رواية اسرني كينج الصعيد هارون ونجمة كاملة جميع الفصول

رواية اسرني كينج الصعيد هارون ونجمة للكاتبة دنيا حسن هي حكاية تنبض بالمشاعر وتفيض بالصراعات الداخلية والخارجية، حيث تتقاطع الأقدار وتتشابك المصائر في قصة حب مختلفة لا تخضع للمنطق أو الزمن.في رواية اسرني كينج الصعيد، يعيش القارئ حالة من الانجذاب العاطفي والتوتر النفسي، وسط أحداث متسارعة تكشف أسرارًا مدفونة وقرارات مصيرية تغير كل شيء. الرواية لا تقدم حبًا مثاليًا، بل واقعيًا، مليئًا بالتحديات والتضحيات.

رواية اسرني كينج الصعيد هارون ونجمة كاملة جميع الفصول

رواية اسرني كينج الصعيد من الفصل الاول للاخير بقلم دنيا حسن

هارون وهو بيدخل الاوضه.. قفل الباب ولاقاها مغطيه وشها

راح ليها وشال الغطاء واتفاجيء بجمالها وبعد كده رجع لجبروته = انتي نجمة

نجمة بخوف  : ايوه

هارون سابها وراح مسك مكنة الحلاقه اللي في الحمام وعور نفسه وجاب قماشه وعمل بأيديه وبعد دقايق خرج القماشه وبدأت الزغاريط

هارون وقف قدام نجمة : هو انتي قاعده مرتاحه كدا لي قومي قووووومي

نجمة قامت ليه بخوف : انا اسفه

هارون بكل جبروت : وانا مالي بيكي.. انا بحذرك متلمسيش السرير ده تاني وزقها علي الارض = مكانك هنا هنا وبس مفهووووم

نجمة معندهاش حل غير ان هي تعيط وبدأت في العياط هارون اتنرفز ومسكها من شعرها ضربها قلمين = اقسم بالله لو مابطلتي عياط لاكون مطلقك

نجمه بطلت بخوف وراحت غيرت هدومها في الحمام وخرجت

هارون وهو بيبص علي الارض : نامي

نجمة فهلا نزلت علي الارض وبدأت تنام

هارون : انتي لو اتعدلتي في الايام الجايه هتنامي عليها وهي فاضيه لكن لو متعدلتيش هتلاقي قطع من الزجاج عليها....
جاء الصباح علي كل البيت

الباب ببخبط عليهم..

هارون صحي وقال من جوا : ميين

الخدامه صفيه : الكل تحت مستنينكم ياهارون بيه

هارون : طيب طيب احنا نازلين

هارون قام وجاب كوبايه مايه ورماها علي نجمة واتكلم بعصبيه : هتفضلي نايمه كتير كدا

نجمة قامت مفزوعه  واتكلمت باسف : اسفه راحت عليا نومه

هارون قام وسكت شويه وبعدين مسكها من ايديها قومها ولوا ايديها ورا ضهرها : عارفه لو في يوم صحيت قبلك اي الىي هيحصل هكون مكسرك..

 متنسيش اني اتجوزتك عشان مكانتي.  يعني لازم تعرفي ان مكانتي اغلي من خلقتك... ورماها علي الارض وايديها اتعورت وراح يلبس في اوضه اللبس وهي قامت عشان متاخدش ضربه تاني ودخلت لبست في الحمام

وخرجت

هارون بكل برود : هننزل وهتتعاملي عادي  كأننا مبسوطين بجوازنا.. وانا هتعامل عادي... لو عليا مش عايز اشوف خلقتك اصلا

ومسكها من ايديها وهي بصمت تام ونزلو..
ومسكها من ايديها ونزلو في صمت تام وهما نازلين علي السلم كانت صامته تماما

هارون وهو ماسك ايديها : اضحكي احسن ماتشوفي حساب ميعجبكيش

ونزلو قعدو علي الكرسي وهما بيمثلو ان هما مبسوطين

ميار اخت هارون بخبث : مالك متضايقه كدا لي يانجمه

نجمة بارتباك: انا.. انا مش متضايقه خالص

ميار بخبث اكتر : اتبسطتي امبارح..

هارون بكل قوه : ميار اقفلي خشمك ويلا نبدأ الوكل

وخلصو فطار وعزيز ندا هارون المكتب

هارون دخل وقعد قدامه : نعم يابوي عايز اي

عزيز وهو حاطط العصايه قدامه : لو فاكر انك عتتجوزها منظره عشان المكانه والكلام الفارغ ده تبقي غلطان

هارون : يعني اي

عزيز وهو بيقوم وبيتجهه للشباك : هعطيك مهله 6 شهور لو مجبتليش حفيد انا اللي هشيلك من اللي انت فيه

هارون قام بكل عصبيه : يعني اي الحديث الماسخ ده وبعدين انتو شرطو شرط ان اتجوز وملكومش دعوه بقا... ومشي بكل جبروت ورزع الباب وطلع فوق لاقاها قاعده منكمشه جنب الدولاب وبتعيط..

هارون قرب ليها وهي قامت مفزوعه

نجمة بكل خوف : عايز مني حاجه

هارون : حضريلي خلجاتي عايز امشي ومشوفش وشك.. وياريت اجي الاقيكي مي'ته ويعني حتي اكسب ثواب ان هدفن*ك.

نجمه بكل صموت حضرتله هدومه وهو مشي وهو اول لما مشي هي راحت البلكونه وقفلت باب البلكونه عشان لو حد دخل ميسمعهاش وهي بتتكلم مع نفسها

نجمة وهي بتبص للسماء والجبروت اللي اتجوزته من يوم وليله وهو بيركب العربيه... وبتفتكر عذاب مرات اخوها ليها

فلاش باك..

رشيده وهي ماسكه المعلقه السخنه لدرجه الاحمرار وبتحطها علي دراع نجمه بغل = لو قولتي لاخوكي حاجه همو*تك

نجمه وهي بتعيط من كتر الحرقه ومش عارفه تشيل ايديها : سيبيني.. حرام عليكي

رشيده زقتها علي الارض : اخوكي جاي من السفر... ولو اتحدثتي معاه واصل والله لاند*مك

نجمه فضلت تبكي وايديها متدمره من كتر الحروق

وجريت علي اوضتها.... وهي بتحط المرهم علي ايديها وبتعيط : ااااااه

ياربي انا عملت اي عشان يحصل معايا كدا ياربي متسبنيش ارجوك

وراحت قعدت علي السرير تبكي بحرقه

..... برا في الصالون..

رشيده وهي بتتكلم ف بالتليفون :اي ياحبيبى عامل اي

المجهول : الحمد لله.. اي بق مش هتيجي انهارده

رشيده : هيهيهيهيهيهيهيهي.. جوزي جاي

المجهول : يعني مش هتيجي

رشيده : هحاول يلا هففل عشان زمانو جاي

وقامت دخلت علي نجمه لاقتها بتعيط راحت مسكت ايديها بغل وحقد : لو فكرتي تقولي حاجه ليه همو*تك بإيديا

نجمه وهي بتشد ايديها وتعيط : انتي مجنونه... انتي بتخوني جوزك بالسهوله دي... انتي انسانه معندكيش ريحه الد*م ومش هسكت وهقوله ده اخويا..

رشيدة وهي بتمسك في شعرها وتطلع حقنه سم = شايفه الحقنه  دي.. ممكن اموته بسهوله بيها... وفي ثانيه فلو قررتي تقولي انتي هتخسريه للابد

نواره زقتها : ابعدييي عني

وفي الوقت ده دخل ياسين اخو نواره = حبببتي انا...

وشاف نجمه  وهي بتزق رشيده راح مسك رشيده وضر*ب نجمة بالقلم....

باااااااااك💔💔

وفاقت تلك الحزينه علي صوت سياره هذا الجبروت... 
وفاقت تلك المسكينه علي صوت سياىه هذا الجبروت.. 💔💔

راحت وقفت بعيد عن الباب جمب السرير بكل خوف...

هارون دخل وقفل الباب وبصلها بقرف : انتي مالك واقفه كدا لي..

نجمة : عايز مني حاجه قبل مانام.

هارون : وهعوز اي.. وبعدين مش قولتلك مش عايز اشوف خلقتك ولا انتي مبتسمعيش الكلمه

نجمة بخوف ورعشه : انا.. انا اسفه

هارون راح اخدت الهدوم من الدولاب واخدت شاور وراح علي السرير وهي كانت كل ده واقفه في مكانها كالتمثال...

هارون: ماتتتخمدي.. واقفه ليه

نجمة : قولت ممكن هتعوز مني حاجه

هارون : لو هعوز حاجه مش هعوز من واحدة زيك

نجمة بعياط نامت علي الارض بسكوت...

💔💔💔💔وجاء صباح يوم جديد علي هذه الاسيره...💔💔💔
هارون فاق علي التخبيط علي الباب

هارون: طيب طيب نازل...

زق نجمة برجليه : قومي.. قومي يبت..

نجمة قامت بصمت ولبست هدومها ونزلو مع بعض...
علي السفره..

كلهم مستنين عزيز...

هارون: ياما هو ابوي فين.

عزيز بكل قوه وجبروت: انا جيت ياولدي

عزيز راح قعد علي الكرسي وهو رافع راسه ووشه كله قوه وجبروت.
هارون : اهلا يابوي.. اتفضل عشان ناكل..

عزيز : في كلام مهم اقوله ونبدأ الاكل

هارون باستغراب: اي

ميار : اتفضل يابابا

حامد اخو عزيز : اتفضل ياخوي.

عزيز : البيت ده هيبقي باسم محمود ابنك ياحامد

محمود (ابن عم هارون) وهو طاير من الفرحه وبيمثل البراء : يعني اي ياعمي

هارون وهو بيجز عي سنانه : يعني اي يابوييي

عزيز : يعني بعد 6 شهور كل املاكي اللي باسمي هتبقي باسم محمود.. وتقدرو تفطرو... وقام من علي السفره ودخل المكتب

هارون قام بسرعه وجري وراه ورزع الباب وقال بكل عصبيه : اي الحديث الماسخ ده لييييه عملت أكده لي

عزيز : املاكي وانا حر فيها

هارون : وانت املاكك تديها لاخوك املاكك اللي تعبت فيها تديها لابن اخوك

عزيز : انا قولتلك.. الشرط.. تجيبلي حفيد والكلام اللي قولته ده هيبطل..

هارون : ده اخر كلام عندك..

عزيز : ايوه

...💫💫💫💫💫💫💫 برا في الصالون💫💫💫💫💫💫💫💫

. شالو الاكل اللي علي السفره وطبعا محدش اكل.

نجمة قامت من علي السفره وجايه تطلع اوضتها...

سمعت محمود وهو بيتكلم في التلفون.
محمود : ايوه ياحبيبتي انتي مشي جوزك وانا هجيلك البيت..

نجمة بصت ليه بقرف. وهو بص ليها وقفل التلفون بس بص ليها بخبث وقعد يتفحص جسمها ونجمة خافت وجريت علي الاوضه وقفلت الباب وفضلت تعيط

نجمة وهي بتعيط وبتشد في شعرها وتقطع في هدومها : شكلي اهو وجسمي اهو مئ عايزه حاجه.. ااااه ااااه ياربي ياربي انا مش عايزة حاجة غير اني ارتاح حتي لو الموت فيه راحه يارب بقا

هارون قعد يخبط والباب كان مقفول

هارون من برا : افتحي..

نجمة لبست بسرعه عبايه وفتحت الباب واول مافتحت مسك زقها على السرير وقفل الباب وووووووووو..
نجمه اول مافتح الباب هارون دخل وقفل الباب وزقها علي السرير
واعتلا*ها وكتف ايديها وهي بتحاول بشده ولكن مفيش اي فايده
هارون بعصبيه : اثبتي بقااا
نجمة بعياط وصويت : سيبني سيبنيييي
هارون بنرفزه ونظره حقد : لو مكنتش اتجوزتك مكنتش شوفت خلقتك
نجمه جاتلها قوه وزقته علي الارض وقامت بكل قوه وتحدي : مكنتش تتجوزني مكنتش تتجوزني
هارون قام وشدها ليه ضربها بالقلم ومسكها من ايديها : انا متجوزتكيش بمزاجي وانتي عارفه انا اتجوزتك عشان افضل كينج الصعيد ومتشالش من مكانتي
نجمة بعياط وهي بتحاول تشيل ايديها : مشمعنا انا لييي انا ليييي انا
هارون رماها علي الارض : عشان انا اشتريتك وقعد علي الكرسي وحط رجل علي رجل ببساطه رميت فلوس لمرات اخوكي الرخيصه واشتريتك يعني لو كنتي عندها كنتي هتعيشي في سواد.. ها اي رايك هنا ولا هناك
نجمة قامت بكل قوه ومسحت دموعها : ولا هنا ولا هناك انا هنا اسيره أسيره مش اكتر من كدا وهناك هناك كنا ضعيفه وبنضرب كل يوم
هارون وهو بيقوم : انا مش فاضي لدموع التماسيح وقصه البراءه دي وبص ليها بنظره حذر = اياكي تنزلي من هنا
💫💫💫في منزل نجمة القديم 💫💫💫
رشيده بدلع : ياسييين
ياسين بحب : نعم ياحبيبتي
رشيده : عايزه منك 1000 جنية.
ياسين بصدمه : لي
رشيده بدلع وميا*صه: مش عايزني ادلع*ك ولا اي
ياسين بحب : مش هزعلك خدتي اهو 2000 جنية جيبي بيهم اللي انتي عايزاه وهو بيبوسها من جبينها انا همشي دلوقتي وهرجع علي بكره بليل..
ياسين مشي وهي راحت تشتري لبس غير اخلاقي...
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
هارون مشي وركب العربيه ووصل لبيت من برا يشبه القصر ومن جوا كل حاجه فيه اسود من كل الجوانب..
دخل ووصل للاوضه اللي فيها صور عدوته اللدودته
هارون وهو بيقلع الجاكت = وحشتك اووي يارخي*صه
هارون قلع الجاكت وجهط ايديه عشان يضرب في كيس الملاكمه وبدأ يضرب ويفتكر خيانه امه لابوه
هارون وهو بيضرب الكيس بكل قوه : ارتحتي.. ارتحتي لما مشيتي ارتحتي لما خنتي ابويا مع صاحبه ارتحتي لما خنتي ابويا مع ابو اعز صاحب ليا ارتحتي لما خلتيني اكره كل الستات ارتحتي لما بقيت اعتبر كل الستات رخي*صه زيك
💫💫💫💫💫💫💫💫في المساء 💫💫💫💫💫💫.
...... في منزل نجمة.......
رشيده بميا*عه: يلا تعال هو مش في البيت وانت وحشت*ني اووي
المجهول : مسافه الطريق وابقي عندك ظبطيلي نفسك انتي..
رشيده وهي بتقفل التلفون بصياعه: هييييهههيههيهه
    ........ 💫💫💫💫💫💫عند هارون💫💫💫💫💫
 هارون وقف ضرب ولبس الجاكت وكسر صورها كلها ومشي وصل للبيت ودخل مكتب لابوه..
عزيز باستغراب = في حاجه ياهارون
هارون : ليه بتعمل كدا ليييي
عزيز  بقوه قام من علي الكرسي: بعمل اي.
هارون كسر كل اللي في المكتب بعصبيه : ليه ليه مصمم ان اتجوز وانت عارف اني بكرهه صنف الستات ولما اتجوزت عايز تغصب عليا اني المسها.. ليييي. وفضل يكسر كل حاجه
وفجأه الباب اتفتح ودخلت الخادمه
الخادمة بصويت : الحقني ياهارون بيه الحقني ...
الخادمه دخلت بصويت وقلق : الحقني ياهارون بيه الحقني الست هانم  والده حضرتك اغمي عليها في المطبخ
هارون جري علطول ولحق صوت صويت الستات واول مالاقاها مرميه علي الارض حس ان حته من جسمه بتتقطع حتت ( نعم فهي الذي ربته واعتنت بيه من صغره حتي كبر فهي الذي اهتمت به كأنها امه الحقيقيه....)
هارون جري عليها وفحص نفسها لقي لسه فيها الروح كلم الدكتور بسرعه وجه وغي الوقت ده هارون نقلها اوضه عاديه وكانت غيبوبه سكر ولحقوها الحمد لله في الوقت المناسب ...
هنيه كانت نايمه بتعب وهارون ماسك ايديها وبيعيط بانهيار ان لمده لحظه افتكر ان امه هتسيبه خرج كل اللي كان في الاوضه بأمر منه عشان محدش يشوف دموعه نجمة في الوقت ده وصلها كل اللب حصل ونزلت اول مادخلت الاوضه استغربت هو ده اللي جبروته كان يمحي اي اثر للمحبه هو ده اللي عيونه استحاله تبكي... انه يبكي كالطفل تماما
نجمة باحترام : هي عامله اي دلوقتي
هارون بصلها ومسح دموعه وساب ايد هنيه وراح لنجمه جرها من ايديها لبرا الاوضه وقال بعصبيه وهو ماسك ايديها : اي اللي جابككك هناااا
نجمة بخوف وبعياط : انا انا جيت عشان اطمن علي طنط هنيه
هارون زقها وقال بعصبيه لدرجه كل البيت جه علي صوته : عشان تطمني عليها... ولا عشان تشوفيني وانا ضعيف ومكسور
نجمة بخوف : لا والله ابدا لا لا
عزيز جه وشد نجمة ورا ضهره : سيبها بقا كفايه بتطلع كل اللي حصل فيك عليها هي ذنبها اي  قول قول هي ذنبهااااا اي
هارون بصوت عالي: ذنبهاااا ذنبهاا انها مراتي ذنبها انك عايزني المس*هااا بالغصب... زبص لنجمه اللي كانت ثواني وهيغمي عليها وقال = اطلعي علي فوق ومشوفش وشك....
ومر الصباح علي هذه الاسيره...
نجمة بليل وهي قاعده في البلكونه...
فلاش باااك
ياسين ضربها بالقلم : انتي ممنوع عنك الاكل والشرب وانك تخرجي برااا... هتتجوزي هتتجوزي واخلص منك
مشهد تاني
رشيده وهي بتعذبها بالملعقة السخنه عشان اتكلمت معاها
مشهد تالت
رشيده وهي بتخنقها وتمسكها من شعرها عشان نجمة خرجت بشعرها الجميل وخلي الكل يعجب بيها
.... مشهد ورا مشهد ورا مشهد ونجمه منخاره منهار من العياط صراع في دماغها وصراع في قلبها كل الذكريات السودا بتمر عليها وياريتها هترتاح💔💔
💫💫💫💫💫 في منزل نجمه القديم 💫💫💫💫💫💫.
رشيده اتجهزت وخبط الباب وعرفت ان الشاب جه
رشيده سحبته بأيديه وحضنته : وحشتني.
المجهول : وانتي اكتر ياحبيبتي
رشيده ضحكت بمياعه وفعلو ماحرمو الله 💔
وبعد ساعتين....
ياسين وهو بيفتح الباب = حبيبتي انتي فين... شوشو انتي فين
ياسين دور في البيت وملقهاش دخل اوضه النور وفتح النور وووو
ياسين فتح باب الغرفه وولع النور ولا قاها قاعده علي السرير بلبس غير اخلا*قي
رشيده وهي بتمثل انها كانت نايمه : امم ومثلت انها اتفجات = اي ده انت جيت
 ياحبيبي وجريت عليه وحضنته والمجهول كان ورا الباب وشاورتله يتحرك يجري بسرعه وخرج برا البيت وهي حاولت تشتت انتباه ياسين....
💫💫💫💫💫💫💫 في القصر 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
ميار : ماما هي نجمة مش هتروح معانا بكره
هنيه : يبنتي مش هينفع عشان هارون مش هيوافق
ميار بتفكير : بس لو جت هيبقي سهل انهم يتخانقو... والله لاندمك ياخويا علي حرقه قلبي اللي سببتهالي
عزيز : ميااااااار
ميار بخوف : نعم يابابا
عزيز : في عريس جاي ليكي يوم الجمعة
ميار قامت بعياط :لا لا استحاله للدرجادي للدرجادي انت عايز تبيعني
عزيز : وانتي مش هتفضلي تعيشي علي ذكرياته... ولو فاكراني مش عارف فانا عارف... عارف انك لسه عايشه كأنه عايش أفهمييي بقا هو ما*ت
ميار بصريخ : مممتش اتقت*ل اتقت*ل ومش هرتاح من غير  مادخل اللي قتله السجن... 
💫💫💫💫💫💫عند نجمة ✍️✍️✍️✍️✍️✍️
هارون طلع وبكل عصبيه ودخل ورزع الباب ونده : نجمههههه..
نجمة قامت من كرسي البلكونه ودخلت  وقالت ببرود : نعم
هارون بعصبيه : انتي ازايي تنزلي تحت من غير اذني
نجمة انفجرت بعياط واستجمعت قوتها : في اي في اي كل حاجه نجمة متعمليش كدا نجمة متنزليش نجمة انا بكرهك نجمة نجمة نجمة وصرختتتتت انا هنا انا هنا مراتك ولا اسيرتك هنا ايي... طلقنييييييي
هارون ضربها بالقلم = عايزه تطلقي صح.. وبدا يضربها بالكرباج ساعتين ومشي
.. نجمه قامت بوجع واخدت دوش وقعدت علي الارض ضامه رجليها وفضلت
 تقول بهستريا : نجمة نجمة انتي مش هتطفي...نجمة نجمة انتي مش هتطفي.. وفضلت تكررهااا كذا مره هارون دخل الاوضه ولاقاها مربعه علي الارض
هارون بحديه : قومي يلا جهزيلي هدومي
نجمة لسه بتكرر الكلام ده.. هارون فضل يزقها كذا مره وهي نفس الكلام وفجأه لاقي ماده بيضاء بتطله من بوقها... ووووووو
هارون اتفاجيء بمادة بيضاء بتخرج من بوق نجمة.. خاف عليها وقرب منها = انتي كويسه
نجمه لسه بنكرر نفس الجمله :انتي نجمة ومش هتطفي انتي نجمة ومش هتطفي
هارون شالها وجري بيها المستشفي كان اغمي عليها اول مادخل =دكتوره بسرعه بسرعههه.
بالفعل اخدتوها وعملو ليها غسيل معده...
بعد 3 ساعات خرجت الدكتوره باسف = الحمد لله شيلنا السم من جسمها
هارون بخوف ورعب : هتفوق امتي يادكتوره.
الدكتورة بحزن : بس يااستاذ هارون اكيد حضرتك راضي بقضاء ربنا
هارون بقلق اكتر : ي يعني اي.
الدكتورة بثبات : نجمه ميته موت سريري بمعنى ان لو شيلنا الاجهزه عنها هي هتموت واحنا صدقني عملنا اللي علينا بس السم كان قوي وقدر يتملك في البدايه جسمها والقرار في الأول والآخر ليك. ممكن نشيل الاجهزه عشان كدا احنا هنعذبها... 
هارون بصدمه رجع لورا ووقع علي الارض ....
الدكتورة مشيت وهارون بعد ساعه دخل اةضه نجمة وبالفعل كانت عايشه علي أجهزة بمعني لو شالو الأجهزة يبقي خلاص زي مايكون ميته بس سايبين جسمها 
هارون قرب منها وكان هيمسك ايديها بس بعد : قومي يانجمه قومي انا اسف اعذريني انتي بنت ونستاهلي الخير وتستاهلي الاحسن مني انتي شوفتي معايا اللي مستحيل بنت تشوفه قومي وصدقيني هريحك.... 
💫💫💫💫💫💫في البيت 💫💫💫💫💫
.محمود وهو بيقعد علي التلفون : هو الحلوه انتحرت ولآ اي
ميار بضحك : اسكت دي اخدت سم وشكله بيعمل إجراءات دفنها ههههههه
هنيه بزعيق : اخرسي يبنت احترمي نفسك...
ميار : انا مش بضحك انا شمتانه زي ماخدت مني خطيبي ربنا اخدت منه مراته هههههه
هنيه بزعيق اكتر : مش هو مش هو افهمي بقاااا مش هوووو..
💫💫💫💫💫💫💫في بيت نجمه القديم 💫💫💫💫
ياسين قام بصدمه : اي نجمه في المستشفي.. اقفل اقفل انا جاي حالا
رشيده في الاوضه بصيا*عه :ههيهيهي لا متجيش لسه هو هيمشي انهارده 
وفي الوقت ده دخل ياسين وسمع الجمله اللي تحسس اي شخص بالدنيا بنار كبيره في قلبه💔💔💔
هارون وهو ماسك ايديها بدموع : ارجوكي اصحي يانجمه انا اسف طلعت عليكي عقدتي وانتي انتي متكلمتيش نص كلمه واستحملتيني استحملتي عذابي قومي وصدقيني انا هعوضك... انا همشي دلوقتي وهرجعلك بعد ماخدت حقك مني صدقيني... انتي عارفه انا حبيتك من البدايه بس كنت بكابر كنت فاكر ان انتي هتبقي زي امي كنت فاكر ان كل البنات زي امي بس صدقيني انا اسف اسف سامحيني..
ومشي هارون وخلي امه معاها
....💫💫💫💫💫 عند بيت نجمة القديم 💫💫💫💫💫
ياسين دخل بكل عصبيه : بتخونيني بتخونيني يارشييييده
رشيده رمت التلفون وقامت من علي السرير :  ياسين انت انت فاهم غلط وبدأت ترجع وهي مرعوبه
ياسين راح ومسك شعرها بين ايديه لدرجه انه هيطلع بين ايديه : اللي في
 بطنك ابن مييييين وبدا يهز شعرها انطقي انطقي ابن ميييييييييييييين.
رشيده بدموع : صدقني انت فاهم غلط
ياسين ضربها قلمين : انا برضو اللي فاهم غلط يازبا*له.. ورماها علي السرير وقال بقوه= انا مش هقربلك ياحد لما اعرف اللي في بطنك ده يبقي ابن مين وبعد كدا هتشوفي مني يوم اسود
. رشيده قامت بتحدي : في داهيه واخيرا بقا هرتاح منك ومن لمسك ليا
ياسين حس بكسره وضربها بالقلم : هتعرفي انا مين
ومشي وقفل عليه باب الشقه وراح لاخته
ياسين دخل الاوضه واستاذن من الكل يخرج عشان يتكلم مع نجمة وراح بص علي نجمة بعنيه اللي مليانه دموع : انا اسف اسف يانجمه صدقيني لسه عارف انهارده كل حاجه ووقع علي الارض وهو بيعيط سامحيني سامحيني وقومي انا اللي خليتك تتجوزي بالغصب وسمعت كلام واحده زيا*له ومسمعتش كلامك اسف يانجمه ارجوكي سامحيني قومي ارجوكي وفضل يبكي علي حال اخته المسكينه... 💔💔💔💔💔💔
💔💔💔💔💔💔عند هارون💔💔💔💔💔💔
هارون في التلفون : جهزت المكان
المتصل: ايوه يافندم والعنوان. ******''
هارون : تمام انا جاي
هارون بالفعل وصل المكان وبص علي المكان = اتمني اللي هعمله دلوقتي ياخد حقك مني يانجمه...
هارون وصل مكان كان مليان بالفحم المولع
هارون قلع الجاكت وبدا يمشي بدموع = سامحيني سامحيني يانجمه ارجوكي قومي ارجوكي قومي وانا هعوضك ووقع =ااااااه
وقام تاني وكمل تاني بوجع اكتر = انا عذبتك كتير يانجمه انا افتكرتك زي امي حطيتك في خيالي مكان واحده زبا*له باعت جوزها سامحيني وبدا يمشي يحد لما وصل في اخر الطريق
💫💫💫💫💫💫💫في المستشفى 💫💫💫💫💫
هنيه والده هارون كانت قاعده جنب نجمة وفجأه بدأت الاجهزه تعمل انذار بدات تعلو وتهبط كانها تلفظ انفاسها الاخيره بدات ترفض جهاز الاكسجين ودخل الدكاتره في الوقت ده واتدخلو.. 
نجمة بعد ماهديت بدأت تهلوس : هارون.. ها. هارون.. متسبنيش 
الدكتورة راح لهنيه : انا ممكن قرات او سمعت عن الاتصال الروحي بس مشوفتهوش في حياتي بس شوفته انهارده ودلوقتي.. ارجوكي يااستاذه هنيه هاتي هارون هنا.. لان نجمه فاقت بسببه وانا واثق انه في مشكله لانه القلب مكانش فاق الا وصاحبه واقع في مشكله.. عن اذنك  وطبعا ياسين كان كل ده بيتابع الموقف 
💫💫💫💫💫💫عند هارون💫💫💫💫💫💫
هارون وهو في اخر الطريق تلفونه رن = الو 
هنيه بعياط وفرحه : هارون تعالي هاون تعالي نجمة نجمة صحيت نجمة فاقت تعالي بسرعه 
هارون جري علي العربيه وساق بسرعه كبيره لدرجه انه محسش برجليه والجروح اللي فيها ودخل اوضه نجمه 
نجمة وهي بتبتدي تفوق = ها.. هارون 
هارون وهو ماسك ايديها : قومي قومي ياحبيبتي يلا. 
نجمة فاقت. : انت انت كويس 
هارون بكذب : ايوه كويس.. انتي انتي كويسه. 
نجمة لاحظت انه ماسك ايديها وشدت ايديها بسرعه = انا الحمد لله كويسه.. بس انت باين عليك التعب 
هارون بكذب اكثر : لا لا خالص 
ودخل ياسين في الوقت ده = عامله اي يانجمه 
نجمة بعياط : ياسين. 
ياسين جري عليها وحضنها وقعدو مع بعض شويه... 
وهارون مشي.. ومر شهرين هارون كان بيجي مده قصيره وتمشي لكن نجمة كانت بتعامله معامله سطحيه نجمة مش من نوع ان حد زعلها يبقي تزعله لان نجمة منستش ان ليها رب وكانت بتدعي لما بيعذبها كل يوم ليه واكيد ربنا مش هينساها.... 
وجه يوم خروجها.. 
ياسين راح علي البيت معاه نتيجه DNA ودخل علي رشيده مسكها من دراعها= ابني ابني طلع ابنيييي يازباله 
ياسين : فاضلك 3 شهور وتولديه وساعتها مشوفش خلقتك هنا في البيت 
💫💫💫💫💫💫💫في القصر 💫💫💫💫💫💫
ميار : هارون يلا عشان تروح تاخد نجمه من المستشفي 
هارون وهو بياخد مفاتيح العربيه  راح حضن اخته ولكن ميار بتحضنه بغل وحقد وقرف: في سلامه الله يااحسن اخت وطلع من حضنها = كفايه انك بتفكريني بمراتي 
ميار بابتسامه زائفه : اتغيرت اووي ياهارون... يلا ياحبيبي عشان نجمة متستناش كتير.. 
هارون راح وركب العربيه عشان يروح للمستشفى ولكن حصل شيء غير متوقع.. حاول ان يوقف العربيه ولكن الفرامل مش شغاله وحاول مره واتنين وبرضو مفيش فايده وانقلبت العربيه 💔💔. 
(لقد عاقبت نفسي والله يعاقبني وانا راض 💔) 
بعد مانقلبت العربيه الناس اتجمعو واتصلو بالاسعاف علي وودوه المستشفى ودخل اوضه العمليات لان الاصابه كانت في مخه وكانت صعبه جدا...
💫💫💫💫💫في اوضه نجمة 💫💫💫💫💫
نجمة = هو فين يحد دلوقتي انا عايزه امشي.
هنيه باطمئنان: ياحبيبتي استني ان شاء الله هيجي
نجمة بطيبه : حاضر ياماما
في الوقت ده دخل عزيز
عزيز : عامله اي يابتي دلوقتي
نجمة : الحمد لله احسن بس يلا نمشي
الدكتور دخل = هكشف عليكي يامدام وتقدري تخرجي
نجمة وافقت وكشف عليها بس وهو بيكشف لاحظت ساعه في جيبه شبهه اللي بيلبسها هارون
نجمه شدت الساعه وكانت مليانه دم حست ان روحها بتتسحب منها ومخنوقه واتكبمت بصعوبه: بت بتاعت مين دي
الدكتور بتعب : بتاع الشاب اللي عمل حادثه ولسه جاي دلوقتي ودخل العمليات.
نجمة قامت علطول من السرير= فين فين الاوضه فين اوضه العمليات فين وجريت علطول تسأل كل حد وهنيه وراها بتصوت وتعيط يحد موصلت الاوضه واول ماوصلت الممرضه كانت بتخرج من اوضه العمليات بتجري.
نجمة وقفتها بخوف : حالته اي طمنيني حالته اي.
الممرضه باسف وحزن : القلب بيقف واحتمال كبير يموت بس احنا بنحاول.
نجمة سابت ايديها ووقعت علي الارض بدمار بس بعد دقايق قامت وفضلت تدعي ليه.. عزيز أتقدم ليها = نجمة يابنتي انا عايز اقولك حاجه.
نجمة : اتفضل ياعمي.
عزيز : انا عايز اقولك الحقيقه عشان عشان وكمل والدموع بتنزل منه عشان لو هارون مات تكوني سامحتيه.. وحكلها كل حاجه حكلها ان هي ملهاش ذنب وحكلها عن خيانه امه ليه (ياجماعه هنيه هي اللي ربت هارون لكن هي مش امه الحقيقيه) وقال ليها هارون عمل اي لما هي كانت علي حافه الموت.
نجمة : مسامحاه والله مسامحاه. وفي الوقت ده خرجت الممرضه.
نجمة راحت ليها
الممرضه بحزن : البقاء لله.
نجمة بصويت : لا لا لا استحاله وجريت علي اوضه العمليات ودخلت لاقت ان الدكاتره بيغطو وشه شالت الملايه من علي وشه وفضلت تصحي فيه وتقول بدموع : قوم قوم ياهارون مسامحاك والله مسامحاك من قلبي قوم ارجوك قوم... وصرخت باعلي صوت من قلبهااا= يااااارب سامحه يارب يارب رجعو ليا يارب سامحو ياااااارب
(وكأن أبواب السماء كانت مفتوحه لهذا الدعاء واستجاب لها الله 🤍)
وبدأت الاجهزه تعود بقياس نبضه
نجمة بدموع  : الحمد لله الحمد لله والممرضات خرجوها برا وبعد ساعتين هارون اتنقل اوضه عاديه.. وكل ده تحت دموع وفرحه نجمه...
💫💫💫💫💫💫💫عند ياسين 💫💫💫💫💫💫💫💫
ياسين وهو بييدي لرشيده الاكل =اطفحي يلا
رشيده بترمي الأ كل في وشه : ابعد عني بقا ابعد عني
ياسين : انتي مجنونه ولا عقلك كدا وقعد علي الكرسي وحط رجل علي رجل انتي مش هتمشي من الا وتكوني مخلفه الولد واكون عارف كنتي بتخونيني مع مين يازبال*ه
رشيده : مش هتعرف.. مش هتعرف انت اي ياخي مبتحسش انا مش عايزة اشوف خلقتك عايزني معاك لي ده انت مش راجل
ياسين ضربها بالقلم : اخرسي يازبا*له وفي الوقت ده رن التلفون وكانت مسميه المتصل بحبيبي ياسين مسك التلفون ورد واتصدم اول ماسمع اللي في التلفون
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
وفي اليوم التالي هارون صحي ونجمة كانت قدامه.
نجمة بابتسامه : صباح النور..
هارون باستغراب : اي اللي حصل..
نجمة : اي اللي حصل ان... وقبل ماتكمل دخلت ميار
ميار بصدمه وغل: انت لسه عايش
هارون بصدمه : انتي بتقولي اي
ميار: بقول ان حتي انت نجيت من دي.. طب اعمل اي عشان اخلص منك اعمل ايييي
وفي الوقت ده دخل البوليس 💔💔
البوليس دخل بس مكنش سمع كلام ميار
الظابط اتجهه لهارون = حضرتك كويس
هارون : الحمد لله
الظابط : حمد الله على السلامة... ممكن حضرتك تقولي انت شاكك في مين اللي عمل كدا
هارون بثبات وبص علي ميار اللي كانت بتترعش: بصراحه انا....... مش شاكك في حد بس متأكد ان دي كانت خطه
نجمة كانت لسه هنتكلم بس هارون مسك ايديها.
الظابط احترم رغبه هارون ومشي عشان ميتعبهوش اكتر
هارون بص لميار اللي واقفه مرعوبه : مالك خايفه كدا لي
ميار بتحاول تمثل القوه : هخاغ من اي المفروض انت اللي تخاف مني لان مش هتسيبك غير لما تموت
هنيه ضربتها بالقلم واتكلمت بعصبيه : انتي مجنونه اكيد مجنونه قولتلك مليون مره ان هارون مش اللي قتل خطيبك افهمي بقا.. وبعدين خطيبك حاول ان يتحر*ش بيكي وبدأت تعيط وهي بتتكلم اخوكي سندك ومسكتش وراح ضربه واخدت حقك لكن مموتهوش مموتهوش افهمي
ميار بغل وعصبيه : يعني ميييين مييين اللي قت*له مييين
هنيه بصوت عالي : ناس كانو ليهم طار 
ميار بعدم استيعاب : قصدك اي
هنيه بتحاول ثبات: خطيبك ناس قتلوه لان اعتد*ي علي بنتهم وبصت لهارون.. هارون مكنش عايز يقولك عشان ميخليش صورته قدامك وحشه..
ميار بهستريه : اخرسي اخرسييييييي.. مستحيلللل.
هارون ببرود : ارجعي علي البيت يماما انتي وميار
هنيه: بس يابني
هارون وهو ماسك ايد نجمة = ارجعي بعد اذنك
💫💫💫💫💫💫💫في بيت نجمة 💫💫💫💫💫
ياسين اتصدم من اللي سمعه
عزيز علي التلفون : انا غلطت معاكي بس انتي لسه بتحومي حواليا انا عرفت غلطي وعرفت ان مكانش ينفع اعمل كدا ابعدي بقا عني انا عايز اعيش مع عيالي بسلام
ياسين من صدمته وقع منه الموبايل وبص ليها بصدمه وقال ليها = انا همشي وكل حاجه  موجودة بس أياكي تخرجي من البيت ده او تكلميني ومشي...
ومر بالظبط اسبوعين نجمة قربت من هارون عشان تعبه وهارون بقا يعامل نجمه معامله الرسول صلى الله عليه وسلم وبيحترمها جدا..
وجه يوم خروج هارون. نجمة كانت فرحانه وهارون ولكن لا يعلمو ماينتظرهم في الخارج...
هارون دخل البيت ونجمة بتسنده.. لاقي ميار قاعده ومش مهتمه انه جه اصلا 
هارون بجبروت: اجهزي يميار لفرحك
ميار بصدمه : اي
هارون ببرود اكثر : فرحك انتي ومحمود بكره..
وفجأه سمعو رزع علي الباب جامد وفتحو لقو ياسين....
ياسين بيدخل بكل عصبيه : فينه فينه عزيز بيه فييينه
عزيز خرج : عايز اي
ياسين : اي برودك ده ياااخي... وبعدين اهو قدام عيالك انت شخص زبا'له مراتي كانت بتخوني معاك وانت راجل  عندك عيال وهتبقي جد وبتخون مراتك مع واحده متجوزة ياحقير والمفروض انك متربي
نجمة بصت علي عزيز : ه.. هو.. هو انت ..
وانتهي هذا المشهد والكل في صدمة تامه يوجد من سيتزوج بالغصب ويوجد من اتصدم في والده والجميع في صدمه والكاميرا تصور هذا المشهد 
والكل في صدمه تامه... كل واحد بيبص للتاني وهو مخذول فيه...
هارون اتكلم بعصبيه : انطق انطققق ياعزيز بيه
هنيه راحت لعزيز وهي بتعيط :.قول قول ان ده كله غلط كدبهم يلا كدبهمممم وفضلت تصرخ كدبهمممممممم
عزيز بعصبيه ونرفزه : بس بسسسسسسسسسسس
هارون أتقدم خطوه ليه : الكلام هينتهي بكلمه منك صح ولا لا
عزيز بجبروت : ايوه ايوه كل كلامه صح.. بس انا انا
هارون : خلاص مفيش كلام تاني تقولو
وبص لميار : فرحك بكره علي محمود وبعد كتب الكتاب هتسافري معاه
ميار كانت هتنطق بس شاور بأيديه في وشها انها متتكلمش..
هارون بص لنجمه: نجمة بعد اذنك اطلعي فضي الهدوم فب الشنط وانزلي...
نجمة : بس ياهارو..
هارون بعصبيه اكتر:. اطلعيييي
وبالفعل نجمه طلعت...
هنيه بتبص  لعزيز بخذلان : انت انت ازاي فكرت تعمل كدا وليييييي انا عملتلك ايييي
هارون ببرود : انتي معملتيش حاجه هو اصلا اللي ميستهلكيش انت كنت تستاهل صفاء اللي خانتك مع صاحبك انت زيها ومتفرقش عنها حاجهههه
عزيز : بس ياهارون.. انت
هارون بعصبيه وصوت عالي جداااا: بس اي انت اللي بس انت اللي متتكلمش انت متخيل يعني اي ابن يكتشف امه بتخون ابوه ويشوفها قدامه وهي بتبو*س راجل تاني ويحاول يحب ابوه ويدي ثقه تامه في ابوه وفي الاخر ابوه  برضوووو يطلع وس*خ.. وتخون مراتك مع ميييين تخونها مع واحده قد بنتكككك
هنيه بعياط : طلقني طلقني انا مش عايزه اعيش معاك تاني..
نجمة نزلت بالشنط وهارون شافها
هارون وهو بيحضن هنيه : متعيطيش. علي شخص زي ده يلا اطلعي خدتي هدومك يلا ياامي
عزيز كل ده مش قادر يتحمل كل الكلام ده بس قال جمله : هارون انا عارف اني غلطت بس سامحني انا زي اي راجل برضو... سامحني
هارون : متطلبش مني السماح اطلبه من الست اللي اتجوزتك وصانتك....
عزيز مسك قلبه وقال: سامحوني سامح...
ووقع علي الارض علي الفور... ووووووو
عزيز وقع على الارض في الحال والكل جري عليه وبدأ الصويت في البيت... وبعد عده ساعات تذهب كاميرتنا القمر للمستشفي وتصور
نجمة وهي ماسكه ايد هارون =هارون ارجوك اهدي ومتزعلش انا جنبك علطول
هارون اكتفي بنظره حب ليها وضمها بصدره بكل حب لانه حس انه حضنها بيطمنه..
خرج الدكتور من اوضه العمليات وهارون ونجمه راحو ليه
هارون = دكتور هو عامل ايه دلوقتي
الدكتور بتعب :الحمد لله عدا مرحله الخطر هو هيدخل اوضه ويفضل تحت المراقبه وياريت ميتعرضش لاي حزن او صدمات..
ومشي الدكتور وعزيز اتنقل لاوضه عاديه..
في الاوضه دخلت هنيه ووقفت جمبه وهي بتعيط ومكنش في حد من العيله في الاوضه لأنها طلبت منهم كدا = هنت عليك ياعزيز للدرجاتي مكنش في قلبك اي احترام ليا خالص للدرجاتي..
فلاش باك (وهي بتبص عليه وبتعيط)
هنيه كانت خادمة في القصر..
عزيز :هنيه تعالي عايز اكلمك في موضوع مهم
هنيه قربت منه :نعم يابيه
عزيز : بصي طبعا انتي عارفه ان دلوقتي مش موجوده صفاء ومش هعرف اربي ميار وهارون لوحدي... عايزك تتجوزيني وقبل ماتقولي اي حاجه انا هعاملك معامله حسنه وصدقيني مش هخونك في يوم ابدا
هنيه بتردد : موافقه يابيه عشان هارون وميار
في الوقت ده هارون جري عليها وحضنها :ممكن اندهلك ماما.. 💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
باااااااك 💔
دخل هارون في الوقت ده غي الاوضه وحضنها حضن امومة =اهدي ياأمي
هنيه وهي بتبص لعزيز :ابوك ابوك كسرني ياهارون
عزيز صحي في الوقت ده واتكلم بصوت يكاد مسموع =هنيه.. هنيه سامحيني
هنيه قربت منه ومسكت ايديه : لما تتحسن نبقي نتكلم ياعزيز..
وسابت ايديه ومشيت وكل اللي في الاوضه مشيو...
💫💫💫💫💫خارج الاوضه 💫💫💫💫
هارون =ميار يلا روحي عشان تجهزي لفرحك
ميار قربت منه بعصبيه : انت اكيد مجنوووون مش هتجوز مش هتجوز ياهارون واعلي مافي خيرك اركبه...
هارون ببرود وهو حاطط ايديه في جيبه : لو متجوزتيش هتدخلي السجن عادي متنسيش انك حاولتي تقتليني..
ميار بارتباك : لا لا انا معملتش كدا... بعدين اي الحقد اللي جواك ده
هارون : انا ممكن اثبت بسهوله انك عملتي كدا وحكاية الحقد فاللي جواكي اي ياللي كنتي عايزه تقتلي اخوكي هااااااااااا
ميار ارتبعت ومعرفتش تتكلم كلمه واحده....
هارون بصلها بصت تحذير ومسك ايد نجمة وركب العربيه بهدوء تام ووصلو لبيت اقل مايقال عليه جميل....
نجمة باستغراب : احنا فين
هارون مسك ايديها : ده بيتنا الجديد بعيد عن اي مشاكل عايز ابعد عن عزيز بيه ومش عايز اشوفه تاني..
💫💫💫💫💫غي بيت نجمة القديم 💔💔💔💔💔💔
ياسين وهو بيبصلها بقرف : الراجل الزباله اللي كنتي بتخونيني معاه في المستشفى يازباله...
رشيده ببجاحه: ابعد عني بقا ده انت الزباله ومش راجل اللي تخلي واحده ست علي زمتك وهي مش عايزاك...
ياسين ضربها اقوي قلم لدرجه وقعت علي الارض ونزفت 💔💔
ياسين ضرب رشييده بالقلم لدرجه اغمي عليها ونزفت..
ياسين شالها ووداها المستشفي كان خايف علي مكانش خايف عليها حتي ذره خوف... وطبعا رشيده دخلت العمليات..
بعد ساعتين الدكتور خرج وبتعب..
ياسين قرب عليه بخوف = دكتور ابني عامل اي دلوقتي
دكتور : هو كويس الحمد لله بس حاله الام صعبه والمشكله لو كملت في الحمل ممكن تخسرها
ياسين سرح ثانيه وبعد كدا اتكلم : للدرجاتي مفيش امل تعيش
دكتور باسف : للاسف مفيش امل بعد اذنك..
ومشي الدكتور وياسين بتفكير = كان نفسي تبقي صايناني وصاينه شرفك لكن للأسف ربنا دي حكمته ودخل ليها
رشيده فاقت بتعب : انا انا فين
ياسين ببرود : انتي في المستشفي
رشيده بقرف : انت أحقر إنسان شوفته.. مش كفايه عايشه معاك بالغصب وهجيبلك ابنك تقوم انت تضربني وتتهجم عليا يازبااااله
ياسين قرب منها وكان هيضربها بس مسك اعصابه وضم ايديه في قبضه = احمدي ربنا ان في بطنك ابني ومشي من الغرفه ونزل في حديقه المستشفى... لاحظ واحده ضامه رجليها وحاطة راسها في وسط رجليها وبتعيط بدمار.. قرب منها
ياسين : انتي كويسه ياانسه
نسمه لفت وشها ليه وبصتله وكل عينيها مليان بدموع..
ياسين اتصدم = انتي....
💫💫💫💫💫💫💫💫عند نجمة وهارون 💫💫💫💫
هارون مسك ايد نجمه ودخلها القصر الخيالي..
هارون قرب نجمة ليه وحاوطها من خصرها وهو حاضنها وقلع طرحتها بحب وحنان = بحبك
نجمة نزلت راسها بخجل وهارون استغل الفرصه وشالها للغرفة الخاصه بيهم... (نسيبهم عشان عيب 🙈)
💫💫💫💫💫💫عند والد هارون 💫💫💫💫💫
عزيز فاق وكانت جنبه هنيه... هنيه كانت هتقوم لكن عزيز مسك ايديها... هنيه سحبت ايديه واتكلمت بقلق= انت كويس
عزيز بألم : لا انا مش كويس. مش كويس طالما انتي مش عايزة تبصي لعيني
هنيه رفعت راسها وبصت لعنيه= عملت كدا لي
عزيز : ممكن تقعدي عايز احكيلك حاجه
هنيه قعدت...
عزيز بهدوء وحب مسك ايديها : انا عايز اقولك ان صفاء يوم ماخانتني انا موثقتش في اي ست في الكون وحتي اتجوزت عشان تراعي العيال وبس وكنت بحترمك جدا وانتى كمان كنتي بتحترميني واكتر كمان... وروحت كلمت رشيده بسبب الشيطان اللي كان في دماغي بس ساعتها عرفت انك انضف واحسن منها مليون وانك تستاهلي الاحترام الاحترام وبس.. صدقيني ياهنيه انا قلبي ماتفتحش لغيرك لأنك بجد امتلكتي قلبي امتلكتي قلب كينج الصعيد..
هنيه بصتله بدموع ومسكت ايديه اكتر : اوعدني.. اوعدني انك مش هتفكر في مواضيع دي تاني..
عزيز بدموع اكتر : صدقيني مش هفكر تاني اوعدك ياأم عيالي...
💫💫💫💫💫💫💫عند نجمة وهارون 💫💫💫🙈🙈🙈🙈
نجمة وهي حاضنه هارون وهو عا*ري الصدر...
هارون : ودلوقتي بقيتي زوجتي قولا وفعلا..
نجمة وهي بتفتكر اول ايام جوازها وبتبكي... هارون لاحظ كدا وقرب وشها ليه = ششششش.. متعيطيش تؤتؤ.
نجمة ضحكتك عليه : انت اتغيرت اووي ياهارون
هارون بضحكه اكبر : طبعا اتغيرت بسببك يانجمتي 🥺
نجمة : بحبك
هارون قرب منها = وانا بعشقك... وبعد عنها شويه واتكلم وهو بيضحك = مين يصدق ان كينج الصعيد توقعه بنت مجنونه وهاديه في نفس الوقت
نجمة ضربته بخف وحضنته بتملك..
هارون وهو مايل راسه علي راسها : نجمة عندي سؤال... انتي ليه مكنتيش بتتكلمي وانا كنت بعذبك
نجمة بصله بعيون كلها حب = عشان كنت بدعي ربنا.. عارف انا كنت بحكي لربنا كل حاجه كانت بتحصلي..
هارون نزلت من دمعه علي خد نجمه : امممم. ودلوقتي
نجمة : دلوقتي بدعي ربنا ان يحفظك ليا 🥺🥺
وفجأه جه اتصال لهارون..
هارون : الو.... بصدمه = ميار....
هارون بصدمه بعد عن نجمة بهدوء وقام = بتقول اي ازاي ميار هربت واتكلم بعصبيه لدرجه نجمة خافت = هي فين فيييييين
محمود : صدقني معرفش صدقني
هارون قفل التلفون ورماه علي الارض ونجمة غطت اللحاف وشها عشان كانت خايفه منه اووي..
هارون حس ان نجمة خافت وراح قرب منها وشد الغطا بهدوء وقربها منه = انا اسف
نجمة وهي بتبص في عينه بكل حب = انت كويس
هارون حضنها بكل تملك وحب = انا كويس طول مانا شايف ابتسامتك وطلعها من حضنه بكل هدوء = يلا قومي البسي عشان نروح نشوف المصيبة دي...
نجمة باستغراب : في اي.. حاجه حصلت لعزيز بيه؟
هارون وهو بيرتب علي شعرها = لا تطمني ياستي محصلهوش حاجه... واتكلم بغيره وبعدين متذكريش اسم راجل تاني علي لسانك الطعم ده..
نجمة اتكثفت وحبت وشها بأيديها (طريقتها في الخجل... فالخجل له انواع عزيزي القارئ😂✍️)
نجمه لبست وهارون اخدتها ووصلو القصر......
هارون اول مادخل وهو بيزعق : ازاي تمشي ازااااي
ولاقو اللي بيفتح الباب وفي ايديه ميار وهو بيدخلها البيت بالغصب
محمود وهو بيرميها لهارون = اهي اختك
هارون رماها علي الارض واتكلم بجبروت وحقيقي اللحظه دي نجمة ارتعبت اكثر = مييييااااار هتسمعي الكلمه مش هعملك حاجه لكن اقسم باللة لو مسمعتش الكلام لهتقضي باقي حياتك في السجن مفهووووووم..
ميار بخوف : حا حاضر
هارون في الوقت ده اتصل بالماذون والماذون جه  وتم عقد كتب الكتاب....
✍️✍️✍️✍️عند ياسين ✍️✍️💫💫💫💫💫💫💫
ياسين بصدمه =. نسمه انتي
نسمه مسحت دموعها وقامت = ازيك يااستاذ ياسين
ياسين : استاذ.. هو في اي بالظبط
نسمه كانت هتمشي بس ياسين وقفها وسحبها ليه وكأنها كانت مستنيه الفرصه وبدأت في البكاء في حضنه جداااا..
وبعد ماهديت..
نسمه بهدوء = انت عارف ان علي جه اتقدملي وانا رفضك عشانه
. وللأسف انا كنت مجنونه ومتخلف واتجوزته وبقا يتحكم فيا يقولي البسي ومتلبسيش ويقولي متنزليش المستشفي وانزلي وبقي يكرهني في عيشتي بجد.. انا قولت لنفسي اصبر وصبرت علي نفسي كتير وفي يوم كنت راجعه من مؤتمر ولاقيته مع واحده بشكل وحش جداااااا وطلقني...
ياسين : انتي مش غلطانه خالص
نسمه : هو كمل وشير صوري وانا كنا في الحمام كان الحقير حاطط كاميرا والناس شككت في أخلاقي..
ياسين بصدمه : الزباله الحقير ده.... ومسك ايديها وحاول يقول كلمتة تضمنها وفجأه جه والد نسمه = ماهي باين يادكتوره يازباله انتي سا*فله...
دخل والد نسمه وهو بيزعق : ماهو باين يادكتوره يازباله..
ياسين قام بهدوء : ياعم سليمان ممكن تهدي
سليمان : هو مش احنا يابني رفضناك والبت اتجوزت وانت اتجوزت ليه بقا لعبت عليها.. ولا اسكت اسكت تكون هي بعتت فديو هاتها ليك ولعبت عليك وراح يتجه لنسمه يضربها بالقلم..
ياسين مسك ايديه = عمي ممكن تهدي
سليمان شد ايده بعصبيه : اهدي اي بس.. انتو الاتنين زباله وتستاهل بعض وتف علي نسمه ومشى..
ياسين قرب من نسمه = ممكن تهدي وتبطلي عياط
نسمه كانت بتعيط لدرجه مكانتش سمعاه اصلا..
ياسين قرب اكتر وحاول يطمنها : اهدي واحنا هنحل كل ده
نسمه : هنحل.. هنحل اي ووقعت علي الارض تعيط وتصرخ جدااا
ياسين نزل لمستواها : ارجوكي اهدي يانسمه... طب انتي عارفه انا برضو مرحبا حاسس بيكي لان عيشت نفس احساسك بالظبط
نسمه بصتله باستغراب : ازاي
ياسين قومها وقعدها علي الكرسي وحكالها كل حاجه حصلت معاه من رشيده...
نسمه بشهقه : يلهوي كل دا
ياسين وهو حزين : من ساعتها انا كرهتها وكل احترامي وحبي ليها راح علي الارض..
نسمه حاولت ترتب على ضهره لكن هو حضنها والاتنين عيطو في حضن بعض ( وهم لا يعلمو ان قلوبهم المكسوره ستتجمع مره اخري)..
ياسين اخدتها ووصلها بيتها (واخده شقه لوحدها) ... وخرج رشيده من المستشفى ووداها البيت...
💫💫💫💫💫💫في القصر 💫💫💫💫💫
هارون : محمود يلا اطلعت جهزو الشنط
ميار : يعني اي.
هارون بزعيق  : اطلعي جهزي الشنط هسافر شهرين
وبالفعل ميار
طلعت تجهز الشنط..ومسيت هي ومحمود...
بعد مرور ساعتين كانت نجمة في الاوضه بتحاول تبدل الفستان بلبس بيتي بس مش عارفه تفك السسطه...
جه هارون من ضهرها وحاول يفك السسطه وهو بيلمس ضهرها بأيديه.. ميل راسه عليها وحضنها من خصرها بتملك وهي باصه ليه بحب في المرايه...
هارون بنبره ندم : انا اسف..
نجمة : علي اي
هارون : على كل حاجه عيشتها بسببي..
نجمة لفت ليا وعلية لتكون في مستواه اكتر لأنها قصيره جدا وقربت راسها ليه = انت عوضني  ياهارون كفايه انك في حياتي..
هارون رفعها ليه اكتر : انا بعشقك.. كل حته في جسمي بتنطق باسمك..
نجمة لاحظت وشم علي صدره = هو اي ده
هارون زاح هدومه وظهر اسم (نجمتي) = عشان تبقي معايا طول الوقت
وهاورن كل ده بيحسس علي جسمها من ورا بكل تملك وهي مستسلمه ليه..
نجمة وهي بتحضنه : انا قلبي هيقف من كتر مابيدق باسمك..
هارون شالها وقال : مش هخليه يوقفت ابدا ياقلبي.. وراحو لعالمهم الخاص 🙈🙈🙈
بعد مرور شهرين طبعا حصل تغيرات كتير اوووي 🤍هارون كان عايز محمود يربي ميار وبالفعل رباها احسن تربيه وخلاها تفهم ان خطيبها هارون مقتلهو*ش وان هي كانت غلطانه وياسين قرب جدا من نسمه. لدرجه انه اتزوجها وبدأ يرجع سمعتها واسمها في المستشفى تاني لأنها جراحه وشاطره في مجالها . وبالنسبه بق لهارون ونجمه فهما مش عشقو بعض وبس لا دول مبيسبوش بعض اصلا يعني بجد مجانين..
وبالنسبه لعزيز فحاول يكسب ثقه هارون تاني وميار وبدأ بجد يهتم بهنيه بكل احترام وقلبه..
وجه يوم ولاده رشيده..
ياسين برا واقف ومستني ابنه وسمع صوت البيبي. الممرضه خرجت واديته الطفل في ايديه وكانت نسمه جنبة..
ياسين : الان عامله اي دلوقتي
الممرضه بأسف = هتخرج دلوقتي...
وبعد مرور 5 ساعات  رشيده صحيت وهي بتصرخ ف المستشفى = ابني ابنييييي
وفجأه لاحظت ان المستشفي غريبه قامت من علي السرير بصعوبه وراحت علي الشباك واول ماشفت اسم المستشفى صوتت باعلي صوت...
رشيده صرخة باعلي صوت وهي بتشوف الاسم.. مستشفي المجانين
الممرضين دخلو علي صريخها وهي بتكسر كل حاجه
رشيده بصريخ وهي بتقطع في شعرها : لا لا لا خرجوني من هنا خرجوني عايزه ابنيييييي
اتقدمت الممرضه بخطوة سريعه واديتها حقنه منوم ونامت علي الفور
 عند ياسين ونسمه  
نسمه بقلق وهي ماسكه الولد وبتحاول تسكته بحب : ياسين لي عملت كدا لي
ياسين بتفهم : لازم يانسمه لازم تتعلم الدرس وواحده زي دي تستاهل السجن بس انا معملتش كدا عشان في الاخر وفي الاول هي تبقي ام ابني عشان كدا دخلتها المصح*ه العقليه لان لازم تتعلم الدرس
نسمه : هتفضل هناك كتير.. لازم تشوف ابنها
ياسين : لا مش هتفضل كتير هو ممكن 6 شهور عشان تحس ب6شهور اللي حسيت بيهم بعد كدا هسفرها برا وعشان انا راجل أصيل هأمن حياتها هناك لكن تشوف ابني مستحيل ومسك ايد نسمه بكل حب = تقبلي من انهارده تبقي والده زين
نسمه بحب اكتر وبتبص لعيونه ومتمسكه بأيديه : اقبل
وحضنو بعض بكل حب وفي وسطهم زين…..
 عند نجمة وهارون 
هارون بعذاب : نجمة هتعصبيني كلي بقا
نجمة وهي تعبانه وهي بتبعد الاكل : لا لا مش عايزة بجد
هارون بيقرب منها ويقرب المعلقه من بوقها : يلا بقا عشان خاطري
نجمة زقته وجريت علي الحمام استفرغت كل مابداخلها وهارون ساب الاكل وجري وراها..
نجمة بتنشف وشها بتعب وبتتسند على الحيطه ومفيش دقايق اغمي عليها..
هارون بصريخ : نجمههههه
هارون شالها بسرعه ووداها المستشفي..
الدكتورة : مبروك يااستاذ هارون مدام نجمة حامل بس في مشكله
هارون بقلق : اي
الدكتورة : الحمل هيبقي صعب علي مدام نجمة جدا ولو حد زعلها أثناء الحمل هنخسرها ولحد يوم الولاده لازم حد يكون معاها..
نجمة جت من وراهم ولاقت هاون خايف : هاروت انت كويس وبصت للدكتوره : لو سمحتي انا عندي اي
هارون اخدت نجمة علطول من ايديها قبل ماتسمع الاجابه وركب العربيه وساق بحذر ووصلو حديقه الأطفال قعدها علي المقعد وشاورلها علي اب بيلعب مع بنته..
هارون : شايفه الراجل ده يانجمه
نجمة : اه..
هارون : انا دلوقتي مكانو ومسك راسها حطها على صدره واحضنها بحب وتملك اكتر انتي بنوتي ومش عايز من الدنيا حد تاني انتي بالنسبالي حبيبتي ومراتي وبنتي
نجمة :قصدكم اي ياهارون
هارون شال راس نجمه بهدوء ومسك ايديها واتكلم بحب وهدوء : نجمة انتي حامل بس وكمل بدموع بس انتي في حاله خطره ولو هتكملي في الحمل هبقي بخاطر بحياتك وصدقيني انا مش عايز اي ولد مش عايز غير انك تكوني عايشه معايا وجنبي وفي حياتي..
نجمة مستحملتش كميه العذاب الي اتعرضتت وقامت بعصبيه كانت لسه هتتكلم لكن فجأه بدأ النزيف واغمي عليها 
نجمة اغمي عليها وبدأت انزفت بدون توقف هارون بخوف شديد مكانش عارف يعمل اي شالها للعربيه ووداها المستشفي..
الدكتورة وقفت النزيف وراحت لهارون = احنا اسفين ياهارون بيه مقدرناش منقذ الجنين
هارون : نجمة نجمه عامله اي دلوقتي
الدكتورة باستغراب انه محزنش علي الواد = بخير الحمد لله هنتقلها علي غرفه عاديه دلوقتي..
نقلو نجمة غرفة عاديه.. وبعد عده ساعات..
هارون كان ماسك ايديها وبيطبطب علي وشها بحب يحد لما هي صحيت..
نجمه بصت ليه وتتكلم بتعب : هارون انا عايزاه عايزة البيبي ارجوك..
هارون : نجمة.. وكمل وهو حاطط راسه تحت نجمة احنا فقدنا البيبي
نجمة مصرختش او عملت حاجه رجعت راسها لورا واتكلمت بكل حزن وقهر علي نفسها : ليه ياهارون ليه بعيش العذاب ده ليه من اول ماتولدت مظلومه.. ودمعت وقعدت تعيط بصمت لدرجه ان هارون خاف عليها..
هارون : نجمة ارجوكي اصرخي اعملي اي حاجه لكن متعمليش فيا كدا ارجوكي…
وبدأ يحضنها وهي تصرخ من وجعها نفسيا وجسديا تصرخ باعلي صوت : اااااااااااه  
ومر شهر شهرين مر بالظبط 6 شهور..
ياسين سفر رشيده برا من غير ماتشوف ابنها وهي اصلا مكانتش عايزه تشوفه..
ونسمه قالت لياسين : انا هعتبر زين ابني لكن لازم يعرف ان رشيده امه الحقيقه وزين احترم رغبتها..
وهارون قدر يضحك نجمه تاني ويرجع السعاده تاني سفرها اكتر من مكان وهي كانت بالنسبالها اي مكان حلو طالما هو موجود فيه وفي يوم..
نجمة بصريخ من الحمام : هارررروووووون
هارون اتقطع من النوم وجري عليها بخوف : اي في اي
نجمة : انا حااااااامل
هارون بنوم: تمام ياروحي نام… بصدمه ايييي
وخرجها بره قعدها علي السرير بهدوء وقال : احنا ننزل نسأل الدكتوره ونيجي
وراحو للدكتورة وكام الحمل أمن جدا وهي والبيبي بصحه كويسه..
ومر 8 شهور من الحب والوفاء والرضا التامه والسعاده والفرح..
 وفي يوم جميل 
هارون حضن نجمة من ورا وهي بتغير لفيروزه : هنساقر تركيا انهارده..
نجمة بصت ليه بفرح وسابت زين وحضنت هارون بتملك : بعشقكك
هارون حضنها حضن ابدي : وانا بعشق كل كلمه طالعه منك بحبك ياروح الروح  … مش قولتلك انتي أسيره كينج الصعيد وبس…
… الكاتبه دنيا : ها اي رأيك
الكاتبه بشري : تحفه يادنيا
دنيا : شكرا ليكي.. بس بجد طفله النمر دي في قلبي من جوا..
بشري وهي بتقفل القلم : انا الرواية دي الأقرب الي قلبي..
دنيا وهي بتقفل القلم والكشكول وتبص علي البحر بسرحان : الكتابه كلها تعتبر عشقنا… والروايه دي وروايه فيروزه جحيمي اللي جننتني  عمري ماهنساها..يلا اكتب الروايه الجديده وانزلها..
بشري : يلا بينا  
تمت بحمد الله

خلصتي؟ الرواية الجاية أقوى وأحلى… تعالي وعيشيها معانا👇

تعليقات