رواية احببته رغم قسوته حور وجاسر كاملة جميع الفصول

رواية احببته رغم قسوته حور وجاسر للكاتبة نورهان العطار هي حكاية تنبض بالمشاعر وتفيض بالصراعات الداخلية والخارجية، حيث تتقاطع الأقدار وتتشابك المصائر في قصة حب مختلفة لا تخضع للمنطق أو الزمن.في رواية احببته رغم قسوته، يعيش القارئ حالة من الانجذاب العاطفي والتوتر النفسي، وسط أحداث متسارعة تكشف أسرارًا مدفونة وقرارات مصيرية تغير كل شيء. الرواية لا تقدم حبًا مثاليًا، بل واقعيًا، مليئًا بالتحديات والتضحيات.

رواية احببته رغم قسوته حور وجاسر كاملة جميع الفصول

رواية احببته رغم قسوته من الفصل الاول للاخير بقلم نورهان العطار

ادم: عاوزة اي يا اميرة
اميرة: علشان خاطري يا ابية اتجوزها ابوها هيموتها
ادم: ما يموتها دا اي القرف دا انا متجوزش واحده حد اغتصبها 
اميرة بحزن: اديك قلت اغتصابها بالله عليك يا ابية اتجوزها كام شهر وخلاص
ادم بزهق: اسمها اي الزفتة دي
اميرة: حور
ادم: هاتي رقم ابوها 
اميرة وهي تقبل خدة: حبيبي يا ابية 
ادم: هتجيبي الرقم ولا اغير رائي
امير: لا ابوس ايدك الرقم اهو *********
ادم:غوري انتي ذاكري
اميرة بفرحة:حاضر
في مكان اخر في حارة شعبية عند حور
محسن ابو حور وهو يمسكها من شعرها وهي تبكي وتترجاة
محسن:فضحتيني يا بنت الكلب انا قلت مخلفش بنات لاكن اعمل اي قدري انا هقتلك واشرب من دمك 
حور ببكاء:والله غصب عني والله 
محسن:الناس اودي وشي فين من الناس 
حور:يعني انت همك الناس ومش همك بنتك 
محسن:وكمان بتردي عليا يا بنت الكلب وانهال عليها بالضرب المبرح حتي اغمي عليها دخلت مرات ابوها 
شيماء:خلاص يا محسن ارميها في اي حتة ويالا علشان تاكل 
محسن:يالا يا حبيبتي
ذهبو واغلقو الباب علي هذة المسكينة التي لا حول لها ولا قوة يا تري ماذا يحدث 
في مكان اخر في شركة ادم 

كان يجلس ادم علي المكتب بشرود يفكر من هذة البنت التي تعرض نفسها للزواج 
ادم لنفسه:وانا اتجوزها لي يعني بس هي كان غصب عنها طيب اتصل بابوها ولا اعمل اي لا انا هتصل وخلاص واخرج هاتفة واتصل علي رقم والدها
ادم:الو 
محسن:الو مين 
ادم:انا ادم الهلالي 
محسن بصدمة:ادم الهلالي صاحب شركات الهلالي جروب للاسترداد والتصدير
ادم بجدية:ايوة هو 
محسن:وانت عاوز اي يا باشا انا تحت امرك
ادم بجدية:طالب ايد بنتك
محسن:نعم
ادم بعصبية:عاوز اتجوز بنتك اي اطرش
محسن:معلش يا باشا اصل انت فين واحنا فين وبعدين شوفتها فين 
ادم:ملكش في شوف المعاد المناسب ليك علشان اجي اتفق معاك 
محسن:تنور يا باشا في اي وقت
ادم:بكرة الساعة٨ مناسب
محسن بفرحة:طبعا مناسب تنور يا باشا 
اغلق ادم الهاتف وجلس يفكر في هذا الموضوع حتي اتاة اتصال
ادم:عاوز اي يا زفت
احمد:اي يا عم في سهرة كدة هتيجي
ادم:لا خلاص موضوع السهرات دا هقفلو خالص
احمد بهزار:لي يعني هتتجوز
ادم:اة 
احمد بصدمة:بجد
ادم:ايوة بكرة هروح اتقدم لوحده صحبت اميرة في الجامعة
احمد بفرحة:الف مبروك يا ادم 
ادم:الله يبارك فيك ابقي تعالي البيت بكره عاوزك 
أحمد:حاضر يا عم الناس فريرة
ادم:بطل الطريقة القرف دي يالا سلام
احمد بضحك: طلقني لو مش عجبك طلقني واغلق الهاتف بسرعة حتي لا ينال جميع شتائم العالم مثل كل يوم اما ادم هز راسة بياس من صديق طفولتة وعمايلة
انكب ادم في الورق امامة ثواني ووجد الباب يدق 
ادم:ادخل
السكرتيرة بدلع:سعيد باشا عاوزك برا 
ادم بقرف:دخلية ولبسك يتغير بدل ما تمشي من هنا 
السكرتيرة بدلع:الي تأمرني بية
خرجت السكرتيرة ودخل سعيد 
سعيد بخبث:ازيك يا ادم 
ادم:عاوز اي يا سعيد اخلص
سعيد:مفيش مش ناوي تشتغل معايا ولا اي 
ادم بعصبيه:اشتغل معاك في اي السلاح والمخدرات انت اتجننت اطلع براااا 
سعيد:دا انت البوس عاوزك بيقول دماغك حلوة اكمنك كنت في الشرطة وكدة
ادم بعيون سوداء من الغضب:اطلع برا ولو شفت وشك هنا تاني هقتلك انت سامع 
سعيد بخوف من غضبة:خد دا كارت البوس واتمني تكون معانا لان برضاك او غصب عنك هتكون معانا ثم خرج من المكتب بسرعة اخذ ادم الجاكت وخرج من المكتب بسرعة
السكرتيرة مها:ادم باشا في اجتماع 
ادم بعصبيه:الغي اي زفت 
مها:حاضر يا باشا من عيني 
خرج ادم من الشركة وركب سيارتة وانطلق بها باسرع سرعة اوقف السيارة علي الكورنيش النيل 
ادم ببكاء:وحشتيني اوووي يا سما وحشتيني اوووي انا الي قتلتك بسببي انا انتي موتي انا اسف حقك عليا بس مهما ما هيحصل عمري مقرر الغلطة تاني 
وصعد سيارتة ولكن قبل ان يتحرك وجد امراة بتبكي علي الرصيف نزل ادم من السيارة وذهب نحوها وجلس 
ادم:مالك يا امي بتبكي لي 
الست:مليش يا بني 
ادم:قليلي يمكن اسعدك 
الست:المساعد ربنا يا بني انا تعبت من شغل البيوت من ساعت ماجوزي مات وانا بشتغل علشان اصرف علي عيال 
ادم:عندك كام عيل 
الست:٣يا بني هند ودي كبيرة مخلصة جامعة وعمالة تلف علي شغل ومش لاقيتة والتاني مصطفى في ٣ثانوي والتالت محمد ودا في اولي اعدادي 
ادم:طيب تعالي معايا يا امي 
الست:علي فين يا بني 
ادم:انتي اسمك اي الاول 
الست:اسمي خديجة 
ادم:طيب قومي معايا يا ام مصطفى ولا اقولك يا خديجه
خديجه بضحك:يوةة الله يحظك يا بني ضحكتني 
ادم:ايوة كدة اضحكي انا هحللك كل حاجه ماشي متشليش هم 
خديجه:ازاي يا بني 
ادم:اركبي وانا اقولك
ركبت السيدة خديجه وانطلق السيارة في طريقها ياتري الي اين(استنو هتعرفو يا خربيت الفضول 😂)
ادم:عنوان بيتك اي يا حجة 
خديجه:العنوان شارع**********
ادم:تمام 
وصل ادم الي سوبر ماركت دخل واحضر كل شئ يلزم البيت ثم اخذ الاشياء الي السيارة وانطلق مرة اخري الي بيت السيدة خديجه وصل ادم الي المنزل وترجل من السيارة ثم فتح شنطة العربية 
ادم:معلش يا حجة شيلي معايا
خديجه:تعبت نفسك لي يابني
ادم:مفيش تعب يا امي ثم حمل الاكياس الي الداخل وجلس معهم 
ادم:معلش يا حجة نديلي عيال حضرتك 
خديجه:حاضر يا بني 
خرجت هند ومصطفى ومحمد وجلسو مع ادم 
خديجه:تشرب اي يا بني ولا نحضر اكل وتتعشا معانا
ادم:لا كتر خيرك اي حاجه تتشرب من ايدك الحلوة دي
خديجه:حاضر ياني 
ذهبت خديجه نظر ادم الي هند 
ادم:انتي هند 
هند بخجل:ايوة 
ادم:خريجه اي 
هند:تجارة انجلش 
ادم باعجاب:حلو اوووي بكرة تيجي الشركة بتاعتي تستلمي شغلك تمام
هند بفرحة:بجد 
ادم:ايوة بس انا مش بتهاون في الشغل
هند بفرحة:لا والله انا هشتغل بما يرضي الله 
ادم:ماشي يا هند وانت يا مصطفى في سنة كام
مصطفى:في ٣ثانوي
ادم:وناوي علي اي 
مصطفى:شرطة 
ادم:وانا عندي وسطة وحبايبي كتير خلص بس بمجموع عالي وسيب الباقي عليا 
مصطفى بحماس وفرحة:حاضر هذاكر ليل نهار
ادم:شاطر وانت يا محمد 
محمد:انا لسة صغير
ادم بضحك:ماشي ياعم بس تخلي بالك من مذكرتك علشان اجبلك العجلة الي نفسك فيها
محمد:مين قالك 
ادم:ماما قلتلي كل حاجه ماما بتحبكم اوووي خلو بالكم منها ماشي 
هند ومصطفى ومحمد:حاضر
ادم:يالا كل واحد يروح يشوف هيعمل اي علشان عاوز ماما شوية
ذهبو جميعا وجلس ادم يشرب العصير وخديجه معهو
ادم:تسلم ايدك يا ست الكل
خديجه:تسلم يا بني علي كل حاجة عملتها 
ادم:انا معملتش حاجه بس ممكن اطلب منك.طلب
خديجه:عنيا ليك دا انت زي ولادي
ادم:خدي المبلغ دا خلي معاكي
خديجه:لا يا بني مش
ادم بمقاطعة:انتي قلتي زي ولادك  علشان خاطري
خديجه:حاضر يابني بس كده كتير 
ادم وهو ينهض:مش كتير ولا حاجه لو احتجتي حاجة رقمي مع هند كلميني فورا تمام 
خديجه:حاضر يا بني خليك شويه 
ادم:الله يخليكي يا حجة مع السلامة 
خديجه:مع السلامه يا بني 
ذهب ادم الي البيت ودخل وصععد ودخل غرفة اختة ليطمئن عليها وجدها نائمة قبل راسها ودثرها جيدا ثم ذهب الي غرفتة وغير ثيابة ورمي نفسه علي السرير واخذ يفكر ماذل يفعل غدا ثم ارهقه التفكير فذهب في النوم 
اميرة في اذن ادم: اددددددددددددم 
ادم بفزع: في اي مين بيولع 
اميرة بضحك هستيري: هموووت شكلك مسخرة
ادم بغضب: والله  ما هسيبك واخذ يجري ورائها ويضحك واختة تضحك معة وبعد وقت اترمت اميرة ةادم بتعب علي السرير 
اميرة:ابية ممكن طلب 
ادم:اطلبي يا حبيبتي 
اميرة بتردد:ممكن اروح اشوف بابا
ادم بغضب:اة ابوكي الي مسالش عليكي رحيلو غوري في داهيه ثم دخل المرحاض وهبد الباب خلفة بقوة
خرجت اميرة وهي حزينة علي اخيها ونزلت الي الاسفل واخضرت السفرة وبعد وقت هبط ادم الي الاسفل بطلتة القمر 😘😘😘
اميرة بمناكشة:اي دا اي دا اي القمر اي الي انا شيفة دا 
ادم بضحك:بطلي بقا انتي ادعديتي من احمد ولا اي 
اميرة بسرحان:اة احمد
ادم بغضب:نعم
اميرة بتوتر:اة مالو احمد انا مبتعديش من حد انا مستقلة بذاتي
ادم:ماشي اعملي حسابك بليل اجي القيكي جاهزة علي الساعة ٨
اميرة:لي
ادم وهو يخرج من القصر:علشان هروح اتجوز صحبتك 
ركب ادم سيارتة وانطلق بها ثم اخذت اميرة تتنطط من شدة الفرحة لصديقتها 
في مكان اخر عند حوور
شيماء:يالا يا محسن علشان تفطر 
محسن:حاضر جلس محسن يفطر 
شيماء:بقولك اي يا حبيبي 
محسن:اي يا شيماء
شيماء:صفاء عاوزة لبس 
(صفاء دي بنت شيماء من جوزها الاولاني)
محسن:حاضر خدي فلوس اهي صح حطيتي لزفتة الي جوة اكل 
شيماء بكذب:اة يا خويا حتطلها دي زي صفاء بنتي
محسن:ربنا يخليكي ليا يارب 
شيماء:ويخليك ليا يا حبيبي
محسن:طيب يالا مع السلامة انا رايح الشغل بس داخل لحور الاول
شيماء:روح يا خويا روح
دخل محسن علي حور وجدها تقراء قران 
محسن:انتي يابت في عريس جاي جهزي نفسك
حور بصدمه:عريس اي الي هيردي بواحدة زي
محسن وهو يمسكها من شعرها:اي زفت هجوزك لي وانتي هتقولي موافقه انتي فهمة
حور بانكسار:حاضر يا بابا
محسن:غور نامي 
نامت حور تبكي وخرج محسن الي العمل شيماء وصفاء فتحو الغرفة 
شيماء:قومي يا ختي روقي الشقة علشان عريس الغفلة
حور:حاضر قايمة اهو
صفاء:ماما انا خرجه مع صحابي
شيماء:روحي يا قلب ماما وانتي اخلصي يالا 
خرجت صفاء وخرجت حور ترتب المنزل لوحدها حتي رفضت شيماء مساعدتها وبعد وقت انهت كل شئ فكانت الساعة ٦مساء وجدت الباب يخبط 
شيماء بسرعة:ادخلي انتي جوة خدي دش علشان العريس
حور باستسلام:حاضر
فتحت شيماء الباب فوجدت زوجها فادعت التعب 
شيماء بتمثيل:ادخل يا حج
محسن:مالك 
شيماء:من الصبح نزلة شيل وحط حيلي اتهد
محسن:وحور وصفاء مسعدكيش لي
شيماء:صفاء يا حبت عيني نزلت الدرس وحور قلتلها قلتلي بضيط نفسي علشان العريس وعلت صوتها عليها واخذت تبكي بتمثيل دخل محسن غرفة حور بغضب فوجد حور تسرح شعرها سحبها من شعرها
حور ببكاء:في اي يا بابا انا عملت اي
محسن:انتي بتعلي صوتك علي مراتي يا قليت الادب
حور:والله ابدا 
شيماء:وكمان كدابة اخس عليكي 
محسن:وكمان كدابة انا هربيكي اخذ يضرب فيها حتي تدمر وجهها 
محسن:خمس دقايق والقيقي جاهزة علشان العريس انتي فاهمه
حور هزت راسها بضعف:حاضر
خرج محسن ونظرت شيماء لها بشماتة وخرجت وهي تضحك وقفت حور ودخلت الحمام غسلت وجهها وخرجت ارتدت فستان من اللون البمبي وتركت شعرها ووضعت القليق من المكياج فكانت شبة الحرية وهي حورية حتي تداري اثار الضرب 

اما في القصر عند ادم 
ادم يتحدث علي الهاتف: انت فين يا زفت
احمد: انا خلاص وصلت مستنيك برة
ادم:خلاص طلعين اغلق ادم الهاتف واخذ ينادي 
ادم:اميرة يالا 
اميرة:انا جاهزة كانت اميرة ترتدي فستان ازرق وتترك شعرها فكانت شبة الاميرة وهي اميرة خرج ادم واميرة 
احمد بحب:ازيك يا اميرة
اميرة بخجل:الحمدلله وانت
احمد:بقيت كويس بعد ما شوفتيك
اادم بغضب: نعم 
احمد: احمم يالا هنتاخر ركبو السيارة وانطلق بها وبعد  وقت وصلو الي المنزل 
ادم بقرف: انتي متاكدة انهم عايشين هنا
اميرة: ايوة يالا بقا 
صعد ادم واحمد واميرة الي الاعلي ودق الباب
محسن: خشي جوة يا صفاء انتي وحور تعالي يا شيماء
دخلت الفتياتان الي الداخل وذهب محسن حتي يفتح الباب 
محسن بترحاب:اتفضل يا باشا انست ونورت 
اميرة:عمي معلش فين حور 
شيماء بتهكم:حور جوة يا ختي روحيلها 
دخلت اميرة الي حور 
حور باستغراب:انتي اي الي جابك دلوقتي 
اميرة:انا اخت ادم
حور:ادم مين
اميرة:ادم العريس
حور بصدمة:بجد
في الخارج عن ادم ومحسن واحمد وشيماء
محسن:منورنا وآلله 
ادم:بنورك نخش في المهم 
محسن:اتفضل
ادم:زي ما قولتلك جاي اتجوز بنتك
محسن:انا موافق بس 
ادم بمقاطعة:انا عارف كل حاجه 
محسن بصدمة:عرفت منين 
ادم:انا ادم الهلالي مش اي حد ها موافق 
محسن: موافق
ادم:عاوز العروسة اتكلم معاها
محسن:حاضر يا باشا
دلف محسن الي الغرفة وسحب حور من يديها ورماها امام ادم 
محسن:اهي يا باشا 
ادم بغضب:انت ازاي تمد ايدك عليها
محسن بتوتر:انا مش قصدي انا بس بربيها
ادم بصوت عالي:اوعي تعمل كدة تاني انت فاهم 
محسن بخوف:فاهم 
سحب ادم حور ودخل البلكونة وجد حور تبكي 
ادم:بتعيطي لي
حور:علي الهم الي انا في 
ادم:واي هو بقا انتي مش موافقه عليا 
حور:لا موافقه بس بشرط
ادم:اي هو يا ست حور
حور:جوزنا يبقي علي ورق 
ادم:من غير ما تقولي انا مبخدش حاجه حد خدها قبلي
ثم خرج من الغرفة 
ادم:يالا يا اميرة علشان نمشي وانت انل هاجي بكرة اخد حور اجبلها الشبكة وكتب الكتاب يوم الخميس
محسن بخوف:ماشي 
اخذ ادم اختة واحمد وخرج من البيت وركبو السيارة سرح ادم في حور وجمالها رغم الكدمات التي علي وجهها ولكن مازالت جميلة
اميرة:ادم اي رايك في حور 
ادم:ـــــــــــــ
اميرة:ادم ادم انت يا بني
ادم:اي في اي 
اميرة:لا انت مش معايا خالص
احمد بضحك:شكل البت كلت عقلة خالص 
ادم:مين دي انت عارف من بعد سما عمري محب غيرها
احمد:اما نشوف
ادم:ركز بس في الي قدامك 
وبعد دقائق وصل ادم الي القصر وذهب احمد الي بيتة ودخل ادم الي البيت ثم دخل الغرفة وغير ثيابة واخذ يفكر في حور ودخل في صراع بين القلب والعقل
العقل:في اي انت هتحب ولا اي
القلب:لا طبعا انا كنت بحب سما ومن بعدها مش هحب
العقل:امال بتفكر فيها لي
القلب:مش عارف
اخذ يفكر ادم حتي ذهب في نوم عميق 
عند حور استيقظت علي صوت الهاتف ردت حور 
حور: الو
ادم: صحي النوم قومي البسي عشان انا هاجي اخدك
حور بصدمة: انت جبت رقمي منين 
ادم: نصف ساعه والقيكي جاهزه سلام
اغلق ادم الهاتف فاقت حور من صدمتها وهي تجري
حور:يالهوى دا قال نصف ساعة اروح اجهز بسرعة
ذهبت حور للمرحاض وبعد قليل خرجت وارتدت ثيابها المكونة من دريس ازرق وتركت شعرها ووضعت بعض الكحل فازدات جمالا مع عينها الخضراء واحمر الشفايف فكانت مثل حورية البحر كانت شديدة الجمال دق الباب
حور: ادخل
محسن:يالا يختي اخلصي ادم باشا برة مش كفايه انو هيتجوزك يالا 
حور بحزن:خلصت اهو يالا 
خرجت حور وجدت ادم يقف برة استغربت حور 
حور:مدخلتش لي 
ادم وهو يحول السيطرة علي نفسه من جمالها:يالا 
نزلت حور مع ادم الي الاسفل وركبت العربية في الخلف
ادم بغضب:مهو مش انا السواق ابوكي انزلي اركبي جمبي
حور:مينفعش انت لسة مش جوزي عشان اركب جمبك
ادم بستهذاء:هااا هتعملي عليا انا الخضْراء الشريفة ماشي
انطلقت السيارة واخذت الدموع مجراها علي خدي حور كان يتابعها ادم من المراة وغضب من نفسة بشدة
وقفت السيارة امام محل مجوهرات فخم ونزلت حور من السيارة هي وادم ودخلو الي المحل 
صاحب المحل جورج:ادم باشا منور اتفضل يا باشا 
حور:هو يعرفك منين نظر لها اسر وسكت ثم قال لجورج
ادم:هاتلي احسن واحلي حاجه عندك
جورج:من عنيا ثواني وجاء جورج ومعهو احلي الدهب
ادم:خدي يا حور نقي الي انتي عاوزة
حور:لا دا شكلة غالي اوووي 
ادم بغيظ:اخلصي انامش هتحايل عليكي انجزي
حور بخوف انقت دبلة رقيقة شبها:دا حلو 
ادم بحنية:عجبك يعني
حور:اة كويس 
ادم:حورج عاوز احلي الطقمة عندك بسرعة
ذهب جورج وجاء باحلي الطقمة 
(ملحوظة:الطقم هو خاتم وحلق و سلسلة وانسيال)
ادم:اختاري يا حور 
حور بتوتر:لا مش عاوزة الحاجه دي انا حلو الخاتم وخلاص يالا نروح 
ادم وهو يمسك يديها:طيب تعالي انا هشوف احلاهم
اوقف ادم حور امامة والبسها سلسلة رقيقة من الالماظ وامسك يديها والبسها خاتم رقيق من الالماظ والحلق والانسيال وذهب بها الي المراة 
ادم:هااا اي رايك
حور باعجاب:حلو اوووي ورقيقة
ادم:رقيقة زيك بالضبط
حور:هاااا 
ادم:يالا هناخد دا جورج شوفلي االحساب كام
جورج:حاضر ثواني الحساب 200الف جنيه
حور بخضة:يالهوي لا مش عاوزة حاجة يا ادم
ادم:حور اهدي في اي مالك
حور وهي تنظر الية:دي فضة و200الف امال لو دهب 
ادم بضحك لاول مرة بعد سنين:فضة لا هي مش فضة
حور بغباء:امال اي
ادم: الماظ دي الماظ 
وذهب ادم يدفع وترك حور في صدمتها ثواني ووجدت من يسحبها من يديها نظرت وجدت ادم ذهبت معة ودخلت السيارة وجدت هاتفها يرن ردت علية 
حور:الوو ايوة يابابا
محسن:اي كل دا تاخير ياتري عجبك الزبون التاني 
حور بحزن:جاية اهو خمس دقايق بس وهوصل 
اغلقت حور الهاتف لاحظ ادم صمتها وحزنها الظاهر 
ادم: مالك يا حور 
حور:مفيش
ادم:مين كان بيكلمك 
حور بحزن:بابا
ادم:قالك اي زعلك 
حور:مفيش روحني يالا 
ادم:حاضر
وصل ادم تحت منزل حور وهبط من السيارة هو وحور
حور:انت رايح فين 
ادم:هتعرفي بعدين يالا اطلعي
حور:حاضر
صعدت حور وادم الي الاعلي ودقت الباب ففتح الباب 
محسن:اتفضل ياباشا اتفضل
دخل ادم وجلس:كلم المازون ولا اكلمة انا 
محسن:نعم
ادم بحدة:مسمعتش يالا روح 
ذهب محسن بخوف حتي يحضر مازون نظر ادم الي شيماء وصفاء
ادم:انتي صفاء 
صفاء بدلع:ايوة تحت امرك 
امسك ادم يد حور واجلسها بجانبة:لو عوزت حاجه هطلبها من مراتي صح يا حور
حور بفرحه:اة طبعا
صفاء بغيظ:علي فكره انا احلي من حور ميت مرة علي الاقل انا بنت وهي لا 
نظر ادم لحور وجدها تبكي في صمت:ملكيش دعوه
وبعد وقت وجد محسن يدخل وفي يدة المازون وتم كتب الكتاب 
المازون:بارك لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير
ذهب المازون واخذ ادم حور من يديهاا وكاد ان يذهب 
محسن:انا عاوز بنتي في كلمتين 
ادم:اتفضل 
محسن وهو ياخذ حور الي الغرفة:انا عملت كل دا علشان تبقي معاة خدي منو علي قد ما تقدري 
حور:يا بابا انا مش هقدر اعمل كدة 
محسن:والله اقتلك وادفنك مكانك اخلصي اختك معايا خلصي بسرعة
حور ببكاء:يا بابا احنا بناتك لي بتعمل كدة
محسن:انتو مش بناتي انتو حيالة بنات مراتيالي اتحوزتها بعد ما غلطت مع حبيبها وسبها وخلع وبعدين حملت فيكم وهربت من اهلها وانا انجوزتها وصرفت عليكم وان الاوان اجيب حق الي صرفتة هتعملي الب قلت علية ولا اخلص علي اختك
حور: لا انا هعمل كل حاجه قلت عليها بس بلاش تاذي حورية ابوس ايدك
محسن:حاضر يالا روحي واخلصي بسرعة
حور بكسرة:حاضر 
خرجت حور خرجت حور فوجدت ادم وذهبت معة 
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
في مكان اخر يوجد سعيد يتحدث مع شخص اخر 
سعيد بخوف:يا بوس والله عرضت علية الشغل مرضيش 
اليوس:مجاش بالزوق تجيبة بالعافية
سعيد:قولي يا بوس اعمل اي وانا اعملة علي طول
البوس:فتح مخك معايا وركز اووووي 
سعيد: حاضر يا بوس قول 
البوس:انا سمعت انو اتجوز الليلة
سعيد بصدمة:مين قالك يا بوس مستحيل يتجوز
البوس: اهو اتجوز عاوزك تعرفلي كل حاجه  عنها 
سعيد: حاضر يا بوس كل حاجه هتكون عندك بكرة الصبح 
البوس: ياريت علشان فضلك تكة وهطير رقبتك فاهم
سعيد بخوف وهو يضع يدية علي رقبتة:متقلقش يا بوس كل حاجه هتكون تمام
البوس:ياريت 
اغلق البوس مع سعيد الهاتف واخذ يفكر فما يفعلة بعد
انطلق السيارة الي قصر ادم الهلالي نظر ادم الي حور وجدها صامتة فطال الصمت حتي وصل ادم الي القصر
ادم:انتي هتفضلي هنا كتير انزلي وصلنا
حور:هاا حاضر نزلت حور من السيارة ودخلت القصر هي وادم فوجدت حور احد يصرخ باسمها بقوة
اميرة بفرحه:حوووووووووووور يااا قلبببي 
ادم وهو يسد اذنة:بس بس وداني اتخرمت
اميرة وهي تحضتن حور:قلبي لما ابية قالي انكم خلاص اتجوزتو مكنتش مصدقه فرحانه اوووي عقبال مشيل عيالكم 
حور بخجل:ان شاءلله 
ادم:اميرة اطلعي نامي حور تعبانة وهتنام يالا
اميرة:حاضر يا ابية تصبحو علي خير صعطت حور وادم الي الاعلي وقف ادم امام غرفة وفتحها ودخلت حور الغرفة واندهشت من جمالها فكانت غرفة جميلة 
ادم:احم عجبتك
حور:اة دي تحفة شكرا علي كل حاجة
ادم بخبث:هو انتي لسة شفتي حاجه التقيل جاي ورا 
حور بعدم فهم:نعم انت قصدك اي
ادم بحدة:نامي وبعدين هتعرفي خرج ادم من الغرفة ودخل غرفتة فكانت غرفة ادم بجوار غرفة حور دخل الغرفة وذهب للمرحاض واخذ دش ساخن وخرج وهو يلف فوطة كبيرة علي وسطة وذهب الي غرفة الملابس وغير ثيابة المكون من بنطلون اسود وصدرة عاري وارتمي علي السرير واخذ يفكر ماذا يفعل مع حور 
وبعد وقت من التفكير نهض من علي السرير وخرج من الغرفة وصعد الي الدور التالت فكانت توجد غرفة في الاعلي دخل الغرفة فوجدها جالسة علي كرسيها المتحرك 
ادم:اي دا انتي لسة منمتيش يا جدتي 
الجدة:لا يا عيون جدتك مستنياك تيجي تقولي عملت اى
ادم:اتجوزتها
الجدة:لا يابني هي ملهاش زنب دا ابوها الي عمل كدة
ادم بعصبية:زنبها انها بنتة وهو ابوها ابوها الي قتل مراتي انا بقا هنتقم منة فيها 
الجدة:هتندم يا بني 
ادم:لا متخفيش يالا علشان تنامي 
الجدة:وانت تنام معايا علشان من امبارح وانا لوحدي
ادم بعصبية:واميرة فين ازاي متطلعش 
الجدة:طلعت يا بني اهدي هي طلعت وقعدت معايا واشتكتلي منك
ادم:انا انا عملتلها اي
الجدة:علشان مش راضي توديها لابوها يا بني 
ادم بغضب:تاني الموضوع دا 
الجدة:سامح يا بني دا ابوك
ادم:اسامح مين اسامحة بعد ما اذاني وذلني وذل امي وموتها بحسرتها اسامحة لما كان بيدخلني اوضة ظلمة ويحبثني فيها من غير اكل ولا شرب ولما امي كانت تفتحلي كان يضربها انا الي ربيت اميرة بعد موت امي وهي بتولدها اميرة دي بنتي انا مش هو انتي سامعة وخرج من الغرفة ورزع الباب خلفة بقوة كاد ان يخلعة
الجدة بحزن:ربنا يهديك ويحنن قلبك يا بني 😔😔💔
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
نزل ادم الي الاسفل وهو في قمة غضبة وجد حور تقف خارج الغرفة 
ادم بغضب:انتي اي الي خرجك من الاوضه دلوقتي
حور بتوتر:م ما مفيش انا بس سمعت صوتك عا عالي قولت اطمن اشوف مالك
ادم بحدة وغضب:وانتي تشوفي مالي بصفتك اي انتي مين اصلاا اوعي تفتكري اني اتجوزتك خلاص تبقي مراتي والكلام.دا انتي زيك زي اي كورسي في البيت انتي زيك زي الخدامة انتي فاهمه غوووورري نامي مشوفش وشك يالااا
اماءت حور راسها بخوف ودخلت غرفتها بسرعة واغلقت الباب خلفهاا ووقفت خلف الباب 
حور:يالهوي ودا اتعامل معاة ازاي يارب اقف معايا انا مليش غيرك منك للة يا بابا انت الي عملت فيا كدة 
دخلت حور المرحاض وتوضئت 
 اما عند ادم 💔💔
دخل غرفتة ورزع الباب خلفة وهو غاضب بشدة اخذ الهاتف واتصل باحد ثواني واتاة الرد 
ادم:انت فين يا احمد
احمد:مالك يا عم في اي 
ادم بغضب:بقولك انت فين
احمد:حاضر انا في نايت كلاب في ******
ادم: اقفل انا جاي 
احمد: ماشي مستنيك 
اغلق ادم الهاتف في وجهة احمد نظر احمد بخنقة لفون
احمد: ادفع نصف عمري ويبطل الحركة دي ثم نظر للجرسون 
احمد: هات واحد فوتيكا هنا بسرعة 
الجرسون: حاضر 
احمد: ياتري مالك يا صحبي فيك اي 
اما عند ادم ارتدي ثيابة وخرج من الغرفة ثم من القصر نهائي وركب سيارتة وخرج بسرعة شديدة فزعت حور  

حور:ياساتر يارب مالو دا في اي هو اكيد مشي خلاص اما اروح اشوف الورق الي بابا بيقول علية 
خرجت حور من الغرفة وهي تنظر حولها ودحلت الي غرفة ادم واحذت تفتش عن الورق الذي توجد هنا بسبة 
اما عند ادم كان يسوق سيارتة ولاكنة تذكر انة نسئ هاتفة
ادم بغضب:هو انا مالي في اي لازم ارجع القصر ولف سيارتة واتجة الي القصر ياتري ماذا يحدث
اما عند حور كانت تبحث في كل مكان ولم تجد شئ
حور:يارربي هو بيشيل الورق فين لازم اعرف في اقرب وقت اختي في خطر يارب سعدني واخذت تبحث مرة اخري 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
اما عند البوس كان يتحدث مع شخص عبر الهاتف 
البوس:عملت اي يا محسن
محسن:كلو تمام يا باشا انا بعتها بيتة زي ما طلبت مني وكمان هدتها باختها متعرفش اصلا انها ماتت من شهر هههههههههههههه غبية اوووووي دخلت الجحيم برجلها
البوس:لازم تفتح عينك عاوزة يجيلي راكع واصفي حسابي معاة 
محسن:متقلقش يا باشا كلو تحت السيطرة
اغلق البوس الهاتف مع محسن فوجد الباب يدق 
البوس:ادخل 
سعيد:كلو تمام 
البوس:تمام عاوز قرصة ودن بس انت فاهمني طبعا
سعيد.:متقلقش يا كبير كلو هيبقي تمام 
البوس:روح راقب كل حاجه بنفسك واديني الاوكية 
سعيد:حاضر يا بوس
ذهب سعيد وجلس البوس ينظر امامة وهو يضحك ضحكة شيطانية 
البوس:هجيبك وهعذبك زي ما عملت زمان ثم اخذ يضحك بصوت عاااالي  
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
وصل ادم الي القصر وهبط من السيارة وصعد الي الاعلي ووصل الي الغرفة وفتح الباب فوجد حور في الغغرفة 
ادم بغضب شديد:انتي بتعملي اي هنااااا بدوري علي واي الي دخلك اوضتي انطقي 
حور بخوف:هو هو انا انا 
ادم بغضب وهو يمسكها من كتفها:انطقي انتي لسة هتهتهي اخلصي بتعملي اي هنا 
حور وهي تغمض عينها من الخوف:انا كنت ب ولاكن قبل ان تنطق جملتها وجدو 
وقبل ان تنطق حور باقي كلامها وجد الرصاص يدخل الغرفة من كل اتجاة اخذ ادم حور وخبائها في مكان امن امسكت حور في جاكت بدلتة وهي تتاوة بصوت منخفض حتي لا يسمع ادم وبعد خمس دقائق توقف اطلاق النار ولم يسمع احد في المنزل اي شئ لان ادم عامل زجاج وباب غرفتة كاتم للصوت اذا حدث اي شئ في غرفتة لم يسمعها من في الخارج مسك ادم حور 
ادم وهو يهدأ حور: اهدي اعتبري كان مفيش حاجه حصلت ماشي 
حور نظرت الية بتعب: ـــــــــــــــــــــــــــــــ 
ادم بغضب: انتي مش بتردي عليا لي اوعي تكوني فكرة اني هدي موضوع دخولك الاوضة دي بالساهل 
ولكن فجاة اوقف كلامة عندما لاحظ ان حور تضع يديها علي بطنها فامسك يديها
ادم: انتي مالك حطة ايديكي لي كدة شيلي ايدك 
حور وهي تقوم بتعب وتحمل من الالم: مفيش حاجه انا هروح انام وعلي فكرة انا كنت جايه اطمن عليك علشان خرجت بالعربية بسرعة فدخلتزالاوضة اشوفك جيت ولا لا ثم اخذ ريقها بصعوبة بعد اذنك اوقفها ادم 
ادم بعصبية:شيلي ايدك كدة وريني شالت يديها حور 
ادم بصدمة:اي الدم دا انتي مصابة 
حور بسخرية: بعد اذنك عاوزة انام
ادم بعصبيه:انتي مجنونه انتي بتنزفي لازم مستشفي 
حور:ملوش لازمه انا هطهرة وهبقي وقبل ان تنطق باقي كلامها سقطت بين يدي ادم مغشي عليها 
ادم بجنون :قومي فوقي انتي مش لازم تموتي دلوقتي انا لسة مخدش حق سما انتي فاهمة حملها بين زاعية وهبط بها الي الاسفل ووضعها في الكرسي الخلفي وانطق بالسيارة الي المستشفى وبعد عشر دقائق وصل ادم مستشفي الهلالي فهي المستشفى الخاص بة حمل حور بين يدية ودخل بها الي المستشفى 
ادم بصراخ وغضب:حد يلحقها بسرعة بتموت بسرعة 
التفت حولة الدكاترة والممرضين واخذو حور علي الترولي بسرعة الي غرفة العمليات وكاد الطبيب يدخل حتي امسكة ادم من ملابسة 
ادم:حياتها قصاد حياتك عاوزها تعيش اعمل اي حاجة 
الدكتور بخوف:حاضر يا ادم باشا بس انت ادعلهااا ودخل الطبيب غرفة العمليات وساد جو المستشفى في توتر من وجود ادم الهلالي فهم يخافون عندما يسمعة اسمة ما بالك فهو امامهم والحالة التي في الداخل تخصة 
صرخ الطبيب في الممرضة:بسرعة قلبها وقف هاتي الحقنة بسرعة 
الممرضة:حاضر اهي الحقنة اخذ الطبيب الحقنة وضربها في قلب حور واخذ يفعل مساج للقلب حتي عاود النبض مرة اخري بعد ان توقف اثناء العملية 
الدكتور براحة:يالهوي الحمدلله دا لو كانت ماتت كان ادم باشا يموتنا كلنا 
الممرضة:شكلها تخصة جامد 
الدكتور:ملناش دعوه المهم انها بخير دا عصبي اووووي
لازم تدخل العناية المركزة فورا يالا بسرعة خرج الطبيب ومعة حور بالترولي جري علية ادم وهو ينظر لحور ووجهها شاحب بشدة فســــــال ادم الطبيبي 
ادم:ها اي الاخبار هي كويسة صح 
الطبيب:الحمدلله هي بخير بس لازم تتحط في العنايه المركزة فترة علشان نتابع حلتها لان ممكن القلب يقف في اي لاحظة متفلقش يا ادم باشا هتكون بخير رحل الطبيب ونظر ادم الي حور من الزجاج الغرفة 
ادم:هو انا زعلان عليكي لي لي حسيت لما وقعتي بين ايدية افتكرت سما وانك هتروحي زيها انا كنت عاوز اخذ حق مراتي من ابوكي وهاخدة منك انتي بس لما تقومي كدة لازم اخليكي تدوقي المر وتشوفي العذاب الوان رحل ادم من المستشفى وهو غاضب بشدة ورحل وركب سيارتة وانطلق بها الي القصر وما ان دخل حتي وجد احمد واميرة وجدتة وجريت اميرة الية واحضتنة
اميره ببكاء: انت كنت فين يا ابية وفونك مقفول لي وفين حور واي الدم دا الي في الاوضة 
احمد:استني بس يا اميرة نعرف في اي براحة علية
اميرة بغضب:براحة اي وزفت اي في حور يا ادم رددد
الجدة:متنطق يا بني احنا كنا هنموت من الخوف عليك 
ادم وهو يجلس علي الريكة:حور في المستشفى
اميرة والجدة:اي لي يا بني في اي اي الي حصل 
حكي ادم كل شئ لهم وقام صعد الي غرفة يحبها كتيرا وهي غرفة زوجتة الراحلة سما وتوجد في الغرفة صورها وثيابها وكل شئ فكامت غرفة نوم ادم وسما واغلقها ادم بعد وفاتها جلس ادم علي السرير يبكي 😭
ادم ببكاء:انتي موتي لي يا سما انتي وحشتيني اوووووي انا عمري ما هحب غيرك ابدا مش يوم ما احب احب بنت الي قتلك يا حبيبتي انا هاخد حقك مش قادر انسي مشهد موتك ابدااا هجيب حقك لازم 
اخذ يتحدث ادم مع سما حتي غفي في ثبات عميق 
وجد ادم نفسة في مكان شبة خالي ووجد سما تضحك من بعيد جري عليها 
ادم:سماااااااا 
سما بفرحة:ادم انا جيت علشان اشوفك وحشتني اوووي عامل اي 
ادم:انتي الي وحشتيني كدة تسبيني لوحدي
سما بحزن:مش باديا عيش حياتك مع حور يا ادم انت بتحبها 
ادم بعصبية:لاااااا انا بحبك انتي 
سما:وانا مش موجوده حب حور هي شبهي في كل حاجه حبها انا لازم امشئ دلوقتي
ادم:لااا هتسبيني لوحدي
سما وهي تبتعد:انا معاك داايمااا 
اخذت تبتعد حتي اختفت تماما استيقظ ادم من النوم ونظر الي صورة سما 
ادم:عمري محب غيرك يا سما بس هحاول اسمع كلامك بس بعد ما اخد حققك 
وضع ادم الصورة ونزل الي غرفتة ودخل المرحاض ونزل في البانيو وبعد مدة حرج من الحمام وارتدي ثيابة وهبط الي الاسفل فوجد اميرة ترتدي ملابس خروج
ادم:انتي رايحه فين
اميرة بعصبية:رايحه لصحبتي هتوديني ولا اروح لوحدي
ادم:تعالي معايا وخرج ادم واميرة من القصر متجهين الي المستشفى التي توجد بها حووور 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في مكان اخر يجلس البوس ويتحدث مع سعيد ومحسن بعد الحراس
البوس:هااا عملتو اي 
سعيد: كل شئ تمام بس 
البوس:بس اي انطق 
سعيد:حور اتصابت 
محسن بصدمة:اييييي 
البوس:وهي عاملة اي دلوقتي
سعيد:في المستشفى بس هي كويسه
البوس:بس انا قلت قرصة ودن صح
سعيد:بس من الحركه دي عرفنا حاجه مهمة اوووووي 
البوس:اي 
سعيد:كان خايف عليها اوووي وعصبي جدا وانت عارف يا بوس ادم ميعملش كدة الا واذا كان بيحب 
البوس:حلوووووو اوووي كدة 
محسن:بيحب حور يابنت****** دانا هكسب الشهد
البوس:سعيد انت تراقبهم كويس وانت ياااا محسن
محسن:امرك يا بوس
البوس:تروح تزور حوور بس الاول تروح القصر وتعمل انك جاي تشوفها وبعدين تطلع علي المستشفى اذن انكم فاهمن كويس 
محسن وسعيد:طبعا يا بوس متقلقش 
البوس:يالا روحو اعملووالي قلتلكم علية يالا ذهب محسن وسعيد وجلس البوس ينظر الي الفراغ بعيون لا تبشر بالخير 
البوس:مش هسيبك غير وانت جاي راكع يا ادم 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
وصل ادم واميرة الي المستشفى وصعد الي العناية المركزة ونظر من الشباك الزجاج لم يجد حوررر 
اميرة:ابية فين حور 
ادم بقلق:مش عارف بعد اذنك كان في مريضة هنا راحت فين
الممرضة بحزن: البقاء للة دي اتوفت من ساعة 
ادم بصدمة:اييييي 
وصل ادم واميرة الي المستشفى وصعد الي العناية المركزة ونظر من الشباك الزجاج لم يجد حوررر 
اميرة:ابية فين حور 
ادم بقلق:مش عارف بعد اذنك كان في مريضة هنا راحت فين
الممرضة بحزن: البقاء للة دي اتوفت من ساعة 
ادم بصدمة:اييييي 
اميرة ببكاء وصراخ: حووووووور 
ادم: هي فين جثتها 
الممرضة: في التلاجة تقدر تروح تستلمها 
اخذ ادم اميرة وذهب الي التلاجة عند حور ونظر لاختة
ادم: اميرة انا هدخل اشوفها ماشي 
اميرة ببكاء: ادخل معاك
ادم: لاااا مش هينفع ماشي مش هتاخر ودخل الي الغرفة وترك اميرة تبكي علي فراق صديقتها الوحيدة اشار الطبيب الي ادم علي الجثة وذهب اليها ادم وهو يرتعش من الخوف من ان تكون حور فرفع الملائة فكانت الصدمة لم تكن حور بل واحده اخري 
ادم بفرح وهو يجري للخارج:مش هي الحمدللة يااارب 
اميرة: في اي 
ادم وهو يحمل اميرة:طبعت مش حور واحده تانية 
اميرة بفرحة:بجد امال فين حور 
نظر ادم وجد الطبيب المخصص عن حالة حور جري الية 
ادم بغضب:فين حور 
الدكتور بخوف:حور هانم كويسة ونقلنها غرفة عادية تقدر تدخلها يا ادم باشا في غرفة ٥٢٠
سحب ادم يدي اميرة وذهب الي الغرفة ودخل وجد حور جالسة علي السرير تحاول ان تقوم جري عليها ادم 
ادم:انتي رايحة فين جرحك لسة ملمش 
حور بخجل:عاوزة ادخل الحمام 
ادم:اميرة دخليها بس براحه علشان الجرح 
اميرة بمرح:حاضر يا حنين 
ادم بغضب:هحجزلك سرير جمبها اخلصي 
اميرة:حاضر يا ابية تعالي يا حور دخلت حور الحمام وبعد وقت خرجت واستندت علي اميرة وجلست علي السرير بمساعدة اددم.
ادم:انتي فوقتي امتي
حور: بليل متاخر 
ادم:وازاي ميرنوش علية يعرفوني
حور بحزن:مش مهم انا متعودة علي كدة 
ادم:اخرسي 
حور:هو مين الي عمل كدة
ادم بخبث وهو ينظر لها:هجيبة ولو في سابع ارض دا اعز حبايبة تحت ايدي وهطلعة علية (يقصد حور) ولكن لم يعرف الحقيقة هي ليست مشتاركة معهم 
حور:انت قصدك مين 
ادم بجمود:ملكيش دعوة
حور بغيظ:طيب انا عاوزة اروح 
ادم:هروح اسال علي الخروج 
خرج ادم من الغرفة وذهب الي جاسابات المستشفى
جلست اميرة وحور مع بعضهم البعض بتحدثون كثيرا
اميرة:عاملة اي يا حور 
حور:الحمدلله انتي لخبارك اي 
اميرة:الحمدلله
حور:هو لسة زي مهو منطقش 
اميرة بحزن:لا لسة انا بحبة اوووي بس هو مش حاسس بية 
حور:يا حبيبتي بكرة يحس بيكي متقلقيش 
اميرة بدعاء:ياااارب يالا بقا علشان نلبس علشان نخرج من هنا ولا مش عاوزه تخرجي 
حور:لا يالا مش بحب المستشفيات 
غيرت حور ثيانبها الي دريس  جعلها مثل الحورية تماما
خرجت حور من الغرفة فنظر لها ادم كم تبدون جميلة رغم تعبك   
اميرة:ابية ابية روحت فين 
ادم:احم يالا ذهب ادم وخلفة حور واميرة تسند حور الي السيارة ركبت اميرة في الخلف وادم علي مقعد السائق وحور بجانبة وانطلقت السيارة الي القصر مرة اخري نامت حور اثناء الطريق من التعب نظر لها ادم فوجدها نائمة فابتسم عليها فقلع الجاكيت ووضعة علي كفي حور ونظر اليها فوجدها كاطفل البرئ النائم
ادم وهو ينظر للطريق:اد اي ملمحك هادية وجميلة ولكن في الحقيقه انتي شيطانة
وصل ادم القصر بعد عدة دقائق ففتح ادم باب حور
امير:الحق يا ابية دي نامت
ادم:ادخلي انتي وانا هحصلك 
اميرة:حاضر دخلت اميرة الي القصر حمل ادم اميرة برقة فحاوطت حور يديها حول رقبت ادم ونامت علي كتفة فصعد ادم الي الغرفة ووضعها علي السرير برقة وخوف عليها ققطعت اللماس التي يخاف عليها ان تنكسر وكاد ان يخرج ولكن وجد من يمسك يدية فنظر اليها وجدها افتحت عينيها ببطئ
حور:نام جمبي النهارده انا خايفة اوووي 
ادم بدهشة:انتي بتقولي اي 
حو بتعب:نام جمبي علشان خاطري 
ادم:حاضر التف ادم الجهة الاخري ونام بجانبها واخذها بين يدية فنامت حور علي زراعة اخذ يتامل ادم بها حتي غض في ثبات عميق......
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
اما عند اميرة كانت جالسة في غرفتها تتفحص الفيس بوك فوجدت طلب صداقة ارسل لها ففتحت لتري من 
فوجدتة هو يالهي اخيرا شعر بي فرحت بشدة ووافقت علي طلب الصداقة وبعثت رسالة لة

امير بفرحة:احمد ازيك عامل اي
احمد:الحمدلله يا ست البنات انتي اخبارك اي
اميرة:الحمدلله 
احمد:امال ادم فين برن علية فونة مقفول
اميرة:ابية عند حور 
احمد بضحك:احسن اهو لقي حاجه يتشغل بيها عنك 
اميرة بمرح:انا الي في القلب برضو يابني 
احمد:طبعا انتي لازم تكوني في القلب 💜
اميرة بفرحة :ميرسي اوي يا احمد
احمد:العفو يا ستي يالا روحي نامي علشان بكرة قي مفجأه ليكي حلوة 
اميرة:مفجأه اي 
احمد:بكرة هتعررفي يالا تصبحي على خير
اميرة:وانت من اهل الخير 
احمد بحب:باي 
اميرة بحب:باي☺️💙🥀
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في الساعة ٣الفجر استيقظ ادم ونظر الي حور فوجدها
تتعرق بشدة وتحرك راسها يميناا ويسارا ومازالت نائمة
حور: افتح الباب دا مش بحب الضلمة انت لي يا بابا بتعمل فيا كدة يا ماما خديني معاكي انا بخاف من الظلمة ومرات بابا بتعزبني 
ادم بخوف:حور فوقي دا كابوس والله كابوس حاولي تفوقي  حور والنبي ابوس ايدك فوقي علشان خاطري
حور:ماما منسبنيش والنبي مااااااااااامااااااااااا قامت حور وهي ترتعش بشدة اخذها ادم بين احضانة بقوة
ادم:اهدي دا كابوس اعوز بالله من الشيطان الرجيم
حور:خرجني من الاوضة الضلمة 
ادم بستغراب:اوضة ضلمة اي 
حور:الي بابا بيحبسني فيها 
ادم:دا كابوس حتي بوصي حواليكي مفيش حاجه 
نظر حور حولها فوجدت نفسها خارج هذا الكابوس الذي كان في يوم من الايام حقيقة
حور بخجل:انا اسفة والله بس 
ادم بتفهم:شششش اهدي عادي كابوس وراح لحالة 
وفي نفس الوقت الفجر اذن فنظر ادم الي حور بحنون
ادم:اي رايك نصلي الفجر 
حور:ياريت 
ادم:طيب يالا ادخلي اتوضي 
حور وهي تقوم:حاضر هواء وجاية دخلت حور للحمام 
اخذ يفكر ادم في كلام حور 
ادم:اوضة ضلمة ابوها بيحبثها مرات ابوها امال امها فين انا مش عارف اعمل اي خرجت حور من الحمام وجدت ادم بسرح 
حور:ادم انا خرجت يالا علشان نصلي 
ادم:حاضر 
دخل ادم الي المرحاض وتوضئ وخرج فوجد حور ترتدي اثدال الصلاة فكانت جميلة بشدة 
ادم باعجاب:الله واكبر اي الجمال دا 
حور بخجل:شكرا يا ادم 
ادم بابتسامة:يالا نصلي 
حور:يالا 
اقام ادم الصلاة وبدا الصلاة وبعد وقد انهي ادم الصلاة فقلعت حور الاسدال فكانت ترتدي بجامة 
وكادت حور ان تخرج من الغرفة فوجدت من يناديهاا 
ادم:حوووور 
حور:نعم 
ادم:رايحه فين 
حور:الساعة ٥ هنزل احضر الفطار 
ادم:لا ارتاحي انتي في خادمين بيعملو كل حاجه 
حور:لا معلش انا متعودة اعمل كل حاجه لوحدي 
نزلت حور واخذ ادم اللاب توب وفتح كاميرات المراقبة واخذ يراقب حور فهو يشك بها وقلق من ان توضع لهم شئ في الاكل ولاكن وهو يراقبها وجد شئ وكانت الصدمة 
استيقظت اميرة من النوم علي صوت رسالة اخذت الهاتف وفتحتة فوجدت الرسالة من احمد فتحتها بسرعة 
احمد: صباح الفل والياسمين 
اميرة بفرحة: صباح النور 
احمد: يالا قومي البسي علشان هخرجك النهارده 
اميرة بفرحة: بجد 
احمد: ايوة يالا 
اميرة: بس ابية 
احمد: انا قلتلة وهو وافق يالا بدل مغير راي 
اميرة: فريرة والله وهكون لبست قامت اميرة بسرعة تغير ثيابها الي فستان احمر قصير يناسب بشرتها البيضاء وعيونها الزرقاء 
انهت اميرة لبسها وجدت رسالة علي هاتفها فتحتها 
احمد:انا تحت يالا 
اميرة:حاضر نزلت اميرة الي الاسفل ومنها الي خارج القصر فوجدت احمد ينتظرها وما ان رائها حتي تنح من شدة جمالها 
احمد:يخربيت جمال امك 
اميرة بضحك:مش هتبطل كلامك دا دا كلام سواقين التوكتوك 
احمد بضحك:طيب يالا اركبي 
اميرة:اركب اي 
احمد بمرح:اكيد مش التوكتوك اركبي العربية 
ركبت اميرة العربية وهي تضحك علي ما قالة احمد بشدة ركب احمد وانطلقت السيارة الي مكان ماا☺️🥀
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
نظر ادم الي كاميرات المراقبة لاحظ شئ جعلة يصتدم 
وجد الخدامة كانت في المطبخ بجانب حور ولاكن رن هاتفها فنظرت الي حور وجدتها تفعل الفطار فخرجت الي الحديقة واخذت تنظر حولها فنظر لها ادم بشك فكانت الخدامة لم تعرف ان ادم يضع في كل ركن في القصر كاميرات فعل ادم الصوت حتي يسمع ماذا تقول
الخدامة( ميسون):الو ايوة يا باشا
الباشا:ــــــــــــــــــــــــــــــــ
ميسون:والله يا باشا انا مرقباهم كويس واي حاجه بتحصل هبلغك بيها 
الباشا:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ميسون:عنيا يا باشا بس طبعا المبلغ هيزيد حبة 
الباشا:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ميسون:ماشي يا باشا انا هقفل دلوقتي علشان محدش يشك في حاجه سلام يا باشا 
اغلقت ميسون الهاتف ودخلت القصر مرة اخري اما ادم فاحمر وجهة من الغضب ونهض وذهب الي غرفتة وبدل ثيابة الي بدلة ليذهب الي عملة فهو لم يذهب منذ ان تزوج حور 
انهي ادم ثيابة وهبط الي الاسفل فوجد حور تضع الطعام علي السفرة فمظر لم يجد احد 
ادم:فين اميرة 
حور:معرفش هي قلتلي هخرج مع احمد 
ادم:اوووف ازاي نسيت طيب طالع فوق ثانية ونازل 
حور:ماشي اتفضل
صعد ادم الي الدور التالت ودخل غرفة جدتة فوجدها جالسة تذكر الله فقبل يديها وراسها 
ادم:صباحو قمر
الجدة:صباح الفل يا حبيبي 
ادم:يالا علشان تنزلي تفطري معايا 
الجدة:ما طلعلي الاكل هنا 
ادم بحزن مصطنع:اي مش عاوزة تشوفي مرات ابنك 
الجدة:حاضر يا بني يالا اسندني 
اخذ ادم بيدها وانزلها الي الاسفل فوجد حور تجلس علي الاريكة تنتظرهم وما ان راتهم فوقفت وذهبت اليهم
ادم:اي رايك يا تيتة في مراتي 
الجدة:قمر يا بني مشاءالله تبارك الرحمن اسمك اي 
حور بخجل:حور انتي حضرتك جدتة 
الجدة:اة يا حبيبتي 
وطت حور وقبلت يدي واخذت بيدها واجلستها علي الكرسي السفرة 
حور:اقعدي هنا يا تيتة دا انا عملالك فيطار تاكلي ادم وراة 
الجدة بضحك:هههههههه يوووة يا حور والله ضحكتيني
ادم بحزن مصطنع:انتو قاعدين تتريقو عليا طيب مش واكل وكاد ان يقف ولك امسكت حور يدية واجلستة 
حور بتوسل:انا اسفة والله كنت بهزر انت زعلت اسفة 
ادم وهو يجلسها بجانبة:مش زعلان اقعدي كلي علشان عاوزك في موضوع مهم كانت حور تاكل وتاكل الجدة وادم بفرح فهي وجدت فيهم الاهل وادفئ والحنان 
           (متعرفش اي الي هيحصلها بعدين😂😂)
انهي ادم طعامة وقام ودخل غرفة المكتبة ونادي 
ادم:حور حصليني 
حور:حاضر بعد ازنك يا تيتة هجيلك تاني 
الجدة:روحي يا حبيبتي ربنا يسعدك يارب 
ذهبت حور ودخلت غرفة المكتب وجدتت ادم يجلس علي الكرسي وهو شارد 
حور:احم كنت عاوزني في اي
ادم:تعالي اقعدي 
حور بعد ان جلست:في اي 
ادم:عارفة ميسون 
حور:مين ميسون دي مش دي الخدامة الي هنا 
ادم:اة 
حور:مالها 
ادم:خلي بالك منها متخلهاش تحط ايديها في الاكل انتي فاهمه اطبخي انتي 
حور:حاضر بس لي 
ادم بغضب:مش شغلك متنسيش نفسك 
حور بحزن:حاضر عن اذنك 
ذهبت حور الي المطبخ واخذت تفعل الغداء مثل ما قال لها ادم 
ميسون:ارتاحي انتي يا حور هانم انا هنا اهو 
حور:لا معلش انا الي هعمل الاكل اصل ادم عاوز يدوق اكلي 
ميسون:طيب اساعدك 
حور:لا شكرا 
خرج ادم من المكتب وركب سيارتة وانطلق الي مقر الشركة 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
وصل احمد الي مكان ما يقال عنة جميل بشدة وفتح لاميرة الباب وسحب يديها ولكن قبل ان تدخل المكان
احمد:اقفي عندك 
اميرة بخضة:في اي 
احمد:ثواني غمضي عينك اغمضت اميرة عينيها واخذ احمد يدها ودخل بها 
اميرة:لسة فاضل كتير
احمد:خلاص وصلنا اهو فتحي فتحت اميرة عينيها فوجدتت المكان مزين بالكامل والبالالين الحمراء والشمع فكان المكان رومانسي فاخذت تلف في حول نفسها ولكن وهي تلف وجدت من راكع علي ركبة واحدة ويمسك علبة قطيفة وبداخلها خاتم  ويقدمة 
احمد بحب:تقبلي تتجوزيني يا اميرة حياتي 
صمتت اميرة من شدة المفجاة والفرحة وادمعت عينيها
احمد بحزن وهو يقف:انا كدة عرفت ردك وكاد ان يرحل حتي وجد من يقول لة 
اميرة بدموع:بحبك 
احمد بدهشة:اي 
جريت اميرة الي حضنة واحضتنتة بشدة:بحبك يا غبي
احمد بضحك وفرحة:لي الغلط دلوقتى فصلتيني 
اميرة وهي تضربة في كتفة:انت كنت هتمشي 
احمد:انا قلت مش بتحبيني 
اميرة:طيب اركع علي ركبك تاني وقلي كدة تاني 
احمد:حاضر 
ركع احمد علي كبتة:تقبلي تتجوزيني
اميرة بفرحة:طبعااااااا 
البسها احمد الخاتم وقام من جلستة واشتغلت اغنية رومانسية فاخذ احمد يدي اميرة وصعد الي المنصة واخذ يرقص معاها في حب وسعادة 💙💙💙💙🥀
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
ميسون كانت تدحدث علي الهاتف مع شخص اخر 
ميسون:يا باشا هي الي مصممة تعمل الاكل اعمل اي 
الباشاا:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ميسون:ازاي بس اعمل كدة 
الباشا:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ميسون:حاضر يا باشا بس اخاف لاتكشف 
الباشا:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ميسون:بس النسية هتزيد انا بعرض حياتي للخطر دا لو ادم باشا عرف هيقتلني 
الباشا:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ميسون:حاضر يا باشا سلام عشان محدش ياخد بالة
اغلقت ميسون الهاتف ودخلت الي الداخل فوجدت الجدة تنادي عليها
ميسون:نعم يا حجة اؤمري 
الجدة:تاديلي حور 
ميسون بفرحة:من عيوني وذهبت الي المطبخ 
ميسون:حور هانم ستي الحجة عاوزاكي 
حور:انا خلاص خلصت وهطلع اشوفها تمام
ميسون:حاضر 
خرجت حور وذهبت ميسون ووضعت شئ في الاكل
ميسون: كدة تمام اخرج انا بقا بسرعة خرجت ورنت علي الباشا 
ميسون:كلو تمام فلوسي تجيلي مليش دعوة طيب هستناك باي اغلقت الهاتف 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في المساء جاء ادم ووضعت حور الطعام علي السفرة 
ادم:فين اميرة 
حور:جات ونامت علي طول 
ادم:طيب صحيها تاكل
حور:صحتها وقلتلي كلت برة كل انت 
ادم:طيب اقعدي كلي 
حور:حاضر وجلست الجدة وحور وادم ياكلو اكلت حور معلقة من الطعام واخذت تتدحث مع الجدة وفجأة وجدت معتدها تؤلمها فا ياالهي ميسون وضعت شئ في طعام حور فقط امسكت حور معتدها بشدة وتالمت
ادم بقلق:مالك يا حور
حور بتعب:بطني بتطقطع ما ان انتهت جملتها حتي داهمها الدوران بشدة فسقطت علي الارض مغشي عليها
ادم بصوت هز القصر:حووووووووووووووور
صرخ ادم: حووووووووووووووور 
جري ادم علي حور ورفعها من علي الارض فوجد الريم يخرج من فمها وقف مصدومااا مكانة يالهي ماتت حور مااتت من احببتها نعم احبك لم اقدر علي بعادك فاق من صدمتة علي صوت جدتة وهي تصرخ بصوت عالي 
الجدة: اددددم فوق يابني البنت هتموت الحقها بسرعة 
حمل ادم حور بسرعة شديدة الي السيارة وانطلق بها الي افرب مستشفى وفي غصون دقائق وصل ادم الي المستشفى نزل بسرعة وهو يحمل حور بين يدية غائبة عن الوعي 
ادم بصراخ وخوف: بسررررررعة حد يلحقها 
التفت حولة الاطباء وهم يا خذون حور الي غرفة العمليات حتي يرون كيف انقاذهاا وكان يجلس ادم بالخارج يكاد يموت من الخووف علي حور جلس يبكي
ادم ببكاء:لاااااا استحالة تسبني لا يارب قومها بالسلامه يارب ثم نظر الي غرفة العمليات ثم ذهب ليصلي للة
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
ميسون بخوف:الحق يا باشا دي المادة الي اتدهالي علشان احطها في الاكل الاكل دا كلت منة حور هانم وهي دلوقتي في المستشفى
الباشا بغضب:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ميسون برعب:وانا مالي انا ايش عرفني انها هيحصلها كدة 
الباشا:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ميسون:ماشي حاضر 
الباشا:ــــــــــــــــــ
ميسون:سلام يا باشا 
اغلقت ميسون الهاتف ودخلت الي القصر ومنها الي الغرفة واحضرت حقيبتها وهمت بالذهاب من القصر وخرجت بحذر من البوابة ولكن عند الباب الرئيسى اوقفها احد التفت فوجدت...........
وقف ادم امام غرفة العمليات ينتظر احد يطمئنة علي حور ولكن فجاة وجد احد يجري بسرعة نحوة 
ادم بغضب:انت اي الي جابك هنا ياراجل انت 
محسن بخوف مزيف:جاي اطمن علي بنتي يا باشا 
ادم بغضب:امشي من هنا انا مش عاوز اشوف وشك 
محسن بتمثيل:ابوس ايدك يا باشا اطمن عليها وامشي واثناء حديثهم خرج الطبيب فجري علية محسن وادم 

ادم:طمني يا دكتور
الدكتور:الحمدلله انتو لحقتوها في الوقت المناسب وهي دلوقتي طويسة وهتتنقل غرفة عادية بعد اذنكم 
ذهب الطبيب ووقف ادم امام غرفة حور ثم تنهد ودخل
فوجد حور تنظر للسقف بشرود فامسك يدها وقبلهاا 
ادم:الف حمدلله علي السلامة يا حوريتي 
حور بدهشة:الله يسلمك يا ادم 
ادم:انتي كويسة حاسة باي حاجه 
حور:لا انا كويسه 
دخل محسن وجري نحيتها وقبل يديها وجبينهاا بقوة
محسن بتمثيل الخوف:انتي كويسه يا بنتي يا حبيبتي حاسة بحاجة مالك ياقلبي
حور بدهشة:بابا 
محسن وهو ياخذها في احضانة:ايوة بابا يا قلب بابا رحتلك القصر اشوفك عشان وحشتيني قلولي علي الي حصل جيت علي هنا جري كنت خايف تروحي مني 
حور بحنية:متخفش يا بابا انا كويسه انت عامل اي 
محسن بخبث:بقيت كويس لما شوفتك 
ادم في سرة:انا لازم انتقم منة وحظك ان دا ابوكي هخلي يتحثر عليكي فاق من شرودة عليصوت محسن
محسن:ادم باشا بكرة هجيلك المكتب عشان عاوزك في حاجه مهمة دا بعد اذنك 
ادم بغيظ:تمام 
وبعد وقت اخذ ادم حور وذهب بها الي البيت وذهب محسن الي بيتة دخل حور الي الغرفة ودخلت الي الحمام لتنعم بدش دافئ ولكن ادم ذهب الي الاب توب حتي يري ماذا حدث ولكن اسودت عينية مما وجد........
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
دخل محسن الي البيت فوجد شيماء تنتظرة هي وبنتها
شيماء:هااا يا خوية عملت اي 
محسن:عملت كل الي اتفقنا علية مفيش بس غير انك تروحيلها وتعملي اكانك امها بالضبط علشان الخطة تظبط 
شيماء:يعني اعمل اي طيب
محسن:هفهمك ولكن الفون رن فرد علية 
محسن:في اي يا ميسون 
ميسون:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
محسن:متخفيش انتي كدة في امان خليكي عندك لحد ما انا اتصرف 
ميسون:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
محسن بتافف:حاضر هجبلك الفلوس سلام 
اغلق محسن الهاتف مع ميسون ونظر لجميلة 
محسن:ركزي علشان اقولك هتعملي ايه
شيماء:مركزة يا خوية اخذ يشرح لها محسن كيف تتعامل مع حور حتي تنجح خطتهم 
شيماء:يا بن اللعيبة دماغك سم 
محسن بغمزة:اي خدمة بس قليلي انتي حلوة كدة لي 
شيماء بضحكة عالية:انا طول عمري حلوة
محسن:تعالي وانا اعرف 
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
خرجت حور من الحمام وجدت ادم بهذا المنظر المرعب
حور بخوف:مالك يا ادم 
ادم بغضب وحدة:مفيش يالا نامي
حور:حاضر وذهبت حور الي الباب وقبل ان تخرج وجدت من يمسك يدها ويجذبها لترتطم في صدرة 
حور:ادم انت بتعمل اي
ادم بغموض:انتي رايحه فين 
حور:هروح انام في اوضتي
ادم بغضب:لاااا هتنامي هنا 
حور:حاضر بس اهدي 
ادم:اتفضلي 
ذهبت حور لكي تنام علي السرير ولكن امسكها ادم مرة اخري 
ادم:هتعملي اي 
حور بملل:هنام 
ادم:انا مقلتقيش تنامي هنا
حور:امال هنام فين 
ادم وهو يشير:علي الارض يالا زقها ادم علي الارض بقوة ورمي عليها مخدة 
ادم بقرف:رفقآ محالتك اديتك مخدة يالا اتخمدي
حور:في اي يا ادم مالك بس اي غيرك
ادم بغضب:انا هعيشك جحيم اددم وهاخد حقها منك
حور بعم فهم:حق مين انا مش فاهمة 
ادم بغضب وهو يمسكها من شعرها:نامي احسلك فاهمه
امائت حور راسها بخوف من غضبة 
ادم بغضب اكبر:قولي فااااااهمة سمعيني صوتك يالاااااا
حور بخوف:فاهمه فاهمة 
تركها ادم وذهب علي سريرة ونام علية اما حور فانكمشت في نفسها واخذت تبكي حتي غلبها النوم ونامت حورمن التعب اما عند ادم اخذ يفكر في حور حتي غلبة النوم هو الاخر....
استيقظت اميرة علي صوت الهاتف رد 
اميرة بنوم:الووو
احمد:صباح الفل والياسمين
اميرة وهي تنظر للهاتف:احمد صباح النور يا حبيبي
احمد:يالههههوي علي حبيبي منك انتي 
اميرة بضحك:مالها 
احمد بمرح:زي السكر يا سكر 
اميرة:ماشي يا سيدي عاوز اي 
احمد:عاوز اتجوزك
اميرة: وانا موافقة بس ابية يوافق
احمد بفرحة: اقفلي انا هكلمة بسرعة اقولة
اميرة:استني ولكن اغلق احمد الهاتف فنظرت الي الهاتف واخذت تضحك علي هذا المجنون الذي احببتة 
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
استيقظت حور بتشهق لان احد صب عليها مياة بقوة 
حور بفزع:في اي اي الي حصل 
ادم بحدة:اخلصي انتي مش نايمة في بيت ابوكي يالاا 
حور:حد بيصحي حد كدة 
ادم وهو يمسكها من شعرها:اوعي تفكري تعالي صوتك علياا يالا حضري الفطار خمس دقايق ويبقي جاهز ثم تركها ودلف للمرحاض قامت حور وهي تمسح دموعها وهبطت الي الاسفل ودلفت الي المطبخ واحضرت الفطار وذهبت حتي توضعة علي السفرة رائت حور اميرة تهبط بسرعة من علي الدرج 
حور:براحه وانتي بتنزلي 
اميرة:صباح الخير يا حوري يالا باي 
حور:رايحة فين تعالي افطري الاول 
اميرة:راحة الجامعة هتاخر باي 
ذهبت اميرة وتركت حور تبكي علي مستقبلها في الجامعة فهي في  تانية تجارة انجلش ولم تذهب في هذا الترم اي شئ فسوف تعيد السنة هبط ادم فوجدها تبكي 
ادم بزهق:مالك 
حور وهي تمسح دموعها:مفيش انفضل كل 
ادم بتستفزاز:مش واكل 
حور بعصبية:ازاي يعني امال قلتلي اعمل فطار لي هااا
ادم وهو يمسك يديها بغضب:صوتك ميعلاش انا حر ثم امسك الاطباق ورماها علي الارض وذهب الي العمل ولكن قبل ان يذهب لف وجهة ناحية حور 
ادم بامر:اجي الاقي البيت دا بيلمع ماشي نظفي لوحدك
ثم  كاد ان يذهب الي العمل ولكنة توقف عندما سمعها تقول......................
حور ببكاء:بكرهك يا ادم بكرهك اوووووي 😭😭💔
ذهب ادم ولكن لا يعلم لما قلبة وجعة من هذة الكلمة ولكن صمم علي الانتقام........
وصل ادم الي الشركة وما ان دخل حتي دخلت السكرترة خلفة وهي تضع الملفات امامة........ 
ادم: عندنا اي النهاردة 
السكرتيرة برقة: عندنا ميتنج مع الشركة الفرنسية 
ادم:الساعه كام؟
السكرتيرة:الساعة ٧بليل 
ادم:تمام اتفضلي انتي 
خرجت السكرتيرة واندمج ادم في الملفات اللتي امامة ولكن وجد الباب يدق فسمح بالدخول فدخلت
السكرتيرة: في واحد برة بيقول عاوزك في حاجه مهمة
ادم:دخلية لما نشوف مين خرجت السكرتيرة ودخل محسن الي ادم 
ادم بغضب:انت اي الي جابك هنا 
محسن بتمثيل:لازم تعرف حاجه مهمة 
ادم بغيظ:حاجه اي 
محسن بحزن:حور بنتي 
ادم بخوف:مالها في اي 
محسن:بتضحك عليك زي الي قبلك 
ادم بصدمة:ازاي 
محسن:هفهمك حور بنتي.......................
محسن بحزن مصطنع:انا كدة رضيت ضميري بس امانة عليك مش تاذيها مع السلامه يا بني خرج محسن وذهب وهو علي وجهة ابتسامة خبيثة اما ادم فدم غلي في عروقة واخذ جاكتة وذهب من الشركة باكملها
ادم:اي مواعيد الغيهاا فاهمة 
السكرتيرة بخوف:فاهمه حاضر يا فندم تحت امرك 
خرج ادم من الشركرة وهو غاضب بشدة 
السكرتيرة مها:الو ايوة يا باشا.......اة هو خرج وهو متعصب اووووي........... ادم دا مش بيقع بسهولوة.......مها بطمع:تحت امرك يا باشا مع السلامة.....
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

ذهب ادم الي القصر ودخل وهو الغضب متمكن منة اخذ يبحث عنها لم يجدها صعد الي الغرفة وجدها جالسة تقرا كتاب ولم تشعر بة اغلق ادم الباب بقوووة 
حور بفزع:في اي انت اي الي جابك دلوقتي
ادم بغضب:اجي بيتي وقت محب ولا قليلي مكنتيش عاوزاني اجي علشان مين الي جاي مكاني 
حور:انت بتقول اي 
ادم وهو يرمي الجاكت ويفك زراير قميصه ويقترب منها وحور ترجع للوراء 
حور:انت هتعمل اي 
ادم:اؤ هاخد حقي دا حتي عيب لما مخدش حقي ولا ليهم حلال ليا حرام وانقض عليها يغتصبها بوحشية وهي تصرخ وتتوسل الية ان يبتعد عنها ويتركها ولكن ادم الغضب عماة ضرخت حور صرخت الم صرخة وجع صرخة كسرة انتهت كل شئ نظر لها ادم بصدمة ما هذا كيف هذا دم عذريتها اكانت حور عذراء نظر لها ادم وجدها تنظر للسقف وعينها مفتوحة والدموع تخرج من عينها بصمت تركها وذهب الي الحمام ووقف تحت الدش واخذ يضرب في الحيطه
ادم:غبي غبي لي عملت كدة هتقولها اي 🥺💔
لف ادم فوطة علي جسمة وخرج وقف ينظر لنفسة في المرأة ولكن وجد حور علي نفس الوضع لبس ادم ثيابة بسرعة وذهب لحور واخذها في حضنة بقوة وخوف 
ادم بخوف:حور اضرخي عيطي اضربيني اعملي اي حاجه
حور:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادم:والنبي يا حور ردي عليا عشان خاطري 
حور::ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حملها ادم بين يدية وذهب الي المرحاض وخلع باقي ملبسها المقطعة من عنفة وفتح الماء الدفئ ووضع حور في البانيو وخرج واتي اليها بملابس فنظر الي الملاة فوجد علية دماء عذريتها فشال ادم الملاءة ورماها ودخل وجد حور علي نفس الوضعية فحملها من الماء والبسها ملباسها وحملها ووضعها علي السرير واخذها في حضنة فوجدها ترتعش بشدة
ادم بخوف:انتي بتترعشي كدة لي ردي علية والنبي💔
نظرت الية حور واغمضت عينها واخر شي سمعتة صراخ ادم باسمها ولكن هي كرهت هذا العالم لم تري احد يحبها مثل امها رحمها الله فوجدت حور نفسها في مكان اخذت تمشي فية حتي وجدت امها جريت عليها 
حور:ماما وحشتيني 
مامت حور:وانتي كمان يا قلب ماما 
حور ببكاء:سبتيني لي هاااا انا لوحدي من بعدك 
مامت حور:مش بايدي 
حور:خديني معاكي يا ماما الدنيا دي وحشة اوووي 
حورية اختها:تعالي يا حور 
حور بصدمة:انتي هنا ازاي 
حورية:انا هنا من زمان تعالي يا حور 
ذهبت حور الي امها واختهااا
ذهبت حور مع حورية وامها ولكن وهي تمشي معهم وجدت ادم يجلس علي الارض يبكي وثيابة متسخة 
حور: ماما مال ادم بيبكي لي كدة
مامت حور: علشان  انتي هتسبية ارجعيلة يا بنتي يالا 
نظرت حور الي حورية اختها فوجدتها تنظر لها بحزن
حورية بحزن: روحي يا حور ارجعيلة ذهبت حور بسرعة الي ادم ثم نظرت مرة اخري الي امها وحورية وجدتهم قد ابتعدو كثيراااا ثم اختفو تماما .......... 
استيقظت حور وجدت نفسها في المستشفى وحولها الاطباء كانوا بفعلون لها انعاش قلب نظر بضعف الي ادم وجدتة يبكي بقوة وهو يضحك في نفس الوقت اغمضت عيناها مرة اخري من التعب خرج الطبيب الي ادم جري ادم بسرعة الية 
ادم:هااا يادكتور حالتها اي دلوقتي 
الدكتور:حلتها وحشة اوووي اتعرضت لصدمة خلتها تستسلم للموت نهائي بس قدرنا نلحقها بس هتفضل تحت الملاحظة ٢٤ساعة وان شالله خير عن اذنك ذهب الطبيب ووقف ادم ينظر اليها من زجاج الغرفة يبكي 
ادم ببكاء وندم:انا اسف والله اسف الانتقام عماني بس هعوضك عن كل حاجه بس انتي سمحيني بس يا حور انا هعمل علشان خاطرك كل حاجه علشان تسامحيني بس انتي قومي يا حور علشان خاطري 😭💔
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
كانت اميرة تتحدث مع احمد علي الهاتف 
اميرة:احمد اصبر شويه لحد مخلص تعليمي 
احمد:خلصي في بيتنا مفيش مشكله يا حبيبتي 
اميرة: احمد والله  انت مجنون  انا مش عارفة مالك مستعجل كدة لي 
احمد:هقولك لما تكبري 
اميرة بغيظ:والله 
احمد بضحك:اة واللة😂
ضحكت اميرة علية:احمد تصدق انا مشفتش ابية من الصبح لا هو لا حور رجعت من الكلية مش لقيتهم 
احمد:وانا بتصل رقمة مغلق 
اميرة بقلق:طيب هقفل معاك اروح اسال تيتة باي 
احمد:ابقي طمنيني باي 
اغلقت اميرة الهاتف مع احمد ثم صعدت الي غرفة جدتها وجدتها جالسة تقرا في كتاب اللة ذهبت نحوها وقبلت يديها 
اميرة:ازيك يا تيتة 
الجدة:ازيك يا حبيبتي في اي مالك
اميرة:ابية مشفتهوش خالص ولا هو ولا حور 
الجدة بقلق:هيكونو راحو فين اتصلي كدة بيهم 
اميرة: مقفول 
الجدة:اتصلي تاني 
اتصلت اميرة فوجدت الهاتف يرن 
اميرة بفرحة:بيرن الحمدللة....... الو ايوة يا ابية انت فين
ادم:انا في المستشفي
اميرة برعب:اي مستشفى لي 
ادم ببكاء:حور بتموت وانا مش عارف اتصرف 
اميرة:اهدي يا حبيبي انت في مستشفى اي
ادم.ببكاء:في مستشفى*********
اميرة:خليك عندك انا هتصل باحكد واجيلك 
ادم باستسلام:ماشي 
اغلقت اميرة الهاتف مع ادم واتصلت علي احمد بسرعه
احمد:يا مساء الفل
اميرة ببكاء:الحقني يا احمد 
احمد بخوف:في اي ادم حصلو حاجه
امير:لا حور تعبانة اوووي وفي المستشفى تعالي علشان توصلني 
احمد:حاضر عشر دقايق واكون عندك 
اغلقت مع احمد الهاتف 
الجدة:في اي يا بنتي 
اميرة:حور يا تيتة ادم بيقول بتموت وفي المستشفى انا ريحالة 
الجدة:خدوني معاكم لازم اكون مع ادم 
اميرة:يا تيتة انت تعبانه
الجدة:انتي هتتعبيني لي انا كويسة يالااا 
ذهبت اميرة لتغير ثيابها وبعد خمس دقائق قد انتهت وذهبت الي غرفة جدتهااا واخذتها وهبطت الي الاسفل وبعد مرور خمس دقائق اتي احمد وركبت الجدة في الخلف واميرة بجانب احمد وانطلقت السيارة الي المستشفى وبعد وقت وصل احمد الي المستشفى هبطت اميرة والجدة جريت اميرة الي ادم وما ان رائها ادم حتي احتضنها بشدة واخذ يبكي بقوة واميرة تحاول تهدئتة
اميرة:حبيبي اهدي هي هتكون كويسه والله اهدي 
ادم ببكاء:مش هتسمحني ابدا انا غبي سمعت كلمهم اةةةةةةةةةةةة يارب تسمحني يارب ورجعها ليا يارب

الجدة:عملت اي يا بني فهمني بس 
ادم:اغتصبتها 
الجد واميرة واحمد:اييييي😱
صفعت الجدة ادم بقوة:انا معرفتش اربي انت يا ادم تعمل كدة خليك عارف لو مراتك مسمحتكش انا مش مسمحاك لحد ما اموت 
ادم:بعد الشر عليكي والله انا هعمل المستحيل لحد.ما تسمحني وانتي كمان تسمحيني 
الجد بغضب:روحني يا احمد 
احمد:حاضر ذهب احمد مع الجدة حتي يوصلها وجلست اميرة بجانب ادم 
اميرة:كل حاجه هتكون تمام ماشي اهدي انت 
وبعد مرور ساعة فاقت حور وتم نقل حور غرفة عادية خرجت الممرضة 
الممرضة:المريضة عاوزة حضرتك يا ادم باشا 
ادم بصدمة:بجد 
الممرضة:ايوة اتفضل عن اذنك ذهبت الممرضة الي عملها 
اميرة:في اي مش هتدخلها
ادم بتوتر:خايف 
اميرة:متخفش ادخل يالا وانا هدخل معاك اعرفلك اي الجو 
ادم:ماشي
دخلت اميرة مع ادم وجدت حورر جالسة تنظر بجمود
اميرة:حمدلله علي سلامتك يا حور
حور بجمود:الله يسلمك
اميرة:طيب انا هروح اشوف احمد زمانة جية ولوحدة 
خرجت اميرة من الغرفة نظر ادم اي حور 
ادم:حمدلله علي سلامتك 
حور:الله يسلمك اظن انك كدة اطمنت اني محدش لمسني غيرك 
ادم بندم:والله انا الغضب عماني والانتقام كمان عماني 
حور بغضب: انتقام اي انا عمري عملتلك حاجه 
ادم بحزن:مش انتي ابوكي 
حور:بابا عملك اي 
ادم:ابوكي قتل سما مراتي 
حور بصدمة:انت كنت متجوز 
ادم بحزن:اة وابوكي قتلها لما جيت اقبض علية هرب مني وقبل ما اوصلة خطف مراتي وبعد يومين بعتهالي قصاد القصر وهي مدبوحة وغرقانة في دمها قتل مراتي وهي حامل وقتلني معاها ثم اخذ يبكي 😭💔
حور بحزن:بس دا مش ابويا 
ادم بصدمة:اي ازاي وبعدين ازاي انا المفروض متجوزك علشان في واحد اغتصبك انا عاوز افهم كل حاجه ازاي انتي كنتي عذراء فهميني انا هتجنن
حور بحزن :هقولك كل حاجه انا خلاص تعبت 
ادم:احكي يا حور 
حور:زمان من حوالي ٢٠سنة امي كانت من الصعيد وحبت واحد وحملت منة وقبل ما يجي يتقدملها مات في حادثة امي خافت حد يعرف من اهلها فهربت من الصعيد وجات مصر وقابلت في طريقها محسن كان فاتح محل ملابس كبيررر عرض عليها تشتغل عندة وهي كانت محتاجه شعل فوفقت تشتغل عندة وبعدين اجرت شقة صغيرة وعاشت فيها وفي يوم محسن دا عرض عليها الجواز ماما وافقت واتجوزتة وهو وافق انة يربينا بعد كدة ماما ولدتنا انا وحورية اختي وبعدين معملتة ابتدت تتغير بقا يضرب امي ويعذبها وبس امي كانت بتتحمل علشان بتحبة وبعدين اتجوز عليها واحدة الي هي شيماء مرات بابا ماما ماتت بحسرتها وسبتني انا وحورية لوحدي مرات بابا كانت بتضربني وتعذبني وبعدين بابا قالي عليك انة عاوز ينتقم منك بس انا رفضت راح خطف اختي حورية وقالي ياما توافقي ياما اقتلها انا وفقت علشان خورية وهو عمل كل الخطة دي انا اغتصبت وانت اتجوزتني علشان اسرق الورق وادهولهم وبعدين اسيبك بس انا معملتش كدة عارف لي 
ادم بصدمة من كل الي سمعة:لي يا حور
حور ببكاء:علشان حبيتك 
ادم بصدمة:اي
حور:ايوة حبيتك حبيتك رغم قسوتك بس بعد الي عملتة انا كرهتك انا بس عاوزة اختي وهمشي علي طول 
ادم بحزن:هرجعلك اختك ان شاءلله 
حور:ماشي انا عاوزة اروح 
اددم:حاضر هروح اسال الدكتور
ذهب ادم الي خارج الغرفة 
حوور : يارب يا حورية تكوني بخير قلبي مش مطمن 
دخلت اميرة الي حورية وساعدتها في اللبس وبعد مدة وصلت حور الي القصر نزل ادم وهم ليساعدها 
حور برفض:بعد اذنك متلمسنيش انت فاهم انا هطلع لوحدي 
صعدت حور الي الغرفة وضعت اميرة يديها علي كفي ادم نظر لها ادم بحزن ظاهر في عينية 
اميرة:استحمل الي عملتة مش سهل 
ادم:حاضر يا اميرة 
صعد ادم الي الغرفة فلم يجد حور في الغرفة فقلق بشدة وذهب الي غرفتها فوجدها تخرج من الحمام 
ادم:انتي بتعملي اي هنا
حور:انا هبات في اوضة وانت في اوضة وبعد اذنك ابقي خبط بعد كدة هي مش زريبة 
ادم بغيظ:حاضر نامي تصبحي علي خير ذهب ادم الي غرفتة بغيظ من تصرفتها
حور:ان ما وريتك يا ادم مبقاش انا حور ثم ذهبت حور في نوم عميق من التعب اما عند ادم اخذ يفكر في حور حتي غلبة النوم 
استيقظ ادم من النوم علي صوت الهاتف
ادم بنوم:ايوة يا زفت عاوز اي 
احمد:ابو حور هرب برة البلد بس ميسون معانا دلوقتي
ادم وهو يقوم:خليها معاك اوعة تهرب منك وكمان اتصلي بشركة حراسة كبيرة تبعتلي احسن حراس يحرسولي الفيلا عندي 
احمد:حاضر حاجه تانية 
ادم:لا اقفل بقا وانا جيلك 
اغلق ادم الخط مع احمد وذهب الي المرحاض وبعد وقت خرج وارتدي ثيابة المكونة من بنطلون جينس وتيشيرت اسود وعلية رسمة مخيفة وسرح شعرة برش البرفان بتاعة فكان جذاب بشدة هبط الي الاسفل ولكن توقف عند غرفة حور فطرق الباب ولكن لم تاتية اجابة فقلق ففتح الباب ولكن لم يري حور هبط بسرعة الي الاسفل خوف من ان تكون هربت ولكن تطمئن قلبة عندما رائها تجلس مع اميرة وجدتة فذهب باتجاها وقبل يدي جدتة وراس اميرة وقبل راس حور ووجنتيها فخجلت حور بشدة وكانت خديها مثل حبة الطماطم من كثرة الخجل 
ادم:صباح الفل عليكم 
الجميع:صباح النور 
ادم:فين الفطار انا جعان اوووي 
حور:حاضر ثواني والاكل يكون علي السفرة 
ادم:ماشي 
ذهبت حور وجلس ادم بجانب جدتة وامسك بديها 
ادم برجاء:علشان خاطري يا تيتة سامحيني 
الجدة:سمحتك يا بني عارف لي 
ادم بستغراب:لي 
الجدة:علشان حور سمحتك لولا كدة مكنتش هسمحك 
ادم بصدمة:سامحتني ثم فاق من صدمتة وجري بسرعة علي المطبخ وجدها واقفة تجهز لة الطعام احتضانها من الخلف اتخضت حور ولكن هدات عندما وجدت ادم امسكت حور يدية وشالتها من وسطها 
حور بتحذير:اياك تفكر تحط ايدك عليا تاني انا وانت هنطلق بس الاقي اختي انت سامع
ادم بدهشة:طيب ازاي قلتي لتيتة 
حور بمقاطعة:علشان تسامحك ومش تشيل منك 
ادم برجاء:علشان خاطري سامحيني ونبدا مع بعض صافحة جديدة 
حور:لاا انا وانت انتهينة لحد كدة انا بقيت بكرهك انت سامع
خرج ادم من المطبخ وهو حزين وكان سوف يذهب من القصر كلة ولكن ناتدة الجدة 
الجدة:مش هتاكل يابني
ادم:لا انا مليش نفس وهتاخر علي الشغل 
ذهب ادم في قمة حزنة حزنت حور علية لانها رائت في عيونة الندم وقررت ان تسامحة وتفعل لة مفاجأة
استغفرالله العظيم واتوب اليه................
وصل ادم الي مكتبة ودخل المكتب واتصل بالسكرتيرة
ادم /هاتيلي كل الملفات الي ليها علاقة بصفقة الساحل
السكرتيره برقة /حاضر 
دخلت مها  بلبس يكشف اكتر مما يستر فكانت ترتدي جيبة سوداء تصل الي فوق الركبة بكثير وقميص ابيض ضيق بشدة يكشف صدرها فاقتربت مها من ادم ووضعت الملقات امامة 
مها بدلع:تامر بحاجه تانية يا ادم باشا 
ادم بحدة:لا هتيلي قهوة بتاعتي اتفضلي 
ذهبت مها حتي تحضر القهوة ووضعت شئ في القهوة ودخلت الي ادم ووضعت القهوة امامة واقتربت من ادم بشدة 
وحدو الله يا جماعة...............
اما عند حور وصلت تحت الشركة وكانت هذة المفجاة كانت احضرت اكل لادم لانة لم ياكل شئ واتت لتعمل لة مفاجأة دخلت الشركة اوقفها الامن 
الامن:مين حضرتك
حور:انا زوحت ادم الهلالي 
الامن باحترام واسف:انا اسف حضرتك معرفكيش اتفضلي 
حور بابتسامه:شكرا 
صعت حور وسابت علي مكتب المديرة الي ان وصلت الي مكتب ادم ولكن لم تجد السكرتيرة بالخارج وكادت ان تدخل ولكن سمعت شئ جعلها تتوقف من الصدمة 
اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله.............
اقتربت مها من ادم بشدة 
مها بدلع:انت مش ناوي تحس بية دا انا حتي بحبك 
ادم بغضب وهو يمسكها من شعرها:انتي يا وطية يا زبالة ازاي تقربي من اسيادك كدة انتي مطرودة وروحي قولي للي بعتوكي مش انا الي يتلعب عليا اللعبة الوسخة دي يالااااا برة 
وفتح باب المكتب ولكن صدمة وجد حور امامة فترك شعر مها فجريت مها بسرعة واخذت شنتطها ومشيت 
ادم بتوتر:حور انا والله 
حور بمقاطعة:ششششش انا سمعت كل حاجه ممكن ادخل 
ادم:اة طبعا بس انتي اي الي جابك حد جرالو حاجه
حور:لا الحمدلله بس انت مفطرتش قلت اجيب اكل وناكل سوء 
ادم بحزن مصطنع:لا انا مش عاوز اكل مليش نفس 
حور وهي تجلس علي المكتب امامة وتقرب من ادم 
حور بدلع:معو انت لو مكلتش انا مش هسمحك 
ادم:طلعي الاكل بسرعه دا انا هموت من الجوع ثواني وانفجر ادم وحور من الضحك واخذها ادم في حضنة 
ادم:ياةةة اخيرا سمحتيني 
حور:علشان صعبت عليا بس 
ادم:يا حنين انت 
حور بتكبر:طبعا يالا علشان ناكل 
ادم:يالا اخذ حور وادم ياكلو في جو ملئ بالحب 
حور:ممكن طلب 
ادم:انتي تامري 
حور:نفسي اروح الجامعه بتاعتي 
ادم:بكرة تروحي الجامعة بتاعتك 
حور بفرحة:بجد 
ادم بفرحة لفرحتها:اة طبعا بجد
حور بحزن:لقيت حوريه يا ادم 
ادم:صح في حاجه غريبة ابوكي سافر بس انا مش عارف فين لسة بدور واول لما القية هو هيقولي مكان حورية متخفيش هي ان شاءلله كويسة 
حور:يااااااارب 
اخذ ادم حور وذهب الي القصر 
الحمد لله............الحمدلله...............الحمدلله
اميرة:يا احمد انت مستعجل علي اي 
احمد:انا هقفل معاكي واكلمة انا مش قادر 
اميرة:طيب روح 
اغلقت اميرة الهاتف مع احمد واتي احمد الي ادم البيت ودخل البيت كان يجلس ادم وحور والجدة واميرة 
احمد:ادم انا عاوز اتجوز مش قادره 
ادم:ما تتلم يالا يا هبل هي مين الهبلة الي هتوافق عليك
احمد وهو يشاور علي اميرة:اهي وهتوافق 
ادم:وانا مش موافق 
ركع احمد امام ادم يبكي:والنبي يا ادم وافق انا عارف اني مش قد المقام بس انا بحبها وهعمل المسستحيل علشان اسعدها والله 
ادم وهو يوقفة:انت بتقول اي يا هبل انت انا بهزر معاك انا مش هلاقي واحد احسن منك لاختي اميرة 
احمد وهو يمسح دموعة:بجد بعني موافق 
ادم:ايوة هات الست الولدة بكرة وتعالي اتقدم رسمي 
احمد بفرحة:حاضر وخرج من البيت يجري بسرعة 
احمد:ياما انا هتجوز ياما الحمدلله يارب 
ضحك جميعا علية 😂😂😂😂😂😂
ادم:لا حول ولا قوة الا بالة الواد كان بعقلة الصبح 
صعد ادم الي الاعلي وغير ثيابة وهبط الي الاسفل 
حور:انت رايح فين 
ادم:رايح مشوار ومش هتاخر لو عاوز تنامي نامي 
حور:طيب خلي بالك من نفسك
ادم:حاضر يا حبيبتي ذهب ادم وصعدت حور الي غرفة اميرة 
بقلم:نورهان العطار............
اميرة:اتفضل 
حور:ينفع اتكلم معاكي شوية 
اميرة:طبعا 
حور:انتي موافقة علي احمد 
اميرة:طبعا انتي اكتر واحده عرفة اني بحبة 
حور:عارفة عندي ليكي خبر حلو 
اميرة:اي احمد اتجوز علية 
حور بضحك:هو لسة اتجوزك انتي علشان يتجوز عليكي
اميرة:امال اي انطقي 
حور:قلت لادم اني عاوزة انزل الجامعه وهو وافق 
اميرة بفرحة:بجد 
حور:اة بس في مشكله 
اميرة:اي 
حور:انا معنديش هدوم  اروح بيها 
اميرة:هدومي عندك اهي لحد بكرة نبقي ننزل نشتري الي انتي عاوزة
حور: ماشي 
اخذو يتحدثون ويلعبون ويضحكون ياتري ماذا يحدث
الحمدلله........... الله واكبر.......... لا إله إلاّ الله............ 
وصل ادم الي المخزن المخزن الذي توجد بية ميسون ودخل فوحد ميسون معلقة من رجليها وراسها للاسفل فجلس ادم علي الكرسي يكل برود
ادم:ازيك يا ميسون
ميسون:والنبي يا باشا انا مليش دعوة
ادم ببرود:امال مين الي لي دعوة 
ميسون:هما الي قالولي اعمل كدة وانا كنت بنفذ الاوامر
ادم:اوامر مين انطقي 
ميسون:هيموتوني لو نطقت بكلمة 
ادم:ما انتي كدة كدة ميتة 
ميسون:لا يا شا مش هقدر اتكلم 
ادم:شوفو شغلكم اخذ احد الحراس ينزلها في جردل مياة كبير ويخرجها حتي كاددت ان تموت..........
ميسون:هتكلم يا باشا 
ادم:ايوة كدة قولي مين الي بعتك
ميسون:الي بعتني هو ولكن قبل ان تنهي كلمها وجدو شئ لم بتوقعوة ابداااا 
بسم الله الرحمن الرحيم.................... 
ميسون: الي بعتني هو ولكن اتي طلقة نارية في ميسون سقطت جثة هامدة 
ادم: بسرعة شوف مين الي ضرب النار 
ذهب الحارس بسرعة ولكن لم يجد احد 
الحارس: مفيش حد ياادم باشا شكلة هرب بس متخفش هنجيبة وهنعرف هو مين 
ادم بغضب: عاوزة موجود قدامي انتو فاهمين 
خرج ادم من المخزن بعد ما امر بدفن جثة ميسون ركب سيارتة وذهب الي القصر وصل بعد فترة وصعد الي الغرفة فوجد حور تجلس علي السرير تقرا كتاب 
حور /انت 
ادم/اة يا حبيبتي منمتيش لي
حور: قلت استناك قلقت عليك
ادم: لا متخفيش يالا نامي 
حور: وانت مش هتنام 
ادم بحدة: قلت نامي يالاااا 
حور بحزن: حاضر 
نامت حور فزفر ادم بقوة علشان ضايق حور ونايمها زعلانة ذهب الي المرحاض واخذ دش وخرج وجدها تبكي فجري عليها 
ادم: بتعيطي لي 
حور: عشان انت مش هتتغير طلقني
ادم: حور والله مشاكل في الشغل مضيقاني حقك عليا بصي انا جبتلك اي 
حور وهي تمسح دمعوها بطفولية: اي جبتلي اي 
ادم بضحك: اهي 
حور بفرحة: الله شكولاته حلوة اوووي 
ادم: يعني مش زعلانة 
حور وهي تحتضنة: لا خالص يا دومي 
ادم: دومي 
حور: اة دلعك بدلعك 
ادم: وانا بعشق دلعك ليا يا حوريتي 
حور: انت بتقرب كدة لي 
ادم: الله انا حر مراتي يا ناس 
حور وحصونها بتنهار:بحبك اوووووي يا ادم 
ادم بحب:وانا بعشقك با حوريتي ثم مال عليها ليقبلها (وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح) 
سبحان الله............. الحمدالله................. الله واكبر.......... 
اميرة: عجبك الي انت عملتة دا انت مجنون والله 
احمد: مجنون عشان بحبك الله 
اميرة: انت كسفتني قدمهم 
احمد بنحنحة: اةةةة وخدودك احمرت كانت عاوزة تتاكل اكل 
اميرة بكسوف: ما تحترم نفسك يا احمد 
احمد بضحك: بتتكسف يا بطة 
اميرة: والله اقفل السكه في وشك هاااا
احمد: خلاص خلاص والله هسكت اهوووو 🤫
اميرة بضحك: ايوة كدة  احمد انت قلت لماما 
احمد:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اميرة: احمد احمد مش بترد لي 
احمد: مش انتي قلتيلي اسكت 
اميرة بضحك: لا وانت بتسمع الكلام اووووي 
احمد ببراءة: اة طبعا وعلي فكره قلت لماما وفرحت جداوبكرة هنيجي الساعه٧ اي رايك
اميرة بفرحه: طيب حلو هروح انام بقا علشان بكرة اليوم طويل 
احمد: تصبحي علي خير يا حبيبتي 
اميرة: وانت من اهل الخير ياقلبي 
اغلقت اميرة الهاتف مع احمد وابتسمت ولكن وصلت لها رسالة علي الفون مضمونها
الرسالة: يا حبيبتي حبيبك الي طالعة بي السماء دا كان جوزي وتلقي متجوز عرفي زي مكان متجوزني وادي ورقة الجواز ثم ارسلت اليها صور لها هي واحمد وصورة لورقة الجواز العرفي كانت اميرة في حالة صدمة اخذت تبكي واخذت قرار مع نفسها صممت علي تنفيذة (ياتري ماذا يحدث) 
لا إله إلاّ الله محمد رسول اللّه........................... 
 البوس: هااا عملت اي
الشخص: كلة تمام كويس اني وصلت في الوقت المناسب كان هتعترف علينا 
البوس: هي اصلا مهمتها خلصت وكان لازم تموووت 
الشخص: وانا كدة عملت مهمتي استاذن انا بقا 
ذهب الشخص وجلس البوس يضحك بشر 👿👿👿
البوس: خلاص كدة فاضل حاجه واحدة وهجيبك تحت رجلي يا ادم
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم............... 
في مكان اول مرة نروحة (في الصعيد)
الجد عبد الحميد : ها يامحمد يا ولدي لقيتها
محمد: لا يا بوي ملهاش اثر 
عبد الحميد: يا ولدي ان شاءلله هتلاقيها 
محمد: وياتري لما القيها هتسامحني 
عبد الحميد: ان شاالله  يا ولدي متيائس من رحمة الله
محمد:حاضر يا بوي هدور تاني لحد ملاقيها ياتري انتي فين يا فرحة 
وحدو الله يا جماعة................................
في صباح يوم جديد 
استيقظ ادم ونظر في الساعه فوجدها ٧نظر بجانبة فوجد حور نايمة بعمق فتذكر ليلة امبارح فضحك واخذ يناغشها وهي نائمة واخذت تتقلب بازعااااج 
حور بضيق: في اي يا ادم عاوزة انام 
ادم برخامة:وانا مش عايز انام 
حور: وانا مالي يوةةةة سبني انام بقا وغطت وشها ونامت ولكن قبل ان يتكلم ادم رن هاتفةفنظر وجدة الحارس المكلف بالبحث عن محسن فرد بسرعة
ادم: هاا عملت اي 
الحارس: لقيتة هو ومراتة وبنتة مستخبين في شالية في الساحل وجبناعم وهما دلوقتي في المخزن مستنين اشارة منك يا ادم باشا
ادم بفرحة: عفارم عليكم يا رجالة ليكم مكافئة كبيرة اوووي 
الحارس بفرحة: احنا تحت امرك 
اغلق ادم الهاتف مع الحارس ومال علي حور وهمس لها
ادم: هجبلك اختك النهارده ان شاءلله
حور وهي تنهض بسرعة: بجد عرفت مكانها 
ادم: لا لسة بس جبنا محسن ومش هسيبة لما يقول علي مكانها
حور بستعطاف: ادم ممكن طلب
ادم: طبعا 
حور: ممكن اجي معاك علشان خاطري
نظر اليها ادم نظرة مطولة : خمس دقايق والقيقي جهزة
حور وهي تنهض:خمس دقايق اي انا لبست اهو ودخلت المرحاض بسرعة 
ادم بضحك: متجوزه طفلة والله 
حور وهي تخرج دماغها من الباب: طلقني لو مش عجبك طلقني (بطريقة احمد حلمي)ثم اغلقت الباب
انفجر ادم من الضحك ثم ذهب ليحضر اليها ملابسها وملابسة ثواني وخرجت حور وارتدت ثيابها وكذالك ادم واخذ يد حور وهبط الي الاسفل فوجد اميرة تجلس بحزن شديد وعيناها منتفخة من شدة البكاء
ادم بخوف:مالك يا حبيبتي
اميرة:مفيش حاجه تعبانة شوية
ادم بخوف اكبر:طيب تعالي نروح المستشفى
اميرة:لا ملوش لزوم 
حور: ازاي يعني انتي مش شايفة نفسك عاملة ازاي 
اميرة: انا كويسه 
ادم: خلاص يا حور سبيها براحتها بس جهزي نفسك علشان احمد جاي بليل 
اميرة: مجهزة نفسي اووووي متقلقش انت بس 
ثم صعت الي غرفتها فنظر ادم الي حور 
ادم: انتي فاهمة حاجة
حور: لا
ادم: لما اجي هعرف في اي يالا ثم اخذ حور من يديها وانطلق الي مكان الذي يوجد بة محسن 
سبحان الله وبحمده......................سبحان الله العظيم
اما اميرة فكانت تجلس في الغرفة وحيدة تبكي علي من احبتة وكسرها فرن هاتفها فوجدتة احمد فلم ترد فرن عدة مرات ولم ترد فقلق احمد بشدة فارسال اليها رسالة مضمونها 
الرسالة:اميرة ردي عليا انتي مش بتردي عليا لي ردي عليا علشان خاطري انا قلقان جدا ارجوكي ردي ولو في اي مشكله هنحلها سوء ماشي ردي بقا 
قراءت اميرة الرسالة واخذت تبكي اكثر ولكنت عزمت علي ان لا تحزن علية غيرت ثيابها وذهبت الي الجامعة حتي لا تبكي علية 
وحدو الله يا جماعة..................................
وصل ادم الي المخزن امسك يد حور بشدة حتي يطمائنها ابتسمت الية حور فهي تشعر يالامان وهي معه دخل ادم المحزن وخلفة الحراس دخلت فوجدت محسن وصفاء وشيماء متربطين وعلي وجههم علمات الضرب المبرح فكان امر ادم الحراس ان يقوم معهم بالواجب اجلب الحارس الكرسي لادم احلس ادم حور علي الكرسي واحتضنها من الخلف 
ادم: هااا مبسوطين هناا يارب تكون الخدمة عجبتكم 
محسن بتعب:والنبي يا باشا خلينا نمشي 
ادم:توء توء توء متقولش كدة ازعل منك 
محسن بمسكنة:يرضيكي يا حور الي جوزك بيعملة دا دا انا حتي اللي ربيتك يعنى ابوكي 
حور بغل:اة ربتني وهنتني وذليت امي واتجوزت عليها وموتها بحثرتها وكنت كل يوم تضربني وتذلني وبعدين انت مش ابوية انت الي كنت بتقولي كدة كنت قل ما اقولك يا بابا كنت تضربني وتقولي مش ابوكي وكنت بتحبثني في الاوضه الضلمة وكنت بتميز صفاء عني ليييي دا انا كنت مستعدة اعمل علشانك كل حاجه  وخطفت اختي انطق فين حورية فين تؤئمي واختي انطق فين ثم انهارت من البكاء فاخذها ادم بين احضانة 
ادم: حبيبتي اعدي اختك هترجعلك ماخفيش
صفاء بغل: انتي لي بتحبي تباني دور الضحية دا انتي كل حاجه عندك حتي الراجل  الي عيني كانت منة انتي اتجوزتية المفروض انا الي كنت اتجوز ادم مش واحدة جربوعة زيك
ذهب اليها ادم وكاد ان يضربها ولكن اوقفتة حور 
حور:سبها هي كدة طول عمرها انا كل الي يهمني اختي هي فين يا محسن انطق 
محسن:معرفش 
ادم بغضب:متنطق يالا بدل ماوريك الوش التاني 
محسن بخوف:معرفش 
حور بخوف:ازاي متعرفش هي مش معاك انت 
محسن:اة هي معايا بس مش هقول مكانها 
ادم بشر:انا هخليك تنطق ثم اشار للحراسة واخذ الحراس يضربو محسن حتي كاد ان يمووووت من شدة الضرب اشار اليهم ادم فتوقف الضرب 
ادم وهو يمسكة من هدومة:هااا هتنطق 
محسن:لا معرفش هي فين هي هربت 
حور بصراخ وبكاء:كدااااب حورية مش تعرف حد خالص غيري والنبي قولي هي فين 
ادم:انطق يالااااا اخلص 
محسن:قلت معرفش 
ادم وهو يتركة:حلو اوووي واخذ حور من يديها واجلسها علي الكرسي 
ادم:اقعدي هنا مش تتحركي 
حور ببكاء:وحورية 
ادم:حورية هتكون في حضنك الليلة ماشي 
حور:ماشي 
اخذو يضربو في محسن قرب الساعة الي ان تعب واغمي علية وجاء احد الحراس بجردل مياة وحدفة في وجهة محسن فاستيقظ محسن بتعب امسكة ادم من ملابسة 
ادم:هاااا هتتكلم ولا اكمل بس مش عليك علي مراتك وبنتها
محسن:لا هنطق انت عاوز اي 
ادم:حورية فين 
محسن:حورية ماتت 
حور بصدمة:ايييييي 
محسن:ايوة حورية كانت مريضة قلب ورثاة من امها متحملتش وماتت من شهرين 
لم تتحمل حور الصدمة وسقطت مغشيّا عليها فصرخ ادم وهو يجري اليها بخوف ويصرخ باسمها بجنون 
ادم:حوووووووووووووووور
بسم الله الرحمن الرحيم............................ 
صرخ ادم بجنون: حوووووور ثم حملها بين يدي ولكن قبل ان يخرج نظر الي محسن 
ادم: خلو بالكم منة علشان لسة مخلصتش حسابي معاة
ثم اخذ حور وركب السيارة وانطلق بسرعة كبيرة وهو يمسك يد حور
ادم بخوف: حور ردي عليا متعمليش فيا كده 
وصل ادم المستشفى ثم فتح الباب وحمل حور ودخل المستشفى وهو يصرخ فيهم 
ادم بغضب وخوف: حد يجي يشوف فيها اييي 
الدكتور: دخلها الاوضة دي بسرعة يا ادم باشا 
ادخلها ادم ووضعها علي السرير وكشف الدكتور علي حور ثم نظر الي ادم
ادم: اي ملها
الطبيب: مفيش انهيار عصبي واديتها مهدء وهتكون كويسة 
ادم وهو ينطر الي حور النائمة: وهتفوق امتي 
الطبيب: الصبح هتفوق الصبح بعد اذنك ذهب الطبيب
وجلس ادم علي الكرسي بجانب حور وامسك يديها 
ادم بحزن علي حور: هجبلك حققك وحق حورية كمان بس انتي خليكي قوية علشاني ماشي ثم قبل يديها واخذ يجلس بجانبها حتي غلبة النوم 
لا إله إلا الله محمد رسول الله.........................
اما في القصر جاء احمد هو وولدتة حتي يتقدم الي خطبة اميرة ولكن حدث ما لم يتوقعة احد 
احمد: امال فين ادم يا تيتة 
الجدة: معرفش والله هو زمانة جاي انت مش غريب 
(ملحوظة:هما ميعرفوش ان حور في المستشفى نكمل)
احمد: طيب انا هرن علية خرج احمد الحديقه حتي يرن علي ادم ولكن وجدة مغلق زفر بضيق ودخل القصر 
الجدة: ها يا بني هو فين 
احمد: مغلق انا مش عارفة هو راح فين 
اميرة وهي تدخل فجأة: وانت عاوزة لي بقا 
ولدتة احمد (سامية): عروستنا الحلوة وحشاني والله
اميرة وهي تحضتن سامية: وانتي كمان يا طنط 
احمد: هو اي الي عاوزة لي مش المفروض في ميعاد 
اميرة: ميعاد لاية 
سامية: انو يجي يتقدم ويطلب ايدك
اميرة بقوة: ومين قالك اني هوافق اصلا ع واحد زيك
الجدة: انتي بتقولي اي يا بنتي عيب 
اميرة بغضب: عيب حضرتك متعرفيش الاستاذ عمل اي 
احمد: انا عملت اي 
اميرة بغضب: اي التمثيل الرائع دا انا هوريك عملت اي 
صعطت اميرة غرفتها واحضرت هاتفها ثم هبطت الي الاسفل ووضعتة امام احمد
اميرة بغضب: هاااا اي رايك في المفجاة 
احمد بتوتر: اي دا انا معرفش اي دا 
اميرة بغضب: تاني هتكدب تاني 
سامية: بس اي بس انا مش فاهمه 
اعطت اميرة الهاتف لولدتة احمد نظرت سامية في الهاتف بصدمة هذا ابنها الذي ربتة يعمل هذا يتزوج من ورائها لماذا 
سامية بصدمة: اي دا 
احمد: يا ماما انا هفهمك والله
سامية: تفهمني اي انت تتجوز من ورايا وكمان عرفي 
اميرة: انا وانت موضعنا انتهي انت فاهم 
صعطت اميرة الي الاعلي وهي تبكي وخرج احمد من القصر بغضب 
احمد بغضب: واللة ما هسيبك يا سوزي الكلب هجيبك
وركب السيارة وانطلق بسرعة متجاه الي بيت سوزي 
وفي الداخل كانت تجلس الجدة وسامية 
سامية: حقك عليا انا هتصرف مع احمد 
الجدة: ولا يهمك غلطة بس اميرة مش بتسامح بسهولة 
سامية: هستاذن انا مع السلامة 
الجدة: السواق برة هيوصلك مع السلامة 
خرجت سامية وصعطت الجدة الي اميرة ودقت الباب
اميرة: مين 
الجدة: انا يا حبيبتي 
مسحت اميرة دموعها وفتحت الباب دخلت الجدة وجلست واخذت اميرة في حضنها اخذت اميرة تبكي والجدة تهدئها حتي نامت اميرة وغطتها الجدة جيدا واغلقت النور وباب الغرفة وجلست تنتظر ادم 
الجدة بقلق: ياتري حصل اي معاك انت وحور يا ادم يارب استرها عليهم قلبي مش مطمن
سترك وعفوك ورضاك يارب العالمين...............

في الصعيد يجلس الجد عبد الحميد يشرب الشاي يدخل محمد وهو حزين ويجلس بجانب والدة 
عبد الحميد: مالك يا ولدي شايل الهم لي 
محمد: عيالي وحبيبتي ياتري اي الي حصلهم انا ندمان قووووي بس القيهم 
عبدالحميد: هتلاقيهم يا ولدي وانا متاكد من كدة وفي هذة اللحظة رن هاتف محمد 
محمد: الو في اي 
الشخص:ـــــــــــــــــــــــ
محمد: ايييييي
استغفر آلَلَهّ آلَعٌظُيَمً واتوب إليه........................
اسنيقظ ادم فوجد حور استيقظت وتنظر امامها في صمت امسك يديها وقبلها بحب
ادم: الف حمدلله علي السلامة يا حوريتي 
حور:ـــــــــــــــــــــ
ادم بحزن: حور والله هجيب حق اختك انتي نسيتي اني ضابط بس اعرف مين وراة وهجبلك حقك 
حور: ــــــــــــــــــــــــــــــ
ادم بخوف: حور انتي ساكتة لي هااا ردي عليا ولكن حور ظلت صامتة جري ادم بسرعة الي مكتب الدكتور واقتحم المكتب 
الدكتور بخوف: في اي يا ادم باشا
ادم بغضب وخوف: تعالي بسرعة شوف ملها مش بتتكلم لي يالااااااا
الدكتور: حاضر يالا جري الطبيب الي غرفة حور وبعد وقت من الكشف عليها نظر الي ادم 
الطبيب: للاسف فقدت النطق من شدة الصدمة 
ادم بصدمة: اييييي 
الطبيب: بس دي حاجه مواقتة مع الوقت هترجع تاني 
ادم: يعني بعد قد اي 
الطبيب: ممكن شهر اتنين سنة بس متزدش عن سنة متقلقش ان شاءلله تقوم بالسلامه بعد اذنك خرج الطبيب وجلس ادم بجانب حور يبكي علي حوريتة ولكن وجد من يملس علي شعرة نظر فوجدها حور وكانها عاوزة تقول حاجه احضر اليها بسرعة ورقة وقلم اخذتهم حور واخذت تكتب علية لادم 
حور: متزعلش انا كويسه بس مش قادره اتكلم 
ادم بحزن: ماشي يا حور انتي كويسة حاجة تاني
حور وهي تكتب: اة عاوزة اروح 
ادم: حاضر هروح اشوف الدكتور 
ذهب ادم الي الطبيب وسمح لحور بالخروج من المشفي 
خرجت حور مع ادم وركبت السيارة وظلت صامتة طول الطري وعينها تهبط منها الدموع علي توئمها واختها وبعد وقت وصلت السيارة القصر هبطت من السيارة ودخلت الي القصر وخلفها ادم وجدو الجدة واميرة تنتظرهم جريت عليهم الجدة
الجدة: انتو كويسين كنتو فين من امبارح
ادم: هطلع حور بس وهنزل احكيلك كل حاجه 
صعد ادم ونامت حور من التعب والبكاء دثرها ادم جيدا وهبط الي الاسفل وجلس بجانب الجدة 
الجدة: ها احكيلي 
ادم: حاضر وهحكي ادم لها ماذا حدث ليلة امس 
الجدة بحزن: يعيني يا بنتي بس يابني كنت رنيت علينا امبارح طمنتنا 
ادم: الفون فصل والله بس يا اميرة عاوزك مع حور دايما فاهمه
اميرة: حاضر يا ابية وصعطت الي الاعلي حتي تري حور استيقظت ام لا ولكن وجدتها لم تستيقظ فذهبت الي غرفتها حتي تذاكر ولكن لم يخلي وقتها في التفكير في احمد ثواني ودخلت في بكاء مرير 
في الاسفل كانت الجدة تجلس مع ادم 
ادم: صح احمد جية امبارح 
الجدة: اة 
ادم: طيب وقلتيلة اي اكيد زعل مني
الجدة: يتفلق 
ادم بستغراب: لي هو في اي حصل 
الجدة: هقولك واخذت تحكي ما حدث ليلة امس غضب ادم بشدة من صديق عمرة وطفولتة واستاذن من الجدة وصعد الي غرفة اختة ودخل فوجدها تبكي وما ان راتة ذهبت الي احضانة حتي تختبا فيها من الوجع
ادم: اهدي يا حبيبتي وانا هجبلك حققك 
اميرة: انا مش عاوزة منة حاجه ولا اعرفة تاني 
ادم: يا عبيطة لا احنا نربية عشان دا كان زمان احنا في دلوقتى ماشي 
اميرة: انت عاوزني اعمل اي 
ادم بخبث: هقولك واخذ يسرد عليها الخطة وما ان انتهي حتي صفرت الية اميرة 
اميرة: اي الحلوة دي خلاص اتفقنا 
ادم بضحك: طيب يالا روحي نامي تصبحي علي خير وقبل راسها وخرج واغلق خلفة الباب ذهب اميرة الي السرير حتي تنام ليصبح الصباح لتنقيذ خطتها 
ذهب ادم الي الغرفة ولكن لم يجد حور اخذ يدور عليها في الغرفة كلها ولاكن لم يجدها ولكن وجد صوت في البلكونة 
ادم: ممكن تكون في البلكونة لما ادخل اشوف دخل ادم الي البلكونة ولكن صدم من هول المنظر 
بسم الله الرحمن الرحيم ـــــــــــــــــــــــــــــــ 
دخل ادم البلكونة وصدم من هول ما وجدة فقد راي حور تقف علي سور البلكونة 
ادم بخوف: حور انتي بتعملي ايه انتي كده هتقعي 
حور نظرت خلفها لادم فوجدت في عينية الخوف عليها ولكنها صممت علي الانتحار وقبل ان ترمي نفسها فوجدت يد تقبض عليها وتنزلها من علي السور اخذت تتلوي بين يدي ادم وتبكي اخذها ادم بين احضانة واخد يمسح علي راسها حتي نامت دثرها جيدا ونام بجانبها وهي مازالت بين احضانة 
لا إله إلا الله محمد رسول الله ـــــــــــــــــــــــــــــ 
اما في الصعيد 
عبد الحميد: في اي يا ولدي مالك 
محمد بصدمه: مااتت
عبد الحميد: هي مين دي يا ولدي
محمد ببكاء: فرحة مااتت انا الي موتها انا الي سبتها اةةةةةة يا حب عمري واخذ يبكي بقوة
عبد الحميد بحزن: اهدي يا ولدي نصبها 
محمد: لااا انا لو مكنتش سبتها مكنتش ماتت 
عبد الحميد: غلط يابني وحرام دا عمرها وخلص المهم دلوقتي فين عيالك
محمد: صح عيالي فين انا لازم انزل ادور عليهم 
عبدالحميد:تدور فين مصر دي كبيرة قوووي ابعت ناس تدور عليهم ولما تلقيهم ابقي انزل 
محمد: وياترى هيسمحوني 
عبدالحميد: اكيد يا ولدي انت ابوهم 
محمد بدعاء:يااااااارب تكونوا انتو كمان عايشين وانا هعمل المستحيل علشان تكونوا جمبي يااااااارب
سبحان الله ــــــــــــــــ الحمدلله ــــــــــــــــ الله واكبر
عند احمد كان احمد يركب سيارتة ويتجة الي بيت سوزي اوقف السياره امام البيت وصعد اليها ودق الباب بقوة فتحت سوزي الباب فوجدت احمد
سوزي بدلع: اي وحشتك قلت تيجي تشوفني
احمد وهو يمسكها من شعرها: مين الي قالك تعملي كده
سوزي بوجع:اةةةة سيب شعري انت مجنون
احمد بغضب:هتنطقي وتقولي مين قالك تعملي كدة ولا ادفنك هنا 
سوزي: هقول خلاص هقول 
احمد وهو يتركها فتسقط علي الارض:انطقي 
سوزي بخوف:انا معرفش
احمد بغضب اكبر: يعني اي متعرفيش ياروح امك 
سوزي بخوف: والله معرفش هو كان بيكلمني في التليفون يديني الخطة وخلاص عمري مشوفتة 
احمد بغضب: ماشي يا سوزي انا هقتلك هنا ومش هاخد فيكي ساعه واحدة ولا حتي دقيقة 
سوزي بخوف: قولي انت عاوز اي وانا هعملهولك 
احمد: ايوة كدة احبك وانتي مطيعة عاوزك دلوقتي تكلمي الراجل الي كلمك وتقليلة واخذ يسرد عليها الخطة وبعد انتهاء السرد
احمد: فهمتي هتعملي اي ياروح امك
سوزي:اة فهمت
احمد: اي غلطة برقبك الحلوة دي 
سوزي بخوف: لا متخفش

احمد: يالا 
اتصلت سوزي بالرجل بعد وقت اتاها الرد 
الرجل: هااا في حاجه جديده
سوزي: اة سبتة اي الخطة الجديدة 
الرجل: كويس الخطة ماشية زي ما مخطتلها بالضبط
سوزي: انتو مين يا باشا 
الرجل: ملكيش دعوه ياروح امك انتي تنفذي وبس 
سوزي: حاضر
الرجل: ركزي معايا وافهمي كل حرف بقولة وتنفذي بالضبط اخد الرجل يسرد عليها الخطة وبعد وقت قفل الرجل مع سوزي امسكها احمد من شعرها واخذ منها الفون ونقل رقم الرجل الي هاتفة واخذ السجل للمكالمة  فكانت المكالمة متسجلة ثم نظر الي سوزي 
احمد: اي حاجه تحصل تبلغيني بيها انتي فاهمة 
سوزي بخوف: حاضر 
اخرج احمد واغلق الباب خلفة بقوة كاد ان يكسرة من قوتة وركب سيارتة وانطلق الي بيتة حتي يراضي امة
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ـــــــــــــــــــ
في صباح يوم جديد ومختلف عن كل صباح فهناك حززين علي فراق حبيبتة الية وهناك من يخطط لي الشر هذة هي الحياة فيها الخير وفيها الشر يالا ندخل في موضعنا 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
استيقظت حور ونظرت بجانبها فوجدت ادم ينام وهو يحتضنها بتملك كانها سوف تهرب منة اخذت تدقق في ملامحة واخذت تمشي بيدها علي وجهه ودقنة فاستيقظ ادم علي اثار لمستها فنظر لها وجدتها تبكي في صمت دموعها تغرق وجهها انتفض اثار رئيتها هاكذا اخذ وجهاا بين كفة بيدية 
ادم بخوف: في اي يا حور
حور وهي تمسك الورقة والقلم وتكتب: اختي وحشتني
ادم بحزن: هجبلك حقها يا حبيبتي متخفيش ادعيلها 
حور وهي تكتب: عاوزة اروح البيت بتاع ماما 
ادم: يا حبيبتي انتي لسة تعبانة لما تبقي كويسة  
حور: والنبي يا ادم علشان خاطري محتاجه اروح هناك
ادم بتردد: ماشي قومي البسي هنروح بس بشرط 
حور بفرحه وهي تكتب: اي هو 
ادم:هدخخل معاكي ومش هسيبك لوحدك 
حور وهي تكتب: طبعا انا موافقة 
ادم: طيب يالا علشان نروح بسرعة البسي 
حور وهي تقوم بسرعة وتدخل الي المرحاض وبعد مرور وقت كانت حور تلبس فستان اسود واطلقت شعرها علي ظهرها فكانت مثل الحوريات 
ولبس ادم بدلة شيك جدا فكان جذاب بشدة 
اخذ ادم يد حور وهبط الي الاسفل وجد جدتة واميرة يجلسون علي السفرة 
ادم: صباح الخير  
الجدة واميرة: صباح النور يا حبيبي /صباح النور يا ابية
الجدة: رايح فين كدة علي الصبح 
ادم: رايحين مشوار وبعدين هطلع علي الشركة 
الجدة: طيب تعالو افطروا 
ادم: هنفطر برة يالا سلام 
الجدة: ربنا يريح بالك ويستر طريقك يا بني 
اخذ ادم يد حور وصعد السيارة وانطلق الي بيت حور وبعد وقت وقف امام البيت ونزلت حور من السيارة وصعدت الي الشقة وادم خلفها ولكن يترك لها مساحة ان تفعل ما تشاء فتحت حور الباب ودخلت تنظر الي كل ركن فيها وتفتكر حورية اختها عندما كانت تجلس معها هون وتلعب معها هون وتاكل معها هون اخذت تبكي علي موت توئمها دخلت حور الي غرفة ولدتها واحذت تشم رئحتها ولكن لفت انتباها دفتر علي المكتب فتحت الدفتر واخذت تقراء فية فوجدت ان هذا الدفتر هو مذكرات امها اخذت تفتح اول صفحة ولكن وجدت شئ جعلها تنصدم 
رات حور شئ  في دفتر ذكريات امها جعلها تنصدم 
رائت ان والدها لم يتوفي في حادث مثل ما قالت لها امها رائت الحقيقة المرة رائت ان والدها هرب لما عرف ان امها حامل وسابها وامها خافت من اهلها وهربت الي القاهرة وقبلت محسن واتجوزها اخذت تبكي مش شدة الصدمة ورمت الدفتر واخذت تبكي بقوة جري اليها ادم واخذها بين ذراعية بقوة
ادم بخوف: في اي يا حبيبتي اي الي حصل 
حور ببكاء: ماما ماما 
ادم بفرحة: حور انتي بتتكلمي اتكلمي هسمعك ماما مالها يا حور حور ردي عليا في اي الدفتر دا حوور رفع ادم حور من احضانة وجدها مغشي عليها حملها بسرعة ووضعها علي السرير وذهب الي المطبخ واحضر الماء واخذ يرش علي وجهها الماء واخذت حور تستعيد وعيها وتذكرت ما قرائتة واخذت تبكي 
ادم وهو يحاول تهدئتها: حور اهي وفهميني في اي 
حور ببكاء: ماما 
ادم بغيظ: مالها ماما انطقي نشفتي دمي 
حور ببكاء: هقولك واخذت تسرد الية ما حدث 
ادم: طيب انا هتصرف في الموضوع دا  
حور وهي تمسح دموعها كالاطفال: هتعمل اى يا ادم 
ادم بضحك: يخربيتك متجوز طفلة يا ناس 
حور وهي تضربة في كتفة: بطل غلاسة
ادم: انتي قد الحركة دي 
حور بكبرياء: طبعا
ادم بخبث: طيب تعالي بقا واخذ ادم يجري وراء حور وحور تضحك ولكن مصير حور بالنهاية بين يدي ادم حملها ادم علي كتفة 
حور: ادم نزلني انت رايح فين
ادم ببرود: مروح يا حبيبتي 
حور: وانت شيلني الناس 
ادم: مراتي وانا حر فيها 
حور: علشان خاطري والنبي يا ادم 
ادم: لا نزل ادم الشارع وهو يحمل حور علي ظهرة اخذ كل من يراهم يضحك عليهم ومنهم من يحسد حور علي ادم فهم يرون في عيونة انة يحب حور وبشدة 
وضعها ادم في السيارة وركب هو وساق السيارة وتظر الي حور وجدها تضع يديها علي وجهها فشال يديها فوحد وجهها مثل حبة الطماطم فضحك ادم بقوة عليها
حور بغيظ: متضحكش علية يا غلس 
ادم بضحك: كل دا علشان شيلتك اي الاحمر دا 
حور بكسوف: الناس ضحكت عليا حلو كدة 
ادم ببراءة: هو انا عملت اي 
حور: شلتني 
ادم: هو انا شلت حد غريب انا شلت مراتي بس انا لو اعرف انك هتبقي حمرا كدة لما اشيلك دا انا كدة هشيلك كل يوم 
حور بكسوف: ادم اتلم الله 
ادم بضحك: طيب يا حوريتي 
حور بأستغراب: انت رايح فين دا مش طريق الفيلا 
ادم: عارف انا هطلع علي الشركة 
حور: وانا هروح ازاي 
ادم بخبث: ومين قالك انك هتروحي 
حور: امال هتعمل فيا اي 
ادم: هتروحي معايا الشركة يا حبيبتي 
حور بفرحة: بجد يا حبيبي 
ادم.هو ينظر لها: قوليها تاني 
حور: هي اي 
ادم: حبيبي 
حور بكسوف: ادم ركز في الطريق وبلاش كلامك دا 
ادم وهو يضحك: ماشي يا ست حور انا هعرف اخليكي تقوليها تاني حاضر وبعد دقائق وصل ادم الي الشركة نزل ادم من السيارة بجدية ووقار واخذ يد حور ودخل الشركة وفتح الاسانسير الخاص بية وصعد الي مكتبة كان غاضب بشدة من اعين الموظفين اللذين ينظرون الي حور وكان من شده غضبة يضغط بقوة علي يد حور حتي تالمت حور 
حور بالم: في اي يا ادم مالك 
ادم: اي يا حبيبتي في اي 
حور: انت الي في اي شكلك كان مرعب وايدي وجعتني
ادم وهو يتفحص يديها: حقك عليا يا حبيبتي انا اسف بس افتكرت حاجه ضيقتني معلش
حور بحب: ولا يهمك يا حبيبي 

وصل ادم وحور الي المكتب ودخل الي المكتب ولكن قبل ان يدخل نظر الي هند 
ادم: طلبي حد من الكافتريا يجيب الفطار عشر دقايق والقية هنا انتي فاهمه
هند: تحت امرك يا فندم دخل ادم الي المكتب واخذت هند تنفذ ما قلة لها مديرها 
لا إله إلا الله محمد رسول الله ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند اميرة  بعد فطروها صعدت الي غرفتها فوجدت هاتفها يرن فردت 
اميرة: عاوز اي بترن لي انا مش قلتلك كل الي بينا انتهي
احمد بحزن: اميرة اسمعيني دي غلطة وكنت صغير والله مش عارف عملت كدة ازاي 
اميرة:  غلطة وصغير ياراجل وانا لازم اصدق واقولك بحبك وموافقه اتحوزك انسى انك عرفتني يالا باي 
احمد: طيب اسمعيني انا معايا حاجه مهمة اووووي خلينا نتقابل ولو مرة واحده عشان خاطري ها قولتي اي 
اميرة: ماشي لما اشوف اخرتها معاك 
احمد بفرحة: هستناكي في نفس المكان الي انتي بتحبي تقعدي في ماشي 
اميرة: ماشي يا احمد باي 
احمد بحب: مع الف سلامه يااحلي حاجه في حياتي 
اغلقت اميرة الخط وهي تضحك علي احمد وافعالة ولكن نوت علي تاديبة لبست اميرة ملابس ضيقة فاحمد يكره الملابس الضيقة بشدة انهت ثيابها واخذت شنتطها وهبطت الي الاسفل فوجدت جدتها تشرف علي الطعام بنفسها 
الجدة: رايحةفين كدة يا حبيبتي 
اميرة: احمد عاوزني في موضوع ضروري 
الجدة: طيب روحي يا بنتي ربنا يهديكم لبعض 
اميرة: مش قبل ما اربية يالا باي يا تيتة 
الجدة: ربنا يهديكي يا اميرة ويصلح حالك يارب 
ذهبت اميرة وركبت سيارتها وانطلقت الي وجهتها وبعد وقت وصلت اميرة الي النيل فهي تعشق ان تجلس عل النيل وتنظر الي البحر نزلت من سيارتها فوجدت احمد ينظر لها وفي يدة بوكية ورد احمر فهي تعشق الورد الاحمر فكاد قلبها يرق لهو ولكن تراجعت 
اميرة لنفسها: في اي يا اميرة هو دا الي هتربية دا انتي كدة عاوزة تربي نفسك اي مش بوكية ورد الي يعمل فيكي كدة اجمدي شويه ربنا يستر ومتجوزهوش دلوقتي ذهبت الي احمد بقوة 
اميرة بجمود: عاوز اي اخلص 
احمد بغضب: اي الي انتي لبساة دا يا هانم ادم شافك باللبس دا 
اميرة ببرود واستفزاز: وانت مالك اخلص هات الي عندك 
احمد بغضب: اتكلمي عدل بدل ما اديكي تلاتين قلم علي وشك واترزعي 
اميرة جلست بخوف: هااا عاوز اي انطق 
احمد وهو يعطيها الفون: اسمعي 
اميرة اخذت الفون واخذت تسمع الحوار الذي دار بينة وبين سوزي 
اميرة: يالهوي طيب مين دا عاوز اي منك 
احمد: مش عارف شفتي بقا انك ظلماني 
اميرة بقوة: لا مظلمتكش انت كنت متجوزها صح
احمد بندم: والله ندمان دي اول غلطة ليا سامحيني عشان خاطري 
اميرة: في اي حاجه مخبيها عليا تاني ولا اتفاجئ زي المرة الي فاتت 
احمد: والله مفيش اي حاجه تاني مخبيها ها سامحيني بقا 
اميرة: خلاص 
احمد بفرحة: خلاص اي سامحتيني صح 
اميرة: اة سامحتك بس لو عرفت حاجه تاني مخبيها عليا مش هسامحك 
احمد بفرحة وهو يحملها ويلف بها امام الناس: بحبك 
اميرة: بتعمل اي يا مجنون 
احمد بحب: بحبببببببببببك يا اميرتي 
اميرة بحب: وانا كمان بحبك بحبك اوووي 
اخذت الناس تضحك عليهم وتدعو لهم بالسعادة الدائمة
سبحان الله العظيم واتوب إليه ـــــــ استغفر الله العظيم
في الصعيد وفي قنا بالتحديد   كان يجلس محمد في الارض وسط الخضراء والزرع ويفكر كيف يجد بنتة او ابنة وماذا يفعل ولكن في هذا الوقت رن هاتفة فرد 
محمد: الو في اي يا غراب البين 
الشخص: ــــــــــــــــــــــــــــــ
محمد بفرحة:  بجد 
ادم: انا بعت يجبولنا الفطار 
حور: ــــــــــــــــــــــــــــــــ 
ادم: حورررررر 
حور بخضه: في اي 
ادم بغمزة: سرحتي في اي ولا في مين
حور بكسوف: مش سرحت في حاجه 
ادم: بجد 
حور: اة بجد وبعدين فين الفطار 
ادم: ما انتي لو كنتي مركزة كنتي عرفتي فين الفطار 
حور بطفولية: طيب فين الاكل انا جعانة 
ادم بضحك: دايما بتاكلي بس مش باين عليكي كادت حور ان تتكلم ولكن صوت طرقات الباب منعها 
ادم بجدية: ادخل دخلت هند ووضعت الاكل وخرجت نظر ادم الي حور وجدها وجهها احمر بشدة 
ادم بخضه: مالك يا حور في اي 
حور بغيرة: مين دي الي دخلت دلوقتي 
ادم بضحك علي غيرتها: دي هند 
حور بغضب: لا تصدق انا كدة عرفت مين هند دي 
ادم: هو انتي بتغيري 
حور بغضب: انا ماشية
ادم وهو يمسك يديها بغضب: لما اكون بكلمك تقفي تكلميني انتي سامعة 
حور بخوف: حاضر 
ادم بغضب: اقعدي كلي
حور بحزن: مليش نفس 
ادم بغضب: حووووووور 
حور وهي اوشكت علي البكاء: حاضر جلست حور تاكل وادم جالس بين الاوراق يعمل 
حور: مش هتاكل 
ادم بحدة: مش عاوز اكل 
حور بحزن: ماشي ولكن ادم وهو يعمل وجد من يجلس علي المكتب فنظر فوجدها طفلتة حور وهي تمسك في يدها سندوتش 
حور بترجي: علشان خاطري يا حبيبي انت مكلتش حاجه كل دي علشاني اخذ ياكل ادم الطعام من بين يديها دون اعتراض فهي سحرتة بكلماتها البسيطة 
حور بفرحه: هييييي شطور يا ادم كلت اكلك كلو 
ادم بضحك: لا اله إلا الله انتي طفلة والله 
حور بتذمر: انا مش طفلة 
ادم بخبث وهو يقرب منها: متأكده من كلامك دا 
حور وهي ترجع للوراء: لا مش متاكدة منة 
ادم بضحك: جبانة اخذ حور وادم في جو ملئ بالحب والفرح 
لا اله الا الله محمد رسول الله ــــــــــــــــــــــــــــــ 
البوس: هااا اي الاخبار يا سعيد 
سعيد: هما في الشركه دلوقتي تحب ننفذ 
البوس: نفذ بس مش عايز غلطة الغلطة برقبتك 
سعيد: متقلقش يا بوس 
البوس: روح شوف وراك اي 
ذهب سعيد وجلس البوس وهو يتخيل نجاح خطتة 
بحبك يا رسول اللة ❤❤❤❤❤بحبك ياااااارب
في الصعيد 
محمد بفرحة: يا بوي يا بوي 
عبد الحميد بخضه: في اي يا ولادي
محمد بفرحة: لقاتهم يا بوي 
عبد الحميد: هما مين دل 
محمد: بناتي 
عبد الحميد بفرحة: بجد يا ولدي فين هما 
محمد: في مصر انا هسفرلهم حالا 
عبد الحميد: ماشي يا ولدي وابقي طمني عملت اي 
محمد: حاضر يا بوي ادعيلي 
عبد الحميد: دعيلك في كل صلاة يا ولدي 
ذهب محمد الي مصر لكي يري ابنائة من حبيبتة فرحة 
سبحان الله ❤ الحمدلله ❤الله واكبر ❤❤❤ 
حور: انا زهقت 
ادم: طيب يالا نروح 
حور: ومش عاوزة اروح برضو 
ادم: امال عاوزة اي 
حور: اقولك ومتتريقش عليا 
ادم وهو يحضنها من خصرها: قولي يا حوريتي 
حور بطفولية: عاوزة اروح الملاهي نظر لها ادم ثواني وانفجر من الضحك عليها 
حور وهي تضربة: مش قلتلك متضحكش عليا
ادم بضحك: مش قادر والله امسك نفسي 
حور: طيب انا زعلانه منك 
ادم: وانا هصلحك
حور: ازاي بقا 
ادم بحمس: هوديكي الملاهي 
حور بفرحة: بجد 
ادم بفرحة لفرحتها: اة ياقلبي بجد
حور بحب: انا بحبك اوووي يا ادم 
ادم: بلاش الحاجات دي هنا هنتمسك فعل فاضح في المكتب انا ليا سمعتي يا اختي انفجرت حور من الضحك ولحقها ادم اخذو يضحكو كثيرااا ثم اخذت حور شنطتها وخرجو من المكتب 
(اضحك اضحك شكل الايام الجايه سوده عليك 😂)
ركب ادم السيارة هو وحور وانطلقت السيارة الي مدينة الملاهي وبعد وقت وصل ادم وحور الي الملاهي دخلت حور الملاهي وجدتها فارغة 
حور باستغراب: امال فين الناس يا ادم 
ادم: انا حجزت المكان ليكي لوحدك يالا عيشي 
حور وهي تجري علية وتحضتنة: بحبك اوووي
ادم وهو يضمها بحبك: وانا كمان بحبك اوى يا حوريتي
حور وهي تمسك يدة: طيب يلا علشان تلعب معايا 
ادم: لا العبي انتي وانا هصورك 
حور: طيب بس صور حلو 
ادم بضحك: انتي متجوزه ادم الهلالي مش مصوراتي 
حور بضحك: الله منا عارفة انا متجوزه مين 
ادم: اقفلي البتاع كويس علشان ميفكش 
حور: حاضر ثواني واشتغلت اللعبة وحور تصرخ وتضحك وادم يلتقط لها العديد من الصور نزلت حور وركبت غيرها وغيرها الي ان جاء بيت الرعب👿👿
حور: علشان خاطري يا ادم ادخلة معايا 
ادم: لا انا مليشفي الحاجات دي 
حور: والنبي يا ادم علشان خاطري
ادم: اوووووف يالا يا ستي 
دخل ادم وحور بيت الرعب ولكن غجاة ظهر شبح صرخت حور واحتضنت ادم ولكن ضرب ادم الشبح بالبوكس وانتهت اللعبة وخرج ادم بعد ان ضرب جميع الاشباح (علم عليهم 😂😂) نظر ادم الي حور وجدها تضحك
ادم بغضب: هو اي الي يضحك في الي احنا كنا في 
حور بضحك: اصل انت كنت بتتعامل بعنف اوووي دا انت اكلت واحد علي قفاك قفا حكومة 
ادم: طيب ما انا ضربتة وبعدين انتي فرحانه فيا 
حور بضحك: بس اي رايك لعبة حلوة 
ادم: دي لعبة مقرفة وتافهة 
حور: يعني انت مخفتش وانت داخل
ادم: بصراحه خفت ثواني وانفجر ادم وحور من الضحك واخذت تلعب حور واحيانا كان يشاركها ادم وبعد وقت خرجو من الملاهي وركبو السيارة متوجهين الي البيت ولكن لاحظ ادم عربية تتبعة
ادم: حور اربطي حزام الامان كويس 
حور: ربطاة بس في اي 
ادم: في عربية مرقبانة 
حور بخوف: اي طيب هنعمل اى
ادم: هنحاول نهرب منهم ولكن خبطت العربية عربية ادم فصرخت حور 
ادم بصوت عالي: انزلي تحت يا حور اخرج ادم مسدسة واخذ يضرب نار علي العربية ولكن هما عددهم كبير جدا حاول الهروب ولكن خبطت السيارة سيارة ادم عدة مرات فانقلبت سيارة ادم اتخبطت حور في راسها واخذت تنزف ففقدت الوعي ولكن ادم كانت اصابتة بسيطة فكان لم يفقد الوعي اخذ رجالت البوس حور وهي غارقة في دمائها 
بسم الله الرحمن الرحيم *****************
بعد خطف حور حاول ادم ان يخرج من السيارة حتي نجح واخرج هاتفة واتصل بصديقة احمد 
احمد: اي ياكبير 
ادم بتعب: احمد تعالي بسرعه خاطفة حور 
احمد بخضه وخوف: ادم انت فين 
ادم بتعب: انا في شارع *******
احمد: انا جايلك بسرعة واغلق احمد الهاتف وركب سيارتة وذهب بسرعة لصديقة واخية اما عند ادم فا اغشي علية لانة كان ينزف من راسة بشدة 
لا إله إلا الله محمد رسول الله *************
وصلت السيارة الي مخزن قديم وقامو بوضع حور في المخزن واغلق الباب وذهبة فتحت حور عينها فكانت حور مستيقظة اخذت تبكي 
حور ببكاء: ادم تعالي بسرعه انا خايفة اووووي ثواني وانفتح الباب ودخل البوس في العقد السادس ولكن ما هذا الشبة فكان هذا البوس يشبة ادم وبشدة 
البوس بضحك: اي بتشبهي عليا 
حور بتوهان: ازاي انت شبة بلضبط 
البوس: اة 
حور: طيب ازاي 
البوس: هتعرفي كل حاجه لما جوزك يشرف هنا ثم خرج واغلق الباب خلفة ولكن حور احست بتعب ودوخه شديدة ولكن تحملت علي نفسها 
لاحول ولاقوة الابالله العلي العظيم **********
وصل احمد الي المكان ونزل بسرعة من السيارة واخذ يبحث عن ادم فوجدة مرمي علي الارض وبجانبة بركة من الدماء جري علية بسرعة ورفع راسة علي قدمة 
احمد بيكاء: ادم فوق يا صحبي عشان خاطري ثم اتصل احمد بالاسعاف بسرعة وفي غصون دقايق وصلت سيارة الاسعاف وقامت الاسعاف بنقل ادم الي المستشفى وخلفهم احمد بسيارتة وصلت سيارة الاسعاف المستشفى واخذت تجري بادم الي غرفة العمليات وخلفهم احمد يبكي علي اخية وصديق عمرة وبعد بضع ساعات خرج الطبيب من غرفة العمليات
احمد بخوف: اي يا دكتور هو كويس 
الدكتور: اهدي الحمدلله هو بخير كويس انك لحقتة لولاك كان حصلة حاجه بس الحمدلله 
احمد بفرحة: الحمدلله طيب هو انا ممكن اشوفة 
الدكتور: طبعا بس بلاش مجهود كبير غلط علية 
احمد: حاضر وصعد احمد الي ادم وجدة نايم اسر المخدر فجلس بكرسي بجانبة وامسك يدة واخذ يبكي 
احمد ببكاء: كدة يا صحبي تخضني عليك بجد كنت هموت لو كنت جرالك حاجه انت مش صحبي وبس انت اخوية وابوية الي بجري علية دايما انا اكتشفت اني بحبك اوووي ومقدرش افرقك يا صحبي فوق بقا 
ادم بتعب: اي يالا دا انت راجل مفيش راجل بيعيط 
احمد بفرحة: انت فوقت ثواني هنادي للدكتور 
ادم بتعب: تعالي يالا هنا انا كويسه عاوزك في حاجه مهمه 
احمد: قول يا صحبي 
ادم: حور اتخطفت 
احمد: طيب مين الي خطفها 
ادم: معرفش بس انا عاوزك تروح لطارق القسم وتقولة علي رقم العربيه انا لقتها قبل ميغمي علية 
احمد: طيب كويسة هات بسرعة اعطي ادم رقم السيارة لاحمد اتصل احمد بطارق صديقهم التالت 
احمد: طروقة اذيك يا شبح 
طارق: اهلا بالواطي الي مش بيسال 
احمد: وهو سالنا اخبارك ايه
طارق: الحمدلله وانت اخبارك ايه 
احمد: الحمدلله بخير كنت عاوزك في حاجه
طارق: اؤمر 
احمد: الامر لله وحده انت عارف ادم 
طارق: ايوة يالا طبعا مالة 
احمد: اصل بصراحه ادم في المستشفى وعاوزينك ضروري احنا في مستشفى********
طارق: انا جاي حالا سلام اغلق طارق الهاتف وركب سيارة وانطلق الي المستشفى وفي غصون دقايق وصل طارق الي المستشفى وسال في الاستقبال عن غرفة ادم الهلالي وصعد اليه وخبط علي الباب ودخل 
طارق: مالك يا شبح حمدلله علي السلامة 
ادم: مش وقتة مراتي اتخطفت خد رقم العربية اهي وشوفها فين ابوس ايدك 
طارق: اهدي وانا هتصرف واجري طارق اتصالتة وبعد نصف ساعه اتصل احد بطارق واخبرة عنوان حور 
طارق: عرفنا طرقها 
ادم: طيب يالا انتو مستنين اي 
ولاكن دخل رجل الغرفة 
الرجل: وانا كمان جاي معاك يا ولدي 
ادم بستغراب: انت مين 
الرجل: انا محمد ابو حور 
ادم: اييي انت بس انت عرفت منين اني هنا 
محمد: من القصر روحت وهما قلولي انك هنا نظر ادم لي احمد 
احمد: ما هي اختك هي الي زنانة واطريت اقولها بس هي قلتلي اجي قلتلها لا احنا خلاص جاين في الطريق 
ادم: تمام يالا نلحق حور 
طارق: ادم بلاش تهور لما نجهز حملة ونطلع علي هناك علشان ميحصلش اي حاجه لحور  ماشي 
ادم: تمام بس بسرعة عمي محمد يالا انا نطلع علي البيت ونطمنهم علينا وبعدين نروح لحور يكون هو جهز القوة بتاعتة علشان معرضتش حور لاي خطر 
ساعد محمد ادم الي ركوب السيارة فكان ادم رغم هدوئة الا انة قلق بشدة علي حور وهما في الطريق اتصل احد بادم ففتح لدم الخط بسرعة 
ادم: الو مين 
البوس: مراتك معايا تجيلي الساعة ٤ وتكون لوحدك لو بلغت البوليس هسلمك جثت مراتك فاهم 
ادم بغضب: لو لمست شعرة منها هموتك انت فاهم ولكن اتاة صوت حبيبتة حور 
حور ببكاء: ادم الحقني والنبي يا ادم 
ادم: حور اهدي انا جايلك اهو ماشي اهدي 
حور ببكاء: ادم انا بحبك اووووي 
ادم ببكاء: وانا بموت فيكي يا قلب وروح ادم 
البوس: بجد المشهد مؤثر اوووي 
ادم بغضب: ملكش دعوه بيها انت فاهم  
البوس: هتلاقي عربية مستنياك في طريق ****** تركب معاهم وهما هيوصلوك لحد عندي ثم اغلق في وجة ادم الخط 
محمد  بخوف: حور كويسة يا ولدي 
ادم: اة هروحلهم الساعة ٤ ومش هرجع غير بحور ثم اتصل بطارق وحكي لهو علي المكالمة وقفل وانطلق الي الفيلا وصل الفيلا ودخل فجريت الية اميرة 
اميرة ببكاء: انت كويس يا ابية 
ادم: الحمدلله يا حبيبتي دي حاجه خفيفة 
احمد بغيرة: خلاص يختي كفاية احضان 
الجدة: ادم يابني انت كويس 
ادم: والله انا كويسة
الجدة: امال فين حور 
ادم بحزن: اتخطفت 
الجدة واميرة: ايييييييييي 
ادم: انا هطلع اغير عقبال ما طارق يوصل وصعد ادم الي غرفتة وبعد وقت ذهب ادم بسيارتة وخلفة محمد واحمد بسيارة اخرة وخلفهم طارق وقواتة وصل ادم الي الطريق ونزل من سيارتة وركب معهم وشغل ادم الساعة في يدة فكانت يلبس ساعه فيها ɢρs وبعد وقت وصل المخزن ودخل ادم مع الرجاله ولكن فجاة وجد من يرش علي وجهة شي فنام ادم وبعد وقت استيقظ وجد نفسه مربوط في الكرسي وامامة حور مربوطة مثلة 
ادم بخضه: حورررر فوقي يا حور علشان خاطري 
حور وهي ترفع راسها بتعب: ادم حبيبي انت كويس 
ادم: انا مش كويس وانا شايفك كدة يا حوريتي 
حور بضحك: هو دا وقت حب يا ادم حرام عليك ولكن قبل ان ينطق ادم باي كلمة دخل شخص ما فنظر لة ادم بصدمة 
ادم بصدمة: انت مستحيل لااا 
بسم الله الرحمن الرحيم ****************
ادم بصدمة: انت مستحيل لااا 
البوس بضحك: اي متوقعتش يكون البوس دا ابوك 
حور بصدمة: اي ابوك ازاي 
ادم بصدمة: انت ازاي تعمل فينا كدة وفي نفسك  
البوس: علشان اكسرك
ادم: انا عملتلك اي 
البوس: معملتش بس انا كدة بكرهك وهدمرك 
وفي هذة اللحظة كانت الحكومة محاوطة المكان 
البوس وهو يوضع المسدس علي راس حور: انا عرفت انها نقطة ضعفك وزي ما قتلت مراتك الاولي هقتلك التانية مش هسيبك فرحان ابدا 
ادم بخوف: لا سيبها اوعة تعمل كدة اقتلني انا
حور بخوف: لاااا انت ازاي بتقول كده اقتلني انا 
ادم بصوت عالي: اخرسيي بقا 
البوس: اتشاهد علي روحها 
حور اغمضت عيونها بخوف: اشهد ان لا الة الا الله وان محمد رسول اللّه 
ادم بصريخ وبكاء: لاااااااا حورررر ولكن في هذة اللحظة هجم طارق علي المكان وتم القبض علي والد ادم (البوس) جري احمد علي ادم وفكة وجري ادم علي حور وجدها مغشي عليها وبجانبها محمد ولدها يبكي
محمد ببكاء: فوقي يا بنتي مش بعد ما القيقي تروحي مني 
ادم: عمي متقلقش حور اغمي عليها هننقلها مستشفى حالا وحما ادم حور وانطلق الي المستشفى وبعد وقت وصلو الي المستشفى وتم نقل حور الي غرفة الكشف وبعد وقت خرج الدكتور جري الية ادم ومحمد 
ادم: اخبارها اي طمني 
محمد: بنتي عاملة اي انطق 
الدكتور: اهدو يا جماعة هي كويسة الف مبروك المدام حامل 
ادم بفرحة: بجد حامل حور حامل مني 
محمد بضحك: الواد اتجنن ايوة يا ولدي حامل منك هي متجوزه غيرك 
ادم بفرحة: انا داخل لحور ودخل ادم لحور وجد حور تنظر الية بفرحة 
ادم بفرحة: مبروك يا حبيبتي 
حور بفرحة: انا مش مصدقه انا شايلة حتة منك 
ادم وهو يحضنها: حتة مني ومنك يا قلبي 
حور: بحبك اوووي 
ادم: وانا بموت فيكي بس في مفجأه تانية 
حور: اي هي 
ادم: ادخل دخل محمد وهو ينظر الي حور ويبكي 
محمد: ازيك يا بنتي 
حور بابتسامه: ازيك يا عمي مين يا ادم 
ادم بتوتر: ابوكي 
حور بحزن: بطل هزار يا ادم ابويا سبنا من زمان 
محمد ببكاء: انا مهربتش يا حور امك هي الي فهمت غلط 
حور بصدمه: يعني انت ابويا 
محمد: ايوة انا انا لفيت عليكم كتيرر اوووي وحشتيني يا حور فين امك انا مشفتهاش 
حور ببكاء: ابعد عني انت السبب في كل الي حصلنا امش مش عاوزه اشوف وشك هنا تاني انت سامع 
محمد بحزن: اسمعيني يا حور وبعدين ابقي احكمي عليا 
حور: اتفضل 
محمد: زمان انا وامك حبينا بعض وغصبن عني حصل الي حصل وامك حملت مني وانا قلت هتجوزها بس ابويا تعب وكان في طلبية شغل وانا الي هسافر وسفرت وقلت لما اجي هتجوز امك امك افتكرتني اني هربت ومشيت وانا نسيت اقولها اني هسافر تبع الشغل ولما رجعت لقيت امك هربت بيكم فضلت ادور عليها عشرين سنة مش تعبت لحد محد شافك وقالي ونزلت اهو امك فين واختك انا عرفت ان ليكي اخت اسمها حورية فينها 
حور ببكاء: ماتو 
محمد بصدمة: اي مين الي مات 
حور: ماما وحورية 
محمد: ازاي 
حور حكت لة علي حياتها وبعد ما ان انتهت حتي حضنها محمد واخذ يبكي علي حب عمرة وابنتة التي لم يرها 
ادم: كفايه يا حور علشان بنتنا 
حور: وانت مين قالك انها بنت 
ادم: مش عارفة بس حاسس بكدة 
حور: بس انا عاوزة ولد ويكون شبهك 
ادم: كل الي ربنا يجيبة كويس اهم حاجه انو منك ثم كتب الدكتور امر خروج لحور وذهبت حور مع ولدها وادم الي البيت فقد سامحت حور ولدها وقرر ادم ان يسكن معة ولد حور ولكنة رفض بسبب ولدة فاصرت حور حتي ياتي جدها ويبقي معهم جميعا فرح الجميع بخبر حمل حور وعرفت اميرة ماذا فعل ابوها حزنت بشدة فماذال والدها مهما فعل وفرحت الجدة بعودت حور وادم سلام واتفق ادم مع احمد علي الفرح بعدانهاء اميرة دراستها فكانت في السنة الاخيرة لها 
مرت الايام وجاء يوم فرح اميرة واحمد ولكن في هذة الفترة ولد ادم اخذ اعدام وحزن ادم لانة ولدة وتم قتل محسن وزوجته وابنتها لان البوس امر بان يقتل لانة عرف انة خائن وفرحت حور لان الله أخذ لها حقها وحق اختها وامها فاقت من شرودها علي صوت ادم 
ادم: حبيبي سرحان في اي
حور: مفيش فستان جاي مقاسي بسبب بطني دي نعم حور في شهرها الاخير 
ادم: حبيبتي قمر من غير اي حاجه
حور بغضب: يعني اروح ملط 
ادم: مش لدرجه يا حبيبتي علشان لو حصلت هقطع رقبتك بس انا محضرلك فستان تحفة اهو فتحت حور الصندوق وجددت فستان اسود تحفة يناسب مع بطنها 
حور بفرحة: بحبك اوووي يا دومي 
ادم بضحك: وانا بعشقك يالا بسرعه يحسن اميرة تولع فينا لبست حور الفستان وهبطت مع ادم وجدت ابوها ينتظرها 
حور: بابا اي رايك في الفستان 
محمد: زي القمر ياقلبي
جدها: حلو اووووي يا بتي 
حور وهي تقبل خد جدها: حبيبي يا جدو يالا بقا علشان اميرة وامسكت يد ادم وركبت السيارة متجهين الي الفرح وصلو القاعة ودخل ادم وراي اختي عروسة ذهب نحوها 
ادم بفرحة: حبيبتي الصغننة كبرت وبقيت عروسة 
اميرة بفرحة: طبعا انت فكرني هفضل صغننة دايما 
ادم: احمد لو زعلتها هجيت رقتبك انت سامع 
احمد بحب: سامع يا عم وبعدين دي نن عيني من جوة وبعدين فين الحكومة بتاعتك 
حور من خلفهم: حكومة في عينك يا حيوان الف مبروك يا ميرو 
اميرة: الله يبارك فيكي ياقلبي ان شاءلله ربنا يقومك بالسلامه 
حور بتعب: يارب يحسن تعبانة اوووي 
ادم: اكيد من الوقفة تعالي نقعد ذهب ادم وحور ليجلسة وبعد وقت 
حور بصراخ: ادمممممم الحقني هموت 
ادم بخوف: في اي 
حور بصراخ: انا بولد يا غبي 
ادم بتوتر: طيب اعمل اي 
اميرة: بسرعة علي المستشفى حمل ادم حور وجري خارج القاعد وهو قلبة ينفطر علي صرختها جات اميرة تخرج من القاعة مسكها احمد 
احمد: انتي رايحة فين 
اميرة: رايحة مع ادم المستشفى 
احمد: والفرح 
اميرة: اتجوز لوحدك بقا اوعة وجريت الي خارج القاعة خلف ادم وحور 
احمد: ربنا ينتقم منك يا ادم انت وحور وخرج يلحق زوجتة وصديقة 
وبعد وقت وتوجد حور في غرفة العمليات تخرج الممرضة وهي تحمل طفل 
الممرضه: توام زي القمر 
ادم: حور عملة اي 
الممرضه: الحمدلله بخير وهتتنقل غرفة عادية حمل ادم الفتايتين في جمال حور اخذ يكبر لهم في اذنهم وبعد وقت فاقت حور 
ادم: حمدلله على السلامة يا حبيبتي
حور بتعب: الله يسلمك في البيبي 
ادم: جبتي بنتين زي القمر 
حور بفرحه: بجد فينهم اعطلي لها ادم الطفلين اخذت تبكي حور من الفرحة مسح لها ادم دموعها 
ادم: هاا هنسميهم اي 
حور وهي تنظر الي ولدها ثم الي اطفالها:زينب وحورية علي اسم امي واختي 
ادم بحب: بحبك ياام زينب وحورية 
حور بحب: بعشقك ياابو زينب وحورية 

خلصتي؟ الرواية الجاية أقوى وأحلى… تعالي وعيشيها معانا👇

تعليقات