد تتحملها
يحملها هو من بين احضانه ويضعها ع السرير
ويضع عليها الغطاء بحنيه مبالغ بها لاول مره
اماهي فوضهت يديها ع وجهها لعلها تخفي ضعفها ووجهها منه بعد البكاء وهذه الاعتؤافات فهي قويه تكره نظره الشفقه ولكنها الان ليس بحالتها
تشعر به يبعد يديها عن وجهها
ولكن تتشبث بيديها وتقول.عايز ايه مش عرفت كل خاجه وفضحتني سيبني فحالي بقا
لتسمع صوته لاول مره يتكلم بطريقه مضحكه معها عكس جموده وشخصيته
صخر.فضحتك ايه انا جيت جنبك انا لسه بهدومي شرفي
لا ده شرف الراجل زي العود الكبريت لا ياختي
لتزيح هي ييدها فهي بدات تشك بانه هو الذي يتحدث بهذه الطريقه الهزليه
تتفاجئ به يضحك لول مره ضحكع جذابه صافيه وعينيه تشع حنيه
يلاحظ في عيونها اساله عن كيف هو ذلك انقلبت طبيعته
ليضحك بقوه.ههههههه متستغربيش انا كمان نويت اقلك كل حاجه
مش انتي مكنتيش مصدقاني وطلعتي ناصحه
وكمان بما انك زعلانه اوي انك فضحيتي نفسك فانا بقا بعد ماقلك فضخيتي هي الي هتبقي بجلاجل
عرفاها جلاجل دي
يضحك بقوه وهي نبتسم وتتفاجئ من حديثه
هو.يافضحتشي ههههههههه اهدي بقا واسمعي وبصي ذي مانتي رمتيلي لمفاجات دي كلها انا كمان هعمل ذيك
بس عاله متغتصبينيش بعدها وايقؤ ضحيتك ههههههههه
لتنظر له وتضحك بقوه ع تعبيراتخ وطريقته بالكلام فمن هذا الذي يجلس امامها
صخر.ههههههه متستغربيش اوي كده حواجبك هتلزق فشعرك
هههههه
بصي ياستي انا
↚
صخر يجديه مفاجئه.انا انا مش زي مانتي فاهمه ومدمرتلكيش حياتك انا انا
روح.مش فاهمه
صخر.بصي انا مش تاجر سلاح
روح.امال ايه مخدرات كمان
تقول هذا الكلام متهكمه ع تصريحه الذي لاتشعر باهميته
صخر. افهمي بقا انا مبهزرش
انتي بتقولي اني تعبتي فحياتك واني جيت دمرتها انا تعبت كتير فحياتي جايز عشان انا راجل ممكن استحمل لكن اناي بنت و
روح بصراخ.متقولش بنت متدايقنيش انا بميت راجل مش عشان عيطت ابقا ضعيفه انا بس كنت مدايقه شويه
صخر.هههههه مش بنت امال ايه مدام
يغمز لها بوقاحه
روح .احترم نفسك
تاتي لتقوم من ع السرير فيجذبها لتجلس بقوه مجددا
صخر.استني هنا انتي رايحه فين
روح.انا هرجع مصر وسيب ايدي
صخر.مش هسيب ايدك واسكتي بقا واسمعيني كويس
زي ماسمعتك
يضع يده ع فمها يمنعها من االحديث
ويقف ويسير بعيدا ويمشي بالحجره ويسرح بعيدا
صخر.انا صخر الحديدي كنت فكليه شرطه عادي
روح .ايه
صخر .اصبري ماتقطعنيش ياما مش هحكييلك حاجه ابدا
روح.انا مش عايزه اعرف انت هتزلني
صخر.اتهدي ببقا ايه بوتجاز دايما كده
صخر.انا كنت فكليه شرطه عادي متهور بحب اصاحب لبنات واتسلي وكده
لحد مافيوم عرفت ان ابويا واخويا ماتو هما قالولي كده عشان مازعلش اووي
لحد مافيوم سمعت امي بتعيط ومارضتش تقولي ليه بس بعد فتره عرفت انهم اتقتلوا مش ماتو عادي زي الناس
ظهرت الصدمه ع وجهها .وانتظرت يكمل حكايته فمن الواضح انه ايضا عاني كثيرا في حياته
صخر.ههههه متتصدميش اوي كده ماكل واحد له نصيبه من الحزن والشقي فالدنيا
حاولت اعرف ازاي اتقتلوا مارضتش تقولي اي حاجه كانت خايفه عليا انا كمان اضيع منها لو دخلت فالموضوع
بس انا خلصت الكليه ودورت كتير ورا الموضوع كان الموضوع عليا مش سهل عشان انساه ابويا واخويا يموتوا وادفنهم بايدي معدتش ليا سند وامي بقت وحيده ودايما حزينه وخايفه عليا معرفش ليه وانا فجاه بقيت لوحدي وهي الدموع مبتفارقهاش
دورت كتير لحد ماعرفت انهم ماتوا فقضيه راجل كبير بتاع سلاح كانوا ماسكين قضيته
بس مكانش راجل سهل دي حاجه شبه المافيا وانا كنت اقل كفاءءه من اني اوصلهم
بس فضلت فشغلي العادي فالبوليس وبدات بعلاقات والدي امسك قضايا مش سهله مش اي حد يمسكها واتعرضت كذا مره للموت وكنت كل مره ابعد عن امي ومعرفهاش انا رايح فين عشان لو مت متعرفش يفضل عندها امل اني راجع
وطول الفتره دي كنت بجمع معلومات اكتر عن الناس دي
ودخلت المخابرات السريه
وطلبت اني اتعرف ع لظابط للي ماسك القضيه دي طلبت انها تتفتح من جديد من حق ابويا واخويا مش هسيبهم يروحوا بسهوله
اما روح كانت تتابع قصه المه باهتمام وصمت وتركيز شديد تريد ان تتعرف ع هذا الرجل الغامض
مكننش عايز ابقي انا الي ماسك القضيه انا طلبت انها تتفتح
بس من غيير ما اي حد يعرف وظابط تاني يمسكها عشان حتي لو حد عرف انها اتفتحت تاني ميعرفوش يوصلولي
وعشان محدش يشك فيا حاولت ادخل وسطهم ففتحت الشركه بتاعي ونزلت باسمي الطبيعي صخر الحديدي وعملت شركه كبيره
وحاولت اوصل للي اسمه حليم ده اللي هو اساس الشغل فمصر وكنت بساعده فحاجات صغيره عشان يثق فيا وقت الصفقه الكبيره وعشان بعرفني ع البوص الكبير بتاعهم
لاني مهما قببضت ع اي عدد منهم مادام الراجل الكبير موجود لسه الموضوع هيكمل ويبقا دم اخويا وابويا راحوا هدر
بدات ملامحه تمتعض بعض لشئ ويظهر في عيونه فقط الحزن
صخر بالم.من يوم ماعرفت وانا حياتي اتقلبت ميه وتمنين درجه مبقتش بشوف امي الا قليل عشان محدش يعرف شخصيتي الحقيقيه وعشان ميبقاش في هطر عليها لو وصلولي
اني اللي عيا الي فضلالي قلبي بقا حجر زي اسمي من غير ماحس
ماهو مش سهل عليا برده
انا اسمي الحقيقي صخر بس الجبالي الحديدي ده اسم الشركه بس والاسم الخيالي عشان محدش يشك فيا ويعرف عيلتي
ده غير ان اسم صخر ده امي بس الي كانت بتناديني بيه اسمي فالبطاقه محمد
يعني محدش هيعرفني
روح بتوهان.طيب بس الشبه الي مابينكم اكيد هيعرفوك ده خطر جدا انت عارف انت بتتكلم فايه انت زي ماتكون داخل وسط الغام ممكن تنفجر فيك فاي وقت وبتحكي كده ببساطه
صخر.روح ماتقطعنيش
وسااعه ماخترتك مختارتكيش بسهوله كان لازم حد يقدر يدافع عن نفسه وحد مشيلش مسؤليته ح قوي زيك يتحمل المخاطر ممكن يضحي عارف اني ظلمتك بس حظك اللي ظهرك قدامي
فالوقت ده ولاقيتك راجل وجسمه صغير بالنسبالي كنتي فرصه كونك بنت ضايقني ده ظلمك اكتر فحياتك انا عارف بس بعد ماعرفتك العمليه ماكنش ينفع اسيبك لانك عندك جزء من خططتي كان ممكن تتسببي فقتلي
ده غير انك كان ممكن تتاذي حتي للو متعرفيش حاجه عن سخصيتي الحقيقه فزي ماتفولي القدر قرر يكمل حظك الوحش وحطك فطريقي
انا فعلا فكرت فموضوع الشبه ده ووده كان اخر خيط ممكن يعرفوني منه بعد مابعدت عن امي وده كان اصعب قرار
ده غير انهم ممكن يدخلوا صورتي ع اي حاجه يجيبوا كل حاجه عني وده بسهوله زي ماعملت معاكي
ولو عرفوني ساعتها مش هيترددوا ثانيه انهم يقتلوني بالذات لو عرقوا اني فشرطه
ففكرت كتير وفالاخر وصلت اني اغير شكلي
روح .طب ومغيرتوش ليه
صخر.هههههههه غيرته ودي بقا المفاجاه الكبيره
صخر.انتي طبعا من يوم ماقبلتيني وانتي قاعده تتريقي ع شكلي واني شبه ابو الهول مبتظهرش اي حاجه عليا
انا فهمك من اول يوم
روح.ايوه وبالذات لما بضربك وشك مبيحمرش حتي ازاي
صخر.ودي ملاحظه ذكيه منك مش اي حد بياخد باله منها
جايز لان مش اي حد سمحتله ايده عليا
لتفاجئ به يقتلع بصعوبه مصك من ع وجهه يمسك ع وجهه بشده
ويشده بالشعر لحد الرقبه
لتتفاجئ هي برجل جذاب يظهر من تحت الماسك يشع شباب
نعم انه هو هو فارس احلامها من كان يقبلها لا لا انها صدمه بالنسبه لها فتوقعت اي شئ الا ذلك
نعم انه هو من كانت تحكي له انها تقبله وتشعر بقبلته وتحكي له عنه
تحكي له عن اشتياقها لاحلامه تحكي له انه قبلته بكل جراءه وان قبلته جميله
نعم تتذكر ذلك اليوم الذي دخل عليها وهي تقبل الصوره
نعم كانت تظن انه اخوه
لا لا انه هو لاتحتمل ذلك هي بكل سهوله قالت له من قبل انها يمكن ان تفكر بالارتباط بصاحب الصوره انه وسيم ليس برجل عجوز مثله
اما هو ينظر لها بعد ان خلع المصك ينتظر رد فعلها
فهي قرابه النصف ساعه لاتتحدث لايعلم رد فعلها
فهل هي مفاجاه سيئه لهذه الدرجه
لايعرف رد فعلها ع كل هذه الاعترافات عمله وحياته وشكله
اما هي فبدات تشعر بتشوش الرؤيه .
ليهزها صخر.ماتردي يابنتي ايه شكلي وحش كده
لتقع بين يديه مغشي عليها
صخر.يانهار اسود هو لادرجادي شكلي وحش ولا المفاجاه الي وحشه
↚
بعد ان حكي لها قصته التي من الخطر عليه وع مهمته الافصاح بها ولكن ليخفف المها ويفعل مثل مافعلت معه
ولكن كان رد فعلها مفاجئ له
اذ سقطت مغشيه عليها في يده فرفعها بعد ان انطلقت ضحكاته عليها فهو يعلم هي لاتحتمل مفاجاه ان هو الذي كان يقلبها
فمنظرها بعدها كان مضحكه للغايه بالنسبه له الهذه لدرجه صدمتها كانت شديده بمعرفه شخصيته الحقيقيه
وضع عليها الغطاء وبدا يتاملها يالها من فتاه رقيقه جميله ضعيفه بالعكس ع مايظهر عليها من عناد وقوه
هي شخصيه مختلفه
بدا يملس ع بشرتها الناعمه باصبعه ويتاملها لفتره شفتبها المغريه الحمراء كالكريز تشتهي اكله
بل عيونها ومنخارها الرقيق
وبشرتها الرقيقه الملساء الشاحبه بعض الشئ بسبب بكاءها الكثير التي اكتسبت ايضا بعض الحمره
يتذكر بكاءها وانهيارها امامه منذ قليل كان يريد ان يضمها لاحضانه يهدا من روعتها
بدا يميل عليها ياخذها في احضانه لعلها يصل اليها بعض الدفئ في احلامها
اما هي في احلامها ككل مره يقترب منها في الحقيقه تشاهده يقترب منها في احلامها
تشعر به يضمها لاحضانه تترك نفسها لهذا الحضن الذي لاتنعم بالامان والدفئ الا داخله في احلامها
ينتقل هو عندما يلاحظ استسلامها لاحضانه ككل مره الي شفتييها يقبلها بنعومه ورومانسيه
تفيق هي ع قبلته الناعمه لها وتنظر له بخضه نعم كانت مستمتعه فاحلامها بقبلته ولكن هل هي حقيقه
روح ببكاء بهيستيريه.ابعد عني انت عايز ايه مني
انت عايز تموتني صح زي بابا انطق
متدخلش فحيااتي لا لا انا مش عايزه راجل فحياتي
ابعد عني
صخر.بقوه اهدي بفا انا مش هقربلك متخافيش انا مش زي حد
روح.بجد يعني انت مش هتحبني ولا هتخليني احبك وهتبعد عني
صخر.ربنا يسهل قومي بس واهدي كده خدي شاور واهدي وتعالي نامي وانا هنام ع الكنبه
روح.بجد لا انت بتهزر
صخر.مش كل يوم النهارده ببس ع ماتهدي كده واطمني لنا عمري ماهبصلك
دا لو مش انتي الي جريتي ور ايا بعد ماطلعت امور وصغير مش عجوز
ولا ايه رايك ليغمز لها بوقاحه .
روح.لا مش امور ع فكره اللي كان بيجيلي فالحلم كان احلي
لترتفع ضحكاته عاليا.ايه ده انتي لسه مفهمتيش انه مكانش حلم
روح.ايه يعني انت بوست….
صخر بضحكه جذابه.بالظبط ده انا بفطر كل يوم كده
روح .انت قليل الادب والزم حدودك معايا انا بقولك اهو
لو حلمت بيك بعد كده هزعلك واسيبك وامشي من المهمه دي
صخر.هههههههه طيب قومي بس خدي شاور ونكلم فحكايه المهمه دي بكره بعد مانقوم اليوم كان طويل
……………………………….
قضت هي بعض الوقت وخرجت بعد ان اخذت حماما منعشا مهدئا لاعصابها من كل هذه المفاجات
وجدته نائم ع هذه الكنبه ولاول مره تشعر بالعطف عليه
فسحبت غطاء ووضعته عليه
وقامت بخلع حذائه كما كات تفعل مع اخواتها وهم صغار بعد المدرسه عندما كانوا يغفون مماانهم من كثره التعب بملابسهم
اما هو شعر بدفئ مفاجئ ففتح عينيه بسيط وجدها توضع الغطاء عليه فابتسم اببتسامه لم تظهر ع شفتيه .
وهو يقول بداخله.هتتعبيني معاكي ياروح
اما هي ذهبت تسترجع كل ماحدث من احداث طوال هذا اليوم المتعب واخذت قرارها بشان ماتفعله مع هذا الصخر ومع الصفقه ومع هذا الحليم
ثم انتقلت تنظر لصاحب احلامها الورديه
ايعقل ان هو نفسه من تبغضه وتقلل من شانه وشكله فهي كانت تنتظر قدومه كل ليله في منامها يعطيها بعض الدفئ
لا لا انها لاتترك له مساحه يدخل قلبها فكفي ماحدث لقلبها من تحطيم فهي ليست حمل اي تحطيم لهذا الصغير الذي ينبض بوجوده من جديده
ستحاول كرهه مره اخري ولكنه هذه المره بشكله الجديد
ولكن لماذا تحتفظ بصورته فيجب عليها ان تتخلص منها حتي لاتنمو مشاعر جديده بداخلها اتجاهه
ولكن اقنعت نفسها انها ستتركها الان فهو بجانبها تراه طوال اليوم حتي لو تخلصت منها فهي ستري الاصل فلاداعي لذلك
غفت وهي تتمسك بصورته فيدها بل تحتضنها
……………………..
اما هو وقت صلاه الفجر
استيقظ وصلي فرضه وقرا ورده لعل الله يساعده في مانوي من استرداد حق اخوته
بعد فتره نظر لها وجدها نائمه كالملاك
ولكن تذكر كلامها بان يبعد عنها لاتريد اي رجل بحياتها لايحبها ولا يجعلها تحبه
ولكن هل حب القلوب بالامر ولكن سيحاول تنفيذ كلامها فهو ايضا لايريد اي امراه في حياته يخاف عليها من القتل وتزيد همومه ويساعده في ذلك انه في مرحله الاعجاب فقط
ولكن ما ان اخذ القرار بالبعد
حتي لاحظ صورته وهي تحتضنه حتي نومها ليضحك بخفوت ع هذه المتناقضه التي تخفي اعجابها خوفا ع قلبها
فهي تشبهه كثيرا انه يبتعد عن صنف النساء
ولكن الاختلاف انه يعرف احساسه ويقرر خطواته حتي لو عقله رفض فكرته
ليبتسم بخببث ويتقدم نحوها هيا لبعض التسليه
فليلاعبها قلبلا ليري رده فعلها
يسحب هذه الصوره من بين يديها بسهوله ويخفيها بمحفظته الشخصيه التي لاتفارقه وينتظر هل ستسال عنها ام لا
وماذا ستقول له ان سالت عنها
تلقي اتصالا من زميله ليلا.
صخر.الو ازيك عامل ايه وايه الاخبار عندك
رائد.ههههه يابني الاخبار عندك انت كلها
انت ناسي اني فشهر العسل وواخد اجازه
صخر.ههههههه ماشي ياعم خليك انت فالعروسه وانا هنا معكوك فالارف ده
رائد.والله انا ماجيبني ورا غير قرك ده
والله انا زي زيك في حد نبر فيها ههههههه مشوفتش ولا يوم عسل منك لله
وتقربا الحد ده انت
صخر.ههههههه ليع بس يابرنس انت مشرفتناش ولا ايه
رائد.عيب عليك ا سد يالا في ايه
صخر.ههههه ماشي يابرنس شوف بقا الاخبار الجديده
الزفت حليم عايز روح والزفته مايا عايزاني ده مفابل انهم يديوني المعلومات والميعاد عشان اقابل الراجل الكبير
رائد.لا ياراجل ده روح دي ارجل منه ازاي ده طب مايا احنا عارفينها لكن حليم ازاي
صخر بعصبيه.احترم نفسك اما تتكلم عن حرم صخر اتلكم كويس ايه راجل دي
رائد.ههههه لاياراجل هو الحوار ايع بااظبط لا متقولش ان صخر باشا وقع
صخر.تصدق انك هايف وصدفه مههبه ان مراتك تطلع اخت مراتي والله لو كنت اعرف ومفاجاتنيش يوم كتب الكتاب كنت سيبتها
رائد.هههههههه تصدق وربنا لايقه ع شخصيتك دي عشان تادبك
صخر.يابني هاجي اشلفطلك وشك سيبك من مراتي خلينا فالعمليه
رائد.والله انا خايف ع وشك منها ههههه وبعدين مراتي دي من امته مش كانت اسمها العميله هههههه
صخر.رائد اخلص هقفل فوشك اتكلم عن العمليه يازفت
ليستمر كلامهم دقائق عن ماسوف يفعلوه ويغلق الخط ويتام في ثبات عميق
………………………….
ورد.رائد انت بتكلم مين الوقت ده
رائد بتلعثم.عادي مكالمه شغل
ورد.رائد انت بتعرف واحده
رائد.ههههههه ليه بس منين الي جبلك الفكره ديخ
ورد.طبيعي بتكلم حد خمسه الفجر ومراتك نايمه
رائد.لا عادي ومبعدين مبحبش نظره الشك دي اتعدلي ياورد
ورد.لا ولا عشان مش عارف تاخد حقك مني
تبص بره وانا هتكسف واسمحلك لا ده بعينك
رائد.لا والله ودي كل فكرتك عني صاحيه الفجر عشان تتخانقي
ورد..رائد لو عايزني حتي بالغصب خدني اهو
لتشق ملابسها له بعنف وغضب
بس متبصش بره
رائد.وهو يمسك اعصابه ليه وانا شهواني للدرجادي ماكنت تغتصبتك اول يوم بقا مانا قذر
ورد.لا ماهو انا ممش فارقه معاك مبتحبنيش ومش فارقه داير ع حل شعرك
ينفذ صبره من تلك التي تطعنه برجولته بالرغم من مافعله لاجلها وانتظر كثيرا تقول له مثل هذا الكلام الجارح
ينزل عليها يصفعها لاول مره
لتنظر له بصدمه .اولا انا كنت بكلم صخر جوز اختك وممن تتاكدي منها
وانا ياهانم مش عايز منك حاجه استري نفسك
انا مش حيوان شكلي عشان اتساهلت معاكي زودتيها اوي
انا هتهبب انام بره
لتظل هي تبكي طوال الليله تعرف انها ظنت به السوء وقالت له كلام يجرح كبرياء اي رجل
ولكنها تحبه وتغير عليه وتشعر بالنقص لانها لاتستطيع اعطاءه حقوقه
……………………………
اما بالصباح
اتصلت ورد بروح تتاكد كطبيعه اي انثي وتشكي لها حالتها وتريد منها حلا
لتفزع روح من رنه هاتفها العاشره صباحا
ورد بصوت باكي.روح
روح بفزع من صوت وحاله اختها فهي تشغر بقبضه في قلبها طوال الليل ويحدث لها ذلك عندما يتاذي اي احد تحبه
روح.مالك ياحبيبتي بس اهدي
ورد.روح حقا صخر كلم رائد الفجر
روح باستغراب نعم .صخر ورائد هما يعرفوا بعض اصلا استني كده اانا مش فاهمه حاجه اهدي
بس ليه يتصل بيه الفجر
يستيقظ صخر ع صوت روح المفزوع
صخر.في ايه في مصيبه مالك
روح.استني بس ياورد انا هسال صخر
صخر.في ايه تساليني ع ايه
روح.انت كلمت رائد امبارح
صخر بمفاجاه فهذه معلومه سريه للغايه من اين عرفتها
اه بس انتي عرفتي منين
روح.استني بس دلوقتي انت
روح. ايوه ياورد كلمه ليه في ايه انا مش فاهمه حاجه
لتحكي لها ورد عن مافعلت مع هذا الررائد ليله امس لتنصحها ورد بكلمات وتقول لها ماذا تفعل
وتغلق الخط وتتجه الي صخر.انا بقا الي عايزه افهم كل حاجه اتفضل وايه علاقتك برائد جوز اختي انا مش فاهمه حاجه
↚
تغلق الخط مع اختها وتنظر لصخر فهي تفاجات بعلاقته بزوج اختها رائد فاي علاقه تجمعهم
وهل هذا له علاقه بزواج اختها من رائد هل هو دمر زواج اختها
روح.انا عايز افهم بقا كل حاجن انا مش فاهمه اي حاجه
انت تعرف رائد منين وحتي لو تعرفه ايه اللي يخليه
يكلمك للفجر من ورا مراته
وليه مقولتلييش خبيت عليا ليه
وده له علاقه بجوازه من اختي ولا لا
رد ساكت ليه انطق
صخر.طب اصبري خدي نفسك وانا ارد
اولا انا مخيبتش عليكي اه انا فالاول مكنتش ناوي اعرفك اني ظابط لكن ربنا شاء انك تعرفي
وبعدين انا قلتلك ان في ظابط تاني بيشتغل ع قضيتي لان مينفعش اكون انا الظاهر انا بشتغل متخفي يعني من تحت لتحت عشان ماتقتلش
روح.طيب وده ايه علاقته برائد
صخر.ههههه يابنتي هو مش ظابط
رائد هو اللي ماسك القضيه بتاعتي فالنور
وطبعا رائد هو الوحيد االي اقدر اثق فيه اولا لانه
عنده امانه ثانيا ظابط كفؤ مش قليل ثالثا
صاحبي وعارف كل حاجه عن حياتي فمكانش ينفع
استامن حد تاني ع حياتي
روح.وطببعا ده له علاقه بجوازه من اختي انت تعلقني وه يعلق اختي ودمروا حياتها صح انطق
رائد
يابنتي انتي بتتفرجي ع افلام عربي كتير
لا طبعا انا معرفتش عروسه رائد الا يوم الفرح واتفاجات
انها تبقي اختك اصلا
ومكنتش اتمني كده اصلا بس تقولي ايه
حظها الزفت الي وقعها قدام رائد مش كده وبس ويخليه
يحبها كمان
روح.مش فاهمه
صخر.يعني حظها الزفت الي زي ماوقعك فيا وقعها فالضيه دي وفي رائد
روح بخضه.انت بتقول ايه ورد ايه علاقتا بالقضيع انطق بسرعه
رائد.ماهو المدير بتاعها باعتها عشان تتابع القضيه المهمه اللي ماسكها رائد اللي هي قضيتي
حظها الزفت بقا تقولي ايه عيله منحوسه
روح.احترم نفسك.طيب ده اكيد فيه خطر ع ورد كده
صخريعني لا مش اوي
لانها مش هتنشر اي حاجه عن القضيه الا بعد مانقبض عليهم لانها قضيه سريه وكده تبقا فامان
واكيد كمان رائد مش معرفها ان انا ظابط اصلا او مين اللي الظابط التاني اللي بيشتغل ع القضيه دي لانها معلومات سريه
روح.اممم عشان كده بقا مرضاش يقولها مين اللي بيكلمه الفجر عشان ميفضحكش وخلاها تشك فيه انه بيكلم واحده
يصمت كلا منهم لثواني لينظر هو في عينيها يري اثر كلماته عليها ويقول.لو عايون تقوليلها قوليلها
انا احط حياتي فايدك وانا مطمن
تخجل هي من تعبيره وتضع راسها اسفل خجلا ولكن تلاحظ ابتسامه ع وجهه فتعلم انه يقصد ذلك
لترفع وجهها وتقول بقوه
روح.مش عيب عليك تبقي ظابط مخابرات كده ومسهوك
اما هو يضحك ضحكه عاليه فهو حفظ طريقتها في القاء هذا الكلام السئ حتي تداري خجلها
تغتاظ هي من ضحكه عليها تعلم انه يفهمها جيدا وهذا مايغضبها
لتنظر له يغضب ع ضحكه
لينطلق فالضحك مره اخري ع منظرها الغاضب المضحك للغايه
فهو اصبح يروقه غضبه وتعبيرات وجهها تسلي يومه وتزيل من جديه يومه ولو قليل تشعره بالحياه
………………..
اما عند ورد تخرج من غرفتها لتفععل مثل ماقالت لها روح
تخرج بمنامه بيتيه من غرفتها عليها بعض الرسومات الكرتوونيه الشهيره
فهي تعلم انها اخطات بحقه ولكن ماذا تفعل فهي بحالتها هذه تغير عليه بشده
تخرج لتجده بجلي ع الكنبه ويظظهر ع وجهه العبوس والغضب لاول مره تراه بهذه الحاله فهل خطاها كبير لهذه الدرجه
هي تعلم انه تحملها الكثير وهي تضغط عليه بغيرتها ولكن ماءا تفعل
تذهب وتجلس بجانبه وتلتصق به
ورد.رائد
يبتعد هو عنها ويزفر بملل وضيق
رائد.ورد ابعدي عني دلوقتي انا مش طايقك
ورد بصوت هامس.انا اسفه
رائد بتهكم.اصرفها منين دي
ورد.خلاص بقا انا مقدرش تبقا زعلان مني كده انت اماني من بعد روح ومبحبش تبقي زعلان مني
وبعدين مش انت ضربتني وخدت حقك خلاص
ينظر لها بغضب شديد يغضب لانها تذكره بفعلته الحمقاء عندما صفعها كما انه يغضب لانها تقول له اخذ حقه
فلو كان ع حقوقه فهي كثيىره ولو اراد اخذها لاخذها من اول يوم
تتحرك وتتشبث بيديه كطفله صغيره وتشبث وتمسك بامانها
بل وتريح راسها ع صدره
لتقول له وهي خجله .وتخفص راسها في صدره
ورد.بص بقا بصراحه اصل انت حلو ومز وامور واي بنت تتمناك وانا بغير عليك جدا مش متخيله انك مممن تبص لواحده غيري او تسيبني
والدكتوره كانت قالتلي اان يعني ال……قصدي يعني الي انة حرماك منه ده اي راجل محتاجه وده بيسعده
ولو ملاقهوش فبيته بيدور عليه بره
وانت بحبببك اوي وبغير عليك والله
مش عارفه بقا خوفت تكون بصيت لحد تاني مش هتخمل فك ه انك تسيبني
متزعلش بقا اعتبرها تخلف اعتبرها غيره عاميه اي حاجه بس متزعلش مني بقا
لتكمل كلامها بحزن مصطنع .وبعدين مين هينام مكان الدبدوب انا مبعرفش انام من غيره
يبتسم هو ع كلامها هل هذه الطفله تغير عليه هي هي تعشقه وتحبه لهذه الدرجه نعم ان غيرتها مجنونه فقد اختبرها فالسابق مع هذه البطه التي كانت السببب في معرفته بمشاعرها وغيرتها وارتباطهم
هل هي حقا تخاف من فقدانه لانعا لاتعطيه حقوقه فلهذا قامت بهذا العمل الغبي
رائد متهكما.متعرفيش تنامي من غير الدبدوب برده
ورد تبتسم وتتشبث بع اكثر كانها تخاف ان احد ينتزعه منهها وتدخل في احضانه اكثر فهو امانها من الدنيا
ورد.لا مبعرفش انا من غيرك انت
رائد بقا الله
ترفع بصرها اليه وتلتقي اعينهم فورد تحاول ان تعرف هى سامحها ام لا
اما هو يري طفولتها وبرائتهها وتاكيد كلامها في عينيها
تقطع هي النظرات بنظره طفوليه متسائله
ورد.مش هتسيبني صح
يبتسم هل لاتعلم الي الان كيف هو يعشقها ولا يتحمل فقدانها ببرائتها وطفولتها فهي ليست زوجته فقط بل وطفلته الاولي ايضا
فمن يتوقع ان مثل هذا الرجل القوي بسخصيته يتزوج
ويربط حياته بطفله كهذه لاتغلم شئ عن فنون الحياه
ولكن انه يعشقها بكل حالتها
ورد بعبوث .مبتردش ليه مش هتسيبني صح
انا بحببك اوي والله
ترفع راسها الي عينيه تري رده فعله
ليفاجئها هو بقبله متملكه قويه ع شفتيها تعلمها رده ع كلامها فهو يحبها لا بل يعشقها عشق ابدي
تشعر بيده تعتصر خصرها
وقبلاته تنتقل ع فمها من اطرافه لمركزه لينهيها بقبله شغوفه
ويسند راسه ع راسها ينظر لها بعشق فمن يقول ان هذا الرجل يعشق طفله وتغير عليه
يري حمره خديها وخجلها من قبلته المفاجئه
لتنظر للاسفل
يرفع وجهها باصبعه.ايه زعلانه عشان بوستك ادايقتي
لترد هي عليه بخجل وتقترب من شفاهه الرجوليه
تقبله قبله خفيفه مثل الفراشه
ليعلم انها تحبه وتوافقه
لترفع وجهها وتجري نحو غرفتها
وتقول بضحكه خجوله قبل ان تغلق باب غرفتها
ورد.ع فكره الدكتوره قالتلي اني هخف بعد اسبوع استعد بقا عشان متكسفناش
لتغلق لباب تداري نفسها وخجلها منه
اما هو فيندهش من جراءتها ويضحك من تلك الطفله ويسعده خبر اكتمال علاجها
فهو ينتظره من فتره فهو يعشقها وينتظر امتلاكها بين يديه
ليختمها بصك ملكيته
…………………………………
اما عن روح بعد كلامها عن ورد وانتهاء هذا الحديث مع صخر
تذكرت مشكله موجه لتهاتفها لتطمئن ع حالتها .
موجه.الو ايوه ياروح وحشتيني
روح.وانتي ياحبيبتي اكتر
صحيح احكيلي عملتي ايه
لترجع موجه بذاكرتها لذلك اليوم بعد محادثتها لروح
تفكر بخطه في جعله يغير عليها فهي تاسفت له كثيرا
ولكن لاجدوي من اسفها
فهي سستلاعبه
فلاش باك…….
يخرج من مكتبه لايعرف ماقالته لها روح
جعلها سعيده لهذه الدرجه بعد بكاءها وكانه اصتلح عليها
يخرج من مكتبه ويمر امامها ولاول مره تراه بعد الخصام
ولا تحدثه ولا تترجاه لمصالحتها
بل لاول مره تضع رجل ع رجل ولا تعطي له اي اهميه
قال هو بكبرياء.انا مروح هتيجي معايا
هي.لا روح انت انا لسه مخلصتش
اما هو فتمتلكه الدهشه
اهذه من كانت من ثواني تبكي بشده وتقول انها تحبه وتغير عليه وتتمني فعل اي شئ لمصالحته وانعا فعلت ذلك لانها لاتريد اي من النساء الاقتراب منه
هو.شغل ايه الي لسه مخلصتهوش انا مدتكيش شغل
هي .بصراحه مليش مزاج اروح دلوقتي
هو.لا يالا عشان اوصلك وعشان عايزين نتفق هنعمل ايه
في حياتنا عشان نخلص
هي.لا مانا فررت خلاص اننت مش قادر تسامحني ع غلطخ مكنتش اقصدها
وانا اعتذرتلك كتير وشكلها كده مش بفايده
لتكمل بجمود وثقه.فانا لقيت اننا نطلق حل مناسب
ماذا تقول هذه التافهه اتقول بكل سهوله انها تريد الطلاق
بعد ان كانت تترجاه وتقول انها تحبه
وهو لايعطيها اي اهميه
فهل انقلب السحر ع الساحر في لحظه فماذا قالت لها هذه الروح
اسر.امممم ماشي عايزه تطلقي وده من امتي
موجه.ده حل مريح ليا وليك انا وانت
احنا عمرنا ماتفقنا وحتي جوازتتا كانت غلط وانت مش مستحمل تفاهتي وغلطاتي
وانا كمان مش مستحمله تحكمك
اسر بغضب.نعم ياختي تعرفي لولا اننا فالشغل كنت عرفتك شغلك
انتي هبله يابت عندك انفصام فالشخصيه
شوبه تبقي هتموتي وتصالحيني وشويه عايزه اطلق
انتي يابنتي لسه عامله مصيبه ايه مبتحسيش
ليمسكها من هذه الذي ترتديه خلف رقبتها لتصبح مثل الارنب
في يديه
يمسكها بهذا المنظر المضحك ويخرج بها اما الموظفين ليضحكوا من هذا المنظر الغريب
لياتي موظف فالوقت الخطا ويقف امامهم
بل ويحادث موجه
م.حضرتك مش كنتي قولتيلي هتقعدي معايا نخلص حاجات
امال رايحه فين
انا خلصت شغلي الاساسي وفضيت
ليلكمه اسر في وجهه ماذا يقول هذا التافه يواعدها ع الجلوس معها بعد العمل الرسمي
اسر.غور من قدامي
فهو يعلم انه ليس خطاه بل خطا تلك الارنب الذي يمسكه بيده
جعلته يتخلي عن وقاره ومركزه ووثباته امام العاملين
ويظهر بهذا المظهر غير اللائق
ويجعل المموظفين يضحكون ع مظهرهم امامهم
وصلوا لمنزلهم.لتجري ع غرفتها
وقبل ان تغلق الباب.ع فكره روح قالتلي ان في حد متقدملي
يعني لو عايز تطلق عادي
الف واحد يتمناني بجناني اللي مش عجبك
ماذا قالت تلك المتهوره .اننها تريد الزواج بعده من اهر وهويريدها من اين عرفخا وهل هي ستوافق بسهوله عليه
هي زوجته
يقول بغضب.متقدملك ..طب وربنا لوريكي
انتي فكراني ايه طب تعالي بقا
تغلق الباب بسرعه وهي تضحك ع رده فعله
فهي قد اشتاقت لمداعبته وكلامه والخروج من هذا الوضع الصامت الذي كان عليه
قد ارهقها ذلك
اسر.بغضب.افتحي ياموجه
موجه .لا مش انا عامل زعلان خلاص براحتك بقا
وبعدين اانا عايزه واحد يدلعني مش طول النهار خناق
اسر.يدلعك طب لو راجل اطلعي من الاوضه وانا اوريكي للدلع اللي ع حق
لينتهي اليوم وهي تغلق بابها وسعيده بما حدث من تطورات
اما هو يرتاح من تعب اليوم
ويفكر بتلك المجنونه التي تؤرق يومه لا يعلم متي ستنتهي لعبه القط والفار هذه
………………………………….
بعد هذا الاتصال
تكلم صخرر مع روح لتساعده في ازاله هذا الجهاز
الصغير الموضوع
في النجفه الموضوعه في السفف فوق السرير حتي
لايلا حظه احد
صخر.روح خلصتي موبايل
روح .ايوه عايز حاجه
صخر.ايوه تعالي ساعديني
تدخل من الشرفه الي الغرفه لتجده واقف ع السرير
ويحمل كرسي ويضعه فوق السرير
روح.اساعدك فايه انت بتعمل ايه
صخر.بشيل البتاع ده اللي فيه فضايحنا كلها
روح. بتاع ايه.مش فاهمه
صخر.ده بيسجل كل حاجه صوت وصوره وتجيلي غ اللاب او الموبايل
روح.نعم يانهار اسود يعني كل اللي قلته انا وانت وامبارح اتسجل
صخر.بالظبط تعالي بقا ساعديني نفكه
روح .طب ليه انت بتعمل كده انت شاكك فيا
صخر.لا طبعا انا بعمل كده فكل حته بروحها وفكل مكان موجود فيه او يخصني
عشان لو اي حاجه حصلت اعرف فساعتها شغلتنا مش سهله
روح.نعم ياخويا يعني انت حاطت البتاع ده فاوضتي اللي فمصر
صخر.طبعا وايه المشكلع
روح.يخرب ببتك يانهارك اسود
ليبتسم بخبث.ليه هو في حاجه ولا ايه
روح.ده حاجات
لتتذكر ماحدث بعد ان عرفت بالغرفه السريه في غرفتها
يانهار اسود
صخر في ايه بس
روح.بالله عليك ياشيخ ماتتفرج عليه وتجيبه ماتفتحه
مش انا قولتلك كل حاجه متفضحنيش بقا وتفتحها وتجيبهالي او ترميها
صخر بضحكه جذابه من حاله الذعر التي اصابتها .خلاص خلاث ماشي اهدي
روح.لا اوعدني دي حياه او موت
صخر بضحك.اوعدك
انما هو من حالتها عزم انه يجب ان يري ماذا تخغي في هذا التسجيل وتخاف منه للغابه
فهو يشتاق لمعرفه مايفزعها لهذه الدرجه
صخر.طيب يلا تعالي امسكيلي الكرسي عشان ماقعش
روح.هههه مايقع الا الشاطر يابتاع المخابرات امال
حبال ايه اللي بتتدربوا عليها
اطلع ياخويا
يضحك هو ع كلامها ماعلاقه الحبال بكرسي ع سرير
تمسك هي الكرسي جيدا
ويصعد هو ع الكرسي ويفك ذلك الجهاز ويحاول النزول
صخر.امسكي لكرسي كويس عشان انزل
روح حاضر
لتتشبث هي بالكرسي جيدا ويبدا بالنزول
ولكن ثقله هو الكرسي كان كثيرا عليها
لتهتز هي والكرسي ويسقط هو من عليه
ولكن يسقط عليها ع هذا السرير
وتلامس شفتاه شفتيها غصبا ليس قصدا
وكانها مشيئه من الله
↚
يهتز الكرسي ولا تتحمله روح فوزنه ثقيل جدا وهي
ضعيفه ووزنها اخف منه بكثير ليختل وزنها فتقع
ع السرير ليقع هو فوقها بعد ان اختل توازنه
لتتلامس شفتيهم بدون قصد
فاول مره تشعر بملامسه شفاه رجل لها وليس في احلامها
بل حقيقه وليس اي رجل فانه فارس احلامها الذي كانت
دائما تنتظر حضنه وقبلته في منامها لتطمئنها وتبعث
لها الامان
اما هو فبالفعل اول مره تاتي بدون قصد منه فهذا من فعل
القدر
ولكن ماأجمله القدر عندما يقف بجانبه ويجعله يلمس تلك
الشفاه العنيده ولكن وهي تعي كل مايجدث
ليست نائمه ككل مره
فليري رده فعلها……
ينظر لها يجدها ثابته في مكانها لا يفهم بماذا تفكر اهذا
اغضضبها ام اعجبها ماذا بها…..
ليقول بصوت عابث.ايه هو الموضوع عجبك ولا ايه
تفيق هي من افكارها ع صوته
لتبعده عنها بسرعه بقبضتها وتقف
وتقول بعصبيه.ايه ده انت متخلف ازاي تعمل كده
يقترب منها بعصبيه.اولا انا مش متخلف
ثانيا دي غلطتك ياهانم انا قلتلك امسكي الكرسي كويس
كان ممكن تتفتح دماغي بسببك
وبعدين تحترمي نفسك وانتي بتتكلمي مش معني اننا اتكلمنا شويه براحتنا. تاخدي عليا وتشتمي الزمي حدودك
لتقول وهي تبتعد.انا عارفه حدودي كويس ياريت انت الي
متتعداش حدودك
يريد ان يخرج من هذا الموقف والكلام الذي ظهر عليها الحزن
ليقول لها بمكر وخبث وهي توليه ظهرها وتبتعد
هو بابتسامه بخبث.وبعدين مش جايز انتي الي كنتي قاصده
انتي الي كنتي ماسكه الكرسي مش انا
تلتف له مسرعه بغضب ماذا يقول انه تقصد ان تقبله
تقترب منه مسرعه وتشير باصبعها اما عينيه
روح.نعم يابابا ليه من حلاوتك
ولا انا لايهمني ظابط ولا هباب واحترم نفسك معايا واعرف حدوك انا مبطيقكش تقربلي هخليك تت….
ليضحك هو بصوت عالي ع تغير حالها من العصبيه الي الخجل فاخر كلمن
صخر.هههههههه تتت ايه ماتقولي
روح.ولا انت مش مظبوط
صخر.انتي اللي مش مظبوطه من يوم ماعرفتي
انا انا فالمخابرات وحلو مش عجوز وكل البنات تتمناني وااولهم مايا وعرضت عليا اوضتها كمان
يبقي ممكن انتي الي كنتي تقصديها صح ولا ايه
ابتسمت.هو انا لو ضربتك دلوقتي هتعلم صح
دانت ممل وثقيل مش حاسس بنفسه
بص انا هخلص من ثقالتك وهتهبب انام عشان ابقا فايقه
لسهره بليل عشان ميضحكوش عليا ويسقوني حاجه اصفره زي ناس ياراجلي
نظر لها نظره غضب هي تلمح ع يوم ماشربت الكاس بدلا منه
لتضحك هي بصوت عالي فيزداد غيظه
فياخذ مخده ويرميها بها
روح.اه ههههه معلش متغاظ يعيني
صخر.نامي نوم لظالم عباده ياشيخه
لتاخذ هي قسط من الراحه اما هو يفكر ماذا سيحدث في تلك السهره
………………………………………….
اما عن ساره التي بدات فالاهتمام
بامور البيت فبدات تتعلم من برامج الطبخ من اليوتيوب
وبدات وتعتني بنظافه بيتها
فهي تقنع نفسها انه لايجب ان يتركها هو هي لاتريد ذلك
ولكن يجب ان تجعله يتمني البقاء معها ويري
بها فتاه احلامه
ثم تفكر بعد ذلك هل تتركه ام لا
دخل زياد ذات يوم الي منزله ليجده نظيف ع غير العاده
بل ليس نظيف بل انه زاهي كمنزل عروس
ليس منزل كان يعيش به رجل عاذب بمفرده
زياد.ايه النضافه دي هو فيه عفاريت ولا ايه
وهي راحت فين
يدخل غرفته يجدها فزعت واخفت شئ وراء ظهرها
يضحك هو ع فعلتها
اما هي فكانت تقرا عن الطبخ ومهام الست الاساسيه فالمنزل
ولكن لاتريده ان يعرف اننا تفعل شئ لتنال اعجابه
فهي تراه كثير ع كرامتها
زياد بضحكه عريضه وصوت عالي.
متخافيش مش هقولك بتتفرجي ع ايه جايز بتتفرجي ع حاجات
للكبار فقط
ليغمز لها بوقاحه
لتصطنع عدم الفهم يعني ايه
اما هو فيعلم انها تصطنعه ولن فليجاريها فهو احب الي قلبه
ليقضي ليله عشق معها جديده
زياد.هههههه هقولك بعد شويه
ساره.طيب
زياد.بس قوليلي مين الي نضف البيت كده
اكيد جبتي وااحده صح
لتقول له بعدم اهتمام وهي تصطنع تقليم اظافرها
وكانه شئ معتاد عندها ليس لاجله
ساره.لا انا لقيت البيت متوسخ اوي فنضفته كنت فاضيه مش لاقيه حاجه اعملها
انت ازاي عايش فيه كده
زياد بضحك.لا ياراجل
ههععه معلش هبقا اتجوز واحده تنضفهولي
تصمت وتبدا في تقليم اظافرها مره اخري حتي تخفي غضبها
من كلامه الجارح لها
وكانت ترتدي قميص من اللون الاحمر القصير وتضع الروب
بجانبها لكي تثبت له انها ست بيت من الطراز الاول
تفعل كل افعال المنزل ووفي نهايه اليوم ترتدي افضل الثياب لزوجها
لينظر لها فيجدها مغريه لدرجه لاتقاوم
زياد بخبث.طيب تعالي اقولك بقا يعني
ايه حاجات للكبار فقط
يقترب منها حتي تلفح انفاسه رقبتها واخذ يقبل رقبتها
بكل رقه ونعومه ويجذبها لعالمه الوردي
ساره.اه فهمت قصدك كده
لا انا مش عايزه لتبتعد عنه
فيزفر هو بضيق فهو قد بلغ اقصي اثارته معها فهو يحبه
زياد.بعد ان ابتعد.ليه بس
مش كنا بطلنا كسوف
لتذهب لتنام في سريرها.مش كسوف بس خلي بقا العروسه الجديده هي اللي تعمل معاك كده
فكان يجب ان توبخه وتحزنه ع كلامه عن تلك العروسه معها
زياد.ليه بس كدن انتي حاجه وهي حاجه امال البيبي هيجي
منين بس
ساره.معرفش سيبني انام بقا
اما هو غيزفر بضيق وهي تضحم لنجاح خطتها في معاقبته ع كلامه وحاي يعرف قيمه من معه
………………….. ..
اما بالنسبه لتلك الموجه المجنونه كموج البحر بهياجه وهدوءه
اوقات اخري
ظل اسر طوال اليووم ينتظرها لتخرج ولم ينم بل ظل يفكر بها وبافعالها فمن المممن ان يخسرها وتنقلب لعبه تادييها ضدها
من الغرقه ليعاقبها ع كلامها وانها سوف تتزوج غيره
اما هي فنامت لعلها تقابل يوم غد ولكن وهي سعيده
بانه خرج عن هدوئه المعتاد بل وظهرت غيرته
فماذا تريد اكثر من هذا
وماذا يفعل ايضا بعد خطتها للغد
اتي الصبا ح ……………
خرج هو ليذهب لعمله بالجامعه بعد ان فقد الامل
في ان تخرج من غرفتها
ولكن ذهب بملابسه التي ظل بها منذ امس
ولم ينم او ياكل منذ امس
ذهب وقد اتعبه التفكير
سمعت هي صوت غلق الباب فعرفت انه خرج للذهاب
الي الجامعه
لتخرج بعد بدقائق وهي بكامل اناقتها وتذهب خلفه
لتنفذ فكرتها في استكمال الخطه
وصلت للمدرج فوجدته يقف ولكن منظره ييظهر
عليه الضعف ولكن لاتعرف لماذا
ولكن تتجرا وتصعد الي المنصه وتاخذ
منه المايك
فاندهش هو ممن فعلتها
اسر.انتي بتعملي ايه يانسه
لتنظر له بابتسامه سخيفه تقول له ام يصمت
لتستكمل مابداته وتتحدث امام الجميع
موجه.بصواا ياجماعه انا موجه طبعا كلكوا عارفني
اشهر من نار ع علم ههههههههه
طبعا اذا مكنتوش تعرفوا اني زميلتكم فانتو اكيد تعرفوا
اني زوجه دكتوركم المبجل
اسر.موجه الكلام ده مفيهوش هزار انتي بتععملي ايع
موجه.ثانيه بس يادكتور
انا جايه اعذر للدكتور عن الكلام االي قولتوا فحقه ووصلكم
طبعا الكلام ده مش حقيقي انا بس كنت بهزر
بس تقرييا الهزار قلب جد وانتو صدقتوا
فانا بعتذر تاني للدكتور المحترم عن الي انا عملته
لتجد وجووه كثير من البنات رجعت لها الابتسامه
او زادت اتساعها
موجه بغضب.متضحكيش اوي كده انتي وهيا
اما هو كان يتابع كلامها بغضب ماذا تفعل هي تظهر امامهم وتقلل من نفسها وتجعل كرامته تعود له
فلماذا هو لم يطلب منها ذلك
فبدلا من ان كانت هي المذنبه اصبح هو المذنب فحقها بانه صفعها ع وجهها فقد انقلبت اللعبه فجاه
ولكن ماذا تقول
موجه.وانا يجماعه اللي فيا المشكله زللاسفف فاخللاقي فعشان كده الدكتور وانا قررنا اننا هننفصل
ليبتسم وجوه الشباب الين طالما حلموا بها كفتاه لاحلامهم
فهذا الحلم قد تجدد حاليا في قلوب الكثير منهم
ليري ذلك هو ع وجوه الشباب وايضا كلامعا بالانفصال ماذا تقول هذه المتخلفه المتهوره
ولكنه يشعر بالدوار الشديد فهو لم ياكل او ينم ليله امس
ولكن يتممالك نفسه ويتقدم اليها وياخذ المايك
ويقول لهم ان المحاضره انتهت
قبل ان تبتدا من الاساس
ليخرج كل من كان بالمدرج
اما هي فتحاول اللحاق بهم لتجده يمسك بيدها بقوه
زياد.ايه الللي انتي قولتيه ده مين اللي طلب منك ده
او قالك تعملي كده
موجه.انا حره بصلح منظرك اللي بوظته ممكن تسيبني امشي بقا
زياد.طب وبالنسبه للانفصال ده مين قال اننا متفققين
موجه.الله مش تنت عايز تسيبني وانت كمان عرفت ان الحياخ مع بعض صعبه يبقي متفقين
زياد.انا انا
موجه.ايه القطه كلت لسانك ولا ايه
ولكن هو قد ازداد الدوار عليه وفجاه لم يشعر بشئ مما حوله
اما هي رات سقوطه ارضا اما عينيها
لتفزع هي وتضع مسرعه يديها تحت راسه حتي لايصاب
ليستقر ارضا
لتصرخ هي مناديه لطبيب الكليه لفحصه………..
………………………………………
اما عند همسه ومراد يعيشون حياتهم
بشكل طبيعي ولكن غيره همس الشديده
هي ماتؤرق عليهم حياتهم
لياتي الخناقه المعهوده لكل يوم وهي من ستقيم الليله
فانها سمعته يتحدث في نصف الليل ولكن لم تتبين
حديثه لمن او مع من
همسه.استني هنا قبل ماتنزل الشغل
مراد.ثانيه واحده
ونبدا الان الفقره الصباحيه فقره الغيره والنكد
وعكننه المزاج
مع المعكننه القديره همسه وبرنامج عكنني شكرت
اتفضلي ياهانم كملي فقره النكد بتاعه كل يوم
انا زهقت وانا الي كنت فاكر الجواز معاكي كله هيبقي
حب ودلع اتريه طلع كله نكد زهقتيني
همسه.انا كل ده ع فكره انا مش كده
هو كل الموضوع عايزه اعرف كنت بتكلم مين امبارح
اتفضل قول من غير نكد اوعصبيه
مراد.طيب كنت بكلم المخرج بتاع الفيلم بنتفق ع حاجات
همسه.لا ياراجل وانا صدقتك كده
مراد.وانا اعملك اايه يعني مش سالتي وانا جاوبت
همسه.يبقي اكيد كنت بتتكلم تتفق ع البطله واختارت واحده
معينه صح اختارت مين عايزها تبقي معاك
مراد.حسبي الله ونعم الوكيل انا كان مالي ومال القرف
ده ماكنت فحالي منثل مشهور عاذب عايش براحتي
مفيش نكد انا الي جبته لنفسي حاجه تقرف
همسه.انا حاجه تقرف ماشي مانت اكيد شايف حد جديد
عشان كده بقيت اقرف صح
ليخرج من الباب ويصفعه خلفه
مراد.دي مش عيشه دي
لتبكي هي كعادتها كل يوم بعد ذهابه بعد الخناقه لمعتاده
↚
تبدا السهره المسائيه في احدي النوادي الليليه
تنزل روح كالملكه وهي تتابط ذراع صخر
ترتدي فستانا من اللون الاحمر الزاهي ينسدل عليها
بطول قامتها تظهر كجمره النار المتحركه وشعرها
الاصفر المنسدل ع ظهرها بحريه مع مكياجها الرقيق الهادئ
الذي يبرز جمال عينيها وينحت اددق تفاصيل وجهها الجميل
ولون شفتيها الاحمر الجرئ كلون فستانها
وتبتسم ابتسامتها المعهوده التي تكون سبب في جذب
الانظار اليها فهي مثل جنيه جميله
اما عن صخر ببدلته السمراء الانيقه المعهوده والكرافت الاحمر
لون فستانها
ولكن يخفي بداخله غضبه من ملابس تلك الروح التي طلب منها تغيرها ولكنها ابت ان تغيرها ولو اصر فاننعا لن تنزل تلك
الليله من الاصل
وبالتالي فتضيع عليه الصفقه او بالادق الغمليه السريه
التي اتي من اجلها
ولكن هاهو يتمالك اعصابه وهو يري نظرات كل من بالملهي الليلي لها ياكلونها باعينهم الجائعه نعم ان جمالها فاتن
هاهو ققد اعترف لنفسه بانها جميله ولكن لايحق لاحد ان يراها
فهو اعترف اعتراف اخر بداخله انه يغير وبشده عليها
ولكن لايستطيع التصريح بذلك
يتذكر محادثته معها قبل النزول
فلاش باك.......
تخرج هي بعد ان اتمت ملابسها ككامله ومكياجها
لينظر لها كالمغيب من جمالها اهذه من كانت معه منذ قليل
يقترب منها ولكنه ينساق ليس بارادته الاقتراب
صخر وهو هائم كالمغيب في جمالها.ايه ده انتي مين
لتضحك هي وتخفض راسها خحلا من تلميحاته بجمالها
صخر.انتي حلوه كده ازاي
روح.ههههههه صخر انت مالك في ايه
صخر بعظ ان استعاظ وعيه وابتعد.انتي هتنزلي كده
روح.اه مش لسه قايل اني حلوه
صخر.اه حلوه لجوزك مش للناس
روح.مش هتكلم فحكايه جوزي دي عشان انت عارف اصلها
ثانيا وفيها ايه اما انزل كده
صخر بعصبيه شديده.لا طبعا انا مسمحلكيش تنزلي كده قدامهم
روح.انا مباخدش اذنك ومش هنزل الا كده وانا ملمتي مبغيرهاش
ده انا بقالي ساعتين بجهز نفسي
صخر.وانا مليش فيه ادخلي غيري رد فعلي مش هيعجبك
روح.وانا مبخافش
لتقترب منه بجراه شديده .هتعمل ايه يعني هنزل كده
يقترب ايضا حتي تصبح انفاسه الغاضبه تقابل وجهها.
روح متستفزنيش هتزعلي
روح بعند.انا حره
مان امت جملتها حتي حبش شفتيها الحمرتء الناريه المكتنزه بين شفتيه ليعبر عن غضبه منها عن جمالها عن اثارتها عن اعجابه المكتوم بها
تحاول ان تبعد عنه لتتنفس وتضربه بقبضتها
ولكن لايبتعد يذوق حلاوه الشفاه هذه بعد طلائها بالاحمر لايعلم يعاقبها ع ملابسها او يعاقب نفسه ع حرمان نفسه من تلك الشفاه فالخقيقه وليس بهذه اللعبه
لتبتعد عنه بقوه بعد ان ارهقها بقبلته القويه المتملكه المحبه
المعاقبه لها ع تحديها له
روح.انت حيوان وسافل وهنزل برده كده
لينظر لها برغبه اي انه ع استعداد ان يكمل مابداه
ويتقدم مننا وهو ياكلها بعينيه بهذه الملابس
لتجري ناحيه الباب وتفتحه وتخرج
روح.انا مستنياك يلا عشان ننزل خلينا نخلص
فهي تعلم ان كانت انتظرت كان سيتقدم منها وكان من الممكن ان تقع في شباكه وتستسلم له
ولكن لا ليس هي من تستسلم لرجل
اما هو زفر بقوه فهو بالفعل فقد السيطره ع نفسه من قبله واحده من شفتيها ماذا تفعل به تلك الجنيه العنيده
كما اسماها هو ولكنه شكر الله انها خرجت فالوقت المناسب
ليخرج لها وهو ينظر لها بنظره مختلفه لاول مره
نظره حب ولكن لا يستطيع الافصاح عنه نظره غيره نظره تريد امتلاكها حتي لا يراها غيره
.......عوده من الفلاش باك....
صخر.بجديه.روح خدي بالك كل واحد هياخد التاني
لاوضته تمام
واوضتهم هما الاتنين فيها مرايه اما بتتفتخ تعرفي تشوفي
ايه اللي بيحصل فالاوضه التانيه تمام
وطبعا زي ماتفقنا بعد ماتاخدي المعلومات هتحطيله المنوم
فالكاس بتاعه وتطلعيي تمام
روح.ماشي خلاص حفظت طب وانت هتعمل زيي
صخر.انا ايوه
ولكن قبل ان يكمل اراد ان يراوغها
ياروح انا عادي انا راجل مش هخسر حاجخ لو قضيت ليله معاها
صخر.اه عشان راجل طفس
صخر بضحكه مكتومه.اهم حاجه خدي بالك من نفسك
روح بنظره مرتبكه .ربنا يستر
يمسك يدها يطمئنها ولكنها زادتها ارتباك لتتقابل عينيهم
التي تفصح عن مافي قلوبهم ولا تستطيع السنتهم البوح به
يتقابل كل من الطرفين
صخر بمايا وحليم بروح
ليرقص كل منهم ع انغام الموسيقي الهادئه
مايا.ايه فكرت فعرضي ولا ايه
صخر بخبث.طبعا ياجميل وهو حد يقدر يرفض الجمال ده
مايا.بحبك صخر واتمني تخبني انا احسن من تلك الروح
صخر.هنشوف كل حاحه الليله مش انتي
برده قلتيلي انك هتدلعيني وانك احسن منها فالسرير
ولا غيرتي رايك
مايا.طبعا حبيبي وهتشوف بنفسك وتقارن
لتضمه اليها بحراه غير معهوده منها تجعله يشمئز من لمساتها له
يلا نطلع فوق بقا ونبقي ع راحتنا
لتاخذه وتذهب لغرفتها
اما عن روح وحليم
حليم.اي ياجميل لسه مارضتش عني
روح.انت اي حد يرضي عنك ياباشا بس
حليم .بس ايه قولي كل طلباتك اوامر
روح.مش كده اصل انا خايفه من صخر انو عارف مركزه
ولو عرف هيبهدلني
حليم .مركز مين متخافيش ده عيل فشغلاتنا دي
تعالي بس وهو مش هيعرف وانا هدلعك
روح.بجد
حليم.طبعا وبعدين هخليكي تعرفي كل المعلومات عن العمليه
اللي هو عايزها وهعرفك ع الراجل الكبير كمان
ولو عرف انك معايا قوليله اني كنت بديكي المعلومات
يعني انتي بتعملي لمصلحته ايه رايك ياجميل بقا
روح.ماشي ياباشا
انا موافقه انا كمان بصراحه كنت معجبه بيك بس كنت خايفه منه
وكمان كنت خايفه مايا تزعل
حليم.هههههههه مايا مين سيبك منها يافرس انت
لتنظر حولها لاتجد اي من مايا وصخر
روح.ابه ده هو صخر راح فين
حليم.هههههن تلاقيه راح مع مايا يعملوا اي حاجه
روح.طيب يلا ياباشا نطلع بسرعه قبل مايجي بقا
حليم.حلاوتك ياابيض تعالي ياجميل
لتذهب معه فهي يجب ان تكون بغرفته بنففس الوقت وهو معها
.............................. ...
في غرفه صخر ومايا
ذهبت هي لتغير ثيابها
اما هو ذهب ليضع لها كاس وله ايضا ولكن ماء ليس له اي مففعول
لتاتي هي اليه ترتدي قميص من اللون الاسود القصير الي الفخذ يظهر منها اكثر مايخفي
وفتحه صدرتظهر اكثره ليعطيها مظهر جرئ لا يقاوم
ولكن انه صخر ضد النساء لايشعر بها لا يراها
تتقدم منه باغراء ليضحك لها غصبا ويناولها كاسها
لتشربه ويتناول هو كاسه من المياه العادبه
وبعد كاسين او ثلاثه بدا يتحدث اليها
صخر.قوليلي بقا حليم ده بيعين ملفاته المهمه فين
مايا بسكر.هههههه حليم ده اهبل كل صفقاته المشبوه
حاططها فشنطه سمره بياخدهاا معاه فكل حته بيروحه
وعاينها جوه فمكتبه
ههههههه يعني انا لو عايزه اسرقه هاخدها فاي وقت
بس اديني بستفاد منه
صخر.طب والراجل الكبير.انتي تعرفيه
مايا.ياااااه طبعا دانا يما روحتلهم
صخر.هو اسمه ايه
لتقع بين يديه فيحملها ويضعها بالسرير ويضرب يديه بالحائط
فكان يجب ان يعرف الاسم ولكن انه عرف معلومه عن ذلك لحليم الذي يكرهه ليس لتجارته فقط ولكن لانه تعدي ع حقوقه وهي روح
ليذهب لتلك المراه ويفتحها ليري مايحدث بتلك الغرفه
........................
اما عند روح
ذهبت معه لغرفته وهي ترتعب من داخلها فلاول مره تدخل غرفه رجل بمفردها وهي لاتامنه فهو من نفس صنف ابيها
روح.وهي تقترب منه وتتراقص ع الانغام معه
بص بقا قولي المعلومات الاول عشان لو حصل
اي حاجه او صخر جه ابقا انا فامان وبعدين نقضي ليلتنا سوا
حليم.ههههه ماشي ياقمر هقولك بس انا اضمنك منين
روح.وانا هروح فين ياباشا وبعدين انا ممان عاوزاك
عارفاك اجمد من صخر
حليم.ماشي يافرس
حليم.بصيي ياستي الراجل الكبير البي هتقبلوه هنا اسمه
حامد البحار ده اصلا مصري وهتقابلوه بكره الساعه خمسه
هيبقي معاكم فلوس الشحنه وهو هيبقي معاه عينه
من السلاح فشنطه سمرا
هتقابلوه فمطعم ماليزا الساعه خمسه
وهو متخفي فشكل جرسون وع فكره جوزك عارفه كان قابله كذا مره لما جيه هنا وانا قلتله اني بتعامل معاه فالمطعم لانه الجرسون الوحيد الي مصري وفاهمنا
بس ميعرفش انه البوص الكبير بس كان لازم اخلي البوص يشزفوه قبل ماشتغل معاه بس البوص لنا شافه عجبه
شخصيته واشتغلت معاه ع خفيف بعد اول سفريه دي
ولما لاقيناه تمام بدانا هنديله المرادي
اول شحنه كبيره نندخلها مصر
هتبدلوا الشنك هو ياخد الفلوس وانتو تاخدوا نسخه من السلاح تجربوه تمام والدفعه التانيه من الفلوس بتدفوعها بعد ماتتاكدوا من جوده السلاح تمام
وجوزك عارف ابياقي
كده انا تمام ياقمر تعالي يلا بقا
روح.طيب هعملنا كاسين فصحتك ماشي
لتضحك بدلال
ليتحمس هو
حليم.ماشي
ليذهب هو يطفي انغام الموسيقي
اما هي تضع كاسين وتضع الحبه المنومه في الكاس الخاص به
روح.اتفضل
ليشربه ويضمها اليه يسرعه وهي تحاول عدم التجاوب معه
ويضع شفتيه ع رقبتها ويحرك يديه ع جسدها بجراه
تجعلها تقشعر بل ويلمس شفتيها بشهوه غصبا لتمتعض
ملامحها وتريد افراغ مابداخلها
كل هذا امام هذا الصخر
يريد ان ياخذه من رقبته ويقتله كيف يتجرا ع لمسهابهذه
الطريققه
اما هي تستاذن قليلا لتغير ثيابها فالحمام
لتدخل وتحمد ربها ع هذه للفكره
لتخرج بعد دقائق تجده ذهب فالنوم
لتذهب للمراه تري مايفعل هذا الزوج مع مايا هل يعاشرها بالغعل اهة بهذه الاخلاق
يراها هو وهي قادمه للمراه يغلقها سريعا ويذذهب ويجعل مايا اسفله ويصبح فوقها
فهو يغلم انها تريد ان تعرف مايفعل ويقبل خدها
لتزفر بقوهه وتلعنه في سرها ماذا يفعل هذا للغبي
اتعجبه بالفعل هذه النعججه
لتخرح من غرفتها عازمه ع توبيخه حتي لو كانت مايا حاضره
فماذا يفعل اليس هو من اعجب بها منذ قليل
يجب ان يحترمها حتي لو لم يكن زواج حقيقي يجب لن يحفظ
كرامتها
لتفتح باب الغرفه وتدخل بكل عصبيه
اما هو يصطنع عدم الشعور يها ويستمر في تقبيل مايا
النائمه
لتندفع نحوه وتمسكه من قميصه تجعله يقف ع ارجله
روح.انت بتعمل ايه ياحيوان انت هو ده الي اتفاقنا عليه
صخر.انا راجل قولتلك انا حر
روح.زي ماحترمتك المفروض تحترمني
صخر.وانتي ايه الي مدايقك
روح.معرفش هو كده وخلاص
ليضحك هو
وتجري هي سريعا الي غرفتهم ليلحق هو بها
ليجدها تستفرغ كل مابمعدتها وهي مجهده
ليلف يديه ع خصرها ويساعدها
صخر بقلق.مالك في ايه اتكلمي الراجل ده سقاكي حاجه انطقي
اما هي بعد ان انتهت واغتسلت وجلست لت تاح بعض ان وضعت بعض العطور عليعا
صخر بعصبيه وقلق من حالتها.ماتنطقي فيكي ايه اخلصي
اما هي فماذا تقول انها وصلت لتلك الحاله بسبب قبلته المؤرفه لها بسبب رائحه فمه المليئه بالخمر ولتي لامست فمها
ماذا تقول له
روح.مش عارفه ايه الي حلي سيبني بقا
صخر.انطقي ياروح ماتجنتيش عليكي
قولي سبب الي انتي فيه ياما هجيب دكتورانا مبهزرش
ممكن لو شربك حاجه تموتك
روح بارتباك.لا اطمن انا مشربتش حاجه اصل ده بسبب
انه ........
ليقترب منها ويمسكها من ذراعها مشجعا لها ع الحديث
صخر.بسبب انه ايه
لتزداد حمره وجهها وتقول بصوت هامس
روح.بسبب انه باسني
لينظر لها بدهشه من تصريحها
لتنظر هي تجد تعبيره الدهشه لتكمل كلامها بجراه
روح.اصل ريحته خمرا وطعمه لسه ع شفايفي وماروفه مش عارفه اعمل ايه ومكنتش عا فه اقلك ايه الصراحه
بس معدتي مقلوبه حسه انه لسه بيبوسني
اما صخر ينطلق ضاحكا اكل هذا من قبلته......
ولكنه يمتعض وجهه من كلامه الاخير مازالت تشعر بطعم قبلته وهذا مايسبب غثيانها
نعم فليعالجها سريعا وهو احب مالديه
صخر.خلاص انا هعالجك متكسفيش كده هههههههه
روح.متضحكش.بجد طب معاك علاج هاته بسرعه عشان تعبانه
صخر بابتسامه خبيثه.حاضر
يقترب منها لتعود هي للخلف.ايه في ايه ماتحيب العلاح
صخر وهو يقترب اكثر.مانا هديهولك اهو
ترجع هي الي الخلف حتي تصطدم بالحائط.انت هتعمل ايه
صخر وهو يقترب اكثر وواكثر حتي اصبح امام شفتيها
صخر..ايه هغير طعم شفايفك
روح.لا انا...
لم تكمل اعتراضها ليقترب هو بانفاسه ع شفتيها ويلمس شفتيها ولكن برضاها هذه المره يقفل كل انش من شفتيها
بل ويشعر بمذاقه بين شفتيه
يقبلها بحراره وقوه وتملك ويتعمق في قبلته وكانه كان ينتظرها
يقبل جانب فمها وينطلق الي وجهها ورقبتها
صاعدا الي فمها مره اخري
لياخذه بين ذفتيه يتذوق حلاوه هذا الكريز بل ويتركه ويعود ليقضم كل انش من شفتيها جعلها تتاوه ويمتص طعم الكريز منه
ليبتعد بعد ان ترك اثر ع شفتيها المنتفخ من قبلاته الشديده المتملكه التي ازالت اي اثر قبلها
اما هي فلم تشعر بعد ان نطقت كلمه لا الا انها تحلق بالفضاء بين شفتيه تتذوق العشق لاول مرخ بين احضان دافئه شعرت بقبلاته الهاسقه المتنلكه لاتعي مايحدث وكانها نائمه
وعندما اتعد كانت لاتريده ان يبتعد
ولكن افاقت لما حدث بينهم وشعرت بنفسها بعد غفلتها بين يديه
لتفتح عينيها تتلاقي بعينيه الدافئه............
....... . .. ..
اماعند اما عند ورد فاستمرت ع العلاج عند
هذه الدكتوره ورائد ينتظر شفاها بفارغ الصبر
عاد رائد من العمل ليجدها تجلس تكتي مفالها الصحفي الجديد
من مقالاتها المعتاده
ولكن الغير معتاد انها كانت ترتدي قميص نوم الي قبل الركبه
بقلبل كانت تجلس به
وعزمت ان تغيره قبل ان ياتي من العمل
ولكن انه اتي مبكرا وهي لم تشعر بدخوله
ليقف هو امامها ينظر لها برغبه وحب ولكن هو يعلم ان باقي
جلسه ع شفائها
اما هي لم تعي ماترتدي وانطلقت الس احضانه ترحب به ككل يوم
ورد.وحشتني اوي
ليعتصرها هو باحضانه ويهمس لها باذنها
رائد.فاضلك كام جلسه
لتخجل هي من تلميحاته.واحده
ليبتعد عن احضانها .وينظر لها وهو يتحكم باعصابه ونفسه
رائد.امال ايه اللي انتي لابساه ده
لتنظر لنفسها وتتذكر انها ترتدي ذلك ولم تبدله
لتجذب الغطاء عليها سريعا تداري نففسها
ورد.انا اسفه اصل انا كنت هغيره قبل ماتيجي
بس انت جيت يدري
رائد.طيب انا هروح اغير هدومي ع ماتغيري
ليتجه الي باب الغرفه
لترفع الغطاء وتذهب اليه مسرعه
ورد.رائد انا اه مكانش قصدي بس انت جوزي اصلا وده عادي والمفروض اتعود ع كده قدامك
رائد وهو يتحكم بنفسه بصعوبه .ايوه بس مش دلوقتي بعد لجلسهه الاخيره
ورد.اللع انت حتي مقولتليش اي حاجه هو انا مش حلوه فيه
انا كنت فاكره لما اول يوم هتشوفني حتي لو بعد الجلسه هتعجب بيا
ليظهر ع وجهها الغضب
ليقترب هو منها
وويقترب بانغاسه من رققبتها ويقبلها.حلوه بس دانتي فتاكه ده حرام كده والله انتي عايزه ايه مني اتهور دلوقتي يعني
لتضحك هي.لا انا واثقه فيك اكتر من نفسي انا بحبك اوي
ليفرح بكلامعا ولكنه يجذب الروب من جانبها
ويغطي جسدها به.
ليقول لها بهمس مغري باذنها.بس انا واثق فنفسي
ويقبل جانب فمها برومانسيه شديده
يبتعد هو.يلا حضري الغدا
هي.رائد استني
هو.نعم
هي.هي روح هترجع امتي هي وصخر انا قلقانه عليها اوي
رائد.وانتي ايه الي عرفك الموضوع ده
ورد.روح قالتلي كل حاجه وقالتلي مقولش لحد
بس انا قلقانه اوي عليها
رائد.متخافيش ياحبيبتي صخر هيحافظ عليها كويس متخافيش
ورد.بس انت ليه مقولتليش وخبيت عليا انا زعلت منك
رائد.معلش ياحبيبي ده موضوع سري كشغل انتي عارفه انا مبحبش اعرضك لاي خطر وبخاف عليكي
ورد.اه عارفه طب وروح
رائد.ربنا معاها هي اللي اختارت انشالله ترجع بالسلامه
انا عرفت ان فضالهم يومين ويرجعوا بالسلامه انشالله
ورد.بجد ياريت
ده هو نفسه اليوم اللي فيه اخر جلسه نحتفل كلنا مع بعض
بقا
رائد.نعم اليوم ده بتاعنا احنا بس مش هطبعك من البيت لمده شهر
لتخجل هي من تعبيراته ولكن يسعدها حبه لها وانتظراها كل هذه المده كما يسعدها عوده اختها
.........................
اما عند موجه ذهبت معه للطبيب
الذي نقله بالاسعاف للمستشفي حتي يضعوا له المحاليل
بعد نصف ساعه من وجوده بالمستشفي وبعد وضع المحاليل له وخروج الطقم الطبي من غرفته
الطبيب.حضرتك مين
موجه.انا مراته في ايه
طبيبي.حضرتك دن مكالش بقاله يومين وتقريبا في حاجه حاطه تحت ضغط مستمر ومبينامش وهو ده اللي سببله الاغماء هو عايز راحه بس وهيبقي كويس
وطبعا يبعد عن اي مشاكل
موجه بقلق.طب هيفوق امتي
د.مش عارف ع المحاليل تشتغل والدم يوصل لمخه ربع
ساعه نص كده
موجه.ماشي شكرا
لتدخل له موجه وتجلس جانبه وهو يتعلق به المحاليل لتغذيته
لتفكر اكل ماوصل هو اليه يسببها اهي سبب مرضه ومشاكله وعدم اكله وسقوطه
لتنزل دموعها لاول مره ع حاله
تمسك يديه وتقبها بشفتيها وتجلس بجانبه ومازالت ممسكه بيده
لتبدا تتكلم من بين دموعها
موجه.قوم بقا انا بحبك اوي متسبنيش كده قلقانه عليك قوم بقا انا مقدرش اعيش من غيرك
انا الي وصلتك لكده بحبك بحبك والله انا اسفه قوم بقا متعذبنيش بقا لتنزل دموعها مره اخري وتتوجه
الي وجهه
انا بحبك اوي والله لتقبل وجنته بخفه
وتاتي لتقبل فمه برقه لتثبت حبها
لتفاجا بيده تلتف حولها لتعمق القبله
فقد شعر بها منذ ان دخلت الغرفه ولكن انتظرليعرف اعترافاتها وباقي كلامها
......................
↚
تبدا السهره المسائيه في احدي النوادي الليليه
تنزل روح كالملكه وهي تتابط ذراع صخر
ترتدي فستانا من اللون الاحمر الزاهي ينسدل عليها
بطول قامتها تظهر كجمره النار المتحركه وشعرها
الاصفر المنسدل ع ظهرها بحريه مع مكياجها الرقيق الهادئ
الذي يبرز جمال عينيها وينحت اددق تفاصيل وجهها الجميل
ولون شفتيها الاحمر الجرئ كلون فستانها
وتبتسم ابتسامتها المعهوده التي تكون سبب في جذب
الانظار اليها فهي مثل جنيه جميله
اما عن صخر ببدلته السمراء الانيقه المعهوده والكرافت الاحمر
لون فستانها
ولكن يخفي بداخله غضبه من ملابس تلك الروح التي طلب منها تغيرها ولكنها ابت ان تغيرها ولو اصر فاننعا لن تنزل تلك
الليله من الاصل
وبالتالي فتضيع عليه الصفقه او بالادق الغمليه السريه
التي اتي من اجلها
ولكن هاهو يتمالك اعصابه وهو يري نظرات كل من بالملهي الليلي لها ياكلونها باعينهم الجائعه نعم ان جمالها فاتن
هاهو ققد اعترف لنفسه بانها جميله ولكن لايحق لاحد ان يراها
فهو اعترف اعتراف اخر بداخله انه يغير وبشده عليها
ولكن لايستطيع التصريح بذلك
يتذكر محادثته معها قبل النزول
فلاش باك.......
تخرج هي بعد ان اتمت ملابسها ككامله ومكياجها
لينظر لها كالمغيب من جمالها اهذه من كانت معه منذ قليل
يقترب منها ولكنه ينساق ليس بارادته الاقتراب
صخر وهو هائم كالمغيب في جمالها.ايه ده انتي مين
لتضحك هي وتخفض راسها خحلا من تلميحاته بجمالها
صخر.انتي حلوه كده ازاي
روح.ههههههه صخر انت مالك في ايه
صخر بعظ ان استعاظ وعيه وابتعد.انتي هتنزلي كده
روح.اه مش لسه قايل اني حلوه
صخر.اه حلوه لجوزك مش للناس
روح.مش هتكلم فحكايه جوزي دي عشان انت عارف اصلها
ثانيا وفيها ايه اما انزل كده
صخر بعصبيه شديده.لا طبعا انا مسمحلكيش تنزلي كده قدامهم
روح.انا مباخدش اذنك ومش هنزل الا كده وانا ملمتي مبغيرهاش
ده انا بقالي ساعتين بجهز نفسي
صخر.وانا مليش فيه ادخلي غيري رد فعلي مش هيعجبك
روح.وانا مبخافش
لتقترب منه بجراه شديده .هتعمل ايه يعني هنزل كده
يقترب ايضا حتي تصبح انفاسه الغاضبه تقابل وجهها.
روح متستفزنيش هتزعلي
روح بعند.انا حره
مان امت جملتها حتي حبش شفتيها الحمرتء الناريه المكتنزه بين شفتيه ليعبر عن غضبه منها عن جمالها عن اثارتها عن اعجابه المكتوم بها
تحاول ان تبعد عنه لتتنفس وتضربه بقبضتها
ولكن لايبتعد يذوق حلاوه الشفاه هذه بعد طلائها بالاحمر لايعلم يعاقبها ع ملابسها او يعاقب نفسه ع حرمان نفسه من تلك الشفاه فالخقيقه وليس بهذه اللعبه
لتبتعد عنه بقوه بعد ان ارهقها بقبلته القويه المتملكه المحبه
المعاقبه لها ع تحديها له
روح.انت حيوان وسافل وهنزل برده كده
لينظر لها برغبه اي انه ع استعداد ان يكمل مابداه
ويتقدم مننا وهو ياكلها بعينيه بهذه الملابس
لتجري ناحيه الباب وتفتحه وتخرج
روح.انا مستنياك يلا عشان ننزل خلينا نخلص
فهي تعلم ان كانت انتظرت كان سيتقدم منها وكان من الممكن ان تقع في شباكه وتستسلم له
ولكن لا ليس هي من تستسلم لرجل
اما هو زفر بقوه فهو بالفعل فقد السيطره ع نفسه من قبله واحده من شفتيها ماذا تفعل به تلك الجنيه العنيده
كما اسماها هو ولكنه شكر الله انها خرجت فالوقت المناسب
ليخرج لها وهو ينظر لها بنظره مختلفه لاول مره
نظره حب ولكن لا يستطيع الافصاح عنه نظره غيره نظره تريد امتلاكها حتي لا يراها غيره
.......عوده من الفلاش باك....
صخر.بجديه.روح خدي بالك كل واحد هياخد التاني
لاوضته تمام
واوضتهم هما الاتنين فيها مرايه اما بتتفتخ تعرفي تشوفي
ايه اللي بيحصل فالاوضه التانيه تمام
وطبعا زي ماتفقنا بعد ماتاخدي المعلومات هتحطيله المنوم
فالكاس بتاعه وتطلعيي تمام
روح.ماشي خلاص حفظت طب وانت هتعمل زيي
صخر.انا ايوه
ولكن قبل ان يكمل اراد ان يراوغها
ياروح انا عادي انا راجل مش هخسر حاجخ لو قضيت ليله معاها
صخر.اه عشان راجل طفس
صخر بضحكه مكتومه.اهم حاجه خدي بالك من نفسك
روح بنظره مرتبكه .ربنا يستر
يمسك يدها يطمئنها ولكنها زادتها ارتباك لتتقابل عينيهم
التي تفصح عن مافي قلوبهم ولا تستطيع السنتهم البوح به
يتقابل كل من الطرفين
صخر بمايا وحليم بروح
ليرقص كل منهم ع انغام الموسيقي الهادئه
مايا.ايه فكرت فعرضي ولا ايه
صخر بخبث.طبعا ياجميل وهو حد يقدر يرفض الجمال ده
مايا.بحبك صخر واتمني تخبني انا احسن من تلك الروح
صخر.هنشوف كل حاحه الليله مش انتي
برده قلتيلي انك هتدلعيني وانك احسن منها فالسرير
ولا غيرتي رايك
مايا.طبعا حبيبي وهتشوف بنفسك وتقارن
لتضمه اليها بحراه غير معهوده منها تجعله يشمئز من لمساتها له
يلا نطلع فوق بقا ونبقي ع راحتنا
لتاخذه وتذهب لغرفتها
اما عن روح وحليم
حليم.اي ياجميل لسه مارضتش عني
روح.انت اي حد يرضي عنك ياباشا بس
حليم .بس ايه قولي كل طلباتك اوامر
روح.مش كده اصل انا خايفه من صخر انو عارف مركزه
ولو عرف هيبهدلني
حليم .مركز مين متخافيش ده عيل فشغلاتنا دي
تعالي بس وهو مش هيعرف وانا هدلعك
روح.بجد
حليم.طبعا وبعدين هخليكي تعرفي كل المعلومات عن العمليه
اللي هو عايزها وهعرفك ع الراجل الكبير كمان
ولو عرف انك معايا قوليله اني كنت بديكي المعلومات
يعني انتي بتعملي لمصلحته ايه رايك ياجميل بقا
روح.ماشي ياباشا
انا موافقه انا كمان بصراحه كنت معجبه بيك بس كنت خايفه منه
وكمان كنت خايفه مايا تزعل
حليم.هههههههه مايا مين سيبك منها يافرس انت
لتنظر حولها لاتجد اي من مايا وصخر
روح.ابه ده هو صخر راح فين
حليم.هههههن تلاقيه راح مع مايا يعملوا اي حاجه
روح.طيب يلا ياباشا نطلع بسرعه قبل مايجي بقا
حليم.حلاوتك ياابيض تعالي ياجميل
لتذهب معه فهي يجب ان تكون بغرفته بنففس الوقت وهو معها
.............................. ...
في غرفه صخر ومايا
ذهبت هي لتغير ثيابها
اما هو ذهب ليضع لها كاس وله ايضا ولكن ماء ليس له اي مففعول
لتاتي هي اليه ترتدي قميص من اللون الاسود القصير الي الفخذ يظهر منها اكثر مايخفي
وفتحه صدرتظهر اكثره ليعطيها مظهر جرئ لا يقاوم
ولكن انه صخر ضد النساء لايشعر بها لا يراها
تتقدم منه باغراء ليضحك لها غصبا ويناولها كاسها
لتشربه ويتناول هو كاسه من المياه العادبه
وبعد كاسين او ثلاثه بدا يتحدث اليها
صخر.قوليلي بقا حليم ده بيعين ملفاته المهمه فين
مايا بسكر.هههههه حليم ده اهبل كل صفقاته المشبوه
حاططها فشنطه سمره بياخدهاا معاه فكل حته بيروحه
وعاينها جوه فمكتبه
ههههههه يعني انا لو عايزه اسرقه هاخدها فاي وقت
بس اديني بستفاد منه
صخر.طب والراجل الكبير.انتي تعرفيه
مايا.ياااااه طبعا دانا يما روحتلهم
صخر.هو اسمه ايه
لتقع بين يديه فيحملها ويضعها بالسرير ويضرب يديه بالحائط
فكان يجب ان يعرف الاسم ولكن انه عرف معلومه عن ذلك لحليم الذي يكرهه ليس لتجارته فقط ولكن لانه تعدي ع حقوقه وهي روح
ليذهب لتلك المراه ويفتحها ليري مايحدث بتلك الغرفه
........................
اما عند روح
ذهبت معه لغرفته وهي ترتعب من داخلها فلاول مره تدخل غرفه رجل بمفردها وهي لاتامنه فهو من نفس صنف ابيها
روح.وهي تقترب منه وتتراقص ع الانغام معه
بص بقا قولي المعلومات الاول عشان لو حصل
اي حاجه او صخر جه ابقا انا فامان وبعدين نقضي ليلتنا سوا
حليم.ههههه ماشي ياقمر هقولك بس انا اضمنك منين
روح.وانا هروح فين ياباشا وبعدين انا ممان عاوزاك
عارفاك اجمد من صخر
حليم.ماشي يافرس
حليم.بصيي ياستي الراجل الكبير البي هتقبلوه هنا اسمه
حامد البحار ده اصلا مصري وهتقابلوه بكره الساعه خمسه
هيبقي معاكم فلوس الشحنه وهو هيبقي معاه عينه
من السلاح فشنطه سمرا
هتقابلوه فمطعم ماليزا الساعه خمسه
وهو متخفي فشكل جرسون وع فكره جوزك عارفه كان قابله كذا مره لما جيه هنا وانا قلتله اني بتعامل معاه فالمطعم لانه الجرسون الوحيد الي مصري وفاهمنا
بس ميعرفش انه البوص الكبير بس كان لازم اخلي البوص يشزفوه قبل ماشتغل معاه بس البوص لنا شافه عجبه
شخصيته واشتغلت معاه ع خفيف بعد اول سفريه دي
ولما لاقيناه تمام بدانا هنديله المرادي
اول شحنه كبيره نندخلها مصر
هتبدلوا الشنك هو ياخد الفلوس وانتو تاخدوا نسخه من السلاح تجربوه تمام والدفعه التانيه من الفلوس بتدفوعها بعد ماتتاكدوا من جوده السلاح تمام
وجوزك عارف ابياقي
كده انا تمام ياقمر تعالي يلا بقا
روح.طيب هعملنا كاسين فصحتك ماشي
لتضحك بدلال
ليتحمس هو
حليم.ماشي
ليذهب هو يطفي انغام الموسيقي
اما هي تضع كاسين وتضع الحبه المنومه في الكاس الخاص به
روح.اتفضل
ليشربه ويضمها اليه يسرعه وهي تحاول عدم التجاوب معه
ويضع شفتيه ع رقبتها ويحرك يديه ع جسدها بجراه
تجعلها تقشعر بل ويلمس شفتيها بشهوه غصبا لتمتعض
ملامحها وتريد افراغ مابداخلها
كل هذا امام هذا الصخر
يريد ان ياخذه من رقبته ويقتله كيف يتجرا ع لمسهابهذه
الطريققه
اما هي تستاذن قليلا لتغير ثيابها فالحمام
لتدخل وتحمد ربها ع هذه للفكره
لتخرج بعد دقائق تجده ذهب فالنوم
لتذهب للمراه تري مايفعل هذا الزوج مع مايا هل يعاشرها بالغعل اهة بهذه الاخلاق
يراها هو وهي قادمه للمراه يغلقها سريعا ويذذهب ويجعل مايا اسفله ويصبح فوقها
فهو يغلم انها تريد ان تعرف مايفعل ويقبل خدها
لتزفر بقوهه وتلعنه في سرها ماذا يفعل هذا للغبي
اتعجبه بالفعل هذه النعججه
لتخرح من غرفتها عازمه ع توبيخه حتي لو كانت مايا حاضره
فماذا يفعل اليس هو من اعجب بها منذ قليل
يجب ان يحترمها حتي لو لم يكن زواج حقيقي يجب لن يحفظ
كرامتها
لتفتح باب الغرفه وتدخل بكل عصبيه
اما هو يصطنع عدم الشعور يها ويستمر في تقبيل مايا
النائمه
لتندفع نحوه وتمسكه من قميصه تجعله يقف ع ارجله
روح.انت بتعمل ايه ياحيوان انت هو ده الي اتفاقنا عليه
صخر.انا راجل قولتلك انا حر
روح.زي ماحترمتك المفروض تحترمني
صخر.وانتي ايه الي مدايقك
روح.معرفش هو كده وخلاص
ليضحك هو
وتجري هي سريعا الي غرفتهم ليلحق هو بها
ليجدها تستفرغ كل مابمعدتها وهي مجهده
ليلف يديه ع خصرها ويساعدها
صخر بقلق.مالك في ايه اتكلمي الراجل ده سقاكي حاجه انطقي
اما هي بعد ان انتهت واغتسلت وجلست لت تاح بعض ان وضعت بعض العطور عليعا
صخر بعصبيه وقلق من حالتها.ماتنطقي فيكي ايه اخلصي
اما هي فماذا تقول انها وصلت لتلك الحاله بسبب قبلته المؤرفه لها بسبب رائحه فمه المليئه بالخمر ولتي لامست فمها
ماذا تقول له
روح.مش عارفه ايه الي حلي سيبني بقا
صخر.انطقي ياروح ماتجنتيش عليكي
قولي سبب الي انتي فيه ياما هجيب دكتورانا مبهزرش
ممكن لو شربك حاجه تموتك
روح بارتباك.لا اطمن انا مشربتش حاجه اصل ده بسبب
انه ........
ليقترب منها ويمسكها من ذراعها مشجعا لها ع الحديث
صخر.بسبب انه ايه
لتزداد حمره وجهها وتقول بصوت هامس
روح.بسبب انه باسني
لينظر لها بدهشه من تصريحها
لتنظر هي تجد تعبيره الدهشه لتكمل كلامها بجراه
روح.اصل ريحته خمرا وطعمه لسه ع شفايفي وماروفه مش عارفه اعمل ايه ومكنتش عا فه اقلك ايه الصراحه
بس معدتي مقلوبه حسه انه لسه بيبوسني
اما صخر ينطلق ضاحكا اكل هذا من قبلته......
ولكنه يمتعض وجهه من كلامه الاخير مازالت تشعر بطعم قبلته وهذا مايسبب غثيانها
نعم فليعالجها سريعا وهو احب مالديه
صخر.خلاص انا هعالجك متكسفيش كده هههههههه
روح.متضحكش.بجد طب معاك علاج هاته بسرعه عشان تعبانه
صخر بابتسامه خبيثه.حاضر
يقترب منها لتعود هي للخلف.ايه في ايه ماتحيب العلاح
صخر وهو يقترب اكثر.مانا هديهولك اهو
ترجع هي الي الخلف حتي تصطدم بالحائط.انت هتعمل ايه
صخر وهو يقترب اكثر وواكثر حتي اصبح امام شفتيها
صخر..ايه هغير طعم شفايفك
روح.لا انا...
لم تكمل اعتراضها ليقترب هو بانفاسه ع شفتيها ويلمس شفتيها ولكن برضاها هذه المره يقفل كل انش من شفتيها
بل ويشعر بمذاقه بين شفتيه
يقبلها بحراره وقوه وتملك ويتعمق في قبلته وكانه كان ينتظرها
يقبل جانب فمها وينطلق الي وجهها ورقبتها
صاعدا الي فمها مره اخري
لياخذه بين ذفتيه يتذوق حلاوه هذا الكريز بل ويتركه ويعود ليقضم كل انش من شفتيها جعلها تتاوه ويمتص طعم الكريز منه
ليبتعد بعد ان ترك اثر ع شفتيها المنتفخ من قبلاته الشديده المتملكه التي ازالت اي اثر قبلها
اما هي فلم تشعر بعد ان نطقت كلمه لا الا انها تحلق بالفضاء بين شفتيه تتذوق العشق لاول مرخ بين احضان دافئه شعرت بقبلاته الهاسقه المتنلكه لاتعي مايحدث وكانها نائمه
وعندما اتعد كانت لاتريده ان يبتعد
ولكن افاقت لما حدث بينهم وشعرت بنفسها بعد غفلتها بين يديه
لتفتح عينيها تتلاقي بعينيه الدافئه............
....... . .. ..
اماعند اما عند ورد فاستمرت ع العلاج عند
هذه الدكتوره ورائد ينتظر شفاها بفارغ الصبر
عاد رائد من العمل ليجدها تجلس تكتي مفالها الصحفي الجديد
من مقالاتها المعتاده
ولكن الغير معتاد انها كانت ترتدي قميص نوم الي قبل الركبه
بقلبل كانت تجلس به
وعزمت ان تغيره قبل ان ياتي من العمل
ولكن انه اتي مبكرا وهي لم تشعر بدخوله
ليقف هو امامها ينظر لها برغبه وحب ولكن هو يعلم ان باقي
جلسه ع شفائها
اما هي لم تعي ماترتدي وانطلقت الس احضانه ترحب به ككل يوم
ورد.وحشتني اوي
ليعتصرها هو باحضانه ويهمس لها باذنها
رائد.فاضلك كام جلسه
لتخجل هي من تلميحاته.واحده
ليبتعد عن احضانها .وينظر لها وهو يتحكم باعصابه ونفسه
رائد.امال ايه اللي انتي لابساه ده
لتنظر لنفسها وتتذكر انها ترتدي ذلك ولم تبدله
لتجذب الغطاء عليها سريعا تداري نففسها
ورد.انا اسفه اصل انا كنت هغيره قبل ماتيجي
بس انت جيت يدري
رائد.طيب انا هروح اغير هدومي ع ماتغيري
ليتجه الي باب الغرفه
لترفع الغطاء وتذهب اليه مسرعه
ورد.رائد انا اه مكانش قصدي بس انت جوزي اصلا وده عادي والمفروض اتعود ع كده قدامك
رائد وهو يتحكم بنفسه بصعوبه .ايوه بس مش دلوقتي بعد لجلسهه الاخيره
ورد.اللع انت حتي مقولتليش اي حاجه هو انا مش حلوه فيه
انا كنت فاكره لما اول يوم هتشوفني حتي لو بعد الجلسه هتعجب بيا
ليظهر ع وجهها الغضب
ليقترب هو منها
وويقترب بانغاسه من رققبتها ويقبلها.حلوه بس دانتي فتاكه ده حرام كده والله انتي عايزه ايه مني اتهور دلوقتي يعني
لتضحك هي.لا انا واثقه فيك اكتر من نفسي انا بحبك اوي
ليفرح بكلامعا ولكنه يجذب الروب من جانبها
ويغطي جسدها به.
ليقول لها بهمس مغري باذنها.بس انا واثق فنفسي
ويقبل جانب فمها برومانسيه شديده
يبتعد هو.يلا حضري الغدا
هي.رائد استني
هو.نعم
هي.هي روح هترجع امتي هي وصخر انا قلقانه عليها اوي
رائد.وانتي ايه الي عرفك الموضوع ده
ورد.روح قالتلي كل حاجه وقالتلي مقولش لحد
بس انا قلقانه اوي عليها
رائد.متخافيش ياحبيبتي صخر هيحافظ عليها كويس متخافيش
ورد.بس انت ليه مقولتليش وخبيت عليا انا زعلت منك
رائد.معلش ياحبيبي ده موضوع سري كشغل انتي عارفه انا مبحبش اعرضك لاي خطر وبخاف عليكي
ورد.اه عارفه طب وروح
رائد.ربنا معاها هي اللي اختارت انشالله ترجع بالسلامه
انا عرفت ان فضالهم يومين ويرجعوا بالسلامه انشالله
ورد.بجد ياريت
ده هو نفسه اليوم اللي فيه اخر جلسه نحتفل كلنا مع بعض
بقا
رائد.نعم اليوم ده بتاعنا احنا بس مش هطبعك من البيت لمده شهر
لتخجل هي من تعبيراته ولكن يسعدها حبه لها وانتظراها كل هذه المده كما يسعدها عوده اختها
.........................
اما عند موجه ذهبت معه للطبيب
الذي نقله بالاسعاف للمستشفي حتي يضعوا له المحاليل
بعد نصف ساعه من وجوده بالمستشفي وبعد وضع المحاليل له وخروج الطقم الطبي من غرفته
الطبيب.حضرتك مين
موجه.انا مراته في ايه
طبيبي.حضرتك دن مكالش بقاله يومين وتقريبا في حاجه حاطه تحت ضغط مستمر ومبينامش وهو ده اللي سببله الاغماء هو عايز راحه بس وهيبقي كويس
وطبعا يبعد عن اي مشاكل
موجه بقلق.طب هيفوق امتي
د.مش عارف ع المحاليل تشتغل والدم يوصل لمخه ربع
ساعه نص كده
موجه.ماشي شكرا
لتدخل له موجه وتجلس جانبه وهو يتعلق به المحاليل لتغذيته
لتفكر اكل ماوصل هو اليه يسببها اهي سبب مرضه ومشاكله وعدم اكله وسقوطه
لتنزل دموعها لاول مره ع حاله
تمسك يديه وتقبها بشفتيها وتجلس بجانبه ومازالت ممسكه بيده
لتبدا تتكلم من بين دموعها
موجه.قوم بقا انا بحبك اوي متسبنيش كده قلقانه عليك قوم بقا انا مقدرش اعيش من غيرك
انا الي وصلتك لكده بحبك بحبك والله انا اسفه قوم بقا متعذبنيش بقا لتنزل دموعها مره اخري وتتوجه
الي وجهه
انا بحبك اوي والله لتقبل وجنته بخفه
وتاتي لتقبل فمه برقه لتثبت حبها
لتفاجا بيده تلتف حولها لتعمق القبله
فقد شعر بها منذ ان دخلت الغرفه ولكن انتظرليعرف اعترافاتها وباقي كلامها
......................
↚
تفيق روح تجد نفسها في احضان صخر
بالفعل هي باحضان رجل ولم تخاف بل وليس اي رجل انه الذي كانت تخافه من قبل بل وتكرهه
اصبحت تخاف عليه تخاف بشده من هذه المقابله
فانها تخشي عليه من وجع القلب الذي سوف يصيبه لو فشل ومن غيرها يعلم كم الوجع من الفشل فالحياه
تدعي بان يفرح ويعود لوالدته ويكسب قضيه عمره
ليعود بحق ابيه واخيه
روح.صخر يلا عشان الساعه اربعه لازم نجهز عشان المقابله
صخر.طيب ياروح اجهزي انتي وادخلي الحمام ع ماصحي
روح .يلا ايه الدلع ده قوم اقرالك سوره عشان ربنا يوفقنا ت ماخرج
ليفيق ع كلامها فانها انسانه رائعه لاول مره يكتشف الجانب الديني منها فهو بالفعل انبهر بشخصيتخا واختلافها فالبدايه ولكن بعد ان تعامل معها اصبحت بالنسبه له ليس انبهار فقط ولكن
كائن ليس موجود مثله ملاك اقل كلمه تقال عليها
انتقلت هي الي الحمام اما هو اخذ يفكر هل سترحل عنه بعدما اعتاد عليها بحياتها فمجرد وجودخا في حياتها يجعله يطمئن فهي حنان
وحنيه ليس لهم مثيل كتله دفئ وطيبه تجيط بها
من حولها بدون شعور
نعم انه اعتاد عليها او من الممكن احبهاا فهل ستقبلبه في حياتها ام سيكمل حياته بمففرده كما
اعتاد هل ستتقبل حياته التي لاتتقبلها اي انثي عاديه فحياته مليئه بالمخاطر والصعاب كان لايريد لاي انثي ان تصبح جزء
منها خوفا عليها ولكن هي من اقتحمت حياته
فلتتحمل نتيجه دخول قلبه حتي لو عن طريق الخطا
حتي لو لم تقصد حتي لو لم يدق قلبها
فهي احتلت قلبه ليس فقط بل كيانه............
خرجت هي ترتدي لبس عملي من الطراز الاول بنطال من اللون الاسمر من القماش وبلوزه من اللون الابيض وجاكت
البنطال من اللون الاسمر ايضا وترفع شعرها ع هيئه كحكه عممليه جدا ولكن تبدو مثيرهه جذابه
امراه قويه عنيده ولكن عمليه
صخر.روح احنا هنعمل ايه لو العمليه خلصت
روح.مش فاهمه
ربنا يستر بس وتم ع خير الاول هفرحلك جدا لو رجعت لوالدتك اكيد نفسها تشوفك اوي
صخر.ييارب انتي طيبه اووي
لينظر لها مطولا لتخجل من نظراته التي تخترقها
وتخفض بصرها
روح.لا ياعم مش طيبه يلا بقا اخلص والبس خلينا نخلص من
المشوار ده يعالم هيحصل فيه ايه
صخر.بس انتي برده مردتيش ع سؤالي هنعمل ايه بعد مانخلص من العمليه
روح.ممش عارفه قصدك ايع بس اكيد هنرجع مصر
صخر .امممم وبعدين
روح.بس عادي ونرجع حياتنا الطبيعيه
صخر. هتتطلقي
روح.اما نرجع نبقا نتكلم اما نخلص بس الاول
لينظر لها نظره طويله يريد ان يعرف قرارها
اما هي بمجرد ان سمعت طلاق ارادت ان تتهرب منه او من نفسها لاتعلم لماذا هذه الكلمه ازعجتها حقا هي تريدها تريد
حريتها ولكن لماذا هذا الالم في قلبها
تريد الهروب من الفكره حتي ياتي معادها حتي يمر اليوم بسلام اولا
اما هو ارتدي بدلته الرسميه ونسي ذلك التفكير
حتي ينتهي من ذلك اللقاء الصعب
ذهبوا سويا الي ذلك المطعم وهي تتمسك بيديه جيدا وكانها تخاف ان يهرب منها او يحدث له اي شئ سئ اما هو يمسك يدها يخاف حدوث اي شئ كما انه يخاف انه لن يمسكها
مجددا بعد هذا اللقاء من الممكن ان ينفصلوا
تمسك بشنطه يدها لتي تحتوي ع كاميرا صغيره كالموضوعه فالغرفه تسجل صوت وصوره
اما رائد كان يتابع مايحدث بكاميرا الموضوعه في الشنطه ولكن من مصر يتابعهم من وقت دخول المطعم
يجلس هو وروح ع الطاوله يططلب المشروب لياتي لهم هذا الحامد في شكل جرسون يقدم لهم المشروب الخاص وهو يبتسم لهم بمكر
تقف روح بشنطتها لتاتي بوجهه فالكاميرا وتسلم عليه بالايدي
روح بدلع.تشرفنا ياباشا
حامد بنظره ثاقبه لهم .استنوني شويه
صخر.مستنين اهم حاجه البضاعه نطمن انها نوعها كويس
حامد.اطمن شغلنا كله تمام اهم حاجه فلوسكم
صخر.موجود كل حاجه الدفعه الاولي موجوده والتانيه بعد الاستلام فمصر
ليبتعد عنهم لياتي بنسخه السلاح يريهم اياها
اما هو ينظر لروح بخوف وعدم اطمئنان لتبعث له نظره مطمئنه وتضع يديها فوق يده تبعث له الامان وعينيها تبتسم له للتطمئنه
ينزل براسه الي يدها يقبلها وكانه يشكرها ع دعمها له
اما روح اندهشت من فعلته لماذا قبل يديها
لترتفع بعينيها اليه تجده ينظر لها بامتنان
ويقطع ذلك عليهم مجئ ذلك الحامد المتخفي في شخصيه الجرسون ومعه الشنطه السوداء
ليرفع هو ايضا شنطه النقود
يقوم كل منهم بتبديل الشنط ويفتح صخر ليتاكد من وجود السلاح
ليفاجئه برفع سلاحه فوجهه
صخر.سلم نفسك بهدوء كده ياحليم من غير دوشه عشان منظرك
ليفاجئه حليم بوضع السكين ع رقبه روح
حليم.لو منزلتش سلاحك هموتلك الاموره
صخر بخوف فهو لايريد ذلك من الممكن ان يترك القضيه باكملها حفظا ع حياتها
ضخر.خلاص هسيبك بس متلمسهاش
لينظر لها بخوف ولكن يبعث لها الامان في نظراته
انه من الممكن ان يستغني عن حياته وقضيته من اجل روحها
اما هي فبعثت له نظره قوه وتحدي لن يفهمها
الا بعد ان راها تعكس الحركه بحركه من حركات المصارعه فهي ضليعه بها لتجعل السكين ع رقبته هو ليتقدم البوليس من كل مكان ليمسك به
حليم.والله مانا سايبك
صخر.استني يابني اما اكلمه كلمتين
العسكري حاضر ياباشا
لتفهم روح ماذا يريد صخر لتجري عليه
روح.صخر بلا ش عشان خاطري
لينظر لها ليطمئنها ويتقدم اليه ويخلع الماسك من ع وجهه
ليتفاجا حامد من شكله
صخر.بصلي كويس عارف الشكلل ده بيتهيالي فاكره كويس
لينظر له بدهشه نعم يعرفه انه يشبه
هذه العائله من الظباط الذين تم قتلهم بسببه وهم كانوا يريدون ايضا القبض عليه ولكنه اكتشفهم وقتلهم
صخر.ايوه انا الس قتلت ابويا واخويا عشان كانوا عايزين يقتلوك
وانا برده الي مش هسيبك اللي ماحبل المشنقه يتلف حوالين رقبتك عشان ارجع حقهم ياحيوات
حامد.وربنا مانا سايبك ياصخر وهندمك ع كل لحظه فحياتك وكل حاجه عملتها وافتكر كلمتي
مش هسيبلم عزيز الا اما اقتله
صخر.يلا يابني خده
العب بعيد وابقي سلملي ع اصحابك مايا وحليم فالسجن يامور
لياخذوه ويرحلوه الي القاهره هو وحليم ومايا
اما صخر يعود لروح يجدها غاضبه.
انا مش قلتلك متعملش كده عشان خاطري ماشي انت حر
انت مبتحسش اصلا حيوان بتعمل كده بدماغك وخلاص مبيهمكش نفسك افرض كان حصلك حاجه ممتك هيحصلها ايه
اما هو تركها تفرغ شحنه غضبها وخوفها عليه يعلم ان هذا من تاثير الموقف ع اعصابها ليتركها لتهدا
لتنطلق اليه تخبط بصدره بقبضتها.انت مبتحش ايه صخر ايم ع مسمي
ليجذبها بقوه تصطدم بصدره وياخذها باحضانه
ويضغط عليها كانه يريدها ان تدخل بين ضلوعه لتبكي من خوفها ليهداها وهو يكلس ع ظهرها
صخر.روح اهدي خلاص محصلش حاجه
لتستكين فاحضانه بعد قليل وتشعر بالامان بل تريد ان تنام كذلك بعد ضغط اليوم والسكين ع رقبتها وازالته للقناع امامه
خوفها وقلقها
ليحملها بعد قليل ويذهب بها من لمطعم يضعها بالسياره
وهي ساكنه
ويضعها بعد ذلك بالسرير بالفندق
اما هي فتنام بعمق بعد هذا اليوم
وهو يجلس بجانبها ينظر لها هل سيفتقدها يفتقد ذلك القلب الذي خاف عليه منذ قليل يفتقد ذلك اللسان
الذي يسليه وجعله يشعر بالحياه مجددا
سيفقد طعم الحياه بدونها
لياخذ قراره هو لا يستطيع الاستغناء عنها
هو سيتركها ع ذمته وافقت او ابت هو لايستطيع ان يسلب روحه بيده ويضيعها من حياته ويجعلها تعود لحياتها وحيده بعد زواج اخواتها خاصه انها فعلت ذلك لاجله
يعلم ان قلبها يدق له ويشعر به ولكن عقلها لايستجيي وانها ستدافع عن عقلها وستبعده باكبر قوه ممكنه عن حياتها
ستبعده لاجل عقدتها فهي وان كانت تشعر به ولكنه رجل بالنسبه لها
ليقوم بالاتصال برائد يعلمه ان طائره العوده له بعد ثلاث ساعات ويتكلم معه بخصوص ماحدث والكاميرا التي بحوذه روح واشياء تخص عملهم
.......................................
ورد.مين الي كان بيكلمك يارائد
رائد.ده صخر ياورد
ورد.بجد طب وهنلوا ايه روح كويسه وعملوا ايه مع الؤاحل الكبير قبضوا عليه
رائد.ايوه ياستي روح كويسه جظا ونايمه
والعمليه تمت بنجاح
وانتي تقدري من بكره تكتبي عن الموضوع بر احتك بكل
تفاصيله والاسماء الي قبضنا عليهم كمان وتاخدي انتي السبق الصحغي ده
ورد.بجد الله دانا هبقي اشهر واحده
لتقفز في مكانها من الفرحه
يضحك هو ع افعالها فهي تفرح وتضحك من قلبها كطفله صغيره
يمسك يدها ويجعلها تجلس بجانبه ع السرير
رائد.اصبري بس يامجنونه انتي تععالي هنا عايز اكلمك فحاجه
ورد.طيب اتفضل
رائد.ورد الموضوع ده في خطر هليكي الاسماء دي كبيره وانا خايف عليكي اه هما اتمسكوا بس مممن يبقي في ناس تانيه
لهم بره ويحاولوا ياذوكي
وانا طبعا ماتمناش ده بس لازم تكوني عارفه اه هو سبق صفحفي وشهره بس في خطر شوفيي قرارك وانا معاكيفي اي حاجه وهفضل حمايتك برضه
ورد بابتسامه.عايز تعرف قراري
رائد.اه بس فكري كويس
ورد.قراري اني بحبك واووووووووي
ليضحك هو من قلبه ع تلك المجنونه التي قلبت موازين عقله وحياته هي طفله ولكن سرقت قلبه
رائد.طيب ايه بقا مش هنلعب عريس وعروسه
ورد.لا لسه بكره
لتخجل هي من تلميحاته
رائد.هههههه طيب متكفيش كده وع فكرخ احتك جايه فطياره النهارده بعد تلت ساعات هيوصلوا مصر
ورد.بجد
احنا لازم نستقبلهم دانا هجمعلها اخواتي كلهم دي روح دي عملت وتعبت عشانا كتير اوي
كان نفسي جوازها ده يكون حقيقي مش لعبه عملتها علينا
عشان تفرحنا
طول عمرها شايله همنا ومفرحانا وجايه ع نفسها
ربنا اكيد هيفرحها يارائد صح
رائد.صح ياقلب رائد
وياعالم مش ممكن اللعبه تقلب حقيقه ويتجوزوا بجد
الحكايه دي ولا الاححلام
وهو تقريبا كده بدا بحبها صاحبي وانا عارفه ربنا يستر عليه
ورد.ياريت يارائد ده روح طيبه اوووي
انا هكلم العيال بقا عشان نتجمع بكره نحتفل برجوعهم
رائد.وردتي متنسيش اننا برده هنحتفل احنا كمان بكره
بجوازنا سيبلنا وقت
ليغمز لها بوقاحه
ورد.خلاص فاكره الله بقت متكسفنيش يارائد بجد
رائد.ههههههههه خلاص ماشي
ليخرج ويترك لها الفرصه تحدث اخوتها
............................................
لتتحدث الي همسه وتحكي لها كل ماعرفته
عن رووح والقضيه وكيف ضحت هي من اجل سعادتهم
كيف كان جوازها من صهر لعبه لتحمي حياتهم وتضحي
من اجلهم
كيف ستعود وحيده بدون زوج
كيف عرضت نفسها لمهمه خطره كهذه من اجلهم من اجل فرحهم وحمايتهم وضحت بنفسها ككل مره
حزنت كثيرا لحال اختها التي خسرت حياتها من تجلهم وفرحتها وامانها للاطمئنان عليهم
ولكن حزنت ايضا لحالها فهي ع مشاررف الطلاق بسبب غير تها وشكها الزائد
بدات تحكي لورد عن حالها وعن سبب طللقها من مراد
وانه بسبب شكها وغيرتها وغبائها ويقول لهت انها غقدت كل ماكان يحبها لاجله دلعها وحبها وابدلته بنكد
هي تعترف بذلك ولكن ففات الاوان فانه سيطلقها غدا
ورد.يخربيتك ياهمسه ايه الس انتي عملتيه ده
بس تخافيش انشالله مغبش طلاق ولا حاجه
همسه.ازاي بس ياورد
ورد.انا برده الي هقولك ازاي ايه معندكيش اي مناسبه قريبه تصالحيه
همسه.في عيد ميلاده بكره بس يعني هيبقي رايح يطلقني
وانا اعمله عيد ميلاد
ورد.مفيش طلاق باهبله انتي اسمعي مني
همسه.قولي ياستي
ورد.بصي ياستي انتي هتعمليله عيد ميلاده بكره
وهتجبيله هديه وهتبفي فنفس الوقت حفله لاستقبال
روح وصخخر وهنبقي كلنا موجودين
واكيد مش هيحرجك قدامنا
همسه.ايوه وبعدين
ورد.وبعدين ايه اكيد يعني تجهزي احتفال تاني ليكي وليه
بعد ماالكل يمشي وترجعيله بفي الدلع والحب الي
نساه بسببك ومش محتاجه اقولك بقا ع الباقي ولبسك وكل حاجه انتي فاهمه بقا
همسه.ايه يابت انتي عرفتي الحاجات دي كلها امتي
ورد.هههههه يلا مش مشكله بقا استفيدي
متخافيش مفيش طلاق ده بيحبك
ومتنسيش تعزمي صاحبتك وصاحبه عشان ميبقاش لوحده وسطنا كلنا
همسه.ماشي يلا انا هقفل بقا عشان الحق
اجهز واشتري حاجات العبد الميلاد وكل حاجه واتصل بالبت ساره وزياد
ورد.ماشي باي
...........................................
اتصلت همسه بساره لتحكي لها عن احداثها الجديده
وتقول لها بان تاتي هي وزوجها لعيد الميلاد
والاحتتفال بعوده روح وصخر
همسه.ازيك يابت كده متتصليش تنطمني عليا
ساره.معلش والله انا كمان متتهبه مع زياد
همسه.انتي كمان هتتطلقي ولا ايه
ساره.يانهارك اسود تيه حكايه الطلاق دي فوره بقا احكيلي
وانا احكيلك كل حاجه
تبدا همسه في الحكي لها عن كل ماحدث الايام الماضيه
والنزاعات المتكرره والنكد ع نفس الموصوه وهو الغيره والشك وانه السبب في الطلاق
انه يريد العوده لحياه العذوبيه والبعد عن النكد
وانه قال لها انها تخلت عن الدلع والحب والحياه والورديه وحولت حياته لجحيم وهذا سلب طلبه للطلاق
ولكنها لديها خطخ لاسترجاعه
همسه.طب وانتي
لتبدا ساره فالحكي عن مامرت به مع زوجها
وعن افكارها الخاطئه فالبدايه وعن بعدها عن ربها
وهو السبب في تقليد الغرب وعن ان زوجها طلب ان
تنتقي له زوجه اخري تعر ف اعمال المنزل وتعرف ربها
وتريد ان تعبش معه ع الحلوه والمره
وهذا لسبب الاساسي في تغيرها وااتجاه الي معرفه دينها الذي فتح تمتمها كل الابواب المغلقه
وانه كان السبب الاساسي في تعاستها وهو البعد عن ربها
بمجرد القرب منه اصبحت شخص اخر تري كل شئ وردي
تعرف حقوقها وواجاباتها
وجعلته يشتاق اليه ويلمس التغير عليها ولكن لايطولها
جعلته يتمناها
وجعلته يعدل عن فكره الزواج من غيرها
بل وهدظته بالطلاق حتي يعدل من نفسه كما فعلت بنفسها ان كان يريدها فليصبح الشخص الذي تريده كما اصبحت هي مايريدها
همسه بدهشه.والله انتي جدعه ياساره
انا فعلا هحاول اتقرب من ربنا جايز يشيل مني الغيره والشك دي
بس انا بقا عايزاكي بكره انتي وزياد انا عامله حفله عيد ميلاد
لزياد وكمان هنحتفل برجوع روح وصخر
عشان اصالحه اكيد هتيجوا صح عايزه صاحبه ببقي جنبه عايزه افرحه عشان ميكسفنيش انا بحبه جدا
سااره.هههههه هنيجي متخافيش وهاجي احضر معاكي كمان وهما فالشغل ويجوا ع هناك عندكم
همسه.اه بس نبهي ع زياد ميقولش لمراد حاجه
ساره.هههه متخافيش انا اساسا مش هعرفه هقوله هنروح نتغدي عندكم عادي
همسه.هههه ماشي قشطه هستناكي تيجي تساعديني باي
.................................
اتصلت همس بموجه لتعلمها لتاتي لها فالميعاد المحدد
غذا لاستقبال روح وايضضاا لعيد ميلاد زوجها
همس.موجه ازيك عامله ايه
موجه.الحمد لله انتي عامله ايه
لتحكي لها همس عن حالها مع زوجها
وانها افتعلت الكثير من الحمافات كنت ستؤدي الي طلاقها
ولكنها ستصلح كل شئ غدا
في عيد الميلاد
وتحكي لها عن رحله اختها وكيف ضحت بسعادتها لاجلهم وانها ستعود غدا وستقيم لها حفله في بيتها مع عيد ميلاد زوجها
وفرصه للم الشمل مره اخري
موجه.بجد تمام انا جايه اكيد
همسه خلاص تمام هستناكي
لتغلق الفون وتفكر غي ان تبدا حياتها من جديد بعد هذه الحفله
لتجد باب الغرفه يفتح ويدخل هو
اسر.مين كان بيتكلم
موجه.ده همسه بتعزمنا عيد ميلاد جوزها بكره
وكمان عشان نحتفل برجوع روح كانت بره ولسه راجعه من السغر
جخز نفسك بقا
ليجلس هو بجانبها فتبتعد قليلا
اسر.ههههههه عيد ميلاد جوزها يابخته
ليقترب منها ويقبل رقبتها
طب واحنا ايه هنفضل كده من غير عيد ميلاد
لتبتعد سريعا.لا طبعا هاعمل عيد جوازنا بعد مانرجع نحتفل
بيه مع بعض
يمشي فاتجاهها
اسر.ههههه بجد اخيرا رضيت عني ياموز انت طب مفيش حاجه النهارده صغيره كده
ليقترب من شفتبها
لتتهرب وتقبل وجنته وتجري سريعا
اسر.بتهكم .انتي بتبوسي ابن اختك ماشي ياموجه
مسيرك تيجي ومش هرحمك
موجه بضحك.عيب كده انت دكتور محترم
اسر بتهكم.انتي خليتي فيها محترم بقا نستني لبكره ماشي ياظالمه
ليذهب وياخذ اجازه من عمله لمده شهر بدون معرفتها
اما هي تبدا تجهيز نفسها لسهره غدا ليس مع اخواتها فقط
لكن مع زوجها ايضا لاول مره
...................................
نعود مره اخري لصخر وروح
قام صخر بهز روح لعلها تفيق من نومها فيبقي ساعه ع ميعاد الطائره المحجوزه لمغادرتهم
فيجب مغادرتهم في اسرع وقت فبقائهم في هذه البلد مده اطول خطر عليهم بالرغم من القبض ع الرجل الكبير
صخر.روح قومي بقا عشان نلحق الطياره
تفيق هي ع صوته
روح.هي الساعه كام الطياره
صخر.بعد ساعه
روح.ليه ماكنا نبات النهارده نستريح
صخر.لا مينفعش اي وقت زياده هنا خطر هنا روحنا فمصر
لتتذكر روح ماحدث منها وقت انهيارها بين احضانه وسكونها بين يديه بعدها وحمله لها ونومها بين يديه
تخجل مما حدث ليكتسي وجهها بعض لحمره
فلاول مره تحتضن رجل وتخاف عليه لاول نره تنام بين يدي رجل وباحضانه كيف فعلت ذلك
يعلم صخر من سكوتها وحمره وجهها انها تذكرت احتضانه لها
فابتسم
هل لامراه بهذه القوه والعند ان تخجل من حركه بسيطه كهذه
لياتي في خياله غصبا كيف سيكون حالتها ان لمس شفتيها
او تزوجها بالغعل وختمها بصك ملكيته واصبح زواج فعلي
فمن المؤكد ستكون مغريه ومثيره جدا
لتقطع شروده بكلامها .طيب انا هقوم اجهز نغسي
صخر.ماشي
بعد نصف ساعه كانوا بالمطار
ليحدث مالم يكن بالحسبان
كانت تنتظره حتي ينتهي من ختم بعض الاوراق
واذا بها تري احد الرجال وتكاد تجزم انه من رجال حليم
ياتي عليه بسرعه وبيده شئ حاد كالسكين
لتنطلق هي مسرعه وهي تصرخ .صخخرررررر
واذا بها بها تاتي بالسكين بيدهاوتحميه للمره الثانيه من
الموت وتضرب الرجل ليقع ارضا
اما صخر يبكي من المفاجاه اكانت ستموت بسببه
لتفيقه صرخه اخري منها تعبر عن الم يديها
لياخذها باحضانه يريد ان يخفيها داخل اخضانه يكسر ضلوعهاللاطمئنان عليها
واذا به ييصرخ لياتوا بالاسعاف
ليضطر تاجيل طائرته للصباح
↚
بعد ان فاق صخر من الصدمه انها هي من اخذت السكين بدلا منه فكان من الممكن ان يموت في اي لحظه
لاتفكر في نفسها بقدر ماتفكر فيه وفالاخرين كم هي ضحت من اجل اخواتها ومن اجله حتي بدون ان تعرفه
وقت ان كانت تكرهه شربت الكاس بدلا منه
فهل يوجد من بنات حوا واحده بهذه المواصفات وهذه التضحيه
هو لايتركهاا وان كان ع مماته حتي لو اعترضت
فاق ع صرختها من الالم من يديها فهي تنزف
ليحملها هو بين يديه ويجري بها الي سيارته يضعها كالزجاج الذي يخاف عليه ان ينكسر
ليجري بالسياره باقصي سرعه ليصل لاقرب مستشفي
ويحملها مره اخري وهي مستكينه بين يديه بسبب الالم
تركها وانتظر بالخارج حتي انتهي الدكتور من تضميد الجرح
لتخرج الممرضه ليسالها بقلق بالغ ع حالتها
فتضحك الممرضه ع حالته.ياستاذ النوضوع مفيهوش حاجه ده جرح سطخي متخافش اتعقم واتخيط بس هي كانت واخده مخدر موضعي بس عشان متحسش بالخياطه
هتوفق بعد ساعه ممكن تمشي عادي
ليطمئن هو ع حالتها ويحمد الله ان لن يصبها اي ضرر بسببه
دخل اليها وجدها نائمه كالملاك
شعرها مفرود حولها
وجه بصره الي كفها الذي تلقي الضربه بدلا منه ليمسكه بشغف ويقبله لولاها لكان فارق الحياه اكثر من مره
لينتقل ببصره الي وجها وشفتاها المكتنزه وينتقل بشفتيه بعدها الي شفتيها يقبلها بنهم وشغف محب
ليشعر انها لاتبادله قبلته فييتعد فليس هذا من اخلاقه
بل يشعر انها بدات تفيق وتتململ في مكانها
فيبتعد بسرعه وينظر لها
روح .صخر
صخر.نعم ايه تعبانه
روح.لا انا حلمت انك ....
صخر بخبث.اني ايه
روح.زي ماكنت بتعمل قبل كده
صخر بضحك بصوت عالي.ايه بوستك
رووح.يانهار هو انت فعلا عملت كده
صخر.هههههه وحتي لو ايه يعني مش مراتي
روح.ايوه بس احنا مش
لتلاخظ اقترابه الشديد.مش ايه
واحده ضحت بحياتها عشان واحد مش ايه بقا
روح بارتباك.طب بس ابعد شويه
صخر.روح انا مش هطلقك
روح.لا طبعا ايه الي بتقوله ده مش اتفاقنا
ليقوم من جانبها وهو يظهر سجائره لاول مره ويدخن امامها
ويدل ع التفكير العميق
صخر.انا وااحد ماليش كلمه انا حر وده اخر كلام عندي ومتحاووليش عشان مش هطلقك
اما روح لاتعلم هل تريد الطلاق ام لا ولكن امام اصراره فهي تحتاج بعض من الوقت حتي تاخذ قرار مهم كهذا
روح ببرود غير معتاد يدل ع التفكير برد غير متوقع منها فهو كان يتوقع ان تثور عليه
روح.خلي الكلام فالموضوع ده اما نرجع مصر
يلا عشان نلحق الطياره
صخر بتفاجئ من ردها.ماشي يلا اتفضلي
ليذهبوا للطائره وهي بصحه جيده ماعدا يدها التي تلتف بقماشه بيضاء دليل ع الجرح
...................
اما عند همسه ذهبت للتسوق واحضرت كل اشياء عيد الميلاد
كما احضرت فستان سهره خاص بها هي وزوجها فقط
اما ساره حضرت الي همسه بعد حوار مع زوجها
فلاش باك........
تدخل ساره الغرفه تجد زياد يؤدي صلاته
ساره باعجاب بعد ان انتهي
ساره.حرما
زياد.جمعا انشالله
ليجدها تتظر له باعجاب فيقول بلغه تهكميه.بحاول ابقي شبه فارس احلام حضرتك
ساره.انا لييا فارس احلام
زياد.اه الي عايزه تتجوزيه بعدي
ساره.اممممم طيب
زياد بجديه.ساره انتي عايزه تتطلقي فعلا وتتجوزي غيري
ساره.مش انت كنت عايز كده قبلي
زياد.ايوه بس ده كان لسبب والحمد لله جاب نتيجه
ساره.ع فكره انا فهمه كل حاجه وانت عملت كده ليه بس طريقتك مش صح
زياد.اهم حاجه الطريقه مخلتنيش ابعد عنك وخلتك تحاولي تقربي مني
ساره.ماشي يازياد انت حر
زياد.يعني ايه قرارك
ساره.هقولك بليل بعد منرجع من عند همسه
اصلها عزمانا ع الغدا
زياد.طيب ماشي
ساره.بس اهم حاجه انا عايزاك انت وومراد مترجععوش الا لما اتصل بيك
زياد.ليه
ساره.عادي عشان عايزين نروق شقتهم وعايزين نبقي براحتنا من غيركم
زياد.ماشي ياختي مع اني مش مستريحلكم
لتضحك هي بدلع وصوت عالي
زياد.اقطع دراعي ان الموضوع ده في انه
ليخرج بعد كلامه ذاهبا
لترتدي ملابسها سريعا وتذهب لهمس لتساعدها
..... .. . ...............
تتلقي روح هاتفا من اختها همسه تخبرها انها
تاتي الي منزلها لانها ستقيم احتفال هي واخواتها
فرحه بعودتها
وسيكون ذلك بمنزل همس لانها قامت بالتحضير لذلك
صخر.ايه في حاجه
روح.لا مفيش عاملين حفله بمناسبه رجوعنا وبتقولي
اننا نرجع ع بيتها هي
صخر.طيب
روح.انت هتيجي معايا صح
لينظر لها نظره طويله تتحمل معاني كثيره.عايزاني معاكي
تخفض هي بصرها خخجلا من نظرته
روح.لازم تيجي دي معموله عشانا احنا الاتنين وهما منتظرينك
صخر يدير راسها ليري عينيها
صخر.لازم اجي عشانهم ولا عايزاني معاكي
لتبعد عينها عن عينيه وتقول بارتباك.الاتنين
................................. .
.............
بعد عدد من الساعات وصلت الطائره الي مصر
وانتهت همسه وساره من جميع التحضيرات
ليصبح المنزل كاحدي القاعات لاعياد الميلاد
واتصلت ساره لتخبر زياد بانهم بامكانهم العوده بل ويجب عليهم العوده لحضور الغداء فالحال
دقت الساعه الخامسه المتفق عليها
يبدا الحضور بحضور موجه واسر
ثم بعد ذلك ورد ورائد لينتظر هو صديق عمره وطفولته
صخر وتنتظر هي اختها روح
ولكن بداخلها سعاده حقيقه فاليوم اكتمل علاجها النفسي
وتستطيع اكمال حياتها بصوره طبيعيه مع زوجها
فهي تشتاق لحضنه الذي منعه عنها فاخر الايام حتي يتحكم بنفسه
كما هو ايضا ينتظرها لتكون ملكه هو فقط تشعر بحبه الشديد لها
وياتي بعد ذلك مراد مع زياد يفتحوا الباب
ليتفاجئوا بهذه الزيننه وشكل لعيد الميلاد
فيتذكر مراد ان اليوم عيد ميلاده ويتذكر صديقه ايضا عيد ميلاد صديقه فيذهب ليلوم ع ساره انها لن تذكره ولم ياتي
بهديه عيد الميلاد
اما مراد فيتجه الي همسه التي تقف وترتدي فستان من اللون الوردي الرقيق مع طرحه من اللون الفضي لتظهر كالملاك
همسه بابتسامه حب تقترب منه .كل سنه وانت طيب انا اسفه
لينظر لها بلوم عاشق .
فتقترب اكثر .بحبك
ليضع يده حول خصرها وياخذها باحضانه يكاد يكسر ضلوعها
من قوه الحضن فهي محبوبته اشتاق لهاوهاهي قد عادت بدون
غيره وشك
ليرفعها من ع الارض ويدور بها دليلا ع فرحه بمافعلته لاجله
زياد.انتي ازاي متقوليليش كده شكلي وحش جدا
ومجبتش هديه
ساره.انا جبتلك بالنيابه عنك
زياد.برده يابنتي كان لازم تعرفيني
اما مراد كان شبه طائر من الفرحه ويريد ان يحتضنها ويقبلها ولكن مايمنعه هو الحاضرين
مراد.احنا مستنين ايه
همسه.احنا مستنين روح وصخر هنحتفل برجعوهم من السفر النهارده ياحبييي
مراد وهو يقترب.لا مدام حبيبي نستني بقا
همسه باحراج.مراد الله الناس
ليضحكوا جميعا ع هذا الموقف
ينظر اسر لموجه
اسر.شوفتي الدلع واحنا ايه بقا
يزداد وجه موجه احمرارا.عيب كده
اسر.عيب ايه داحنا معادنا النهارده
وبعدين انتي احمريتي كده ليه امال فين اللسان الطويل
لا انا مش متعود ع كده هتهور وانتي مكسوفه كده
موجه.انت قليل الادب
اسر.ههههه امال فين بحبك للي كانت يوم المستشفي
لينظر لها نظره طويله لخجلها واحمرار وجهها ويتمني ذلك اللحظه التي تجمعه بها فقد طال انتظاره لتلك المجنونه
اما عن رائد ينظر لورد التي خجلت ما ان رات حضن مراد لهمسه
رائد.النهارده كانت اخر جلسه صح
ورد.بصوت هامس.اه
رائد.طب ايه
ورد.ايه انت مش فاهمه
رائد.هنام اخوات برده
ورد خجلت من من تعبيره الجرئ بالرغم من الجراه التي اكتسبتها مجددا من العلاج
تدخل روح وصخر في تلك اللحظه
ليهرع الاخوات الثلاثه ااي احضان روح
ويسلم الرجال كلهم ع صخر ولكن رائد سلام خاص
تقام حفله العيد الميلاد وتقدم الهدايا
وتنتهي الحفل
برقصه جماعيه لكل كابل مع الاخر
ع اغنيه سمعني نبضك
كل كابل يستمتع بالاغنيه ع طريقته الخاصه
ولكن صخر وروح كانت اول رقصه تمر عليهم باحساس
يضع هو يديه ع خصرها ويجعلها تقترب منه بشكل مبالغ فيه
اما روح كانت خجله فلاول مره ترقص معه وهو يقترب منها بشده بل واانفاسه تلفح وجهها
اما هو فكان يتعمد الاقتراب منها واحراجها
روح.صخر ابعد شويه متقربش اوي كده
صخر.عشان اخواتك بس مفيهاش حاجه
لتلاحظ انه اقترب اكثر بل جعل انفاسه تلامس شفتيها وتشترك مع انفاسها ليزيدها ارتباك ماذا يفعلل هو
روح.ع فكره انت قاصد مينفغش كده
صخر بخبث وابتسامه.اه قاصد
يقترب اكثر بشكل جرئ
روح.ع فكره انت ساقل
صخر.ببرود .عارف
لتنتهي الاغنيه لتبتعد روح مسرعه عنه تحمد ربها ان الاغنيه انتهت
اما هو كان ع شفتيه ابتسامه استمتاع لخجلها من قربه
بعد قليل ياخذ اسر موجه فقد فرغ صبره واستاذن منهم بدون ان ياخذ رايها
ليلحق بهم رائد ومعه ورد تمشي ع استحياء
اما ساره قالت لزياد انها تريد لذهاب فهي تشعر ببعض التعب
اما روح اخذت صخر الي شقتها التي تجاور همس لتتحدث معه
...................
ذهبوا ليتركوا همس ومراد بمفردهم
تجده يقترب منها بشده
تقترب منه ايضا .مراد انا اسفه متزعلش مني
يقبلها هو قبلات خفيفه متفرقه ع شفتيها بين كلماتها
قبلات شغوفه محبه
همسه تبتعد.انا بحيك مش هغير تاني
يقترب هو مره اخري وياخذ شفتيها في قبله شغوفه
يقبلها بنهم فهو اشتاق لها
فهي ابتعدت فتره طويله عن احضانه كي يعلمها درسا وهاهي قد تعلمته ولكنه لم يستطع ان يبتعد عنها اكثر من ذلك
حاولت ان تبعد عنه.مراد استني بس اغير هدومي حتي
اما هو مازال يقبلها بنهم بل ويتحرك بشفتيه ع وجهها
ويديه امتدت الي جسدها يمر بيده ع جسمهت يشعرها بحبه واشتياقه لها
ثم امتدت الي طرحتها ليفك حجابها
ويقبلها بشفتيه ع شفتيها بقوه وينتقل بشفتيها الي رقبتها
ويعود مره اخخري الي وجنتها ثم شفتيها يعوض اشتياقه
حاولت ان تبعد عنه ولكن شفتيه ابت ان تترك شفتيها
لتشعر بيده تمتد لسحاب فستانها وتشعر ببروده بعدها
وتشعر به يحملها اما هي حاولت ان تبعده
يدخل بها الي غرفته
همسه.مراد استني بس
يضعها ع سريرره
ليهمس لها.هشششش بسسس
اما هو كالمغيب يهبط عليها يذيقها عشقه
يقبلها بنهم ورغبه حتي ذابت بين يديه فهو حبيبها
فهي قد غابت عن احضانه فتره من اجل هذه الغيره الغبيه
التي كانت من الممكن ان تدمر اي بيت
ولكن هاهو الطير عاد الي عشه
عادو لحبهم هاهو يذيقها حلاوه عشقه وينعم باحضانها
يتمتم بين قبلاته بعشقه لها بين احضانه الدافئه بحبه واشتياقه اليها
...................
اما عند ورد ورائد
مر الطريق بالكامل لم تنطق هي بكلمه واحده
فهي تشعر بانها ذاهبه للامتحان لاول مره مرتجفه خائفه تريد ان تبكي
بالرغم من انها اكتسبت بعض من الجراه من الجلسات الا انها تبخرت
عندا وصلوا للمنزل ودخلوا من الباب
ازداد احمرار وجهها بل وسخونته
هرولت هي الي غرفتها وكانها تحتمي من شئ
ولكن تجده امسك يدها قبل ان تدخل الغرفه
فهو علم انها خائغه مرتبكه من احمرار وجنتيها
تقول مرتبكه بخوف.ايه في ايه
ليضحك هو .انتي الي في ايه مالك
هي بكذب.انا كويسه
هو .هههههه لا ماهو باين
ليمسك خديها بيديه ويشعر بسخونته
هي بكسوف .بص بقا بصراحه انا مكسوفه وخايفه ومش عايزه
رائد.متخافيش خلاص مفيش حاجه
ورد بفرحه.بجد
رائد.اه بجد يلا روحي البسي الاسدال وغيري هدومك ععشان نصلي
لتنتهي الصلاه التي قرا فيها ايات تحث ع الموده والرحمه
ليقرا عليها الدعاء
رائد.ايه يا توتا اقلعي الاسدال خلاص خلصنا
ورد بخجل .طيب هدخل اغير
لتغلق الغرفه وتبدا بخلع الاسدال
يظهر جسدها لايخفيه الا ذلك القميص القصير الاسود
من الدانتيل الي اعلي فخذها
ولكن انه بالغرفه بل واغلقها بالمفتاح منعا لهربها
وينظر لها بعيون العشق قبل عيون الرغبه
تشعر بملمس يد دافئه عليها لتنتفض
تجده يحتضنها من الخلف ويقبل رقبتها بعشق
بطريقه رومانسبه
ويهمس في اذنها.بحبك
ليلفها له وتتقابل عينها بعينيه ليجدها ترتعش تحت يديه
ورد.رائد والله انا بحبك بس خايفه اوي
حتي الجلسات مش ماثره معايا حسه اني نسيت كل الكلام
ومتعلمتش حاجه
اقترب منها اكثر
حتي اصبحت انفاسهم متداخله
ليقول بصوت مغري.بتحبيني
تخفض راسها خجلا .اه
يقترب اكثر يهمس باذنها باغراء.انسي بقا كل اللي اتعلمتيه
انا هعلمك كل حاجه بس اسمعي كلامي
لتشير براسها علامه الموافقه
يرفع راسها باصبعه
وياخذ شفتيها فقببله ينسيها كل خوفها منه قبله عاشقه شغوفه طالما انتظرها
تشعر بيده تلتف حولها فترتعش منه لينتقل بقبلاته لوجنتها
والي اذنها بقبلات خفيفه بل ويضغط باسنانه وشفتيه بخفه يجعلها تتاووه راغبه وليس نافره
ويهمس باذنها برغبه ووبطئ مثير .بحبك
وتشعر بيده تعبث بتفاصيل جسدها الذي طالما عشقها
ولم تشعر بشئ بعدها من كثره قبلاته واشتياقه لها
الا انها شعرت به يحملها وشفتيه تابي ان تترك شفتيها
ويضعها ع ع الفراش
لتنطق بهمس.رائد
ولكن هو وصل الي قمه رغبته بها
لينزل بشفتيه يقبل كل جزء من جسدها ويضغط احيانا جعلها تتاوه راغبه به وهو يتمتم كلمات عشق
يهمس باذنها.متخافيش تعاليى فحضني
تقترب منه بشده وهي مغيبه
يحتضنها بشده حضن من نوع اخر لاول مره
ولكن قبل ان يتتم كل شئ
ارتفع براسه بصعوبه بصوت راغب.عايزاني
اما هي كانت قد استسلمت تماما بل تريده بشده
تخفض راسها بخجل وتخفي راسها به
ليلتقط شفتيها ييعتصرها بين شفتيه ويتجرا وياخذها معه
الي عالمهم الخاص عالم خاص بهما
يختمها بصك ملكيته يشعرها برجولته معها هي فقط بعد ان انتظرها بل ويشعر بانوثتها الطاغيه اصبحت ملكا له وحده
لينزل الستار ع العاشقين
باول ليله لهم
فلنتركهم ينعموا بالسعاده لاول مره
...............
اما عند اسر وموجه المجانين
عاد اسر وموجه
اسر.اظن بقا انا سيبتك كتير
موجه مش فاهمه انت عايز ايه يعني
اسر.مش فاهمه نعم ياماما
ليجري خلفها.انا هفهمك
تغلق باب الغرفه عليها وهي تضحك بصوت عالي من انفعاله عليها
اسر.افتحيي ياموجه بطلي جنان
موجه.هههههه اهدي بس مش كده صحتك لحسن تثبت الاشاعات ع نفسك
اسر.طيب ماشي ياموجه لو راجل اطلعي
وانا اعرفك الاشاعات صح ولا غلط
ينتظر كل منهم بدون كلام هو يجلس فالصاله امام الغرفه
تنطق هي هي بعد ربع ساعه.
اسر بس انا جعانه
اما اسر ابتسم يعلم انها ستخرج
تنطق موجه باسف لعدم رده.
اسر الحاجات دي مبتجيش كده وانت متهور بصراحه وانا خايفه
بعد قليل استكملت كلامها
وبعدين برده انا خايفه عليك افرض طلعت مش تمام هيبقي شكلك قدامي وحش
اما هو يضحك فالخارج يعلم انها خائفه
وتقول هذا الكلام من ارتباكها لتداري خوفها
اما هي من عدم رده فهمت انه نام
لترتدي الروب فوق القميص الابيض للذي يظهر اكثر مايخفي
ولكنه لايداري ايضا شئ
هو اطول بقليل فقط يصل للركبه
فتحت الباب فاصطنع النوم
لتتسحب هي الي المطبخ
فيضحك هو ع انها صدقته
تقوم بعمل سانندوتش واككله وهو يتابعها بعينيه
تلك الجنيه البيضاء بالملابس القصيره مغريه الي حد الهلاك
يقترب منها وهو مغيب
يلف خصرها بيده ويدفن وجههه بشعرها
يقول بصوت جذاب عابث.بتعملي ايه
ارتعشت من لمسته وارتبكت من وجوده
ونظرت له لتراه ينظر للجسدها بتفحص
تقول بارتباك وبراءه وهي تمد يدها بالساندوتش في منظر
مضحك.تاكل
اما هو يمرر يده ع جسدها بجراه جعلتها تشهق
يقول بصوت عابس وهو يحملها .مانا هاكل
تفاجا به يضعها ع تلك الطاوله اليتيمه بالمطبخ
موجه بخخجل.اسر انت مجنون بتعمل ايه
اسر وهو يقبلها .انا ابقي مجنون لو سيبتك
يجذبها بيده يجعلها تقترب اكثر
موجه.اسر لا
اسر وهو يضع قبله يعتصر شفتيها بها بحب وشغف لتشعر به وتتفاعل معه
اسر.موجه مفيش عند فالحب
وانا بحبك انتي ايه
موجه.بحبك
بس احنا فالمطبخ ده جنان ابعد انزل
اسر وهو يقبل رقبتها ويضغط ع ترقوتها يقضمهابخفه لتتاوه
اسر.احلي حاجه فالحب الجنان
هتجنني معايا
ترتفع بوجهها تقبل شفتيه بخفه توافقه جنونه
يعمق هو قبلتها
لتبتعد.هي.بس الترابيزه ساقعه
يقول هو بصوت راغب مثار.انا هدفيكي عشان نتاكد من الاشاعات
تقول هي بدلع .اسر عيب
اسر وهو يمر بيده ع جسدها .عيب ايه انا عايزك تحسي بكل حركه همسه لمسه هعيشك ليله عمرك ماهتنسيها
حسي بيا عشان عرف انا تمام ولا لا
ينزل يقضم شفتيها بقوه بحب باثاره ياخذها الي عالمه المجنون يشعرها بحبه بطريقته الخاصه
يجعلها تشعر بلمساته واهاته وحبه واشتياقه اليها
يحبها يحطم عندها بحبه وتحطم غروره بانوثتهاها الطاغبه
ختمها بصك ملكيته لتكون اغلي لحظه واحلي بحياتهم
.......... .......
اما عن ساره وزياد
وصلوا الي منزلهم
زياد.ساره انا عايز افهم بقا كل حاجه عايو اعرف قرارك من دلوقتي ايه هتكملي حياتك معايا ولا لا
انتي قولتي هقول قراري بعد مانرجع من الحفله
ساره.طييب استني بس اغير هدومي واطلع اتكلم معاك عايزه اتكلم معاك كتير
وانت كمان روح غير هدومك
بعد عشر دقائق
خرجت ساره وهي ترتدي لانجيري من اللون النبيتي وترتدي في قدمها خلخال وتسدل شعرها ع ظخرها في مظهر خلاب
عندما خرجت تقدم هو منها كالمغيب ازوجته بهذا القدر من الجمال
اقترب منها بشده
تبعده بيدها .استني بس انا عايزه اتكلم معاك شويه
زياد.بنفاذ صبر.قولي انتي عايزه ايه قرارك انا مش قادر خلاص انتي بتعملي كده ليه
ساره.بص يازياد انا كنت فالاول قبل ماتجوزك مكنتش اعرف يعني ايه بيت يعني اي زوج وامان
لاني معرفش من صغري يعني ايه اسره فمعرفش الفرق اما لاقيتك فالاول حبيتك اه حبيتك بس مكنتش عارفه
واما لاقيتك بتقول هتجوز خفت وبدات اتحرك حاولت ابقي شبه اللي عايزها تكون مراتك بدات اقرا عن الزوجه
ولقيت قداني الفكره اللي كنت مرتبطه بيك عشانها وقرات فيها
زياد.بجديه.ولقيتي ايه
ساره.لقيت انها حرام انا كنت فاكره ان مدام في ورقه مابينا وزوجين قدام ربنا يبقي مممن انفذ اي فكره غربيه
بس لما تعمقت فالدين لقيتها غلط ان الجواز لازم تكون فيه موده ورحمه ومبني ع اساس صح الفكره ذات نفسها غلط
زياد بنفاذ صبر من منظرها.ايوه يعني قررتي ايه
ساره .استني بس
انا لما قرات فالدين مش بس استفدت فالنقطه دي كمان حسيت اننا عايزه اقرب لربنا اكتر حسيت براحه وحاجات كتير كنت فقداها من زمان
ع فكره انا عارفه انك عملت كل ده عشان اغير رايي
وفعلا غيرت من نفسي فكل حاجه
وانت لاحظت ده حتي عرفت حقوقي وواجباتي
بس بعد ماتغيرت لقيتك انت زي مانت فكنت عايزه اغيرك اعمل منك فارس احلامي
انا بحبك بس كان نفسي فواحد ياخد بايدي لربنا يعلمني الحاجات الي اهلي معلمهوليش نفسي فسند
انت هتبقالي كل حاجه
عشان كده خدت نفس طريقتك وقولتلك اني هتحوز غيرك وقولتلك ع مواصفات جوزي وفعلا جاب نتيجه
مع ان حتي لو كان مجابش نتيجه انا كنت هفضل معام انا بحبك جدا
وانت دلوقتي فايدك القرار هاقف جنبي وتعوضني الي اهلي محسسونيش بيه
تجده يتقدم لها وبعينيه ابتسامه حب
ياخذها باحضانه يكاد يكسر ضلوعها ويهمس باذنها بحبك لاول مره
ولكن يبتعد بعد قليل.بس انتي ليه بعدتي عني الايام الي فاتت انا كنت هموت عليكي
لتققول بعصبيه وبعض الخجل .اه انا كنت عارفه حكايه لجواز دي لعبه منك بس برده انا بغير وكنت ممدايقه منك ماحبش حتي اسم اي واحده تيجي ع لسانك
ليضحك هو بقوه ه غيرتها ليقترب وياخذ شفتيها فقبله طويله تعبر عن حبه واشتياقه لها
ولكنها ابتعدت.وبصراحه في سبب تاني
يقول بترقب.ايه هو
تقول هي بتردد.اصل انا حامل زياد بعدم تصديق.لا احلفي
يضحك بقوه وفرح زائد عن اللازم كالمجنون
يحملها ويلف بها من الفرح لتبكي هي من الفرحه
يقبلها من شفتيها بقوه وشغف
ليبعد بقوه تحكم شديده وهو مازال يحملها.ده معناه اني مينفعش لسه اقربلك
لتخفي وجهها بصدره بخجل.لا ماهيسمحتلي النهارده
يجري بها باتجاه الغرفه
وهو يقبلها بنهم واستمتاع وفرحه بهذا المولود.
ساره.زياد استني بس اسمع تعليمات الدكتوره انت هتعمل ايه
زياد.هسلم ع عيالي استني ايه
اقترب منها يقبلها بنهم واشتياق لايستطيع الابتعاد بهمسات ولمسات عاشق استسلمت له فهو حبيبها
شعرت برجولته ودفئه التي افتقدته لفتره طويله اما هو شعر بحبها في علاقتهم لاول مره تبادله مشاعره اجتاحتهم موجه من المشاعر جعلتهم يشعرون بالاشتياق والنشوه اكثر من اي مره
ليستمتع كل منهم بلقاء المحبين بعض اعترافتهم لاول مره
لنترك لهم مساحه ليعبروا عن حبهم بطريقتهم الخاصه بعد فتره من الاشتياق الجارف لمشاعرهم الجميله
.......... .....
اما عند روح وصخر
اخذت روح صخر لشقتها التي تعلو شقه همس ليكملوا كلامهم
روح.اتفضل ياصخر
يدخل هو ليري شقتها التي شهدت ع معاناه طفولتها وهي اول الاشياء التي يجب ان تمحي من حياتها
روح.اظن بقا انا نفذت كل اللي اتفقنا عليه انت كمان لازم نخلص من الاتفاق ده بقا وتسيبني
صخر بجديه.انا قلتلك اخر كلام عندي انا مش هسيبك
روح.بس ده اتفاق رجاله مينفعش ترجع فيه
صخر.انا مش راجل وبرجع فكلامي انا حر
اخر كلام عندي مفيش طلاق مش هسيبك وقلتلك قبل كده
تقول هي بعصبيه.لا هطلقني مش بمزاجك انا مش عملتلك اللي انت عايزه عايز مني ايه تانس طلقني بقا
صخر ببرود.عايزك
روح.انت سافل استحاله
صخر.ليه انتي مراتي
روح.لا انت هتطلقني
صخر متقوليش الكلمه ددي تاني لانها بتعصبني ورد فعلي هيدايقك
روح.لا ياراجل بتعصبك طلقني طب طلقني طلقني طلقني
يهجم هو ع شفتيها بقبله قاسيه كعقاب ع كلامها ولكنها تتبدل الي قبلات متفرقه رومانسيه
يبتعد هو عنها باستمتاع
اما هي تفوق من غفله المشاعر التي اجتاحتها فمنذ فتره لم يقبلها باحلامها
روح بعصبيه مصطنعه.اطلع بره انت حيوان
صخر بعبث .برده مش هطلق
روح.انا مش عارفه انت عايز ايه واشمعني انا سيبني فحالي
صخر.لانك انتي روح الصخر مينفعش تبقي روح لوحدها ولا صخر للوحده
روح بعصبيه وخوف.انا روح وبس لوحدها من غير حد ومحدش يقدر يدهل فقراري وهتطلقني انا حره
يهجم عليها مره اخري ولكن بقبلات متفرقه ع شفتيها ووجهها وترقوتها .متقوليش هتطلقني تاني عقابي مش هيعجبك لينهيها بقبله متملكه عميقه راغبه باكثر
يبتعد بصعوبه
ويذهب ناحيه الباب
وانفاسها لاهثه من قوه قبلاته لاتستطيع التحدث او من كثره هياج مشاعرها
يرسل لها قبله عبثيه فالهواء
وقبل ان يغلق الباب
يقول باصرار.هثبتلك انك روح الصخر فاقرب وقت ياروحي
يغلق الباب ويغلق معه الجزء الاول من الروايه
#روح الصخر
......... ......
كل حكايه لها اصل
ورد.في بنات كتير نتيجه الخوف الزياده عليهم مبيطلعوش للحياه مبيواجهوش دايما معتمدين ع اللي حواليهم
روح من كتر خوفها ع ورد عملتها من غير شخصيه وده شئ غلط صح اننا نحافظ ع ولادنا وتربيتهم لكن لازم يعتمدوا ع
نفسهم نقفل عليهم لكن مش اوي لازم يعرفوا يتعاملوا مع الناس ويواجهوا المجتمع يغلطواا بس تحت رقابتنا يتعلموا ازاي يضلحوا غلطهم مش نبعدهم عن الناس خالص بحجه اننا خايفين عليهم خوف مرضي فينتج شخصيه ضعيفه
ساره.نتيجه للتربيه الغلط مش كل حاجه فلوس مممن يكون الابن محتاج لاهله اكتر من فلوسهم اللي مضيعين حياتهم ع جمعها
والدين عامل اساسي فحياه اي انسان جايزز لو كان اهلها جنبها كانوا عرفوها يعني ايه جواز ويعني ايه دين
عمرها ماكانت هتفمرر ففكره تيعد بيها عن مفهوم الجواز الصحيح
#التربيه الصح والدين اساس اي انسان كويس مش كل حاجه فلوس
موجه.انسانه مجنونه واخظه الحياه كلها عند اه الحياه مجنونه بس نينفعش فالقررارت المصيريه زي الجواز يتبني ع جنان عشان مجرد انها بتعاند مع واحد كان ممكن يبهدلها
#مينفعش ناخد قررات فوثت عصبيه او عشان نعاند وبس
همسه.الحب مهما كان الغيره ده سلاح قاتل لو زاد عن حده يتقلب لضده ممكن يدمر اي بيت مهما كان مبني ع الحبب لازم جنب الحب ثقه فالشخص اللي اختارته وثقع فنفسك عشان الحب والبيت يستمر
الغيره الزياده مدمره لاي حاجه حلوه واي مشاعر بتقلب الحياه كلها نكد
#الشئ لو ذاد عن حده انقلب لضده
.روح.حياتها صعبه جدا اتحملت كتير وضحت عشان اخواتها كتير
منحكمش ع اي حد من الظاهر الظاهر بتاعه نابع عن ظروف قاسيه عاشها خلت منه الشخصيه دي متحكمش ع حد متعرفش ظروفه لمجرد شكله
وربنا مبيضيعش تعب حد هيعوضه اكيد
خلصتي؟ الرواية الجاية أقوى وأحلى… تعالي وعيشيها معانا👇